Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 30. aug 2016, 20:44

Wunder8 skrev:
IrmaPigen skrev:
Wunder8 skrev:
IrmaPigen skrev:Ej, okay......har du lyst til at ses igen? Ja eller nej.

Det er ikke rocketscience, vel! Det er et spørgsmål en mand i fyrrerne burde kunne svare på så let som at klø sig selv i røven (eller nosserne)


Ja, det burde han. Men det er der virkeligt mange, der ikke kan, og det kan man desværre ikke lave om på. Det er røv og nøgler, enig. Men mit datingliv blev faktisk lidt nemmere, da jeg begyndte at acceptere, at det er nogens måde at kommunikere på - også selvom, jeg personligt finder det tåbeligt.


Tja, jeg kommer så nok aldrig til at acceptere den slags adfærd. Dertil har jeg nok for høje moralske værdier, jeg selv pejler efter og bruger som kompas i mit liv. Og jeg holder naturligvivis andre menneskers adfærd op mod mine egne normer for hvad der er god moral og opførsel.

Men gutten er blokeret nu. Det kan virke lidt sært eftersom han jo blev fesen efter vores date og ikke ligefrem var et vandfald af beskeder. Men jeg havde brug for selv at tage et aktivt valg om at vælge ham fra. Så det gjorde jeg.


Jamen, jeg kan godt forstå det. Jeg KAN heller ikke forstå, hvorfor man ikke kan svare tilbage på en sms eller give et simpelt svar. Men for mig har det været gavnligt at se lidt ud over mit eget moralske kompas og acceptere, at alle ikke er ligesådan. Men jeg accepterer det jo heller ikke mere end, at de pågældende mænd bliver mentalt blacklistet hos mig (og alle mine veninder og deres veninder, haha). Derfor er jeg også fan af at blokere, slette og alt andet, der gør det muligt for mig at tage et aktivt valg om at fravælge dem i mit liv - jeg synes, det er sejt, du har gjort det :)


Han kan reelt kontakte mig på min arbejdsmail eller arbejdstelefonen. Og det er han også meget velkommen til. Hvis det vedrører noget fagligt og professionelt :lol:
Senest rettet af IrmaPigen 30. aug 2016, 20:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 30. aug 2016, 20:45

Marioneta skrev:
Juki skrev:
Marioneta skrev:Ja, jeg bruger debatten til at læsse af med. Det burde jeg nok lade være med åbenbart.

Hvorfor? :)

Du har da hverken skrevet noget eller fået svar på det, på en måde som er anderledes end en hvilken som helst anden ville have fået.


Fordi folk opfatter mine indlæg herinde som værende lig med hvordan jeg er i virkeligheden. Det er så et ret meget skævt billede, men det forhindrer ikke folk i at dunke mig med det oven i hovedet alligevel, fordi sådan må jeg jo være. Så jeg tror bare, at det er bedst, at jeg ikke skriver i denne tråd, når jeg kun bruger den til at læsse af med.

Men dine indlæg er vel OGSÅ en del af, hvordan du er. Sådan er det da for mig. Jeg deler ikke ud af hele mit liv på debatten, jeg skriver stort set kun i denne tråd,men det betyder jo ikke, at hele mit liv er dating og mænd. Det er det faktisk overhovedet ikke for tiden :)
Og marioneta, jeg tror, du skal se alle folks svar her, som at vi bare vil dig det bedste. Sådan ser jeg det i hvert fald :)
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 30. aug 2016, 20:55

Cordelia222 skrev:Det der dating noget er sært. Er begyndt at gøre mere ud af at være aktiv på Tinder, men det er en sær måde at vælge folk til og fra på. Har været single i fem år, og tror måske at jeg har mistet evnen til at skabe den slags forbindelser med andre mennesker. Var ude med en ellers rigtig sød fyr for nogle dage siden, og jeg mærkede ingenting. Han var der, han kunne lide mig og vi udvekslede numre. Hvis han gerne vil ses igen, så tager jeg date nr 2 for at give ham chancen, måske kommer det snigende.

