Madpakker til voksne

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Madpakker til voksne

Indlægaf PaleSeptember » 30. aug 2016, 16:03

Jeg ser med gru frem til torsdag, hvor jeg starter nyt praktikophold et sted, hvor det ikke er muligt at købe frokost - så jeg skal til at have madpakke med :panik:

Jeg er bare ikke madpakkemenneske, og bare tanken om at lave madpakke gør næsten, at jeg går i panik! Men jeg skal, og det skal være nemt og forholdvist sundt!

Så giv mig bud på jeres bedste og nemmeste madpakker - gerne nogle, der kan laves dagen (eller flere dage) i forvejen, for om morgenen magter jeg slet ikke den slags. Det må også gerne være nogen, der kan masseproduceres, men kodeordet er NEMT! Og der skal være kød i! Jeg spiser sjældent noget før til frokost, og da har jeg brug for noget solidt. Og nej, jeg kan ikke spise hytteost direkte fra bægeret, så det er ikke en mulighed ;)

Håber på en masse gode forslag!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf girl_beat » 30. aug 2016, 16:08

Bag en bunke store grovboller og hav dem i fryseren, så kan du nemt smække dem sammen med salat og forskelligt fyld :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf PaleSeptember » 30. aug 2016, 16:14

girl_beat skrev:Bag en bunke store grovboller og hav dem i fryseren, så kan du nemt smække dem sammen med salat og forskelligt fyld :)


Nu antager du jo, at jeg kan bage :lol:
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf girl_beat » 30. aug 2016, 16:17

PaleSeptember skrev:
girl_beat skrev:Bag en bunke store grovboller og hav dem i fryseren, så kan du nemt smække dem sammen med salat og forskelligt fyld :)


Nu antager du jo, at jeg kan bage :lol:

Jeg er på ingen måde ekspert i et køkken, men simple grovboller tror jeg godt, du kan klare at bakse sammen :) I hvert fald har det 'reddet mig' mange gange, hvis der ikke lige er blevet købt ind / jeg er doven / har glemt det / *indsæt selv* :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Animi » 30. aug 2016, 16:20

Hvad med nogen pastasalater af en art? Der er i hvert fald masser af nemme opskrifter af det på nettet :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Purple Haze » 30. aug 2016, 16:21

Pitabrød med fyld.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3877

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Anlewi » 30. aug 2016, 16:26

0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 16:30

Har du adgang til køleskab?

Du kan bage en madtærte skærer den ud i passede stykker og fryse så kan du nemt tage et stykke op i køleskabet aftenen inden, så er det klar til frokost. Hertil er det lækkert at tage en rest salat fra aftensmaden med også.

Kikærtepandekager (lavet på kikærtemel) kan steges og fryses, så er det bare at smide fyld i og rulle aftenen før eller om morgenen. Tortillapandekager kan også bruges, men jeg er klart tilhænger af kikærtepandekager, de både smager bedre og er sundere.

Boller kan som nævnt laves og fryses så de bare skal fyldes, eller evt bruges som gnavebolle til noget andet.

Pizza, pirogger osv. er også oplagt at lave og have i fryseren og kan laves i forskellige grader af sundt.

Og ellers så bare rester fra aftensmaden. Jeg planlægger ofte at jeg har aftensmad rester til frokost et par dage om ugen, et par dage med noget fra fryseren og en enkelt dag hvor jeg skal være kreativ. Pt har jeg fri onsdag, så det er min krea-dag og der laver jeg lækker frokost herhjemme også for at få en pause fra bøgerne.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Muspel » 30. aug 2016, 16:45

Opgarder rugbrødsmaden. Det er simpelthen det letteste.

Køb lækkert bagerrugbrød.

Fx -
brieost, noget italiensk pølse og frisk basilikum
Omelet (steges mens du laver aftensmad)
Hummus og kylling
Tunsalat (tun, cremefraiche, rødløg, krydser) kan laves til flere dage
Frikadeller og rødkål (steg en pandefuld i weekenden - smid i fryseren og tag tre op til madpakken)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Ficus » 30. aug 2016, 16:46

Som regel hvis vi skal have følgende retter, så laver jeg ekstra, som bliver frosset og gemt til madpakker:

Pizza / pizzaboller / pizzasnegle
Tærter
Pirogger eller pølsehorn.
Suppe

Nøgle af de lidt mindre pakker, spiser jeg som regel sammen med en rest fra aftenen før. Fx salat til pirogger.

