Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 29. aug 2016, 13:17

DenSyngendeLussing skrev:Ej, okay, men det er da sjældent, at jeg er ramlet ind i en mand, som der er så lidt bøvl med lige fra starten, som der er med ham her Afrikamanden. Han er simpelthen så stille og rolig, og det hele er så udramatisk. Der er ingen usikkerhed om, at vi skal ses igen - for selvfølgelig skal vi da det! Han er bare så sød og dejlig og jysk og sjov og fin - og selvom han er til endagskonference i København, så har han lige skrevet, at han vil forsøge at fange et tidligere tog, så han kan komme ud til mig i aften og tage sig lidt af mig (min hoste har udviklet sig til halsbetændelse og jeg er ekstra ynkelig med ynkelig på).

Det er altså forfriskende efter en lang række irriterende, tvetydige knudemænd. Åhr, hvis jeg havde vist, at det tilsyneladende er så nemt at møde en skidesød mand på Tinder, så havde jeg fandme da gjort det for længst! :lun:


Hvor er det dejligt :)
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 29. aug 2016, 17:49

Citat slettet

Jeg kan sagtens forstå princippet i ovenstående, men jeg har svært ved at se, hvordan det skal fungere i praksis. Uanset hvor nederen det er at blive strudset, så tror jeg, det er en del af dét at date. Det er det, fordi der faktisk er en del mennesker (især mænd), der synes, det er en ok måde at melde sin manglende interesse ud på. Det kan man så synes er latterligt, men jeg tror ikke, man kan forventningsafstemme sig ud af det.

Jeg er selv typen, der er ret så ærlig, og jeg ville aldrig strudse nogen, men jeg ville nok gå rimeligt kold, hvis et helt nyt bekendtskab begyndte at ville snakke om, hvordan vi skulle kommunikere, hvis nu jeg ikke var interesseret i vedkommende. Ikke fordi, jeg ville føle mig dikteret, men fordi jeg ville finde det så lyseslukker- og sisyfosagtigt. Jeg synes, det er underligt at tage den slags konflikter på forhånd.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 29. aug 2016, 17:56

Citat slettet

Det er klart, at det ikke er alle, der ville være lige begejstret for at drøfte det på forhånd, men hvis det er vigtigt nok for en selv, så er det vel bare endnu et sorteringskriterium?

Og så afhænger det vel også af, hvordan man bringer emnet op. Jeg er ikke sikker på, at jeg nødvendigvis ville opfatte det som som en konflikt, der blev taget på forhånd.
3
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 29. aug 2016, 18:18

Nå, men mit lille incident med min veninde fra folkeskolen har heldigvis ikke udviklet sig til et drama. Kunne godt mærke hun ville lidt mere end mig, men jeg fik forklaret at jeg er glad for at have hende som ven, men at jeg havde svært ved at se vores forhold som et egentligt kæresteforhold.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 29. aug 2016, 19:38

Citat slettet

Det beviser i hvert fald, hvor forskellige holdninger, der er til den slags :) Jeg ville personligt bare have det mærkeligt med det, både som giver og modtager. Men du har da sikkert ret i, at det på sin vis kan fungere som et udmærket sorteringskriterium.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 29. aug 2016, 20:49

Ej, okay......har du lyst til at ses igen? Ja eller nej.

Det er ikke rocketscience, vel! Det er et spørgsmål en mand i fyrrerne burde kunne svare på så let som at klø sig selv i røven (eller nosserne)
4
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 29. aug 2016, 20:58

IrmaPigen skrev:Ej, okay......har du lyst til at ses igen? Ja eller nej.

Det er ikke rocketscience, vel! Det er et spørgsmål en mand i fyrrerne burde kunne svare på så let som at klø sig selv i røven (eller nosserne)


Det er jeg helt enig i - det må der altså ikke herske tvivl om, fordi jeg tænkte lidt højt om mulighederne for evt at forventningsafstemme på forhånd for at undgå at stå i den situation, du står i nu. Virkeligheden er jo sådan, at det ikke er alle, der opfører sig sådan som vi godt kunne tænke os eller ville foretrække - og det kan vi ikke ændre på. Vi kan kun ændre på, hvordan vi selv griber andre mennesker an. (Jeg ved godt, at det heller ikke er rocket science ;) )
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Singletråden

Indlægaf Patience » 30. aug 2016, 10:57

Jeg tænker der kan være mange grunde til at afvise en date selvom eller måske netop fordi man ikke kender personen.
Jeg selv ville stort set altid sige nej tak, for jeg ville ikke bryde mig om at mødes med et menneske jeg ikke ved om jeg kan snakke med /har kemi med.
Det kan jo også være, han slet ikke har lyst til at date nogen overhovedet. Det er jo ikke alle singler som dater. Det kan også tænkes, at han selv går og crusher lidt på en eller anden kvinde, eller har gang i noget dating der ikke er et officielt forhold endnu.
Og der er en hel masse andre grunde, jeg kunne komme i tanke om og det behøver ikke handle om dig overhovedet.
Jeg synes virkelig du skal prøve at bevæge dig videre fra ham. Det er ærgerligt at bruge så meget energi på ham når han nu har afvist dig - uanset hvad grunden så måtte være.
11
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 30. aug 2016, 11:07

Patience skrev:Jeg tænker der kan være mange grunde til at afvise en date selvom eller måske netop fordi man ikke kender personen.
Jeg selv ville stort set altid sige nej tak, for jeg ville ikke bryde mig om at mødes med et menneske jeg ikke ved om jeg kan snakke med /har kemi med.
Det kan jo også være, han slet ikke har lyst til at date nogen overhovedet. Det er jo ikke alle singler som dater. Det kan også tænkes, at han selv går og crusher lidt på en eller anden kvinde, eller har gang i noget dating der ikke er et officielt forhold endnu.
Og der er en hel masse andre grunde, jeg kunne komme i tanke om og det behøver ikke handle om dig overhovedet.
Jeg synes virkelig du skal prøve at bevæge dig videre fra ham. Det er ærgerligt at bruge så meget energi på ham når han nu har afvist dig - uanset hvad grunden så måtte være.

