Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 30. aug 2016, 17:16

godtnavn skrev:
Frk._Strawberry skrev:
Ficus skrev:Tager nogle af jer nogen typer af håndkøbsmedicin/vitaminer?

Min læge nævnte nogen, men har selvfølgelig glemt igen hvilke :gruble: Synes det var 2, 1 fra Matas og en fra apotek/håndkøb. :gruble:


Folinsyre og Gravitamin måske?


De fleste gravitamin har den anbefalede dosis folinsyre i. Bare man lige tjekker så man slipper for at tage dobbelt :)


De fleste multivitamin piller har stort set det samme indhold og i samme mængde, som gravitaminpillerne - de er bare billigere :fløjt:
0
03.05.2017 :lun:
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 30. aug 2016, 17:18

godtnavn skrev:
Frk._Strawberry skrev:
Ficus skrev:Tager nogle af jer nogen typer af håndkøbsmedicin/vitaminer?

Min læge nævnte nogen, men har selvfølgelig glemt igen hvilke :gruble: Synes det var 2, 1 fra Matas og en fra apotek/håndkøb. :gruble:


Folinsyre og Gravitamin måske?


De fleste gravitamin har den anbefalede dosis folinsyre i. Bare man lige tjekker så man slipper for at tage dobbelt :)


I know.. Tænkte bare, at det var dem, lægen havde foreslået Ficus ;)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 17:22

Lull skrev:
godtnavn skrev:
Frk._Strawberry skrev:
Ficus skrev:Tager nogle af jer nogen typer af håndkøbsmedicin/vitaminer?

Min læge nævnte nogen, men har selvfølgelig glemt igen hvilke :gruble: Synes det var 2, 1 fra Matas og en fra apotek/håndkøb. :gruble:


Folinsyre og Gravitamin måske?


De fleste gravitamin har den anbefalede dosis folinsyre i. Bare man lige tjekker så man slipper for at tage dobbelt :)


De fleste multivitamin piller har stort set det samme indhold og i samme mængde, som gravitaminpillerne - de er bare billigere :fløjt:


Dog har nogle af dem for meget A-vitamin (jeg kunne huske forkert og det var et andet vitamin) som man ikke må få for meget af som gravid. Samt kun halv dosis folinsyre. Så man skal finde nogen med lav A-vitamin, samt nogle med folinsyre nok. Matas har vidst nok tilbud på gravid vitamin, havde de for et par dage siden i hvert fald.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 30. aug 2016, 18:24

Frk._Strawberry skrev:Hvordan får I andre tiden til at gå (og ikke mindst tænke på noget andet!) mellem ÆL og test-dag?
Selvom vi lader naturen gå sin gang og ikke forsøger-forsøger, så er jeg født nysgerrig og kan næsten ikke vente med at teste - specielt når kroppen ikke opfører sig som den "plejer" - men det kan jo være indbildning ;)


Godt spørgsmål!
Jeg håber virkelig jeg finder noget andet at tænke på de næste 14 dage, for det er sgu længe at tankerne skal kredse om en mulig graviditet. Førhen kunne jeg godt holde mig i skindet og først teste ved udebleven mens. Men siden vi mistede vores lille pige har det været svært for mig at vente. Mens er dog, bortset fra en cyklus, kommet før tid, så test har ikke været på tale!
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 30. aug 2016, 18:43

Jeg har været ved en traume-psykolog i dag for at få bearbejdet det shok og den sorg jeg bærer på efter tabet af vores lille pige. Psykologen sagde, at kunne vi holde det ud, var det en god ide' at vente lidt med en graviditet til vi havde arbejdet med traumet. Hun sagde dog også, at viste det sig at jeg blev gravid, så tog vi den derfra. Hun sagde, at det blev hårdt for kroppen både at være gravid og bekæmpe traumet samtidig.
Jeg synes bare ikke jeg har tid til at vente men ved også, at hun ved hvad hun taler om!
Jeg har fået "lektier" for til næste gang for at "fremme" processen og for at være på forkant hvis nu jeg bliver gravid mens vi arbejder med traumet.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 30. aug 2016, 18:44

