Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Muddi » 31. aug 2016, 15:44

Min kæreste og jeg snakker om et roadtrip i det vestlige USA, de først tre uger i september næste år.

Vi vil gerne starte i San Fransisco pg bo et par nætter på hotel, og derefter køre videre i en autocamper. Vi har været i kontakt med Benns- rejser, som nu har givet os et tilbud på 33.000 for 2 personer, der inkluderer reservations gebyr, flybilletter ,tre dage på hotel i SF, 19 dages leje af autocamper, inkl fee miles, 2 personlige pakker og køkkengrej.
Man får så 10 procent rabat på campingpladser, når man køber igennem dem

Nu er min hjerne så gået i selvsving, og jeg spekulere over om man kan gøre det billigere, ved at købe flybilletter, leje autocamper osv selv, uafhængig af et rejseselskab?

En anden ting er, at hvis vi vælger pakken, skal der jo også bruges penge på mad, brændstof, entre til nationalparker osv, og nu kommer mit næste spørgsmål: Hvad koster det at komme ind i de forskellige nationalparker? (Yosemite, Grand Canion, Death Valley, Bryce Canion og Zion) Vi har hver især Googlet på, hvad det koster at komme ind i Yosemite, og fandt to vidt forskellige priser.

Håber I har nogle erfaringer at dele ud af. :)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Ficus » 31. aug 2016, 17:34

I vil med autocamper, i stedet for fx en større bil og campingudstyr(telt osv)?

Vi har været afsted i en måned og valgte autocamper fra grundet prisen primært(men også fordi jeg ikke havde super mod på at køre den), i stedet havde vi en større 4 hjulstrækker og fandt den første og bedste super Walmart, hvor vi købte telt + andet grej okay billigt. De havde vist også nogle samlede pakker :gruble:
Der hvor vi prioriterede at bruge lidt flere penge, var på soveposer og luftmadrasser, dem har vi så også haft med hjem og er siden doneret til småbrødre og deres Roskilde besøg :D

Men kan sagtens forstå man vil med autocamper! En dag, når jeg tør, så vil jeg også det!!
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Ficus » 31. aug 2016, 17:39

Mener i øvrigt vi havde sådan et National Park pass af en art. Prøv at slå det op om det ikke også skulle gælde de parker i har på listen. Vi kørte i lidt andre stater end jer :-D
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf FrøkenM » 31. aug 2016, 17:56

Vi valgte en delvis pakkerejse, da vi var på rundtur sidste år. Vi valgte FDM Travel og bookede bil (som vi senere blev nødt til at opgradere pga. pladsmangel) , fire flybilletter og nogle af overnatningerne gennem dem. Det synes jeg helt sikkert gav den tryghed som vi havde brug for til at tage på sådan en rejse for første gang. Samtidig var vi ikke fastlåste hele tiden og kunne booke rasterende overnatninger som vi kom frem. Hvis du er interesseret kan jeg prøve at grave vores prisoverslag frem og sende i en PB :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Annione » 31. aug 2016, 18:33

33.000 for hele pakken? I alt? den havde jeg taget uden at blinke. Hvis det altså er en god autocamper. Har I set billeder? Og hvad med forsikringer - er alle forsikringer med? Hvad sker der fx. hvis lortet bryder sammen?

Det er piece of cake at køre selv en stor autocamper. Jeg har kørt rundt i en kæmpe lokum af en autocamper, på smalle bjergveje i New Zealand + i en mindre camper i Australien (venstrekørsel) og i storebyer med masser af trafik. Javist, det kan være en smule angstfremkaldende til tider, men har du en god co-driver, der har styr på kort/gps og hjælper til med at holde øje med det hele - så går det ganske nemt.

Vi gav omkring 1900kr om dagen for leje af camper, incl. alle forsikringer. I en max. 2 år gammel camper. Så jeres deal lyder virkelig billig. Har I set anmeldelser af dem?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2016, 19:21

Muddi skrev:Min kæreste og jeg snakker om et roadtrip i det vestlige USA, de først tre uger i september næste år.

Vi vil gerne starte i San Fransisco pg bo et par nætter på hotel, og derefter køre videre i en autocamper. Vi har været i kontakt med Benns- rejser, som nu har givet os et tilbud på 33.000 for 2 personer, der inkluderer reservations gebyr, flybilletter ,tre dage på hotel i SF, 19 dages leje af autocamper, inkl fee miles, 2 personlige pakker og køkkengrej.
Man får så 10 procent rabat på campingpladser, når man køber igennem dem

Nu er min hjerne så gået i selvsving, og jeg spekulere over om man kan gøre det billigere, ved at købe flybilletter, leje autocamper osv selv, uafhængig af et rejseselskab?

