Ville du date en med HIV?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2945
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Fru Himmelblå » 1. sep 2016, 05:29

Hvis jeg stoler på, at han tager medicinen korrekt så ja. Og jeg tror faktisk ikke jeg vil have nogen problemer med det.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Zombie » 1. sep 2016, 05:38

Novella skrev:Det tror jeg ikke. Firsernes info/skræmmekampagner sidder dybt i mig. Jeg har ærligt talt aldrig overvejet muligheden. Det er ret usandsynligt, at jeg finder en hivsmittet, heteroseksuel, ikke-stofbrugende fyr.


Ham, jeg datede, var adopteret fra et Sydamerikansk land.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Torn » 1. sep 2016, 05:46

Ja, jeg ville godt kunne date en person med HIV. Jeg ville have nogle betænkeligheder og nok spørge en del ind til sygdommen og smittefare. Jeg ville aldrig date en uansvarlig person, så den tanke gælder for alle potentielle dates.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Anlewi » 1. sep 2016, 06:07

Det ved jeg ærlig talt ikke.

Ville gerne kunne sige "selvfølgelig ville jeg det" men kan mærke at der er noget der stopper mig.

Dog tror jeg at jeg ville give det en chance og give manden en chance for at lære mig noget nyt.
Thomas Butterschøn lever jo et helt normalt liv med kone, børn og Hiv
3
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. sep 2016, 06:09

Med den viden der er om HIV i dag, og den minimale risiko for smitte ved korrekt medicinering, så ville det ikke være et issue der var større end et fysisk handicap, diabets eller anden kronisk sygdom. Kærlighed er Kærlighed.

Men helt ærligt, det ville have stor indflydelse hvordan vedkommende havde fået HIV, og var det selvforskyldt grundet ligegyldig eller uforsigtig adfærd, så ville det nok være en dealbreaker. Og det ville vel i bund og grund være personens (tidligere) dårlige dømmekraft der var årsagen, og ikke diagnosen. På linje med at flere andre former for dårlig dømmekraft ville være en dealbreaker.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf LadyFox » 1. sep 2016, 06:16

Ja. Om det ville udvikle sig til mere end dates, ville afhænge af flere forskellige ting - men jeg kan ikke se hvad det skulle skade at lære personen at kende og høre historien. Jeg er personen ansvarlig omkring sin medicin ville jeg ikke have betænkeligheder ved at dyrke sex, i hvert fald ikke pga. sygdommen.
0
...
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Lulu » 1. sep 2016, 06:22

Jeg ville som minimum skulle have en "date " med personen hvor vi snakkede om hiv. Alt, således at jeg kunne få svar på alt der er uafklaret for mig vedrørende sådan noget. For jeg må indrømme jeg ikke ved meget om emnet.
Herefter måtte vi så se hvor det førte hen.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf achillaxedprune » 1. sep 2016, 06:25

Det ville jeg næppe. Eller jo, måske en date, men jeg tror ikke det ville kunne udvikle sig til et langvarigt forhold.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5555

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Luffegås » 1. sep 2016, 06:46

Begge mine forældre har HIV, og særligt min mor har aldrig haft et problem med at date, men hun har også været åben lige fra start af, og altid sagt at det var deres valg hvis de ikke kunne have et forhold, så forstod hun dem godt, men hun vil bare være åben.
Min far har haft få kærester, men tror specielt han er bange for at åbne sig op og være ærlig, og derfor har han ikke rigtig haft nogen kærester, efter han fik diagnosen.

Netop pga. ovenstående, og den gode medicin, så nej, jeg ville ikke have et problem med at date nogen overhovedet med den ene eller den anden kønssygdom, men jeg ved så tilgengæld også hvordan det er som barn af mine forældre, hvordan man hele tiden er bange for resistens over for medicin, hvad nu hvis de glemmer det, og jeg bliver nervøs bare min mor får den mindste forkølelse, og særligt da hun fik kræft blev jeg vildt nervøs, selvom hun selvfølgelig var sej og sagde der ikke var noget at være bange for.

