Stofbind (ny tråd)

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Mangoness » 18. aug 2016, 11:32

Selv foretrækker jeg også stofbind, som er lange. :)

Jeg misunder alle jer, som bløder mindre. Jeg er stadig oppe på 7 dage efter et år med stofbind :whine:

(til gengæld er min cyklus nu regelmæssig, efter jeg er begyndt at spise færre kulhydrater - og mere fedt og protein :genert: )
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Akehurst2 » 18. aug 2016, 11:56

MissDitte skrev:Kommer de ikke let til at glide rundt i trussen? Så de ender et helt forkert sted?
Og så giver det slet ikke mening for mig, at det skulle ændre blødningen...


Jeg synes ikke de glider som sådan, men de passer bedst til en nogenlunde tætsiddende og dækkende trusse. Tænk mormor :-D
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 18. aug 2016, 12:50

Akehurst2 skrev:
MissDitte skrev:Kommer de ikke let til at glide rundt i trussen? Så de ender et helt forkert sted?
Og så giver det slet ikke mening for mig, at det skulle ændre blødningen...


Jeg synes ikke de glider som sådan, men de passer bedst til en nogenlunde tætsiddende og dækkende trusse. Tænk mormor :-D

Jeg prøvede også på et tidspunkt med en gammel trusse, der var blevet særdeles løs i det. Det kan ikke anbefales når man går med stofbind :nerve: :lol:
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 18. aug 2016, 12:55

Mangoness skrev:Selv foretrækker jeg også stofbind, som er lange. :)

Jeg misunder alle jer, som bløder mindre. Jeg er stadig oppe på 7 dage efter et år med stofbind :whine:

(til gengæld er min cyklus nu regelmæssig, efter jeg er begyndt at spise færre kulhydrater - og mere fedt og protein :genert: )

Hvis jeg kunne, ville jeg gerne dele min faldende blødning med dig :ae:

Jeg har vist været enormt heldig med mit skift. Mine smerter (som i årevis har kostet sygedage, tårer, og smertestillende) er praktisk talt væk. Jeg har altid haft så ondt, at en mens aldrig kom bag på mig. Nu mærker jeg ikke rigtig noget, så jeg bliver overrasket når den kommer. Jeg bløder stadig meget mere end hvad jeg kan læse mig frem til er gennemsnitligt, men mindre end før.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 18. aug 2016, 12:59

mitze skrev:Det bedste ved stofbind for mig, er at jeg slipper for svamp hver gang jeg har haft menstruation. Førhen slog det aldrig fejl at jeg endte med svamp efter. Nu er der intet.

Jeg solgte på et tidspunkt en del trusseindlæg til en kvinde, der brugte dem til hverdag på grund af tilbagevendende svamp og kløe. Hun skrev efter noget tid, at det var et sjældent syn med svamp efter skiftet. Det er så fedt at høre sådan noget!
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 30. aug 2016, 06:56

Hvad ville I foretrække - bagside af PUL eller en anden bagside, og så skjult PUL? Bindene bliver jo lidt tykkere hvis det er skjult, men omvendt kan man godt opleve, at bindet rutsjer lidt når bagsiden er af PUL.

Jeg laver nemlig nogle bind med både Zorb og PUL i dag, og kunne godt bruge input :)
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Karkluden » 30. aug 2016, 07:07

Filipai skrev:
MissDitte skrev:Kommer de ikke let til at glide rundt i trussen? Så de ender et helt forkert sted?
Og så giver det slet ikke mening for mig, at det skulle ændre blødningen...


Jeg er sikker på det må være grund af noget kemisk stads der er i normale bind. Jeg er gået fra 3-4 dage, og efter 3 perioder, er jeg nu nede på 12-36 timer, og bløder nærmest ikke. Kan fint nøjes med trusseindlæg i hvert fald.

Og jeg er gået fra 2 dage med turboblødning og 5 dage med småsjatteri til 12 timer med middelsvær blødning og 2 dage med småsjatteri.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 30. aug 2016, 07:20

Karkluden skrev:
Filipai skrev:
MissDitte skrev:Kommer de ikke let til at glide rundt i trussen? Så de ender et helt forkert sted?
Og så giver det slet ikke mening for mig, at det skulle ændre blødningen...