En anden ting er, at hvis vi vælger pakken, skal der jo også bruges penge på mad, brændstof, entre til nationalparker osv, og nu kommer mit næste spørgsmål: Hvad koster det at komme ind i de forskellige nationalparker? (Yosemite, Grand Canion, Death Valley, Bryce Canion og Zion) Vi har hver især Googlet på, hvad det koster at komme ind i Yosemite, og fandt to vidt forskellige priser.

Håber I har nogle erfaringer at dele ud af. :)


Uden at vide hvad det er I har fået pris på, så er det svært at svare, er det en campervan, er det en campertruck eller er det en fuld 25-30fods RV?
Er det en diesel, er den 2 eller 4hjulstrukken, hvilke forsikringer er med osv. osv.

Ting I skal vide, det er ikke alle tankstationer der har Diesel standere, især kan de godt være svære at finde på de mere øde strækninger, f.eks. omkring nationalparkerne, men der er bedre brændstoføkonomi med en diesel. Når I gerne vil gennem Zion, Yosemite osv. Så kommer I ud på nogle små veje, hvor det går en del opad, 4hjulstræk er virkelig en hjælp de steder!

Som en anden skriver kig på at investere i et national park pass, skal man i 3 eller flere parker, kan de betale sig, det koster ca. 85$

Når I kigger på Grand Canyon, Bryce og Zion, så overvej også at Kigge på Monument Valley og området omkring Page (Horseshoe Bend, Lake Powell og Antelope Canyon) Samt Grand Staircase og Dixie National Forest, det er alt sammen i samme område, og der er virkelig smukt og interessant.
0
Do as I say! :whip:
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Muddi » 1. sep 2016, 10:02

FrøkenM skrev:Vi valgte en delvis pakkerejse, da vi var på rundtur sidste år. Vi valgte FDM Travel og bookede bil (som vi senere blev nødt til at opgradere pga. pladsmangel) , fire flybilletter og nogle af overnatningerne gennem dem. Det synes jeg helt sikkert gav den tryghed som vi havde brug for til at tage på sådan en rejse for første gang. Samtidig var vi ikke fastlåste hele tiden og kunne booke rasterende overnatninger som vi kom frem. Hvis du er interesseret kan jeg prøve at grave vores prisoverslag frem og sende i en PB :)


Ja det er også sådan ca de ting der er med i vores pakke. Og synes egentlig også at det er meget rart at have styr på de ting den måde. Det må du gerne, bare lige for at se forskellen på de to priser. :) Dog vi,le det jo nok være nemmest at sammenligne, hvis det var samme antal personer og lignende, men bare gør det alligevel :)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf FrøkenM » 1. sep 2016, 10:10

Muddi skrev:
FrøkenM skrev:Vi valgte en delvis pakkerejse, da vi var på rundtur sidste år. Vi valgte FDM Travel og bookede bil (som vi senere blev nødt til at opgradere pga. pladsmangel) , fire flybilletter og nogle af overnatningerne gennem dem. Det synes jeg helt sikkert gav den tryghed som vi havde brug for til at tage på sådan en rejse for første gang. Samtidig var vi ikke fastlåste hele tiden og kunne booke rasterende overnatninger som vi kom frem. Hvis du er interesseret kan jeg prøve at grave vores prisoverslag frem og sende i en PB :)


Ja det er også sådan ca de ting der er med i vores pakke. Og synes egentlig også at det er meget rart at have styr på de ting den måde. Det må du gerne, bare lige for at se forskellen på de to priser. :) Dog vi,le det jo nok være nemmest at sammenligne, hvis det var samme antal personer og lignende, men bare gør det alligevel :)


Altså forskellen på vores pris og jeres pris er 19.000 kroner. (Vores kostede omkring 52.000). Der var inkluderet 8 overnatninger, hvoraf de fire var i NYC, 2 i Niagra Falls, 1 i Washington og den første nat på lufthavnshotel ved Newark :)
Ved alle de overnatninger der var booket på forhånd, boede vi alle fire på et værelse.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Muddi » 2. sep 2016, 06:45

Wizzze skrev:
Muddi skrev:Min kæreste og jeg snakker om et roadtrip i det vestlige USA, de først tre uger i september næste år.