Held og lykke! :)

Jeg kender godt følelsen af det markerede. Mit kærlighedsliv er mildt sagt også lidt rustent, så det kræver lidt "finpudsning" når jeg møder nogen :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 30. aug 2016, 21:08

Cordelia222 skrev:Det der dating noget er sært. Er begyndt at gøre mere ud af at være aktiv på Tinder, men det er en sær måde at vælge folk til og fra på. Har været single i fem år, og tror måske at jeg har mistet evnen til at skabe den slags forbindelser med andre mennesker. Var ude med en ellers rigtig sød fyr for nogle dage siden, og jeg mærkede ingenting. Han var der, han kunne lide mig og vi udvekslede numre. Hvis han gerne vil ses igen, så tager jeg date nr 2 for at give ham chancen, måske kommer det snigende.

Som sjetteårs-single synes jeg, at det sværeste er at finde ud af, hvad der er almindelige kompromiser i begyndelsen af et forhold, og hvad der er er tegn på, at det ikke fungerer. Det gælder ved nærmere eftertanke også i forhold til at vælge, hvem jeg skal interessere mig for.

Hvordan har I det med selvtilliden i forhold til at finde de rigtige? Jeg har været uheldig nogle gange, og det har nok påvirket min tro på, at jeg kan skelne gode fra mindre gode mænd.
3
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 30. aug 2016, 21:09

Cordelia222 skrev:Det der dating noget er sært. Er begyndt at gøre mere ud af at være aktiv på Tinder, men det er en sær måde at vælge folk til og fra på. Har været single i fem år, og tror måske at jeg har mistet evnen til at skabe den slags forbindelser med andre mennesker. Var ude med en ellers rigtig sød fyr for nogle dage siden, og jeg mærkede ingenting. Han var der, han kunne lide mig og vi udvekslede numre. Hvis han gerne vil ses igen, så tager jeg date nr 2 for at give ham chancen, måske kommer det snigende.


Men altså; det er sgu da også høje forventninger at sød musik nødvendigvis skal opstå efter 1 møde. Det kan selvfølgelig ske, men ofte opstår den slags jo over lidt tid. Jeg hepper virkelig på at man i dating kun forholder sig til, om den anden er godt selskab på de første dates i forhold til, om man skal ses igen. Så giver det normalt sig selv i løbet af lidt tid, om det skal blive til noget mere. Selvfølgelig har du ikke mistet evnerne til at connecte med andre :)
4
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 30. aug 2016, 21:14

Rapfisk skrev:Som sjetteårs-single synes jeg, at det sværeste er at finde ud af, hvad der er almindelige kompromiser i begyndelsen af et forhold, og hvad der er er tegn på, at det ikke fungerer. Det gælder ved nærmere eftertanke også i forhold til at vælge, hvem jeg skal interessere mig for.

Hvordan har I det med selvtilliden i forhold til at finde de rigtige? Jeg har været uheldig nogle gange, og det har nok påvirket min tro på, at jeg kan skelne gode fra mindre gode mænd.

Det giver egentlig god mening, det med at kunne skelne.

Jeg ved ikke om jeg er bange for det, eller om det er frygten for at det skal gå galt endnu engang, jeg har svært ved at skille ad :gruble:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 30. aug 2016, 21:18

Rapfisk skrev:
Cordelia222 skrev:Det der dating noget er sært. Er begyndt at gøre mere ud af at være aktiv på Tinder, men det er en sær måde at vælge folk til og fra på. Har været single i fem år, og tror måske at jeg har mistet evnen til at skabe den slags forbindelser med andre mennesker. Var ude med en ellers rigtig sød fyr for nogle dage siden, og jeg mærkede ingenting. Han var der, han kunne lide mig og vi udvekslede numre. Hvis han gerne vil ses igen, så tager jeg date nr 2 for at give ham chancen, måske kommer det snigende.

