Praletråden

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Praletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. aug 2015, 16:10

min nr. 3 har haft en dum dag i børnehaven, og var ud af det blå begyndt at græde rigtig meget, voldsomt.
Da han bliver trøstet, og pædagogen spørger hvad der er galt, fortæller han at han savner mor og lillebror, - er stolt af at han rent faktisk kunne sætte ord på hvad der nagede ham, at han var så bevidst om det...

Hverdagen er igang med 125 km/t, og de har haft nogle lange dage i børnehave, han får en fridag i morgen :lun:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Praletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. aug 2015, 16:10

min nr. 3 har haft en dum dag i børnehaven, og var ud af det blå begyndt at græde rigtig meget, voldsomt.
Da han bliver trøstet, og pædagogen spørger hvad der er galt, fortæller han at han savner mor og lillebror, - er stolt af at han rent faktisk kunne sætte ord på hvad der nagede ham, at han var så bevidst om det...

Hverdagen er igang med 125 km/t, og de har haft nogle lange dage i børnehave, han får en fridag i morgen :lun:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Praletråden

Indlægaf Frandsen » 18. aug 2015, 20:21

C på 6 år har i dag været til letøvet-svømning for første gang. Dvs. i det dybe :8:
Og på trods af at hun var nervøs, klarede hun det fantastisk :love:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Praletråden

Indlægaf HappyPaww » 18. aug 2015, 20:31

Altså jeg er bare stolt af at have sådan et pragteksemplar af en dreng :lun:

Han er ikke den hurtigste på nogle områder, men han er min og helt sin egen :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Praletråden

Indlægaf HappyQ » 13. sep 2015, 13:46

Min ene datter har klaret Københavns halvmaraton på to timer og et minut.
3
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Praletråden

Indlægaf Urtekussen » 13. sep 2015, 13:57

Min baby på otte måneder kravler rigtigt, har seks tænder og rejser sig ved alt.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Praletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. sep 2015, 12:45

Er skide stolt af mine store drenge.

Nr 1, meget forbeholden omkring skoleskifte da vi flyttede for et år siden, ville bare gerne blive i alt det kendte, og det tog også noget tid, krævede kræfter af ham. Det ændrede sig dog markant efter juleferien, og er løbende blevet endnu bedre, og er nu meget bedre end vi nogensinde turde drømme om, og han virker til at fungere endnu bedre end han gjorde i sin gamle klasse.
Han laver en masse med klassekammeraterne, er tit på besøg ved nogle, eller har nogle med hjemme, arrangerer og gør ved selv, og giver blot besked om hvor han er og om han skal hentes :)
Jeg elsker når han fylder huset op med sine venner, livet der summer, de glade kåde råb, vildbasse leg i haven.

Nr. 2 der fik en langt hårdere skolestart i ny skole, end vi havde forventet, det var et hårdt slag, og han har haft et hårdt år. Men han tog glad imod den hjælp der var at få, og nu har han fået vendt bøtten, og er igen vores gamle glade dreng. Det er skønt at se og mærke at det endelig fungerer for ham, og han har selv æren for virkeligt at have kæmpet hårdt for det.
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Praletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. sep 2015, 12:41

Min 11 årige har egenhændigt lavet og serveret et aftensmåltid... :klap:
På hans ønske var det mexi wraps med oksekød, og jeg havde gjort det nemt for ham ved at købe en blandet salat hvor han kun skulle tilsætte agurk og peberfrugt.

Men synes stadig det er ret sejt, når det med madlavning ikke rigtig har sagt ham alverden de sidste par år, og han tit "opgiver" når vi er igang med fælles madlavning. Og så klarede han bare det hele helt alene, i en ruf. Han ringede 2 gange til mig på job, første gang for lige at høre rækkefølgen han burde lave det i, og tidspespektiverne. Anden gang for at høre hvor bordskånerne befandt sig :D
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Praletråden

Indlægaf Sorenspige » 29. sep 2015, 07:06

Min dreng på 23 måneder kan farverne (han siger dem dog ikke helt rent) og flere af bogstaverne. Det synes jeg er ret sejt!
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Praletråden

Indlægaf Thestral » 29. sep 2015, 07:25

Min datters veninder kommer, i forbindelse med Harry Potter festivalen i efterårsferien, og bor hos mig i 2-3 dage hvor de første 1½ dag er uden min datter. Jeg synes det er vildt fedt at teenagere synes jeg er sej nok til at de "gider" at bo hos mig.

Jeg synes min datter er et fantastisk barn med fantastiske veninder. Jeg må have gjort noget rigtigt. :lun:
4
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Praletråden

Indlægaf lulu-p » 29. sep 2015, 10:03

Min yngste på 5 elsker at se kagevideoer på youtube. Hun ser dem på engelsk og spørger jævnligt hvad "det og det ord" betyder. Nu kan hun huske en del og forstår lidt engelsk. Fagre nye verden.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Praletråden

Indlægaf Muuh » 1. okt 2015, 08:38

Jeg ved ikke om det rigtig er noget at prale af, men min søn var i hvert fald meget stolt af sig selv.

I går var begge drenge til spaghettigudstjeneste med deres oldemor, på vejen dertil ligger en bland-selv-slik butik og da de var på vej hjem, var min søn gået lidt i forvejen og stod uden for slik butikken og kiggede. Da min mormor så kom derhen, kom ejeren ud og gav min søn en kæmpe pose med bland selv slik, fordi hun synes hans krøller var så bedårende.

Han synes selv, at det er sejt, at hans krøller har givet ham gratis slik :D
5
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Praletråden

Indlægaf vibbsen » 1. okt 2015, 08:53

Muuh skrev:Jeg ved ikke om det rigtig er noget at prale af, men min søn var i hvert fald meget stolt af sig selv.

I går var begge drenge til spaghettigudstjeneste med deres mormor, på vejen dertil ligger en bland-selv-slik butik og da de var på vej hjem, var min søn gået lidt i forvejen og stod uden for slik butikken og kiggede. Da min mormor så kom derhen, kom ejeren ud og gav min søn en kæmpe pose med bland selv slik, fordi hun synes hans krøller var så bedårende.

Han synes selv, at det er sejt, at hans krøller har givet ham gratis slik :D


Da vi var på Cypern i sommers fik Hendes Kongelige Højhed sindsygt meget gratis is........Min mand var flad af grin over at jeg nærmest var ved at revne at stolthed over at folk synes at vores lille pige er så sød at man nødvendigvis må fodre hende med is....

Bevares....Hun er sgu da også nuttet....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Praletråden

Indlægaf Bøtte » 1. okt 2015, 19:42

Min datter er sindsygt god motorisk, når vi er til gymnastik er hun er blandt de bedste. Vi taler altså barnet der først kunne kravle da hun var 10 ½ måned og ikke gik før hun var 17 måneder. Nu er hun 2 år og 9 måneder og har de sidste 3-4 måneder haft bedre motorik end de fleste 3-årige.

(Jeg er ergoterapeut og er helt sikker på at det har haft stor indflydelse på hendes udvikling)
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Praletråden

Indlægaf hotlips » 6. nov 2015, 22:50

min dreng har skrevet sit første ord i dag på computer,han skrev nikkisixx,han er kun begyndt at øve sit eget navn så det kom noget bag på mig.
1

Tilbage til "Børn"