Vi vil gerne starte i San Fransisco pg bo et par nætter på hotel, og derefter køre videre i en autocamper. Vi har været i kontakt med Benns- rejser, som nu har givet os et tilbud på 33.000 for 2 personer, der inkluderer reservations gebyr, flybilletter ,tre dage på hotel i SF, 19 dages leje af autocamper, inkl fee miles, 2 personlige pakker og køkkengrej.
Man får så 10 procent rabat på campingpladser, når man køber igennem dem

Nu er min hjerne så gået i selvsving, og jeg spekulere over om man kan gøre det billigere, ved at købe flybilletter, leje autocamper osv selv, uafhængig af et rejseselskab?

En anden ting er, at hvis vi vælger pakken, skal der jo også bruges penge på mad, brændstof, entre til nationalparker osv, og nu kommer mit næste spørgsmål: Hvad koster det at komme ind i de forskellige nationalparker? (Yosemite, Grand Canion, Death Valley, Bryce Canion og Zion) Vi har hver især Googlet på, hvad det koster at komme ind i Yosemite, og fandt to vidt forskellige priser.

Håber I har nogle erfaringer at dele ud af. :)


Uden at vide hvad det er I har fået pris på, så er det svært at svare, er det en campervan, er det en campertruck eller er det en fuld 25-30fods RV?
Er det en diesel, er den 2 eller 4hjulstrukken, hvilke forsikringer er med osv. osv.

Ting I skal vide, det er ikke alle tankstationer der har Diesel standere, især kan de godt være svære at finde på de mere øde strækninger, f.eks. omkring nationalparkerne, men der er bedre brændstoføkonomi med en diesel. Når I gerne vil gennem Zion, Yosemite osv. Så kommer I ud på nogle små veje, hvor det går en del opad, 4hjulstræk er virkelig en hjælp de steder!

Som en anden skriver kig på at investere i et national park pass, skal man i 3 eller flere parker, kan de betale sig, det koster ca. 85$

Når I kigger på Grand Canyon, Bryce og Zion, så overvej også at Kigge på Monument Valley og området omkring Page (Horseshoe Bend, Lake Powell og Antelope Canyon) Samt Grand Staircase og Dixie National Forest, det er alt sammen i samme område, og der er virkelig smukt og interessant.


Jeg ved ikke helt hvad forskellen er på de tre biler, men jeg vil umiddelbart sige en RV (kun fordi jeg så en præsentations video på youtube, hvor han snakkede om, at den slags biler blev kaldt RV) Det er en autocamper c-25. Dog ved jeg ikke om den har 4hjulstræk.
Den kører på benzin, vist. Ved ikke hvilke forsikringer der er med. Min kæreste mener at der altid er forsikring med på bilen?

Prøvede at Google på et national park pass, og fandt et sted, hvor der stod, at det kostede 80 $ og at det gjaldt til alle i bilen, det er da virkelig billigt.

Vil kigge på de steder du foreslog. Har ikke lagt ruten fast endnu, så vil have det med i overvejelserne :)
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Muddi » 2. sep 2016, 07:01

Annione skrev:33.000 for hele pakken? I alt? den havde jeg taget uden at blinke. Hvis det altså er en god autocamper. Har I set billeder? Og hvad med forsikringer - er alle forsikringer med? Hvad sker der fx. hvis lortet bryder sammen?

Det er piece of cake at køre selv en stor autocamper. Jeg har kørt rundt i en kæmpe lokum af en autocamper, på smalle bjergveje i New Zealand + i en mindre camper i Australien (venstrekørsel) og i storebyer med masser af trafik. Javist, det kan være en smule angstfremkaldende til tider, men har du en god co-driver, der har styr på kort/gps og hjælper til med at holde øje med det hele - så går det ganske nemt.

Vi gav omkring 1900kr om dagen for leje af camper, incl. alle forsikringer. I en max. 2 år gammel camper. Så jeres deal lyder virkelig billig. Har I set anmeldelser af dem?


Er lidt i tvivl om hvad du mener med hele pakken. :genert:

Men ja, 33.000, der inkl. Flybilletter, tre nætter på hotel, 19 dages autocamper (inkl forsikringer?), 2 personlige pakker og køkkengrej.
Har set billeder/præsentations video af camperen, den ser virkelig lækker ud.

