Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 30. aug 2016, 21:02

LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
Anne Droid skrev:Nu er der -igen- en hundelufter der åbenbart synes det er okay at smide lort i andres skraldespande. Havde jeg ikke set lorteposen på bunden af min spand, så have det sagt splat da jeg smed mit eget affald i. Det er fandme ikke i orden. Hundelufteren kommer med garanti ikke og vasker min skraldespand hvis der går hul på posen.


Jeg må indrømme at jeg til enhver tid heller vil have folk samler op og benytter min skraldespand end lader lorten ligge.

Men det er vel ikke enten eller? Hundeejer kan vel tage lorteposen i hånden, indtil der kommer en offentlig eller egen skraldespand.

Jeg kan ikke forstå hvorfor private husejere dog skulle dække udgiften for at komme af med min og andres hundes efterladenskaber. På nogle strækninger kommer der immervæk mange hundeejere, så det kan jo faktisk godt gå hen og blive mange lorte hvis man bor der.


Jeg ser det ikke som enten eller.
Jeg er selv hundeejer og bor på en hjørnegrund på en grusvej hvor virkelig mange lufter hund. Og der oplever jeg både folk der samler op og ikke samler op. Og jeg har intet imod de benytter min skraldespand (den står så også lige ude ved vejen, skulle de ind i en have er det en anden snak) jeg betaler ikke skrald efter vægt, og gjorde jeg det tænker jeg at det nok ikke er de par lorte der kommer der i der koster det vilde.
Jeg benytter også andres skraldespande,dog kun folk jeg ved ikke har noget imod det.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 30. aug 2016, 21:10

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
Anne Droid skrev:Nu er der -igen- en hundelufter der åbenbart synes det er okay at smide lort i andres skraldespande. Havde jeg ikke set lorteposen på bunden af min spand, så have det sagt splat da jeg smed mit eget affald i. Det er fandme ikke i orden. Hundelufteren kommer med garanti ikke og vasker min skraldespand hvis der går hul på posen.


Jeg må indrømme at jeg til enhver tid heller vil have folk samler op og benytter min skraldespand end lader lorten ligge.

Men det er vel ikke enten eller? Hundeejer kan vel tage lorteposen i hånden, indtil der kommer en offentlig eller egen skraldespand.

Jeg kan ikke forstå hvorfor private husejere dog skulle dække udgiften for at komme af med min og andres hundes efterladenskaber. På nogle strækninger kommer der immervæk mange hundeejere, så det kan jo faktisk godt gå hen og blive mange lorte hvis man bor der.


Jeg ser det ikke som enten eller.
Jeg er selv hundeejer og bor på en hjørnegrund på en grusvej hvor virkelig mange lufter hund. Og der oplever jeg både folk der samler op og ikke samler op. Og jeg har intet imod de benytter min skraldespand (den står så også lige ude ved vejen, skulle de ind i en have er det en anden snak) jeg betaler ikke skrald efter vægt, og gjorde jeg det tænker jeg at det nok ikke er de par lorte der kommer der i der koster det vilde.
Jeg benytter også andres skraldespande,dog kun folk jeg ved ikke har noget imod det.

Men rigtig mange har noget imod at andre benytter deres skraldespand (det ved jeg fordi debatten har været oppe og vende en milliard gange på andre debatter) så jeg kan slet ikke se hvordan det overhovedet kan være til diskussion, skraldespanden er privat ejendom, så hvis man ikke har fået lov - skal man ikke bruge dem.

Jeg kan som hundeejer slet ikke forstå hvordan det kan være så besværligt at tage sin hundelort med til et passende sted at smide den ud - eller at samle lorten op i det hele taget.
3
...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 30. aug 2016, 21:33

Ah, endnu en debatklassiker :-D
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. aug 2016, 23:50

lillebjoern skrev:Ah, endnu en debatklassiker :-D


Bring in the horses! :slem:
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyHippo » 31. aug 2016, 00:04

Animi skrev:Jeg har en sjovt "frygt" for universet - altså at se billeder hvor man ser Jorden langt fra omringet af mørke. Bare det at bruge Google Earth bliver jeg bange for.
De sidste par nætter har jeg så netop drømt om at Jorden går under og jeg bliver slynget ud i intetheden. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg drømmer dette, da jeg intet univers relateret har set. Men det er sgu upassende af min underbevidsthed, at jeg skal drømme om det! ½


Jeg har samme frygt! Er også bange for dybet og hader film, hvor de dykker/ er i ubåd osv :genert:
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyHippo » 31. aug 2016, 00:08

Da jeg var barn var jeg alt for tynd, og folk omkring mig var meget obs på, jeg spiste min mad, så når jeg ikke havde spist min madpakke, måtte jeg smide den ud i smug. Min nabos skraldespand var lige ved siden af vores, så jeg smed madpakken i hendes.
Det resulterede i hun samlede madpakken op og lagde den oven på vores skraldespand :lol:

Så det er ikke kun hundelorte der er uvelkomne
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. aug 2016, 00:26

HappyHippo skrev:
Animi skrev:Jeg har en sjovt "frygt" for universet - altså at se billeder hvor man ser Jorden langt fra omringet af mørke. Bare det at bruge Google Earth bliver jeg bange for.
De sidste par nætter har jeg så netop drømt om at Jorden går under og jeg bliver slynget ud i intetheden. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg drømmer dette, da jeg intet univers relateret har set. Men det er sgu upassende af min underbevidsthed, at jeg skal drømme om det! ½


Jeg har samme frygt! Er også bange for dybet og hader film, hvor de dykker/ er i ubåd osv :genert:


Ja, det er direkte klamt at en ubåd befinder sig på så dybt vand :gisp: det er SÅ ulækkert.
Jeg kan så heller ikke overhovedet rumme tanken om underjordiske kæmpestore huller under veje og huse :panik: eller endnu værre:

Billede


:8: :gisp: :panik: :panik: :panik: Jeg tror jeg lider af dybdeskræk!
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2016, 06:51

Jeg vil ikke have andre folks affald i min affaldssæk. Hverken lort eller andet. Jeg betaler for at have den, den er beregnet til MIT skrald, og der er sgu ikke andre der skal bruge den - om den så stod lige ved skellet til min cykelsti.
Jeg gider ikke betale for ekstra sække, fordi nogen synes, de gerne må benytte min private ejendom uden videre. De må heller ikke bruge andre af mine ting, uden at have fået lov.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2016, 07:27

Altså, jeg kan forstå at man ikke vil have hundelorte i sin skraldespand eller andre former for væsker, der kan løbe ud og gøre den decideret klam. Men at en forbipasserende bruger den indpakningen på sin is, en tom cigaretpakke eller lignende gør mig egentlig mere glad, end hvis de havde smidt det på jorden. Det er jo ikke fordi man decideret bruger ekstra sække pga. andres affald - så skal det i hvert fald være i ekstremer...
14
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 31. aug 2016, 07:44

lillebjoern skrev:Altså, jeg kan forstå at man ikke vil have hundelorte i sin skraldespand eller andre former for væsker, der kan løbe ud og gøre den decideret klam. Men at en forbipasserende bruger den indpakningen på sin is, en tom cigaretpakke eller lignende gør mig egentlig mere glad, end hvis de havde smidt det på jorden. Det er jo ikke fordi man decideret bruger ekstra sække pga. andres affald - så skal det i hvert fald være i ekstremer...

Men mange betaler jo altså for at få tømt deres skraldespand, og nogle familier kan med nød og næppe klemme sit eget affald ned i det antal skraldespande de betaler for at få tømt, og så skal der jo ikke mange folk forbi der skal kassere diverse ting forbi før det kan blive nødvendigt at betale for at få tømt endnu en spand. Når man benytter andre folks skraldespande er man jo ikke nødvendigvis den eneste der gør det.
3
...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2016, 07:54

LadyFox skrev:
lillebjoern skrev:Altså, jeg kan forstå at man ikke vil have hundelorte i sin skraldespand eller andre former for væsker, der kan løbe ud og gøre den decideret klam. Men at en forbipasserende bruger den indpakningen på sin is, en tom cigaretpakke eller lignende gør mig egentlig mere glad, end hvis de havde smidt det på jorden. Det er jo ikke fordi man decideret bruger ekstra sække pga. andres affald - så skal det i hvert fald være i ekstremer...

Men mange betaler jo altså for at få tømt deres skraldespand, og nogle familier kan med nød og næppe klemme sit eget affald ned i det antal skraldespande de betaler for at få tømt, og så skal der jo ikke mange folk forbi der skal kassere diverse ting forbi før det kan blive nødvendigt at betale for at få tømt endnu en spand. Når man benytter andre folks skraldespande er man jo ikke nødvendigvis den eneste der gør det.


