Montebello

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Montebello

Indlægaf Anlewi » 30. aug 2016, 16:24

Er der nogle herinde der har erfaring med ventetid på svar og hvis positivt svar efterfølgende ventetid på ophold?
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Montebello

Indlægaf Frk._Strawberry » 30. aug 2016, 17:09

Ved ikke med ventetid på svar, men ved, at min søster kom afsted 1 måned efter at hun fik positivt svar :-)
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Montebello

Indlægaf Anlewi » 2. sep 2016, 06:18

Nå svaret er kommet.
Jeg fik svar i dag og rejser om 1 måned
7
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Montebello

Indlægaf FrøkenM » 18. feb 2020, 21:18

Hvor lang tid gik der fra du blev henvist til ophold og til du fik svar? :)

Min kirurg vil henvise mig så jeg kan få et godt genoptræningsforløb og jeg håber at komme afsted snart.

Fik du noget godt ud af det og er der noget særligt du synes er værd at vide inden man (forhåbentlig) får samme oplevelse?
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Montebello

Indlægaf Anlewi » 19. feb 2020, 06:26

Havde skrevet et svar, men det forsvandt...

Jeg kan ikke huske hvor længe der gik fra indstilling til svar,
Men det var ikke lang tid, kan se i tråden at det vist kun var en uges tid.

Jeg var afsted fra 1/10-22/10 2016 det var de bedste 3 uger i forhold til Min genoptræning. Det rykkede mig fra ikke at kunne gå uden krykker, til at kunne gå ud igennem ankomsthallen uden krykker (måtte dog ty til en enkel krykke nogle uger derefter)

Det er hårdt arbejde og hvis man i indstiller sig på at det er træning og ikke badeferie kommer man langt. Det er vigtigt at kroppen også får hvile og mulighed for at restitueret sig, så for mig var det godt at bruge tiden på hvile fremfor at lege turist. Det er vigtigste er at oparbejde en form for overbærenhed i forhold til andre mennesker. Tre uger sammen på i en lille lejlighed med 1 værelse, 1 badeværelse og en altan/balkon kan være svært. Derudover reagerer mennesker forskelligt på smerter, det at skulle presse sig selv og samtidig være væk fra familie og faste rammer. Men omvendt kan man knytte nogle stærke venskaber. Jeg ser stadigvæk min gamle værelseskammerat og er meget tæt med hende i dag.

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke og håber virkelig du kommer afsted
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Montebello

Indlægaf Spjaerten » 19. feb 2020, 07:17

Håber du kommer afsted. vær obs på de er meget strenge, ifht hvor god bevægelighed man har fået opbygget, i de 6 ugers genoptræning man skal ha, før man kan indstilles.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Montebello

Indlægaf Anlewi » 19. feb 2020, 17:10

Spjaerten skrev:Håber du kommer afsted. vær obs på de er meget strenge, ifht hvor god bevægelighed man har fået opbygget, i de 6 ugers genoptræning man skal ha, før man kan indstilles.


Jeg tænker der er forskel på hvad der forventes. Jeg havde personligt meget lidt bevægelighed og skulle lære at gå rigtigt igen, efter mange år med forkert benstilling og efterfølgende operation.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Montebello

Indlægaf Spjaerten » 19. feb 2020, 17:56

Anlewi skrev:
Spjaerten skrev:Håber du kommer afsted. vær obs på de er meget strenge, ifht hvor god bevægelighed man har fået opbygget, i de 6 ugers genoptræning man skal ha, før man kan indstilles.


Jeg tænker der er forskel på hvad der forventes. Jeg havde personligt meget lidt bevægelighed og skulle lære at gå rigtigt igen, efter mange år med forkert benstilling og efterfølgende operation.

Den skal forståes omvendt - man kan være
I for god bedring til at kunne indstilles
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Montebello

Indlægaf Anlewi » 19. feb 2020, 18:17

Spjaerten skrev:
Anlewi skrev:
Spjaerten skrev:Håber du kommer afsted. vær obs på de er meget strenge, ifht hvor god bevægelighed man har fået opbygget, i de 6 ugers genoptræning man skal ha, før man kan indstilles.


Jeg tænker der er forskel på hvad der forventes. Jeg havde personligt meget lidt bevægelighed og skulle lære at gå rigtigt igen, efter mange år med forkert benstilling og efterfølgende operation.

Den skal forståes omvendt - man kan være
I for god bedring til at kunne indstilles


Ja det et korrekt ;)
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Montebello

Indlægaf FrøkenM » 19. feb 2020, 20:12

Spjaerten skrev:Håber du kommer afsted. vær obs på de er meget strenge, ifht hvor god bevægelighed man har fået opbygget, i de 6 ugers genoptræning man skal ha, før man kan indstilles.

Tak :)

I morgen er det en måned siden sidste operation og fire måneder og en uge siden den første. Han mener, det er det helt rigtige tidspunkt fordi jeg er blevet selvhjulpen som jeg "skal" være ,men mangler virkelig meget styrke helt overordnet for at kunne komme tilbage til jobsøgning og arbejdsmarked. Jeg ved sgu ikke om det er "nok" men jeg håber det.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Helbred"