Men jeg har madpakke med hver dag, så tit er det også bare rester fra aftenen før. Så rester og suppe er så bedst de dage jeg arbejder et sted med mikroovn :P
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf POCKETKITTEN » 30. aug 2016, 16:47

Er der mikroovn? Det er sindssygt nemt bare at medbringe tørre ingredienser til havregrød og tilføje vand.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf POCKETKITTEN » 30. aug 2016, 16:48

POCKETKITTEN skrev:Er der mikroovn? Det er sindssygt nemt bare at medbringe tørre ingredienser til havregrød og tilføje vand.



Men måske er det ikke så lækkert med kød i. :genert:
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Fru Himmelblå » 30. aug 2016, 17:05

godtnavn skrev:Har du adgang til køleskab?

Du kan bage en madtærte skærer den ud i passede stykker og fryse så kan du nemt tage et stykke op i køleskabet aftenen inden, så er det klar til frokost. Hertil er det lækkert at tage en rest salat fra aftensmaden med også.

Kikærtepandekager (lavet på kikærtemel) kan steges og fryses, så er det bare at smide fyld i og rulle aftenen før eller om morgenen. Tortillapandekager kan også bruges, men jeg er klart tilhænger af kikærtepandekager, de både smager bedre og er sundere.

Boller kan som nævnt laves og fryses så de bare skal fyldes, eller evt bruges som gnavebolle til noget andet.

Pizza, pirogger osv. er også oplagt at lave og have i fryseren og kan laves i forskellige grader af sundt.

Og ellers så bare rester fra aftensmaden. Jeg planlægger ofte at jeg har aftensmad rester til frokost et par dage om ugen, et par dage med noget fra fryseren og en enkelt dag hvor jeg skal være kreativ. Pt har jeg fri onsdag, så det er min krea-dag og der laver jeg lækker frokost herhjemme også for at få en pause fra bøgerne.


Kikærtepandekager er enormt lækkert. Men hvor køber du kikærtemel her o Danmark?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 17:07

Frøken Himmelblå skrev:
godtnavn skrev:Har du adgang til køleskab?

Du kan bage en madtærte skærer den ud i passede stykker og fryse så kan du nemt tage et stykke op i køleskabet aftenen inden, så er det klar til frokost. Hertil er det lækkert at tage en rest salat fra aftensmaden med også.

Kikærtepandekager (lavet på kikærtemel) kan steges og fryses, så er det bare at smide fyld i og rulle aftenen før eller om morgenen. Tortillapandekager kan også bruges, men jeg er klart tilhænger af kikærtepandekager, de både smager bedre og er sundere.

Boller kan som nævnt laves og fryses så de bare skal fyldes, eller evt bruges som gnavebolle til noget andet.

Pizza, pirogger osv. er også oplagt at lave og have i fryseren og kan laves i forskellige grader af sundt.

Og ellers så bare rester fra aftensmaden. Jeg planlægger ofte at jeg har aftensmad rester til frokost et par dage om ugen, et par dage med noget fra fryseren og en enkelt dag hvor jeg skal være kreativ. Pt har jeg fri onsdag, så det er min krea-dag og der laver jeg lækker frokost herhjemme også for at få en pause fra bøgerne.


Kikærtepandekager er enormt lækkert. Men hvor køber du kikærtemel her o Danmark?


Kinesiske købmænd eller grønthandlere giver cirka 25-30 kr for 2 kg. Helsekostbutikker har det også, men der koster det 40-50 kr/kg.
1
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Lone » 30. aug 2016, 17:09

Frikadeller og kartoffelsalat egner sig fint til madpakken, ligesom alverdens andre, mættende salater - brug fx kål, der mætter godt, og så frikadeller, kødboller, skinke i tern eller lignende som dit kødindslag.

Hvis du har adgang til en mikrobølgeovn, så er pasta bolognese, lasagne, sammenkogte retter og andre rester fra aftensmaden gode bud.
0

Tilbage til "Mad og drikke"