Har du nogensinde været udsat for vold?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. aug 2016, 20:58

zembra1986 skrev:Tja, jeg er en smule i tvivl......men min mor slog mig et par gange som barn, tog hårdt fat i min arm og lignende.......Det er vel en form for vold :genert:


Hvis det var før 1997, så var det deres ret, og defineredes ikke som vold.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf zembra1986 » 30. aug 2016, 21:01

Advocatus-Diaboli skrev:
zembra1986 skrev:Tja, jeg er en smule i tvivl......men min mor slog mig et par gange som barn, tog hårdt fat i min arm og lignende.......Det er vel en form for vold :genert:


Hvis det var før 1997, så var det deres ret, og defineredes ikke som vold.


Måske ikke dengang, men det ville det vel i dag, og jeg går ud fra nutiden, men ja, det var før 1997, jeg er født i 86' og jeg husker ikke at min mor lagde hånd på mig da jeg var over 10 år.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf paint » 30. aug 2016, 21:24

Ja. Jeg og en kammerat fik engang en ordentlig røvfuld, under en ferie på Malta. En udsmider, på et diskotek, forvekslede mig med en eller anden, som havde smidt et glas i hovedet på ham. Han havde hentet en kollega, fra et nærliggende sted og de stod så og bankede os ned, da vi kom ud på gaden.

Til vores store held, var der amerikansk flådebesøg i byen, og et par amerikanske MP marinesoldater troede, at vi var to af deres og kom hen og møffede udsmiderne nogle på hatten. De ville endda have kørt os i 'kødvognen' ned til skibet.
De var ude for at samle amerikanske marinesoldat-branderter op i byen. Jeg fik heldigvis overbevist dem om, at vi IKKE var amerikanske marinesoldater, som var oppe at slås med de lokale ”shit head's” (som de kaldte de lokale maltesere). Den aften var jeg tilbøjelig til at give dem ret i deres beskrivelse af de indfødte.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Prosperity74 » 30. aug 2016, 22:18

Ja, jeg har været udsat for psykisk vold i et par forhold ( der hver varede nogle år ). Jeg har aldrig været udsat for fysisk vold
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Vixen » 31. aug 2016, 02:22

Ja, psykisk vold som barn. Af min far. I rigelige mængder.

Og for nogle år siden af min kæreste, fysisk. Vi havde nogle ret voldsomme skænderier, hvor han en gang tog hårdt fat i mine arme og smed mig ned på sofaen. Jeg fik mærker på armene efter det. Efterfølgende sagde jeg til ham, at hvis han nogensinde gjorde det igen, så blev det enden på vores forhold. Jeg var så rasende, som jeg aldrig har været før. Vi var begge oprevede, frustrerede og har temperament, men ikke om han skulle bruge sin fysik mod mig.
Han har ikke gjort det siden, og vores gemytter er i øvrigt også faldet for længst.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Buller » 31. aug 2016, 03:43

jeg blev drugget i byen engang, kom til mig selv i en bil med 3 unge fyre jeg ikke kendte. Kom ud af bilen og blev så grebet fat i struben og skulderen af en af dem og væltet ned på det ene knæ.

heldigvis er en af mine hobbies at dyrke vægtløftning så jeg er noget stærkere end jeg ser ud til. Det kombineret med at jeg var sindssygt rasende og stofpåvirket gjorde at jeg nemt rejste mig op imod hans vægt og smed ham over til sine venner. Derfra var der ikke nogen af dem der ville slås mere.

Bare fordi man er lyshåret og pygmæ kan man heldigvis godt være badass. Men klam situation der nemt kunne være blevet rigtig grim, især hvis jeg ikke var vågnet så tidligt som jeg gjorde.
2
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Thestral » 31. aug 2016, 04:05

Ja
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Panton » 31. aug 2016, 04:56

Ja, jeg er vokset op med daglig psykisk og fysisk vold fra min "far".
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf achillaxedprune » 31. aug 2016, 06:15

Puha, hvor væmmeligt, at så mange af jer har prøvet det. :(

Jeg har aldrig oplevet vold mod min person. Og heldigvis da! Jeg har heller aldrig været interesseret i at arbejde indenfor et felt, hvor der var for meget kontakt med mennesker, der kunne finde på at gøre mig ondt. Jeg slog op med min eks., der godt nok fik pillet mig noget ned, men psykisk vold var det ikke, da han smed en pude ind i væggen. Jeg kan slet ikke acceptere aggressiv og udfarende adfærd rettet mod mig. Det er en absolut dealbreaker med det samme.