Som sjetteårs-single synes jeg, at det sværeste er at finde ud af, hvad der er almindelige kompromiser i begyndelsen af et forhold, og hvad der er er tegn på, at det ikke fungerer. Det gælder ved nærmere eftertanke også i forhold til at vælge, hvem jeg skal interessere mig for.

Hvordan har I det med selvtilliden i forhold til at finde de rigtige? Jeg har været uheldig nogle gange, og det har nok påvirket min tro på, at jeg kan skelne gode fra mindre gode mænd.


I teorien synes jeg, at jeg har meget godt styr på, hvad jeg vil og ikke vil leve med og hvad jeg vil acceptere fra en mand. Men som evighedssingle (sådan ca) må jeg også konstatere, at jeg i praksis har en tendens til at fokusere mest på, om manden er interesseret i mig (eller i hvert fald viser interesse for mig i en eller anden grad) og hvordan jeg kan holde hans interesse. Jeg tænker nærmest ikke over, hvorvidt han viser mig interesse på en måde, der er attraktiv og matcher mine ønsker og jeg har en tendens til at crushe på hans interesse mere end på ham, tror jeg.

Så selvom jeg langt overvejende har mødt gode mænd (der blot ikke var forelskede i mig), så har jeg haft svært ved at se, om de var gode for mig. Udtryk for desperation, tænker jeg...
1
Brugeravatar
Cordelia222
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. feb 2016, 23:25
Kort karma: 15
Likede indlæg: 257

Re: Singletråden

Indlægaf Cordelia222 » 30. aug 2016, 21:42

Juki skrev:
Cordelia222 skrev:Det der dating noget er sært. Er begyndt at gøre mere ud af at være aktiv på Tinder, men det er en sær måde at vælge folk til og fra på. Har været single i fem år, og tror måske at jeg har mistet evnen til at skabe den slags forbindelser med andre mennesker. Var ude med en ellers rigtig sød fyr for nogle dage siden, og jeg mærkede ingenting. Han var der, han kunne lide mig og vi udvekslede numre. Hvis han gerne vil ses igen, så tager jeg date nr 2 for at give ham chancen, måske kommer det snigende.

Held og lykke! :)

Jeg kender godt følelsen af det markerede. Mit kærlighedsliv er mildt sagt også lidt rustent, så det kræver lidt "finpudsning" når jeg møder nogen :genert:

Det kan jeg godt nikke genkende til!
0
"Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?"
At Disney, we mostly do happy endings... :devil:
Single and awesome! - Vil du ændre på singledelen? :genert:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 30. aug 2016, 21:49

Marioneta skrev:
Planten skrev:
Marioneta skrev:
Juki skrev:
Marioneta skrev:Ja, jeg bruger debatten til at læsse af med. Det burde jeg nok lade være med åbenbart.

Hvorfor? :)

Du har da hverken skrevet noget eller fået svar på det, på en måde som er anderledes end en hvilken som helst anden ville have fået.


Fordi folk opfatter mine indlæg herinde som værende lig med hvordan jeg er i virkeligheden. Det er så et ret meget skævt billede, men det forhindrer ikke folk i at dunke mig med det oven i hovedet alligevel, fordi sådan må jeg jo være. Så jeg tror bare, at det er bedst, at jeg ikke skriver i denne tråd, når jeg kun bruger den til at læsse af med.

Men dine indlæg er vel OGSÅ en del af, hvordan du er. Sådan er det da for mig. Jeg deler ikke ud af hele mit liv på debatten, jeg skriver stort set kun i denne tråd,men det betyder jo ikke, at hele mit liv er dating og mænd. Det er det faktisk overhovedet ikke for tiden :)
Og marioneta, jeg tror, du skal se alle folks svar her, som at vi bare vil dig det bedste. Sådan ser jeg det i hvert fald :)


Jeg synes bare altid, at jeg skal forklare og forsvare mig en masse, når jeg får inputs fra andre i tråden og ofte opfatter folk tingene mere negativt end jeg selv synes det er. Måske det er fordi jeg ikke poster så meget all-round, men netop mest læsser af og det giver et skævt billede. Jeg ved godt, at folk skriver i bedste mening og de fleste indlæg kan jeg også bruge til noget konstruktivt, men jeg er træt af altid at skal gå i forsvarsposition, når jeg har luftet nogle tanker.