Tak Lull, Godtnavn og Frk. Strawberry! Det var også det jeg googlede mig til efterfølgende, men tænkte nogle af jer lige kunne bekræfte mig i det :D

Jeg finder noget Gravitamin i morgen, så er der hverken for meget af noget eller halv dosis af andet. Måske lidt dyrere, men alligevel lidt lettere tænker jeg.
1
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 30. aug 2016, 20:13

Ficus skrev:Tak Lull, Godtnavn og Frk. Strawberry! Det var også det jeg googlede mig til efterfølgende, men tænkte nogle af jer lige kunne bekræfte mig i det :D

Jeg finder noget Gravitamin i morgen, så er der hverken for meget af noget eller halv dosis af andet. Måske lidt dyrere, men alligevel lidt lettere tænker jeg.


Pt tager jeg almindelige multivitaminpiller og folinsyre - går dog over til Gravitamin når pakken med almindelige multier er tom.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, rådes det at gravide kun indtager 1000-1200 mikrogram dagligt - incl det, der indtages gennem kosten.

Så hvis jeg holder mig fra a-vitamin-holdige ting, tror jeg godt, at jeg kan tage multierne..

Ikke? :panik:
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 30. aug 2016, 20:29

Marigold skrev:
Frk._Strawberry skrev:Hvordan får I andre tiden til at gå (og ikke mindst tænke på noget andet!) mellem ÆL og test-dag?
Selvom vi lader naturen gå sin gang og ikke forsøger-forsøger, så er jeg født nysgerrig og kan næsten ikke vente med at teste - specielt når kroppen ikke opfører sig som den "plejer" - men det kan jo være indbildning ;)


Godt spørgsmål!
Jeg håber virkelig jeg finder noget andet at tænke på de næste 14 dage, for det er sgu længe at tankerne skal kredse om en mulig graviditet. Førhen kunne jeg godt holde mig i skindet og først teste ved udebleven mens. Men siden vi mistede vores lille pige har det været svært for mig at vente. Mens er dog, bortset fra en cyklus, kommet før tid, så test har ikke været på tale!


Det kan jeg godt forstå - i din situation tror jeg bare, at man har ekstra brug for at vide, at det lykkes, ikke? :ae:

Jeg har haft én cyklus siden min (kobber)-spiral blev fjernet på 41 dage.. Det er fanfisfløjtemig længe at gå og vente på udebleven menstruation.. :whine:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 31. aug 2016, 16:23

Frk._Strawberry skrev:
Marigold skrev:
Frk._Strawberry skrev:Hvordan får I andre tiden til at gå (og ikke mindst tænke på noget andet!) mellem ÆL og test-dag?
Selvom vi lader naturen gå sin gang og ikke forsøger-forsøger, så er jeg født nysgerrig og kan næsten ikke vente med at teste - specielt når kroppen ikke opfører sig som den "plejer" - men det kan jo være indbildning ;)


Godt spørgsmål!
Jeg håber virkelig jeg finder noget andet at tænke på de næste 14 dage, for det er sgu længe at tankerne skal kredse om en mulig graviditet. Førhen kunne jeg godt holde mig i skindet og først teste ved udebleven mens. Men siden vi mistede vores lille pige har det været svært for mig at vente. Mens er dog, bortset fra en cyklus, kommet før tid, så test har ikke været på tale!


Det kan jeg godt forstå - i din situation tror jeg bare, at man har ekstra brug for at vide, at det lykkes, ikke? :ae:

Jeg har haft én cyklus siden min (kobber)-spiral blev fjernet på 41 dage.. Det er fanfisfløjtemig længe at gå og vente på udebleven menstruation.. :whine:


Ja det er dæleme længe at vente! Specielt når man så heller ikke kan komme i gang med et nyt forsøg!
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. aug 2016, 17:18

Marigold skrev:Ja det er dæleme længe at vente! Specielt når man så heller ikke kan komme i gang med et nyt forsøg!