Og nu er jeg en pige, så slag i nattelivet har jeg heldigvis været forskånet... Havde jeg vært mand, havde jeg helt sikkert fået klaps et par gange. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Luffegås » 31. aug 2016, 06:15

Da jeg var 14 fik jeg 3 knytnæveslag i hovedet af en eller anden jævnaldrende problembarn.. Jeg havde holdt fest, pludselig var der en masse jeg ikke kendte. En fyr havde så kysset alle mine veninder og mig selv som et tantekys på munden.. Han havde så åbenbart en kæreste der hørte om det og kom hen til min fest, og hun gik så en runde for at spørge mine veninder og jeg om vi havde kærester selv. Alle mine veninder havde kærester, men jeg var single, så hun begyndte at flippe ud, for så måtte jeg jo have ment noget med mit tantekys. Bum så endte vi nede foran min mors lejlighed på fortovet, og hende tøsens ven gav mig så pludselig de her 3 slag i hovedet, hver gang faldt jeg ned, rejste mig op igen.
Christ det var dumt.

Og så ja, i mit tidligere forhold har vi da også sloges når vi/han var fulde. Jeg slog ham aldrig, men vil gerne medgive at jeg har prikket ham med en finger i brystet, og holdt ham fast i trøjen fordi jeg ville have han skulle lytte til mig. En gang gav han mig så hårdt et slag jeg fik hjernerystelse. Opdagede først 2 dage senere det var det, og ikke tømmermænd, men det bedste der kom ud af det var at jeg fandt ud af hvor fantastisk det kan være at lukke for alt lys, og bare ligge sig ned helt mørkt, og lytte til lidt behageligt musik.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Peter Post » 31. aug 2016, 07:33

Jeg har modtaget et par ørefigner eller to i min tid, men decideret vold har jeg ikke været udsat for.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2016, 08:13

Et par slag her og der, bl.a. en pige på stoffer der besvarede "hej" med at slå mig direkte i face samt en tyv jeg hjalp med at fange, men aldrig noget der har lavet værre skader end blå mærker o. lign. Er blevet sparket i hovedet til kampsport, og det er rigtigt nok med stjernerne. Men det er jo ikke vold når det er for sjov.

Billede
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf thomassneum » 31. aug 2016, 08:33

Jeg er blevet reelt overfaldet et par gange. Det har kostet behandlinger på øjene, en genopbygning af min næsevæg og lidt sammenlapning hist og pist.
Jeg har været rodet ind i forskellige slåskampe, men hvor begge parter har accepteret det - så der vil jeg måske ikke kvalificerer det som "vold".

Jeg har det okay med det i dag. Jeg kunne godt mærke noget "frygt", da jeg var yngre og havde daglig gang på udsatte steder. Min selvtillig kom sig igennem gode venner (sammenhold), men også bokse og vægttræning. Det gav mig en ballast og tro på mig selv, som jeg nok havde brug for dengang.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf Muuh » 31. aug 2016, 08:40

Ja,som ung havde jeg desværre en kæreste, der ikke rigtig kunne styre sig når han drak. Hvilket var ret ofte i perioder.
Han slog mig aldrig direkte, men han kastede alverdens ting efter mig, eller kastede rundt med mig. Mystisk nok fik han det altid til at virke som om det var min egen skyld og jeg åd den gang på gang. Når han ikke drak var han utrolig sød og kærlig, så jeg håbede nok på af antabus ville hjælpe, men gang på gang faldt han i.

Mange af hans ord sidder stadig i mig i dag, selv om det er over 15 år siden


Og så er jeg engang som ung blevet slået ned på vej hjem fra en koncert af en tilfældig mand. Han slog mig to gange i ansigtet.
Jeg var pænt fuld og ville gerne hjem, men dem jeg fulgtes med anmeldte det til politiet, så kom ind og sidde på bagsædet af deres bil, så de kunne afhører mig og vurdere om jeg skulle på skadestuen.
Fik heldigvis lov til at gå, efter de havde snakket med min mor (Var under 18) Blev dog undersøgt og fik konstateret en forstuvede kæbe, så havde ondt i lang tid efterfølgende og havde svært ved at gabe/ åbne munden
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Har du nogensinde været udsat for vold?

Indlægaf lulu-p » 31. aug 2016, 10:13

Ja af min mor. Som barn er jeg blevet slået nogle gange. Men primært var det psykisk vold.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Livets forhold"