Og så må jeg hellere gå i seng. Jeg skal tidligt op i morgen og have taget æg ud, så jeg forhåbentligt kan blive gravid med donorbarn. Der er nemlig meget mere i mit liv end at jeg går og synes at en ung pædagog er sød og jeg undrer mig over hvorfor mænd ikke gider mig.

For mig, behøver du ikke forsvare noget. Ligesom andre heller ikke behøver forsvare deres valg og holdninger. Som sådan. For mig skal argumenterne bare være der.
Jeg har fx installeret tinder igen. Men jeg har ikke rigtig intentioner om at date nogen lige nu, for jeg er ikke klar - siger desuden mest nej - jeg har ingen grund til at forsvare det overfor andre end mig selv. Og føler jeg, at jeg mister mig selv i det, så sletter jeg - ikke fordi andre synes, jeg skal :)
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 31. aug 2016, 06:47

Jeg har et spørgsmål :genert:

Hvor tidligt/hvordan foretrækker I at blive klar over, hvis en mulig/kommende/ny date har særlige præferencer af en art?

For mit vedkommende handler det om, at jeg tror jeg ville kunne trives bedst i et åbent forhold, og jeg er i tvivl om hvorvidt det vil være mest fair at hentyde til det i profilteksten så folk der ikke ønsker det med det samme har mulighed for at vælge mig fra, eller om det er "TMI" i første mundfuld?

Jeg forestiller mig i øvrigt at give Tinder chancen når jeg tager hul på dating igen, så hvis mediet gør en forskel er jeg mest interesseret i at høre om dét :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 31. aug 2016, 07:02

KitKat skrev:Jeg har et spørgsmål :genert:

Hvor tidligt/hvordan foretrækker I at blive klar over, hvis en mulig/kommende/ny date har særlige præferencer af en art?

For mit vedkommende handler det om, at jeg tror jeg ville kunne trives bedst i et åbent forhold, og jeg er i tvivl om hvorvidt det vil være mest fair at hentyde til det i profilteksten så folk der ikke ønsker det med det samme har mulighed for at vælge mig fra, eller om det er "TMI" i første mundfuld?

Jeg forestiller mig i øvrigt at give Tinder chancen når jeg tager hul på dating igen, så hvis mediet gør en forskel er jeg mest interesseret i at høre om dét :)

Jeg ville foretrække informationer, der er så vigtige om et potentielt forhold med dig, så tidligt som muligt, gerne i profilteksten.

Netop med åbne parforhold tror jeg dog, at jeg fra din side ville screene ret kraftigt på dem, der også er tiltalt af et åbent forhold, for det kan jo være mange ting, fra at det er okay med one night stands til, at det er okay at have længerevarende relationer. Der er det vigtigt, at du finder én, der matcher dine ønsker og behov.
4
Livslinjen: 70 201 201
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 31. aug 2016, 07:16

KitKat skrev:Jeg har et spørgsmål :genert:

Hvor tidligt/hvordan foretrækker I at blive klar over, hvis en mulig/kommende/ny date har særlige præferencer af en art?

For mit vedkommende handler det om, at jeg tror jeg ville kunne trives bedst i et åbent forhold, og jeg er i tvivl om hvorvidt det vil være mest fair at hentyde til det i profilteksten så folk der ikke ønsker det med det samme har mulighed for at vælge mig fra, eller om det er "TMI" i første mundfuld?