Da hun fik sygdommen i 90'erne kom hun sammen med en rigtig dejlig mand, der bare så gerne ville have sine egne børn, og de havde forsøgt noget behandling inden diagnosen, men det ramte ham bare så hårdt, og det var lige før medicinen kom, så de blev enige om at gå fra hinanden, uanset hvor meget de elskede hinanden, så han kunne finde en anden at få børn med, for min mor troede jo at hun skulle dø af det på det tidspunkt. Gudskelov har hun lovet mig at bide i græsset til hun er 90 mindst :)
15
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Q-beben » 1. sep 2016, 07:07

Jeg ville ønske, at jeg kunne skrive, at det intet betyder. Men desværre... jeg vil ikke kunne gøre det.

Min kæreste og jeg snakkede om det og har det på samme måde begge to, så vi blev testet for HIV og kønssygdomme, inden vi smed gummiet.
1
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf d.d84 » 1. sep 2016, 07:35

Det tror jeg desværre ikke jeg ville kunne.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf kidkomb » 1. sep 2016, 10:00

Det tror jeg egentlig godt jeg kunne, ja.
Men som andre siger, det kommer jo an på en masse ting.
Hvordan fik han det, hvordan håndterer han medicinen, hvordan påvirker det ham ellers, etc.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5555

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Luffegås » 1. sep 2016, 10:15

Dikus skrev:
Luffegås skrev:Begge mine forældre har HIV, og særligt min mor har aldrig haft et problem med at date, men hun har også været åben lige fra start af, og altid sagt at det var deres valg hvis de ikke kunne have et forhold, så forstod hun dem godt, men hun vil bare være åben.
Min far har haft få kærester, men tror specielt han er bange for at åbne sig op og være ærlig, og derfor har han ikke rigtig haft nogen kærester, efter han fik diagnosen.

Netop pga. ovenstående, og den gode medicin, så nej, jeg ville ikke have et problem med at date nogen overhovedet med den ene eller den anden kønssygdom, men jeg ved så tilgengæld også hvordan det er som barn af mine forældre, hvordan man hele tiden er bange for resistens over for medicin, hvad nu hvis de glemmer det, og jeg bliver nervøs bare min mor får den mindste forkølelse, og særligt da hun fik kræft blev jeg vildt nervøs, selvom hun selvfølgelig var sej og sagde der ikke var noget at være bange for.

Da hun fik sygdommen i 90'erne kom hun sammen med en rigtig dejlig mand, der bare så gerne ville have sine egne børn, og de havde forsøgt noget behandling inden diagnosen, men det ramte ham bare så hårdt, og det var lige før medicinen kom, så de blev enige om at gå fra hinanden, uanset hvor meget de elskede hinanden, så han kunne finde en anden at få børn med, for min mor troede jo at hun skulle dø af det på det tidspunkt. Gudskelov har hun lovet mig at bide i græsset til hun er 90 mindst :)


Hvordan fik din far det?


De har nok smittet hinanden med det, men de har aldrig villet tale om hvem og hvorfor og hvordan sammen. De synes ikke det er vigtigt, eller relevant at skulle ende med at pege fingre af hinanden, så de har bare aftalt det ikke er noget de vil granske i. Efter jeg blev født havde de både tid fra hinanden og nogle tilbagefald sammen, så det kan jo være alt i verden. Og det må jeg jo så respektere, at de ikke ved, og ikke vil snakke om, og jeg tror indimellem også nogen ting er bedst at lade stå hen i det uvisse. Som sagt, da de fik det var medicinen ikke udviklet, så min mor gad slet ikke bruge sin sidste tid på skyld, skam, eller vrede.
4
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Grissebassen » 1. sep 2016, 10:22

Jeg ville nok være en smule tilbageholdende med at date en mand med HIV i traditionel datingforstand. Men hvis jeg skulle forelske mig i en person, og først senere finde ud af at han havde HIV, ville det ikke skræmme mig væk.
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Jasmin » 1. sep 2016, 10:22

Nej, tror jeg faktisk ikke jeg ville.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789

Tilbage til "Forhold og sex"