Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

12+4

Indlægaf godtnavn » 31. aug 2016, 08:41

Jeg har overstået nakkefoldsscanningen og fik en virkelig lav risiko :banan:

Derudover blev jeg scannet meget længe, for babyen lå og vente og drejede sig så det var svært at få målt nakkefolden. Det er jeg egentlig lidt glad for for så fik vi set den mere :genert: Var oppe og ryste maven 4 gange før det lykkedes. Den er godt nok blevet stor! Blev sat en dag frem så termin hedder nu 11. marts. Det er rare at blive sat frem end tilbage :) Jordemoderen var virkelig sød og tog sig god tid, havde hørt de kunne være lidt hurtige og at det ikke var så hyggeligt som en privat scanning men jeg synes faktisk det var det samme. En rigtig god oplevelse!

Nu vil jeg sove til middag, fik næsten ikke sovet i nat fordi jeg var nervøs. Nu er jeg bare glad og træt.
5
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

38+1

Indlægaf Snowdrop » 31. aug 2016, 09:04

Jeg kan godt nok godt forstå I gerne vil hjem til Danmark, især med en tvillingegraviditet Kolderudolf, så det er jo super at det flasker sig det hele. Er glad på jeres vegne :)

Ja, jeg synes kameraet klarer sig rigtig godt i forhold til kamerat i min Galaxy S5. Den tager nogle super flotte sort/hvid billeder! Selv de par billeder jeg har taget i svag belysning indtil videre har faktisk været ok. Og så er det altså rart med et kamera der faktisk kan finde ud af at fokusere!

--

Fantastisk nyhed Godtnavn! Forhåbentlig bliver du en af dem der mærker liv tidligt så du på den måde får en regelmæssig reminder om at der er et levende barn derinde.

--

Jeg er netop kommet hjem efter et hylende morsomt foredrag der hedder "Humor for begyndere" - nej hvor var det bare en fed måde at starte dagen på. Det var målrettet til erhvervslivet, så jeg kom med på en af mandens fribilletter, men pointen var sådan set god nok også i ens privatliv... Der er humor overalt, man skal bare turde lede efter det.

Lidt senere skal jeg til jordemoder. Er spændt på om lillepigen efterhånden har fået skruet sig ned i bækkenet eller ej :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

27+

Indlægaf Bøtte » 31. aug 2016, 09:29

Hvor dejligt Rudolf. Kan virkelig godt forstå du vil hjem og føde. :kys:


Tillykke med god scanning Godtnavn. :kys:


Jeg er blevet sygemeldt ved lægen i dag. Pga plukveerne. Det gik heldigvis nemt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

34+

Indlægaf Sangius » 31. aug 2016, 09:35

Jeg har lige brugt 3 timer af min morgen på at få styr på, hvorfor jeg er blevet trukket 3000 på min lønseddel. Min arbejdsgiver havde så åbenbart glemt at bruge af min 6. ferieuge, så jeg blev bare trukket i løn i stedet. :mellow:
Det tog en eeeevighed. Så nu spiser jeg morgenmad, her, halv-tolv. Resten af dagen kommer til at gå med at lave en kæmpe spandfuld bøf stroganoff. Jeg er i gang med projekt frys-mad-ned, så vi har en masse retter i fryseren vi lige kan tage ud, når bebs er kommer. Tænker det nok er meget rart, at man ikke behøver tænke på aftensmad de første uger, når man står med en lille ny. :)

Ligger lige nu og nyder en spids, lille fod i højre ribben, fordi jeg tillader mig at ligge ned med to hovedpuder, så jeg bukker lidt i taljen - det er ikke noget lillefidusen finder sig i, åbenbart :nerve:

Den søde ventetid :lun: :stoned:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

38+1

Indlægaf Snowdrop » 31. aug 2016, 11:58

Tilbage fra jordemoder. Den studerende vurderede bettefisen til Ca 3000 gram og at hun stod så godt som fast nede i bækkenet :banan:
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 1. sep 2016, 08:42

Ok... Jeg er hormonella i dag! :lol:

Jeg har lige læst i en tråd herinde, omkring forældre, der er stolte af deres børn... Jeg fik helt tårer i øjnene over de søde ting, børnene gjorde, og dagdrømte om alle de søde ting, som Klint vil komme til at gøre. Og så fik jeg et stort stik af savn over, at Klint endnu ikke er kommet ud. Jeg har haft den følelse flere gange... Hvor jeg virkelig savner ham.

Ih, kom nu 16. oktober... Du er alt for langt væk!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 1. sep 2016, 10:45

Så er misdannelsesscanningen overstået og vores lille baby er bare SÅ fin og perfekt. :lun:

Og så er det forøvrigt en lille dreng.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 1. sep 2016, 11:02

JoyNips skrev:Så er misdannelsesscanningen overstået og vores lille baby er bare SÅ fin og perfekt. :lun:

Og så er det forøvrigt en lille dreng.


Tillykke!! :banan:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 11:08

achillaxedprune skrev: Ok... Jeg er hormonella i dag! :lol:

Jeg har lige læst i en tråd herinde, omkring forældre, der er stolte af deres børn... Jeg fik helt tårer i øjnene over de søde ting, børnene gjorde, og dagdrømte om alle de søde ting, som Klint vil komme til at gøre. Og så fik jeg et stort stik af savn over, at Klint endnu ikke er kommet ud. Jeg har haft den følelse flere gange... Hvor jeg virkelig savner ham.

