Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 13:06

Snowdrop skrev:Jeg er kommet til at give mig selv en ny mobiltelefon... Under påskud af at jeg gerne vil have en telefon med et godt kamera til at forevige lillefisen med, hihi. Så nu skal "hawaii p9" prøves af, som den hedder herhjemme. Er spændt på om den lever op til alle de vilde reviews :)

Og jeg er 38+0 idag og ikke det der så meget som ligner optræk til noget som helst. Men det er egentlig også OK med mig. Den utålmodighed jeg havde for et par uger siden har lagt sig og jeg synes jeg er vældig tålmodig lige i disse dage og tænker faktisk at hun gerne må blive derinde til termin. Dejligt at man også kan have det sådan, i stedet for at gå og være utålmodig, hehe.

Mht ribben... Jeg har sjovt nok overhovedet ikke haft problemer med en baby i lungerne eller ribbenene. Bliver da lidt forpustet når vi går en tur, men ellers er jeg ikke generet overhovedet. Kan også snilt sidde lænet forover :)


Måske er min overkrop kortere end din, eller så har jeg bare en lang baby. Eller så er min baby bare ikke lige så medgørlig som din. Lige så snart jeg bukker mig en smule, så reagerer hun, og skubber fødderne opad. Hun finder sig virkelig ikke i det. :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. aug 2016, 13:09

Sangius skrev:
Måske er min overkrop kortere end din, eller så har jeg bare en lang baby. Eller så er min baby bare ikke lige så medgørlig som din. Lige så snart jeg bukker mig en smule, så reagerer hun, og skubber fødderne opad. Hun finder sig virkelig ikke i det. :lol:



Hehe, det er da bare en magelig dame du bærer rundt på. Hun kan lide at have plads og den skal du i hvert fald ikke tro du kan bestemme over :lol:

Synes ikke min overkrop er specielt lang, men jordemoderen sagde godt nok at hun ligger "dybt" som i tæt ind til min krop, måske det giver bedre plads?
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 30. aug 2016, 14:02

Sangius: Jeg har altså også en lille pigebaby, som maser sig op under mine ribben. Det er meget lidt rart :tie:

Lækkert med ny telefon Snowdrop. Hvad er det for et mærke?

Jeg skal til JM for første gang i dag. Det glæder jeg mig til :) Håber hun kan finde hoved og hale i hvor babyerne ligger. Tror de har flyttet sig siden scanningen i Danmark for 3 uger siden. Det føles i hvert fald anderledes. Men der er god gang i den. De banker rundt. Kan slet ikke forestille mig, hvordan der skal være plads nok til dem om 3 måneder.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 14:23

Kolderudolf skrev:Sangius: Jeg har altså også en lille pigebaby, som maser sig op under mine ribben. Det er meget lidt rart :tie:

Lækkert med ny telefon Snowdrop. Hvad er det for et mærke?

Jeg skal til JM for første gang i dag. Det glæder jeg mig til :) Håber hun kan finde hoved og hale i hvor babyerne ligger. Tror de har flyttet sig siden scanningen i Danmark for 3 uger siden. Det føles i hvert fald anderledes. Men der er god gang i den. De banker rundt. Kan slet ikke forestille mig, hvordan der skal være plads nok til dem om 3 måneder.


Udfra Hawai gætter jeg på snowdrops telefon er en kreativ udtalelse af Huawei :P Ved dog ikke om jeg har ret.

Spændende med jordemoder, er det ikke ret sent? Synes de gør det meget mærkeligt på Grønland :lol: Jeg går allerede og glæder mig til mit første besøg om et par uger og jeg er jo en del måneder bagved dig :) Hvornår flytter I egentlig til Danmark?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 14:24

Lilleluftballon, det lyder fandme som en drømmefødsel :lun: Sådan en vil jeg gerne bestille til marts, håber så meget jeg kan føde hjemme :)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. aug 2016, 14:38

Haha, jo Godtnavn du har ret. Det er en Huawei xD Er PT igang med at forsøge mig med at klippe simkortet til selv... Og bagefter skal der lige tages mavebillede så kameraet kan stå sin test :P
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 30. aug 2016, 17:41

Den må jeg lige ind og tjekke den telefon. Er kameraet ekstra godt? Jeg er virkelig en instagram-nørd, så jeg kunne sagtens købe nu telefon kun for det gode kamera :D

Godtnavn: Ja, det er sgu nogle sære forløb. Jordemoderen var mega sej. Hun synes egentlig også, at det hele var lidt fjollet omkring forløbet med tvillinger. Desuden var hun simpelthen så dejlig ærlig og var den første dernede, der sagde, at hvis hun stod og skulle have tvillinger, havde hun også valgt at tage hjem, fordi neonetal-afdelingen deroppe bare ikke er særlig god, fordi de ganske enkelt ikke har de samme ressourcer. Det var altså virkelig befriende med lidt ærlighed for en gangs skyld.

Vi har booket billetter hjem den 31. oktober, så det kan jo hurtigt blive. Vi tager lige en weekend på Island på vej hjem.

Nu skal de små så bare blive derinde. Man kan godt nok godt blive lidt bekymret, når man kan se i øjnene på jordemoderen, at det altså er flot, hvis de bliver derinde til uge 38 og at jeg skal tage min krops signaler ekstremt alvorligt. Tror også jeg lægger for meget hård træning på hylden for nu. Så svæmning, gåture og yoga må blive vejen frem.

Hun konstaterede lidt protein i min urin, hvilket kan være et tegn på svangerskabsforgiftning, men det kræver også et for højt blodtryk og det havde jeg ikke, så hun virkede ikke bekymret. De sender det dog ind, da det også kan være tegn på blærebetændelse.

