Hvilket produkt mangler du på markedet

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7801

Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 14:46

I forbindelse med et af mine fag, skal vi udvikle et produkt til industrien , altså sårn for sjov ikke, men ikke destomindre skal vi kunne argumentere for at produktet mangler.

Så nu er jeg nysgerrig efter hvad i mangler når i står i supermarkedet? Det kan også fint være en videreudvikling af et produkt.
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Lys » 31. aug 2016, 18:33

Pakninger rettet mod singler, men ikke nødvendigvis i mindre mængder, men pakket så man kan åbne for fx halvdelen af gangen, så man ikke behøver at fryse ned eller spise det samme flere dage i træk. Altså fx to halve pakker bacon solgt sammen eller to små mozzarellakugler solgt i "dobbelt-pose". Tanken er, at prisen kan holdes nede, når madmængder er den samme som i en normal pakning, men at holdbarheden er bedre, fordi man kan nøjes med at åbne for noget af den.
14
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22964

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. aug 2016, 18:36

Færdigrevet squashspaghetti.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Chichu » 31. aug 2016, 18:37

Jeg mangler mere sund convinience. Tænk whole Foods og deres afdeling for snittede og pakkede-altmuligt:-)

Jeg mangler også mandelmælk i mindre pakninger. Bruger det kun til chiagrød og kan aldrig nå at bruge en hel karton.
4
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf achillaxedprune » 31. aug 2016, 18:52

Ris og pasta, der kan tilberedes i microovn = ingen rengøring af gryder.
...ultimativ dovenskab. :-D
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Little_Woman » 31. aug 2016, 18:56

Falstria skrev:En GOD løsning for pressede/snittede hvidløg på tube.

Ikke dressing/mayo/olie med smag af hvidløg, men en rigtig gang hvidløgssnask.


Det findes allerede, Gourmet Garden, har jeg set på nemlig.com
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Sangius » 31. aug 2016, 18:57

Astma-allergi og svane-mærkede skumklude.

Ikke at det næste her ligefrem er et produkt, men nogen gange savner jeg noget ala JustEat, bare med kager, is og andre desseret. JustDessert. Men det er nok meget godt, at dette ikke findes.

Ax - man kan godt tilberede ris i mikrobølgeovn: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/v ... hp?id=4680
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Daine » 31. aug 2016, 19:01

Falstria skrev:En GOD løsning for pressede/snittede hvidløg på tube.

Ikke dressing/mayo/olie med smag af hvidløg, men en rigtig gang hvidløgssnask.

Meny og søstrene Grene har en udgave på glas. Den er fast en bestanddel i mit køleskab nu :gogo:

Edit. Føtex har haft en på tube, men jeg ved ikke om de stadig fører den.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Daine » 31. aug 2016, 19:15

Falstria skrev:
Daine skrev:
Falstria skrev:En GOD løsning for pressede/snittede hvidløg på tube.

Ikke dressing/mayo/olie med smag af hvidløg, men en rigtig gang hvidløgssnask.

Meny og søstrene Grene har en udgave på glas. Den er fast en bestanddel i mit køleskab nu :gogo:

Edit. Føtex har haft en på tube, men jeg ved ikke om de stadig fører den.



Det jeg har set/smagt fra glas, var en creme af kinesisk oprindelse og var ikke rigtig det som jeg søger.

Det er denne her jeg snakker om. Der er 98,8% hvidløg i :)
image.jpeg
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Daine » 31. aug 2016, 19:19

Men for ikke at afspore tråden fuldstændigt (sorry Filipai), så savner jeg ofte små udgaver af specialprodukter. Tit skal man som single ikke bruge ret meget i en ret og det er ikke særligt fedt at skulle smide 2/3 ud. Matas har sådan nogle rejsestørrelser, det kunne jeg godt ønske mig i dagligvarebranchen også :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7801

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 19:22

Lys skrev:Pakninger rettet mod singler, men ikke nødvendigvis i mindre mængder, men pakket så man kan åbne for fx halvdelen af gangen, så man ikke behøver at fryse ned eller spise det samme flere dage i træk. Altså fx to halve pakker bacon solgt sammen eller to små mozzarellakugler solgt i "dobbelt-pose". Tanken er, at prisen kan holdes nede, når madmængder er den samme som i en normal pakning, men at holdbarheden er bedre, fordi man kan nøjes med at åbne for noget af den.


Baconen er faktisk kommet i Føtex i små dobbelt pakker. Angående alt andet, så er producenterne mega tunge at danse med, de vil jo hellere have vi smider ud og køber igen. Mega træls og spild af mad.
1
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Lys » 31. aug 2016, 19:27

Filipai skrev:
Lys skrev:Pakninger rettet mod singler, men ikke nødvendigvis i mindre mængder, men pakket så man kan åbne for fx halvdelen af gangen, så man ikke behøver at fryse ned eller spise det samme flere dage i træk. Altså fx to halve pakker bacon solgt sammen eller to små mozzarellakugler solgt i "dobbelt-pose". Tanken er, at prisen kan holdes nede, når madmængder er den samme som i en normal pakning, men at holdbarheden er bedre, fordi man kan nøjes med at åbne for noget af den.


Baconen er faktisk kommet i Føtex i små dobbelt pakker. Angående alt andet, så er producenterne mega tunge at danse med, de vil jo hellere have vi smider ud og køber igen. Mega træls og spild af mad.


Det var jeg ikke klar over - kommer sjældent i Føtex. I disse stop madspildstider skulle man da tro, at det var noget, der var interesse for. Jeg ville i hvert fald være interesseret som forbruger.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7801

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Filipai » 31. aug 2016, 19:29

Lys skrev:
Filipai skrev:
Lys skrev:Pakninger rettet mod singler, men ikke nødvendigvis i mindre mængder, men pakket så man kan åbne for fx halvdelen af gangen, så man ikke behøver at fryse ned eller spise det samme flere dage i træk. Altså fx to halve pakker bacon solgt sammen eller to små mozzarellakugler solgt i "dobbelt-pose". Tanken er, at prisen kan holdes nede, når madmængder er den samme som i en normal pakning, men at holdbarheden er bedre, fordi man kan nøjes med at åbne for noget af den.


Baconen er faktisk kommet i Føtex i små dobbelt pakker. Angående alt andet, så er producenterne mega tunge at danse med, de vil jo hellere have vi smider ud og køber igen. Mega træls og spild af mad.


Det var jeg ikke klar over - kommer sjældent i Føtex. I disse stop madspildstider skulle man da tro, at det var noget, der var interesse for. Jeg ville i hvert fald være interesseret som forbruger.


Ja, det ville jeg også tro, derfor undrede det mig også da jeg kom med en af mine geniale ideer om at man skulle pakke pålæg i mindre inddelinger, så man kunne bevare den modificerede atmosfære i dele af pakken. Det havde emballageudviklingsafdelingen allerede foreslået flere producenter, men der var ingen der ville hoppe på.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2016, 19:30

Chichu skrev:Jeg mangler mere sund convinience. Tænk whole Foods og deres afdeling for snittede og pakkede-altmuligt:-)

Jeg mangler også mandelmælk i mindre pakninger. Bruger det kun til chiagrød og kan aldrig nå at bruge en hel karton.


Vi mangler generelt også en Whole Foods i København :D
Placeret på Østerbro tror jeg den ville kvæle alt andet handel :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2016, 19:44

Generelt ville jeg gerne se mange flere produkter uden alt det tilsatte salt og sukker.
6
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"