Min kæreste er vandt til at køre i autocamper, så intet problem der
0
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf MitBrugernavnHer » 6. sep 2016, 04:07

Jeg synes umiddelbart det lyder som en rimelig pris.

I europa er det fleste autocampere på diesel, men i USA er det normalt kun de største class A autocampere der er på Diesel, alle andre er på benzin. Og en Cruise America C25 er ihvertfald benzin, så i får ingen problemer med at skaffe brændstof.
Der er ikke 4 hjulstræk på den, men det er også lige meget. I må ikke køre på grusveje med autocamperen, så der er ikke behov for firhjulstræk.

De 10% rabat på campingpladser er formentlig kun på KOA pladser, og det er jo ikke sikkert i kommer til at bo på KOA pladser alle dage. Så det er ikke noget jeg ville lægge vægt på. Men som sagt, så lyder prisen helt acceptabel.

Der kan godt være en del forskellige priser at holde styr på i nationalparkerne, med pensionistpriser osv.
www.nps.gov er den officielle hjemmeside, hvor i kan finde priser. De fleste af de store parker koster 25-30 USD for en bil med passagerer.
Men som sagt kan man købe et årskort til samtlige nationalparker i USA, som igen dækker for hele bilen med passagerer, for USD 80. (jeg købte faktisk et i går).
Ja, det er faktisk rigtig billigt. Jeg betaler med glæde de 80 USD, for det er fundet for de penge. I køber det bare ved indgangen til den første nationalpark i kommer til.

Hvad i derimod skal have med i budgettet, det er benzin. Den kører kun ca 3½ km på literen, så selvom benzinen er billig, så skal i regne 1,5 kr. pr. kilometer i benzinudgift. Så det er vigtigt at have den post med i budgettet.

Campingpladser plejer jeg i gennemsnit at ende på 45 USD pr. nat, med en blanding af private pladser og pladser i national- og statsparker.

Men det er ikke så meget prisen der skal afgøre om man vælger camper eller bil+hotel. Det er mere muligheden for at bo ude i naturen, tænde op i grillen, sidde udenfor osv. der taler for en autocamper, hvis man er til det.

Personligt er jeg helt klart til autocamper, og det har været mit foretrukne valg siden jeg prøvede det første gang.
Men lige nu er jeg faktisk på en lille tur, hvor jeg valgte bil+hotel i stedet for. Og det er da dejligt at køre rundt i en lækker Jeep Grand Cherokee, som er dejlig lydløs i forhold til en camper. Men nøj hvor jeg savner en autocamper. Jeg synes det er så trist at bruge aftenerne på et hotelværelse, frem for at sidde på en dejlig campingplads og riste skumfiduser på lejrbålet. Og jeg synes det er så trættende ved alle måltider, at skulle finde et sted at spise, når man plejer bare at åbne køleskabet i camperen.
0
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Roadtrip det vestlige USA. Pakkerejse vs Planlæg selv

Indlægaf Aksen » 6. sep 2016, 05:06

Vi valgte autocamperen fra og en mustang til. Det er en helt anden transport måde, men især muligheden for at tage taget ned i national parkerne er virkelig pengene værd.

Hvornår regner i med at skulle afsted. Vi kiggede på autocamper til vores netop overståede tur, og især når amerikanerne har fri er det ustyrlig dyrt at leje dem. Så hvis det er i den periode er prisen rigtig fin. Vi skulle give lige omkring 25.000 for 10 dage i August.

I forhold til annual pass til de nationale parker; det koster 80 dollar og er gyldigt i et år og en måned - dvs. at hvis du køber det den 1. september vil det vare til 30. september året efter. Skæbnen ville at vi kom til at bruge vores på 2 sommerferier, da vi fuldstændigt faldt for naturen derovre og tog afsted 2 år i træk.

Man kan få hoteller til 400 kr. pr nat inkl. internet og morgenmad, så jeg tror i sidste ende du hurtigt ender med en udgift på det samme uanset hvad du vælger.

Sig endelig til hvis du har spørgsmål. Hvis i har tid kan i jo overveje at ligge Las Vegas og Los Angeles/San Diego ind i jeres planer. Los Angeles er et øv sted, hvor man ikke laver andet end at holde i kø, men der er et par fine forlystelsesparker. San Diego er rigtig hyggelig.. Og Las Vegas er jo lige om hjørnet fra både Grand Canyon, Bryce og Zion.
0

Tilbage til "Rejser"