Meget enig. Man kan blive for fokuseret på at forstå noget, der ikke lader sig forstå, i stedet for at acceptere.

Jeg mener derudover, at kemi er meget andet end udseende, og det er forskelligt, hvor meget man lægger vægt på det. Hvis man har en alder, hvor man fx går i byen, er man måske vant til at føle efter og meget hurtigt beslutte sig til, hvem man vil satse på. Det er ikke kun udseendet, men også en mavefornemmelse, og bare nogle få sætninger kan afsløre, om man har basis for at udvikle en relation (romantisk, venskabelig eller anden).

Vi screener vel alle sammen, for ingen har i deres travle liv tid eller overskud til at indgå i nye, forpligtende, individuelle fællesskaber med alle på vores vej.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Singletråden

Indlægaf Anne Droid » 30. aug 2016, 11:08

Jeg ville også afvise forældre til mine elever. Især hvis eleven eller søskende stadig var på samme skole.
Og da jeg var single, der datede jeg altså ikke alle (og så mange var det altså trods alt ikke) der viste interesse. Det så jeg ingen grund til.
6
Klimatosse
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 30. aug 2016, 11:14

Marioneta, jeg synes jo, du ser sød og glad ud. Jeg mener at kunne huske, at vi er ca samme størrelse og jeg husker, at du har nævnt, at nogen måske ville afvise dig mht til størrelse. Jeg har det sådan, at mænd skal værsgo afvise mig, fordi jeg er tyk, hvis ikke de er til det, jeg vil nemlig nødigt ende i et forhold, hvor manden siger direkte, at jeg er fin nok, men jeg må altså ikke blive større. Og ja, jeg har en tidligere kollega, der har fået den serveret af din kæreste.
Jeg vil have en mand, der tænder på mit sind og min krop, og ikke en, der mener, at det kan han da nok leve med.

Jeg afviser også mænd, uden at kende dem, hvis ikke, der er et eller andet ved deres udseende, der tiltrækker mig.
6
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 30. aug 2016, 12:21

Marioneta: Jeg får den tanke, at der er forskel på selvværd og selvtillid. Det lyder som om, du har rigtig godt selvværd, men at din selvtillid, din tillid til, at du kan opnå det mål at blive nogens kæreste, er det, kæmper med, og at du tilskriver din vægt den barriere for tilliden?
Senest rettet af Rapfisk 30. aug 2016, 12:22, rettet i alt 1 gang.
1
Livslinjen: 70 201 201
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 30. aug 2016, 12:22

Udseende er vel altid en præference uanset om man vil erkende det eller ej.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Singletråden

Indlægaf primle » 30. aug 2016, 13:33

Jeg var single i ca. 7 år og nåede sjældent til mere end et par dates, nogen gange sagde jeg stop andre gange var det fyren. Jeg var ikke overvægtig. Kender mange mænd, der ikke ser overvægt som et problem.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 30. aug 2016, 13:39

Men hvis du taber dig og møder en "ny" mand, så møder han jo dig i din "nye" størrelse og ved ikke nødvendigvis, at den har været anderledes. Så vil det da være ret sært, at han pludselig skulle vælge dig til alene på baggrund af din figur? Altså; det er vel de færreste mænd, der vælger kærester alene på baggrund af kvindens figur. Også selvom den er slank og spændstig. Så hvorfor skulle det lige være tilfældet for dig?

(Jeg siger ikke, at udseendet ikke spiller en rolle ved dating - det tror jeg i høj grad, at det gør, men det spiller næppe den eneste rolle, når man vælger en anden til).

Jeg tænker, at det forhold at du har et barn kan være en grund til, at du ikke har mødt den rette endnu. Jeg vælger selv mænd med børn fra på datingapps. Det er sikkert ikke særligt rart at høre, når man har børn (og din søn er sikkert skøn), men vi har alle vores issues.

Jeg vejer selv for meget og er lidt træt af det. Jeg synes dog, at det er helt fair, at mænd vælger mig fra pga det - jeg vil jo ikke være sammen med en, der kun tåler mig. Men jeg har også et fuldfigursbillede på min profil, så de kan se, hvad der venter dem og de kan swipe mig ud, hvis det er for meget for dem. Hellere det end at blive valgt fra pga det efter 1 date.

Jeg synes i øvrigt ikke, at du skal tabe dig for at få succes med dating - hvis et vægttab skal lykkes, skal motivationen være på plads og man skal gøre det for sin egen skyld. Men du må ikke lade være med at tabe dig af frygt for at en eller anden fremtidig mand kun bliver tiltrukket af din figur frem for din personlighed. Om du så kom i form så du lignede en fitnessmodel, er det ikke særlig sandsynligt ;)
5

Tilbage til "Forhold og sex"