Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 31. aug 2016, 12:11

Oveditlevsen skrev:Jeg synes det er helt i orden at hæve pensionsalderen, noget jeg savner er at fx unødvendige uddannelser som pædagog blev nedlagt.

Hvorfor mener du at den er unødvendig og hvilke andre uddannelser har du på din liste? :slem:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elfenben » 31. aug 2016, 12:11

Jeg synes det er mærkeligt, at hæve pensionsalderen fordi vi "allesammen må hjælpe til når vi mangler hænder", men så indføre en bremseklods for folk udefra, der drømmer om at komme og arbejde her...
6
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lulu » 31. aug 2016, 12:12

Anilara skrev:Jeg synes, som studerende, at det er fint, hvis SU i højere grad bliver lavet om til lån, som det er blevet foreslået.


Jeg dimitterede sidste år, og i samtlige år jeg har læst og modtaget su har jeg aldrig forstået hvorfor vi ikke har den norske su model. Hvor hele su'en er et lån man tager, og så bare til fordelagtige renter. Så slipper man også for hele "problematikken" hvis højtuddannede skrider til udlandet for at arbejde og de dermed ikke tilbagebetale su'en over skatten som det ellers er tiltænkt.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Spjaerten » 31. aug 2016, 12:37

Jeg læste en kommentar fornylig om en der stillede spørgsmålstegn ved hvorfor vi giver udlandske studerende SU, er helt enig, det burde skæres.

Derudover så er jeg rimelig træt af den pensions alder bare stiger og stiger. Jeg synes det er møg uretfærdig for folk med fysisk hårdt arbejde men egentlig også for folk som mig selv der startede på arbejdsmarkedet som 21-22 årig, det er fandme mange år man ender med at arbejde mod dem der har taget x antal sabbatår, flere uddannelser osv.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elfenben » 31. aug 2016, 13:01

Spjaerten skrev:Jeg læste en kommentar fornylig om en der stillede spørgsmålstegn ved hvorfor vi giver udlandske studerende SU, er helt enig, det burde skæres.

Derudover så er jeg rimelig træt af den pensions alder bare stiger og stiger. Jeg synes det er møg uretfærdig for folk med fysisk hårdt arbejde men egentlig også for folk som mig selv der startede på arbejdsmarkedet som 21-22 årig, det er fandme mange år man ender med at arbejde mod dem der har taget x antal sabbatår, flere uddannelser osv.

Ja det er en ret dårlig model vi har pt.-Jeg synes man burde lave en ordning, som hed at man var på jobmarkedet i 40 år - så hvis du første gang arbejder fuldtid, når du er færdig med din uddannelse som 27 år, så kan du gå på pension som 27+40 = 67 årig. Når du startede som 21-årig ville du så kunne gå som 61 årig. Og så med et loft på max 67/68 år.
3
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elfenben » 31. aug 2016, 13:04

Jeg er forresten ligeglad med flere penge og den skattelettelse jeg kan se frem til nu. Jeg vil langt hellere have frihed, fritid, bedre sundhed og mere velfærd. Jeg synes argumentet om, at flere penge mellem hænderne på folk også giver mere velfærd, er skørt! At jeg køber to dyre middage mere om året har lang vej før de kan give en sygeplejerske mere tid til patienterne..
Senest rettet af Elfenben 31. aug 2016, 13:17, rettet i alt 1 gang.
9
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 31. aug 2016, 13:05

Elfenben skrev:
Spjaerten skrev:Jeg læste en kommentar fornylig om en der stillede spørgsmålstegn ved hvorfor vi giver udlandske studerende SU, er helt enig, det burde skæres.

Derudover så er jeg rimelig træt af den pensions alder bare stiger og stiger. Jeg synes det er møg uretfærdig for folk med fysisk hårdt arbejde men egentlig også for folk som mig selv der startede på arbejdsmarkedet som 21-22 årig, det er fandme mange år man ender med at arbejde mod dem der har taget x antal sabbatår, flere uddannelser osv.