Lige præcis!

Heldigvis kan jeg, ifølge min cyklus-tracker, teste på lørdag..

Da jeg fik spiralen taget ud, sagde lægen dog, at der kunne gå op til et halvt år før min cyklus kunne forventes at blive regelmæssig - det har jeg slet ikke tålmodighed til...
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 31. aug 2016, 17:29

Frk._Strawberry skrev:
Marigold skrev:Ja det er dæleme længe at vente! Specielt når man så heller ikke kan komme i gang med et nyt forsøg!


Lige præcis!

Heldigvis kan jeg, ifølge min cyklus-tracker, teste på lørdag..

Da jeg fik spiralen taget ud, sagde lægen dog, at der kunne gå op til et halvt år før min cyklus kunne forventes at blive regelmæssig - det har jeg slet ikke tålmodighed til...


Jeg krydser fingre for du er heldig at dine cyklus hurtigt bliver regelmæssig.
Jeg stoppede med p-piller for et år siden efter at have taget dem 15 år, og jeg har stadig ikke regelmæssig cyklus... Længste cyklus var 101 dage :8: sidste cyklus var dog kun 35 dage, så håber jeg er på rette vej :lol:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 31. aug 2016, 18:13

S_imse skrev:
Frk._Strawberry skrev:
Marigold skrev:Ja det er dæleme længe at vente! Specielt når man så heller ikke kan komme i gang med et nyt forsøg!


Lige præcis!

Heldigvis kan jeg, ifølge min cyklus-tracker, teste på lørdag..

Da jeg fik spiralen taget ud, sagde lægen dog, at der kunne gå op til et halvt år før min cyklus kunne forventes at blive regelmæssig - det har jeg slet ikke tålmodighed til...


Jeg krydser fingre for du er heldig at dine cyklus hurtigt bliver regelmæssig.
Jeg stoppede med p-piller for et år siden efter at have taget dem 15 år, og jeg har stadig ikke regelmæssig cyklus... Længste cyklus var 101 dage :8: sidste cyklus var dog kun 35 dage, så håber jeg er på rette vej :lol:


Oj sikke en lang cyklus. Håber den er på rette vej nu :) Min cyklus har egentlig altid kørt snor lige, så det er nyt for mig at der er sådan rod i den.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 31. aug 2016, 18:14

Frk._Strawberry skrev:
Marigold skrev:Ja det er dæleme længe at vente! Specielt når man så heller ikke kan komme i gang med et nyt forsøg!


Lige præcis!

Heldigvis kan jeg, ifølge min cyklus-tracker, teste på lørdag..

Da jeg fik spiralen taget ud, sagde lægen dog, at der kunne gå op til et halvt år før min cyklus kunne forventes at blive regelmæssig - det har jeg slet ikke tålmodighed til...


Spændende om du er heldig med gevinst denne cyklus :)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 1. sep 2016, 09:54

Min svigerinde, som var sat til marts, var til scanning igår og der var desværre ingen tegn på liv :trist: :trist:

Har det lidt skidt over hvor misundelig jeg var, men heldigt at jeg holdte det for mig selv.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 1. sep 2016, 17:18

Ficus skrev:Min svigerinde, som var sat til marts, var til scanning igår og der var desværre ingen tegn på liv :trist: :trist:

Har det lidt skidt over hvor misundelig jeg var, men heldigt at jeg holdte det for mig selv.


Det skal du altså ikke have - misundelse er en følelse, som alle mennesker indimellem har og du kunne jo ikke vide, at graviditeten ikke var med lykkelig udgang på det tidspunkt, du blev misundelig..
2

Tilbage til "Graviditet"