Babybog - er det noget, man får brugt?

Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. aug 2016, 11:03

Jeg har lige fundet ud af, jeg skal have en niece! :banan:


Jeg vil gerne sende min bror og svigerinde en babyscrapbog som gave, da jeg er faldet over en pæn en, men er det faktisk noget, man får brugt, eller kommer den bare til at ligge og samle støv? :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Rapfisk » 31. aug 2016, 11:10

Kun til den første, er min erfaring. Der har mange, jeg kender, til gengæld også været glade for dem.
0
Livslinjen: 70 201 201
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Lulu » 31. aug 2016, 11:19

Vi har en og vi skal også have en til den næste når denne melder sin ankomst om ikke få længe.

Det eneste jeg ville tænke på var om den er for kreativ eller om meget er fortrykt. Personligt er jeg glad for en fortrykt da jeg ikke er kreativ nok med søvnmangel som jo sjovt nok er uundgåeligt som spædbarnsforældre.
Men er de meget kreative så kan en "tom" babybog jo sagtens være det helt rigtige.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf JoyNips » 31. aug 2016, 11:34

Vi gav til min svoger og svigerinde og de har vist været glade for den. Jeg ved ikke, om det er samme koncept du viser, men i den her var der både sider, man selv kunne freestyle-udfylde og sider med fødselsberetning, hvem var første besøgende, hvad var første gave, hvor blev første skridt taget osv.

Selv kunne jeg ikke være mere ligeglad med om vi får én... Så det er nok ret individuelt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Lilleluftballon » 31. aug 2016, 12:02

Det er vel meget individuelt - jeg ville ikke blive glad for den, men kender jo mange der er...
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Ficus » 31. aug 2016, 12:32

I min vennekreds og familie vil jeg tro at halvdelen har en de har brugt. Der kan jo saftens være nogle man ikke har set/kender til.

Jeg lavede en lidt anderledes til min veninde der blev mor i april 2015 og hvor jeg er gudmor. Havde taget en blanding af egne, veninde + families(er venner med svigerfamilien også her) billeder, Facebook opslag og lign og lavet en fotobog fra stadig-i-mave til mit gudbarn fyldte 1.

Papiret i den er i en kvalitet hvor man kan skrive på den, men ved nogen af dem har jeg skrevet en overskrift ala første skridt og første tand. Så ved jeg at min veninde selv har tilføjet små tekststykker om hvad hun tænkte under graviditet eller hvor de var da den lille tog de første skridt.

Nu laver mig og min veninde sammen en lille billedbog for hvert år. Det er meget hyggeligt :lun:
2
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Chachacha » 31. aug 2016, 13:11

Har du et link til den fine, du har fundet? :kys:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf godtnavn » 31. aug 2016, 14:20

Jeg tror det er sådan en ting folk selv køber hvis de vil have en, så har de ikke købt en selv så er de nok ikke interesserede :)

Jeg laver selv en til mit barn (er i hvert fald planen) men det bliver en hvor jeg selv udfylder det hele, altså har bare købt en scrapbog med lækre store sider. Jeg regner med primært at fylde billeder i med lille tekst til hvert billede ala "Første møde med gudmor" osv., jeg ville personligt ikke gide dem hvor man skal udfylde alt muligt for mig ligegyldigt.

Men ja, du kender dem vel bedst og ved om de vil bruge den :)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Ficus » 31. aug 2016, 14:54

Hvor mange færdigudfylder dem egentligt? :gruble:

Kiggede lige i dem hos boghandleren tidligere. Der er dæmme mange sider i dem, hvor jeg nok selv naturligt ville glemme at udfylde når barnet er 1-halvandet år tænker jeg :genert:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Luffegås » 31. aug 2016, 15:40

Jeg ville som fremtidig førstegangsføende enormt gerne selv vælge bogen, men det ville være en sød tanke, men du kender dem bedst :) Personligt er det bare en af de ting jeg glæder mig til at vælge, finde, og købe, og hvis andre også giver mig, er jeg bange for jeg ikke får dem rigtig brugt.
Min egen fra 88 er kun udfyldt det første år ud af 5, men de ting min mor har husket at skrive er så sjove og søde, så jeg håber da mange bruger dem, da det kan give en en identitet og en viden om hvem man var, hvis der nu f.eks. skulle ske ens forældre noget slemt.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Rapfisk » 31. aug 2016, 15:53

Ficus skrev:Hvor mange færdigudfylder dem egentligt? :gruble:

Kiggede lige i dem hos boghandleren tidligere. Der er dæmme mange sider i dem, hvor jeg nok selv naturligt ville glemme at udfylde når barnet er 1-halvandet år tænker jeg :genert:

Jeg kender ikke ret mange, tror jeg, men en del, hvor engagementet et gået en del ned, når barslen er slut. Dermed ikke sagt, at den ikke er det værd alligevel, som Luffegåsen er inde på.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. aug 2016, 16:41

Chachacha skrev:Har du et link til den fine, du har fundet? :kys:



Den er fra Design Letters. :kys:

Men nu er jeg helt i tvivl. Det er deres første barn, og de har lige fået ny lejlighed og travlt på job, så jeg tror ikke, en babybog står øverst på huskelisten.

Men det er måske rigtigt, at man selv køber en, hvis man vil have en...
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf achillaxedprune » 31. aug 2016, 16:46

POCKETKITTEN skrev:
Chachacha skrev:Har du et link til den fine, du har fundet? :kys:



Den er fra Design Letters. :kys:

Men nu er jeg helt i tvivl. Det er deres første barn, og de har lige fået ny lejlighed og travlt på job, så jeg tror ikke, en babybog står øverst på huskelisten.

Men det er måske rigtigt, at man selv køber en, hvis man vil have en...


Jeg tror ikke, du overhovedet kan købe en gave, der ville være forkert... Det er tanken som tæller, og jeg tror alle nybagte forældre bliver glade for en gave, der er lagt tanke bag. Så jeg synes, du skal købe den. Jeg er sikker på, at de bliver glade for den. :)
8
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf Lulu » 31. aug 2016, 18:06

Ficus skrev:Hvor mange færdigudfylder dem egentligt? :gruble:

Kiggede lige i dem hos boghandleren tidligere. Der er dæmme mange sider i dem, hvor jeg nok selv naturligt ville glemme at udfylde når barnet er 1-halvandet år tænker jeg :genert:


Jeg købte med vilje en der kun varede det første år, og efterfølgende har der været sider med noter i, som jeg så skriver i ind i mellem. Min dreng er 2,5 år nu.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Babybog - er det noget, man får brugt?

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. aug 2016, 19:48

Nu har jeg købt den. I mintfarvet, så jeg er politisk korrekt jf. debatten om drenge og pigefarver (men selvfølgelig kun fordi jeg synes, den er pænest). Den varer i øvrigt kun det første år.

Den må jo komme retur, hvis de ikke er til sådan noget. Min bror er overhovedet ikke, men jeg kunne godt forestille mig, at hans kæreste er. :)
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Børn"