Ja det er en ret dårlig model vi har pt.-Jeg synes man burde lave en ordning, som hed at man var på jobmarkedet i 40 år - så hvis du første gang arbejder fuldtid, når du er færdig med din uddannelse som 27 år, så kan du gå på pension som 27+40 = 67 årig. Når du startede som 21-årig ville du så kunne gå som 61 årig. Og så med et loft på max 67/68 år.


Rigtig mange arbejder jo altså mens de læser - og som udgangspunkt ofte ufaglært. Jeg har fx i lighed med mange andre gjort rent, stået i butik og serveret mens jeg gik på universitetet. Man sidder altså ikke bare på en ergonomisk kontorstol fra det sekund, man betræder universitetet.

Jeg er enig i, at der skal sikres rimelige vilkår for de, der bliver fysisk nedslidte af deres arbejde, men jeg forstår ikke hvorfor der altid skal argumenteres på en måde, så det lyder som om folk med længere uddannelser ikke rigtig bestiller noget.
10
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 31. aug 2016, 13:09

Akehurst2 skrev:
Elfenben skrev:Ja det er en ret dårlig model vi har pt.-Jeg synes man burde lave en ordning, som hed at man var på jobmarkedet i 40 år - så hvis du første gang arbejder fuldtid, når du er færdig med din uddannelse som 27 år, så kan du gå på pension som 27+40 = 67 årig. Når du startede som 21-årig ville du så kunne gå som 61 årig. Og så med et loft på max 67/68 år.


Rigtig mange arbejder jo altså mens de læser - og som udgangspunkt ofte ufaglært. Jeg har fx i lighed med mange andre gjort rent, stået i butik og serveret mens jeg gik på universitetet. Man sidder altså ikke bare på en ergonomisk kontorstol fra det sekund, man betræder universitetet.

Jeg er enig i, at der skal sikres rimelige vilkår for de, der bliver fysisk nedslidte af deres arbejde, men jeg forstår ikke hvorfor der altid skal argumenteres på en måde, så det lyder som om folk med længere uddannelser ikke rigtig bestiller noget.

Og bestemt ikke kun deltid. Jeg skrev speciale, mens jeg arbejdede på fabrik fra 7-16 (skrev speciale mellem 18.00-22.00)
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elfenben » 31. aug 2016, 13:11

Akehurst2 skrev:
Elfenben skrev:
Spjaerten skrev:Jeg læste en kommentar fornylig om en der stillede spørgsmålstegn ved hvorfor vi giver udlandske studerende SU, er helt enig, det burde skæres.

Derudover så er jeg rimelig træt af den pensions alder bare stiger og stiger. Jeg synes det er møg uretfærdig for folk med fysisk hårdt arbejde men egentlig også for folk som mig selv der startede på arbejdsmarkedet som 21-22 årig, det er fandme mange år man ender med at arbejde mod dem der har taget x antal sabbatår, flere uddannelser osv.

Ja det er en ret dårlig model vi har pt.-Jeg synes man burde lave en ordning, som hed at man var på jobmarkedet i 40 år - så hvis du første gang arbejder fuldtid, når du er færdig med din uddannelse som 27 år, så kan du gå på pension som 27+40 = 67 årig. Når du startede som 21-årig ville du så kunne gå som 61 årig. Og så med et loft på max 67/68 år.


Rigtig mange arbejder jo altså mens de læser - og som udgangspunkt ofte ufaglært. Jeg har fx i lighed med mange andre gjort rent, stået i butik og serveret mens jeg gik på universitetet. Man sidder altså ikke bare på en ergonomisk kontorstol fra det sekund, man betræder universitetet.

Jeg er enig i, at der skal sikres rimelige vilkår for de, der bliver fysisk nedslidte af deres arbejde, men jeg forstår ikke hvorfor der altid skal argumenteres på en måde, så det lyder som om folk med længere uddannelser ikke rigtig bestiller noget.

