Madpakker til voksne

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf PaleSeptember » 30. aug 2016, 17:10

Opskrifter venner! I er nødt til at komme med opskrifter!

Og ingen eksotiske ingredienser - jeg bor i Vejen :træt:
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Katarinka » 30. aug 2016, 18:24

Jeg spiser aftensmadsrester i madpakken. Laver simpelthen mere mad så der også er nok..
0
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Cbas
Indlæg: 525
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Cbas » 30. aug 2016, 18:55

Jeg kan godt lide rugbrødsmadder.

Fx i morgen har jeg to skiver lækkert chiarugbrød, 1 avokado, noget varmrøget laks, 3 tomater fra haven, 3 gulerødder og lidt mandler med. Det er nemt og lækkert. Jeg laver så først madderne på arbejdet.

Ellers har jeg tit salat med. Ofte noget med spidskål, laks og nødder bla. Det mætter godt, synes jeg.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf HappyHippo » 30. aug 2016, 22:38

Aftensmad fra dagen før

Rugbrød, avocado, hårdkogt æg osv

Pastasalat med kylling, bønner, linser e.lign

Wraps med forskelligt fyld
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf MissBailey » 31. aug 2016, 21:32

Rester fra aftensmaden - redder mig gang på gang.. laver altid ekstra, noget kan ryge i fryseren og noget til madpakke :gogo:
Favoritter:
Kartoffelsalat og frikadeller (Netto har nogle ganske gode kyllingefrikadeller på frost, når det skal gå ekstra hurtigt)
Lasagne
Pastasalat
Tærte med laks og spinat
Mexi'inspireret salat (fint snittet grønt, krydret oksekød, cheddar, creme fraiche og avocado som først skæres ud til frokost )
Wraps med laks, philidelhia og spinat
Omelet med skinke og spinat

Og ellers er det også lækkert med en bøtte hummus og nogle grøntsagsstave til at snakke på :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Sangius » 31. aug 2016, 21:39

Jeg synes altid det er nemmest bare at opgradere rugbrødsmaden.
Jeg har i lang tid skiftet mellem disse to rugbrødsmadder:

En klap sammen med ost, skinke, tomat og agurk. Smurt med Miracle Whip og sennep.

En klap sammen smurt røget laks og avocado, smurt med flødeost.

Jeg laver dem om aften, så jeg kan tage den med om morgenen. Det tager måske 2 min at smække sådan en eller to sammen.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Lakika » 31. aug 2016, 22:37

Kikærtesalat
Jeg udbløder og koger selv, men du kan også købe dem på dåse. Finthakket rødløg/forårsløg, peberfrugt i tern, persille, et skvæt olivenolie og ditto citronsaft. Salt og peber. Jeg spiser som regel god dåsetun i, men chorizopølse eller kogt æg er også godt i.

Couscous salat:
Udblødt couscous blandes med olie, citron, salt, løg, feta, soltørret/alm tomat alt efter sæson, peberfrugt, revet gulerod eller hvad grøntskuffen nu byder på. Agurk synes jeg ikke er så godt når det laves dagen i forvejen, det bliver smattet. Jeg kan finde på at smide lidt frosne ærter i, for at holde det køligt hvis der ikke er køleskab. Jeg tager en pakke god skinke/carpaccio/røget ørred med ved siden af.
0
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Siamo » 1. sep 2016, 10:25

Jeg har en stak af de der fikse Sistema-madkasser. Og så laver jeg grove salater til 2 dage ad gangen, det kan man snildt og de holder sig friske. Jeg bruger bønner, kål, ost, evt nogle nødder, gulerødder og gerne noget pesto. Der er rum/små bøtter i de her madkasser, så det er nemt lige at rode sammen når der skal spises.

Du kan selvfølgelig bare tilføje kød som en af ingredienserne - og evt en skive rugbrød ved siden af.

Ellers er jeg fan af godt rugbrød, en avocado, nogle tomater/peberfrugt/gulerod eller noget hjemmelavet rygeostesalat. Jeg kan bedst lide at medbringe det i små bøtter og så smække det sammen når der skal spises. Fordelen er her at du også kan pakke til nogle dage i forvejen og bare smække i en pose og ud af døren.
Mht det grønne kan du have et stykke fugtigt køkkenrulle i bunden af bøtten for at holde det frisk.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf PaleSeptember » 1. sep 2016, 13:56

Tak for alle jeres gode forslag!

I dag blev det et par chia-boller fra Netto med noget kyllingesalat på (det der smørbare uden konsistens). Det smagte som at række tungen ud af vinduet, men jeg blev mæt. Men fremover skal det være mere spændende!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Skorstenen » 1. sep 2016, 15:47

Her er det mest rester fra aftensmad som kommer i Microen.
Frikadeller og rødkål (rugbrødet er i køleren på job) er også et hit.
Hårdkogte æg og tomater (rugbrødet er stadig i køleren på job)
Og så har jeg altid det der rugbrød og jeg har også en pålægstype af en art med - så smører jeg rugbrødet på jobbet, og byder af og til en sulten kollega et stykke brød :D
Snackpots fra (er det Knorr??) er også gode.
0
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 801

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf Tutter27 » 2. sep 2016, 06:10

Mine nemme madpakker, når jeg ikke gider at smøre og gøre ved er:

Færdig salater fra Netto med rejer, og kylling osv.

Thai box, de skal bare en tur i mikroovnen

Q8 laver lækre sandwiches!

Kogt grovpasta med tomat sovs (Lavet på 1 løg svitset, en dåse flået tomater, chili) bum! det mætter også, hvis du skal have kød, kan du købe kylling som er stegt i netto og fyrer i blandingen. Hele herligheden kan også spises koldt.

Nogle gange har jeg bare noget pålæg liggende i køleskabet på jobbet, 1 pk rugbrød og noget kødpålæg, klask sammen og spis. Hvis det skal være mere fancy, rugbrød med kylling pålæg og en avocado, eller en peberfrugt.

Hvis du kan lave frikadeller ;) så kan du lave en potion og fryse, så tager du bare et par skiver rugbrød i en pose og et par frikadeller fra fryseren om morgenen.

tut
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Madpakker til voksne

Indlægaf POCKETKITTEN » 2. sep 2016, 06:35

PaleSeptember skrev:Tak for alle jeres gode forslag!

I dag blev det et par chia-boller fra Netto med noget kyllingesalat på (det der smørbare uden konsistens). Det smagte som at række tungen ud af vinduet, men jeg blev mæt. Men fremover skal det være mere spændende!


Rød peberfrugt ovenpå gør en verden til forskel.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Mad og drikke"