Nej, det er jeg klar over. Det er bare et ikke-eksisterende problem, synes jeg. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at skulle tømme skraldespand en ekstra gang fordi forbipasserende lige bruger den til deres ispapir eller andet i småtingsafdelingen (med det udgangspunkt at folk ikke smider deres egne affaldsposer, sko eller tøj ned i en andens skraldespand).
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 31. aug 2016, 08:02

Her hvor jeg bor, skal vi putte vores affald i poser og affaldssortere. Løst affald i spandene sætter sig ofte fast og så skal jeg bruge tid på at fjerne det. Og det gider jeg faktisk ikke, bare fordi der er en eller anden magelig person, der ikke tager sit eget affald med sig.
Jeg finder dåser, ispapir, hundelorteposer, æbleskrog og andet af samme slags. Min spand står ikke så den kan nås fra vej eller sti, faktisk skal man gennem carporten for at komme hen til den fra indkørslen.
0
Klimatosse
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 31. aug 2016, 08:05

lillebjoern skrev:
LadyFox skrev:
lillebjoern skrev:Altså, jeg kan forstå at man ikke vil have hundelorte i sin skraldespand eller andre former for væsker, der kan løbe ud og gøre den decideret klam. Men at en forbipasserende bruger den indpakningen på sin is, en tom cigaretpakke eller lignende gør mig egentlig mere glad, end hvis de havde smidt det på jorden. Det er jo ikke fordi man decideret bruger ekstra sække pga. andres affald - så skal det i hvert fald være i ekstremer...

Men mange betaler jo altså for at få tømt deres skraldespand, og nogle familier kan med nød og næppe klemme sit eget affald ned i det antal skraldespande de betaler for at få tømt, og så skal der jo ikke mange folk forbi der skal kassere diverse ting forbi før det kan blive nødvendigt at betale for at få tømt endnu en spand. Når man benytter andre folks skraldespande er man jo ikke nødvendigvis den eneste der gør det.


Nej, det er jeg klar over. Det er bare et ikke-eksisterende problem, synes jeg. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at skulle tømme skraldespand en ekstra gang fordi forbipasserende lige bruger den til deres ispapir eller andet i småtingsafdelingen (med det udgangspunkt at folk ikke smider deres egne affaldsposer, sko eller tøj ned i en andens skraldespand).


Men det kan jo afhænge lidt af hvor man bor. Jeg kender f.eks. en der er nabo til et areal der bliver brugt en hel del af folk der hygger sig i sommerhalvåret, det indebærer en hel del affald når folk har børn med, folk griller, folk holder picnic, folk ryger en masse smøger og drikker også øl og vin. Meget af det ryger i de par private skraldespande der ligger lige op til. Det er bare ikke alle steder at det handler om et lille stykke ispapir i ny og næ.

Noget andet er at hvor min svigermor bor der er de pålagt at sorterer deres affald - forbipasserende smider ikke nødvendigvis deres skrald i den rigtige spand, hvilket er rimelig træls for min svigermor.

Jeg synes det er et problem hvis ejer af skraldespanden synes det er et problem, faktisk uanset om det har konsekvenser for ejer eller ej, det er trods alt ejers private ejendom.
2
...
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 31. aug 2016, 08:15

Min skraldespand står lige ved vejen, og ved nogle borde og bænke, hvor folk sidder og hygger, så det er netop ikke bare et stykke ispapir. Det er fx gerne tre-fire pizzabakker eller tilsvarende.

Og jeg er i øvrigt ligeglad med, om det så bare er et stykke ispapir. Det er min skraldespand, og så er den bare ikke længere. Hvis skraldet er af så beskeden karakter, at man vurderer, det er ligegyldigt, så er det også af så beskeden karakter, at man kan bære det med sig til man kommer til en offentlig eller egen skraldespand.

Og nu skal jeg nok liste ud af tråden. Den her diskussion kan jo hurtigt overtage den :genert:
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2016, 08:21

lillebjoern skrev:
LadyFox skrev:
lillebjoern skrev:Altså, jeg kan forstå at man ikke vil have hundelorte i sin skraldespand eller andre former for væsker, der kan løbe ud og gøre den decideret klam. Men at en forbipasserende bruger den indpakningen på sin is, en tom cigaretpakke eller lignende gør mig egentlig mere glad, end hvis de havde smidt det på jorden. Det er jo ikke fordi man decideret bruger ekstra sække pga. andres affald - så skal det i hvert fald være i ekstremer...

Men mange betaler jo altså for at få tømt deres skraldespand, og nogle familier kan med nød og næppe klemme sit eget affald ned i det antal skraldespande de betaler for at få tømt, og så skal der jo ikke mange folk forbi der skal kassere diverse ting forbi før det kan blive nødvendigt at betale for at få tømt endnu en spand. Når man benytter andre folks skraldespande er man jo ikke nødvendigvis den eneste der gør det.


Nej, det er jeg klar over. Det er bare et ikke-eksisterende problem, synes jeg. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at skulle tømme skraldespand en ekstra gang fordi forbipasserende lige bruger den til deres ispapir eller andet i småtingsafdelingen (med det udgangspunkt at folk ikke smider deres egne affaldsposer, sko eller tøj ned i en andens skraldespand).

Det skal du jo så bare være glad for.

Og at bruge andres ejendom og at smide skrald er jo ligesom ikke de eneste muligheder.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"