Det siger jeg bestemt heller ikke - det skal selvfølgelig tælle med, hvis du i dit sabbatår har arbejdet fuldtid i en børnehave. Man kan selvfølgelig også tælle de 40 år i arbejdstimer i stedet, sådan så alle jobs (også undervejs i studiet) tæller med.. Jeg vil bare tro, at det bliver svært at administrere. Men der er jo også mange, som starter med at arbejde, for så at tage en uddannelse senere hen og der skal deres tidligere joberfaring selvfølgelig tælles med. Det er ikke min intention, at argumentere på bekostning af universitetsuddannede (hvilket også ville være at skyde mig selv ret voldsomt i foden :gruble: ), men at få fokus bragt på, at nogle har arbejdet hårdt fysisk på fuldtid siden de var 16-19 år.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Prosperity74 » 31. aug 2016, 13:12

Folk på den gamle førtidspensions ordning har godt nok mange penge til sig selv - med alle de tillæg og ydelser de får oven i
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elfenben » 31. aug 2016, 13:15

Novella skrev:
Akehurst2 skrev:
Elfenben skrev:Ja det er en ret dårlig model vi har pt.-Jeg synes man burde lave en ordning, som hed at man var på jobmarkedet i 40 år - så hvis du første gang arbejder fuldtid, når du er færdig med din uddannelse som 27 år, så kan du gå på pension som 27+40 = 67 årig. Når du startede som 21-årig ville du så kunne gå som 61 årig. Og så med et loft på max 67/68 år.


Rigtig mange arbejder jo altså mens de læser - og som udgangspunkt ofte ufaglært. Jeg har fx i lighed med mange andre gjort rent, stået i butik og serveret mens jeg gik på universitetet. Man sidder altså ikke bare på en ergonomisk kontorstol fra det sekund, man betræder universitetet.

Jeg er enig i, at der skal sikres rimelige vilkår for de, der bliver fysisk nedslidte af deres arbejde, men jeg forstår ikke hvorfor der altid skal argumenteres på en måde, så det lyder som om folk med længere uddannelser ikke rigtig bestiller noget.

Og bestemt ikke kun deltid. Jeg skrev speciale, mens jeg arbejdede på fabrik fra 7-16 (skrev speciale mellem 18.00-22.00)

Det skal selvfølgelig også tælle med i min version af Det Nye Revolutionære Pensionssystem!
0
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjo » 31. aug 2016, 13:15

Charly skrev:Nogle gange får man lyst til at slå folk… Er med i en tråd på Facebook, fordi en veninde har inviteret til fødselsdag. En af de inviterede skriver så, at hun gerne vil komme, selvom kagebord ikke liiiiige passer med hendes slankekur. Konen vejer mindre end et kilo mel for fanden! Så nu vælter det ind med kommetarer om at ”du skal da slet ikke tabe dig, søde” ”ej smukke, du har da ikke brug for slankekur”. Så stop dog jer selv!


Derudover er det s'gu da helt hen i vejret at man skal tage hensyn til gæstens slankekur? Hun kan jo bare lade være med at spise kage - det er trods alt ikke det hun er der for. Jeg forstår ikke, at hendes slankekur er relevant for fødselsdagstråden.
13
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elfenben » 31. aug 2016, 13:16

Prosperity74 skrev:Folk på den gamle førtidspensions ordning har godt nok mange penge til sig selv - med alle de tillæg og ydelser de får oven i

Plus det er vildt at deres sag aldrig skal tages op igen... Synd både for den enkelte og for samfundet!
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 31. aug 2016, 13:44

Elfenben skrev:
Prosperity74 skrev:Folk på den gamle førtidspensions ordning har godt nok mange penge til sig selv - med alle de tillæg og ydelser de får oven i

Plus det er vildt at deres sag aldrig skal tages op igen... Synd både for den enkelte og for samfundet!

Det er der nogle sager der skal eller bliver. Min blev taget op efter 5 år, hvilket jeg synes er fair og ikke fatter ikke er en standard procedure! Selvfølgelig hvis der er tale om fx multihandicappede, personer der er fysisk syge uden udsigt til bedring osv., men fx er mange psykiske sygdomme ikke nødvendigvis evigheds-sygdomme.

Dog vil jeg gerne tilføje at jeg ikke får mange tillæg og ydelser oveni min førtidspension :gruble: Og slet ikke i forhold til fx folk med børn.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 31. aug 2016, 14:10

Jeg har ondt af de yngre mennesker, som i dag mener, at man da sagtens kan arbejde, til man er næsten 70.
I bliver nok klogere
6
14 11 14

Tilbage til "Generelt"