Jeg forestiller mig i øvrigt at give Tinder chancen når jeg tager hul på dating igen, så hvis mediet gør en forskel er jeg mest interesseret i at høre om dét :)


Jeg vil ikke anbefale dig at hentyde det alt for kraftigt i en profiltekst, medmindre du vil løbes over ende af liderlige "handyr"
Tror det er ret nemt at finde en mand der kan se det positive i et åbent forhold - sådan helt generelt
2
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Skovtrold
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. jul 2016, 07:29
Kort karma: 3
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 42

Re: Singletråden

Indlægaf Skovtrold » 31. aug 2016, 07:37

Jeg har hentet Tinder-appen og tænkt, at nu skulle den have en chance.

Jeg har fået en del matches og især en skilte sig ud - En virkelig sød fyr, 1 år yngre end mig, samme holdninger som mig til en del ting, søger noget seriøst og så skriver han lange og interessante beskeder.

Han har rejsearbejde (arbejder 7-8 dage og er hjemme 3 dage), hvilket passer mig fint, da jeg har stort behov for alenetid.

Vi aftaler, at vi skal forsøge at finde en dag, vi kan mødes.
Søndag i sidste uge skriver han, at han er på vej hjem og han gerne vil ses, men at han gerne vil slappe af søndag aften.
Mandag skriver jeg, at jeg har en del planer, men har mulighed for at ses samme dag eller onsdag - Derefter er der intet svar?? :gruble:
Jeg skriver til ham efter 5 dage, om han ikke har modtaget min besked, eller om han blot har valgt at trække sig ... Intet svar :gisp:

Hvad sker der for, at man tager kontakt med henblik på at ses og 24 timer senere har mistet interessen så meget, at man ikke engang gider at svare?? :nerve:

Nå skidt pyt - Jeg er nu gået videre til næste match i rækken :danse:
1
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 31. aug 2016, 07:50

Skovtrold skrev:Jeg har hentet Tinder-appen og tænkt, at nu skulle den have en chance.

Jeg har fået en del matches og især en skilte sig ud - En virkelig sød fyr, 1 år yngre end mig, samme holdninger som mig til en del ting, søger noget seriøst og så skriver han lange og interessante beskeder.

Han har rejsearbejde (arbejder 7-8 dage og er hjemme 3 dage), hvilket passer mig fint, da jeg har stort behov for alenetid.

Vi aftaler, at vi skal forsøge at finde en dag, vi kan mødes.
Søndag i sidste uge skriver han, at han er på vej hjem og han gerne vil ses, men at han gerne vil slappe af søndag aften.
Mandag skriver jeg, at jeg har en del planer, men har mulighed for at ses samme dag eller onsdag - Derefter er der intet svar?? :gruble:
Jeg skriver til ham efter 5 dage, om han ikke har modtaget min besked, eller om han blot har valgt at trække sig ... Intet svar :gisp:

Hvad sker der for, at man tager kontakt med henblik på at ses og 24 timer senere har mistet interessen så meget, at man ikke engang gider at svare?? :nerve:

Nå skidt pyt - Jeg er nu gået videre til næste match i rækken :danse:


Velkommen til Tinder ;)

Det er sær opførsel, men man har det sjovest med Tinder, hvis man ikke lader sig gå på af den slags, men i stedet blot søger videre. Synes jeg :)
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 31. aug 2016, 08:23

Kitkat, mht din ønske, så ville jeg foretrække, at få sådan noget at vide, så tidligt som muligt, hvis det var en deal-breaker. Altså hvis du virkelig ikke kunne leve uden.
Jeg har selv fået serveret et ønske fra en mand midt i skriveri om vores familier, med en fetish han havde. Og det var inden vi overhovedet havde mødtes. Jeg spurgte, om det var en deal-breaker for ham, og det skrev han, at der var det ikke, så der havde jeg meget svært ved at forstå, hvorfor den skulle serveres inden vi overhovedet havde mødtes.

Jeg ville nok ikke skrive det i profilteksten, men fortælle det tidligt i skriveriet og før første møde, hvis det nu er sådan, du lever bedst :)
2

Tilbage til "Forhold og sex"