Jeg er sikker på det må være grund af noget kemisk stads der er i normale bind. Jeg er gået fra 3-4 dage, og efter 3 perioder, er jeg nu nede på 12-36 timer, og bløder nærmest ikke. Kan fint nøjes med trusseindlæg i hvert fald.

Og jeg er gået fra 2 dage med turboblødning og 5 dage med småsjatteri til 12 timer med middelsvær blødning og 2 dage med småsjatteri.

Er det så godt eller dårligt? :genert:
EDIT: fik lige læst det ordentligt. Misforstod det, der stod... :genert:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Bøtte » 30. aug 2016, 07:42

AF, har du nogen som helst ide om hvor langt mine bind er i processen?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 30. aug 2016, 07:47

Bøtte skrev:AF, har du nogen som helst ide om hvor langt mine bind er i processen?

Jeg ved ikke hvor langt SP er med de ting, hun skulle lave til dig (var det wetbags?), men jeg gav hende dine bind med hjem for flere uger siden. Den flytning skabte vist lige lidt kaos hos hende. Jeg vil gerne lige give hende et kald når hun har fri fra arbejde, hvis du gerne vil have det.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 31. aug 2016, 09:46

Jeg har lige lavet mig et natbind med Zorb og skjult PUL :lun: Nu må min menstruation godt snart komme, så jeg kan få det testet :lol:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 9. sep 2016, 06:09

Hvor vigtigt er det æstetiske for jer når I bruger stofbind?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Mangoness » 9. sep 2016, 21:11

Allmost_Famous skrev:Hvor vigtigt er det æstetiske for jer når I bruger stofbind?


For mig er det vigtigt, at stofbind er behagelige at have på, er nemme at gøre rene (og i tilfælde af at de ikke er det, så skal blodpletterne være svære at se), at det er svært at bløde igennem i dem, og at de har en passende længde (for mit vedkommende foretrækker jeg længere stofbind). For mig betyder det ikke så meget, om de har et flot mønster eller flotte figurer - så længe de er nemme at gøre rene, og pletterne ikke nemt kan ses.

Jeg kan godt lide, at tingene er praktiske og nemme at have med at gøre, så det vægter jeg højest :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2016, 07:11

Mangoness skrev:
Allmost_Famous skrev:Hvor vigtigt er det æstetiske for jer når I bruger stofbind?


For mig er det vigtigt, at stofbind er behagelige at have på, er nemme at gøre rene (og i tilfælde af at de ikke er det, så skal blodpletterne være svære at se), at det er svært at bløde igennem i dem, og at de har en passende længde (for mit vedkommende foretrækker jeg længere stofbind). For mig betyder det ikke så meget, om de har et flot mønster eller flotte figurer - så længe de er nemme at gøre rene, og pletterne ikke nemt kan ses.

Jeg kan godt lide, at tingene er praktiske og nemme at have med at gøre, så det vægter jeg højest :lol:

Det er også sådan, jeg selv har det med de længere bind :D

Grunden til, jeg spørger, er, at jeg har det med at drøne de mindre pæne bind i separat kasse, og så bruger jeg bare af dem selv, i stedet for at sælge dem. Men mit personlige lager er bare rigelig fyldt, så jeg overvejede lidt at sælge de mindre pæne som en form for andensortering til reduceret pris. Det er jo ærgerligt, at der ligger brugbare bind og ikke bliver brugt, fordi en syning er blevet rigtig grim f.eks.. Men jeg ved ikke om det er lidt mærkeligt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Stofbind (ny tråd)

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2016, 08:57

Rakel skrev:Så længe, at det fremgår, at der er produktionsfejl på uden betydning for funktion, så sælg da af dem.

Jeg ville være ligeglad. Jeg bruger bare ikke bind, så jeg er ikke aftager.

I UK sælges bind og trusser lavet ud i et. Når jeg ser det tænker jeg tit, at det må være AFs næste syprojekt.

Hvad er det? :genert: Dem der, hvor der er syet absorberende materialer ind i trusserne? I så fald har jeg godt set dem, men personligt er jeg for doven til at smide sko, bukser, trusser, tage nye trusser, bukser og sko på igen hver gang, jeg skal skifte bind :lol:

Men ja, det ville netop ikke have betydning for funktionen, og tydeligt fremgå. Det er heller ikke fordi der er meget, men der er bare ingen grund til, at jeg tager dem som en del af mit personlige lager, når nu jeg har, hvad jeg skal bruge.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"