Og så kunne vi høre de små hjerter :lun: Der er virkelig forskel på dem. De lyder meget forskellige. Pigens puls er højere end drengens og det er helt efter bogen. Men virkelig sært, at der ligger 2 små hjerter derinde og slår.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. aug 2016, 18:06

Rebecca9000 skrev:Kære kloge damer - jeg har et spørgsmål.

Jeg var til første lægebesøg i går sammen med min kæreste, hvor vi bla så hjerteblink. Ret vildt - og lidt overvældende, synes jeg. Min kæreste er meget, meget glad :lun: - jeg skal lige fordøje det kan jeg mærke :)

MEN - den søde læge satte mig lidt tilbage i tid (8+2 til 7+4). Men på vandrejournalen er det den originale udregning der er opgjort (8+2). Mit spørgsmål er - på hvilken baggrund blir nakkefoldsscanningen bestilt? Hvis det er på den nye udregning er der jo (lidt ;) ) længere tid til.


Min læge satte også mig tilbage pga. en tidlig skanning - hun ændrede det så på vandrejournalen.
Hvilket betød at jeg kom for sent til nakkefoldsskanning, så den ikke kunne måles. Skanningsdamen var tydeligt ret træt af praktiserende læger, der ændrede på terminsdatoen.
Til nakkefoldsskanningen blev jeg i øvrigt sat frem til præcist min oprindelige terminsdato.

Så jeg synes, du skal sørge for en skanning, der er fastsat ud fra din oprindelige termin. De der tidlige skanninger er forbundet med ret stor usikkerhed i forhold til at måle og udregne størrelse.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 30. aug 2016, 18:31

Tillykke Luftballon :lun:

JEg har været til jdm i dag. Alt er fint, min mave er stadig 1 cm mindre end hvad den "burde" være, men jdm er ikke bekymret, babyen har den rette størrelse skønnede hun.
Derudover var baby en bandit, for den gad ikke ligge stille da hun målte hjertelyd, så det tog lige lidt ekstra tid, inden hun kunne måle at hjertelyd gik op ved bevægelse og ned igen når den lå stille og at hjertet slog lige som det skulle.

Så er det læge på fredag i næste uge og ellers er det først jdm besøg igen når jeg er gået på barsel (om en måned :banan: )
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 30. aug 2016, 18:58

Luftballon wow det lyder som en drømme fødsel. Dejligt det gik så godt :lun:

Godtnavn pøj pøj i morgen (det var i morgen der var nf ik?)

Kolde det er altså vildt så meget forskel der er. Hvor er det fedt i kan komme hjem! Et kæmpe tillykke med det!
Ved i så hvilke område i gerne vil bo i?

Lulu fedt med godt besøg hos jordemoder. Jeg synes mine besøg indtil nu har været spild af tid :tie:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 30. aug 2016, 19:01

Jeg tænkte på om i ville være med til at man i enden af ens indlæg skrev hvilke uge samt dag man er i. Så er det nemmere at holde styr på når nu vi er en blandet handel :D
Blot et forslag.


Her går det okay. Vi har lige holdt ferie, og derfor har jeg ikle været så aktiv herinde.
Jeg har stadig en uges ferie fordi jeg er ved at køre N ind i en ny børnehaven fordi kommunen lukkede den gamle.
Det er rent ud sagt et helvede og jeg tuder hver dag kæresten kommer hjem :(

Derudover ved jeg ikke om jeg er begyndt at få ondt i mit bækken. Jeg havde intet med N så det er helt nyt for mig.
Det gør ondt der hvor låret starter på indersiden og i lænden, og foran. Men er i tvivl om det er ved skambenet.

Jeg kan hellere ikke finde ud af hvornår ondt er for ondt og hvornår man skal kontante lægen. Jeg synes det er ret svært.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

12+2

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 19:25

Eller man kunne bare ændre emnet på ens indlæg? Som jeg har gjort her :) I hvert fald en rigtig god idé for det er lidt svært at finde rundt i :)
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 30. aug 2016, 19:30

xxx---xxx skrev:Jeg tænkte på om i ville være med til at man i enden af ens indlæg skrev hvilke uge samt dag man er i. Så er det nemmere at holde styr på når nu vi er en blandet handel :D
Blot et forslag.


Altså... Det er et godt forslag, men jeg kommer nok ikke til at følge det. Jeg går ikke rigtig op i at vide præcis uge+dag. Tjekker det kun lige på den dag jeg skal til læge eller JM.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

34+

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 19:52

godtnavn skrev:Eller man kunne bare ændre emnet på ens indlæg? Som jeg har gjort her :) I hvert fald en rigtig god idé for det er lidt svært at finde rundt i :)


Jeg synes det er en god ide - jeg glemmer også altid hvor langt folk er :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

8+4

Indlægaf Rebecca9000 » 31. aug 2016, 08:30

Jeg havde faktisk tænkt det samme - tror jeg har set folk gøre det på andre debatter også? Det fungerer ret godt synes jeg :)

Ift. bestilling af nakkefoldsscanning, så får jeg faktisk bare tildelt en tid. Men det kan være jeg lige skal ringe til dem, når den engang kommer. Bare lige for at nævne hvor langt jeg selv mener jeg er på det tidspunkt, og om det har noget at sige :)

Og indtil videre tæller jeg altså ud fra den "originale dato" - det er altså bare nemmere at blive ved med noget jeg kan huske :genert: :genert:
1

Tilbage til "Graviditet"