BROEN 3 - Kan Tue løfte arven.

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

BROEN 3 - Kan Tue løfte arven.

Indlægaf vibbsen » 29. sep 2015, 12:24

I søndags løb første afsnit af Broen 3 over skærmen. Og modsat Broen 2 så var jeg faktisk tilstede....Og jeg synes faktisk at den er meget god.

Jeg må dog sige at jeg synes at det er en tung arv Tue Lindhardt skal løfte efter Kim Bodnia som nu "sidder i fængsel"....Og jeg blev faktisk lidt halv skuffet da de sprængte Kirsten Olesen i luften (Hun synes at være dømt til en skæbne som "Dør i første afsnit"). Jeg synes faktisk at Hun og Saga var et interessant makkerpar. Fordi de måske lignede hinanden lidt for meget. Og jeg blev lidt forvirret over den der måde Tue Lindharts figur opsøgte jobbet på....

Episoden med mobbeofret som bliver lært at slå lige over næsen, og at det blot er et spørgsmål om hvor hårdt man slår første gang, affødte iøvrigt en ret spændende diskussion herhjemme. Lad mig sige det på den her måde...Vi er IKKE enige om hvordan vi skal tackle hvis vores datter bliver et mobbeoffer :fløjt: :tie:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: BROEN 3 - Kan Tue løfte arven.

Indlægaf GoGetter » 18. okt 2015, 19:15

Thure Lindhardt er fremragende, synes jeg. Klart den mest interessante person i sæson 3 - og yes hvor gav meget af hans adfærd mening med slutningen af afsnit 4.
Den anden side af dét er så, at Saga er blevet kliché af sig selv. De der skæve, sjove og rørende nuancer fra de to første sæsoner er ikke rigtigt i spil. Jeg føler ærlig talt ikke rigtigt det der opgør med moderen, synes egentlig bare, at Saga tér sig (for) mærkeligt.
1
Brugeravatar
BlindfullyCool
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:38
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: BROEN 3 - Kan Tue løfte arven.

Indlægaf BlindfullyCool » 19. okt 2015, 12:12

Jeg må indrømme, at jeg til at starte med var lidt irriteret på Thure Lindharts karakter. En rigtig smart-ass med typiske smart-ass-problemer og et virkeligt mystisk forhold til sin kone. Men efter 4. afsnit, blev jeg simpelthen så glad - det var den perfekte måde at forklare, at der er tale om et sindssygt traumatiseret menneske, som bare prøver at overleve og hér fandt jeg virkelig sympati for ham - den samme sympati, som man havde for Bodnias karakter.
Jeg tror også, at det netop er det twist, som er med til at udfolde venskabet mellem ham og Saga og måske give hendes karakter lidt mere dybde igen.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: BROEN 3 - Kan Tue løfte arven.

Indlægaf fisken80 » 19. okt 2015, 13:15

Jeg bliver helt forvirret, hvorfor er TLs karakter traumatiseret?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: BROEN 3 - Kan Tue løfte arven.

Indlægaf Danseprinsesse » 19. okt 2015, 14:25

fisken80 skrev:Jeg bliver helt forvirret, hvorfor er TLs karakter traumatiseret?


Hans kone og to døtre er forsvundet for 6 år siden.

Jeg tænkte faktisk over det, da han i afsnit 3 (tror jeg) sad og arbejdede om morgenen med børne-tv i baggrunden (og to piger i sofaen). Da han rejser sig op og går, slukker han for tv'et. Det ville ikke-forsvundne børn have protesteret over.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: BROEN 3 - Kan Tue løfte arven.

Indlægaf fisken80 » 19. okt 2015, 19:11

Danseprinsesse skrev:
fisken80 skrev:Jeg bliver helt forvirret, hvorfor er TLs karakter traumatiseret?


Hans kone og to døtre er forsvundet for 6 år siden.

Jeg tænkte faktisk over det, da han i afsnit 3 (tror jeg) sad og arbejdede om morgenen med børne-tv i baggrunden (og to piger i sofaen). Da han rejser sig op og går, slukker han for tv'et. Det ville ikke-forsvundne børn have protesteret over.


Gud, gud. Det har jeg slet ikke fanget. Så hende han ligger ved siden af i sengen er en illusion? Dét forklarer en del.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: BROEN 3 - Kan Tue løfte arven.

Indlægaf Karkluden » 1. nov 2015, 19:58

Jeg forstod først det hele med Thure Lindhardt i dag. Så giver det hele bedre mening.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Film og TV"