Ih, kom nu 16. oktober... Du er alt for langt væk!


:lun:

Den følelse har jeg også lidt. Jeg synes jeg har været gravid i evigheder og der er stadig 3 måneder til termin :genert:

Jeg glæder mig uendeligt til hun kommer :lun: jeg får tårer i øjnene ved tanken.
Det bunder nok også lidt i at jeg ikke tør tro på hun kommer, før jeg får hende i armene.
Jeg tager det ikke så forgivet som med S.

Jeg hepper på at september og oktober går hurtigt :-D

Jeg er i øvrigt hormonella hver dag :genert:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 1. sep 2016, 12:04

Bøtte skrev::lun:

Den følelse har jeg også lidt. Jeg synes jeg har været gravid i evigheder og der er stadig 3 måneder til termin :genert:

Jeg glæder mig uendeligt til hun kommer :lun: jeg får tårer i øjnene ved tanken.
Det bunder nok også lidt i at jeg ikke tør tro på hun kommer, før jeg får hende i armene.
Jeg tager det ikke så forgivet som med S.

Jeg hepper på at september og oktober går hurtigt :-D

Jeg er i øvrigt hormonella hver dag :genert:


Jeg synes også, at der er gået evigheder! Men nu har vi jo også begge været igennem lange forløb inden det endelig lykkedes. Så jeg har været i babymaking-mode i et par år efterhånden. Mere faktisk. Fik fjernet min spiral i juni 2013. :panik:

Og ja, det bliver så vildt at få dem i armene. Jeg glæder mig også HELT vildt til, at opleve min mand være far. Se hans ansigtsudtryk, når han møder Klint for første gang. Årh, det bliver så smukt og godt og ømt og fint. :love2:

Jeg hepper med!! Go go go! :pompom:

Og haha, hvordan er du så hormonella? :-D
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 12:12

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev::lun:

Den følelse har jeg også lidt. Jeg synes jeg har været gravid i evigheder og der er stadig 3 måneder til termin :genert:

Jeg glæder mig uendeligt til hun kommer :lun: jeg får tårer i øjnene ved tanken.
Det bunder nok også lidt i at jeg ikke tør tro på hun kommer, før jeg får hende i armene.
Jeg tager det ikke så forgivet som med S.

Jeg hepper på at september og oktober går hurtigt :-D

Jeg er i øvrigt hormonella hver dag :genert:


Jeg synes også, at der er gået evigheder! Men nu har vi jo også begge været igennem lange forløb inden det endelig lykkedes. Så jeg har været i babymaking-mode i et par år efterhånden. Mere faktisk. Fik fjernet min spiral i juni 2013. :panik:

Og ja, det bliver så vildt at få dem i armene. Jeg glæder mig også HELT vildt, til at opleve min mand være far. Se hans ansigtsudtryk, når han møder Klint for første gang. Årh, det bliver så smukt og godt og ømt og fint. :love2:

Jeg hepper med!! Go go go! :pompom:

Og haha, hvordan er du så hormonella? :-D


Jeg hyler lidt (okay meget :genert:) hver dag. Over alt og intet.
I dag måtte jeg holde S hos hudlægen, skulle virkelig tage mig sammen for ikke at få tårer i øjnene. Men det er også banale ting som tv og søde ting S siger. Eller hvis min mand er sød. Eller dum. :genert: Der skal ikke meget til.


Det er fantastisk at se hvordan ens mand reagerer :dåne:
Jeg var jo noget ramt efter sidste fødsel, så min mand tog helt over med S, jeg lå bare i sengen og ammede og havde hud til hud kontakt resten tog min mand sig af. Og i løbet af kort tid kunne vi se, at på trods af jeg var den med maden, så havde han mindst lige så stor en rolle for hende. :lun:
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

23+1

Indlægaf Kolderudolf » 1. sep 2016, 12:43

Sangius: Det lyder træls med lønnen. Kom der styr på det?

Snowdrop: Det er sgu da en flot størrelse. Det lyder da som om, at det godt kan blive snart :)

Ach: Øej, 16. oktober. Det er jo faktisk lige om lidt :lun:

Joynips: Kæmpe tillykke med vellykket scanning. Og en lille baby-dreng. Havde du nogen ide om, hvad der svømmede rundt derinde?

Haha, hvor er I søde damer. Hvis bare vi aftaler, at tiden kun går hurtigt i Danmark. Jeg har kamp stress ved tanken om, at vi har to babyer i midt december og stadig ikke har noget sted at bo fra 1. november. Men vi satser på, at det løser sig. Og så er jeg vist en lille smule angst for at få dem ud. Altså ikke selve fødslen, men mere det faktum at stå med to spædbørn :tie: Så tænker jeg, at det er bedre at de ligge rinde i hulen, hvor der er styr på dem, selvom der allerede er lidt trængsel :lol:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 12:57

Rudolf, hvis jeg havde to derinde og en to årig, så jeg også gerne at tiden gik lidt i stå :lol:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 1. sep 2016, 13:38

Kolde jeg ville totalt panikke ærligt talt. Så jeg kan godt forstå du ikke har travlt med at få dem ud ;)


Har i andre oplevet blærebetændelse mens i var gravide eller før?

Jeg har aldrig haft det før, bortset fra da jeg var gravid sidst. Der fik jeg det 4 gange. Men jeg mærkede intet til det.

Nu har jeg dog voldsomme smerter, som en syl der bliver boret op i min livmoder nedefra og så lidt op. Det kommer on and off i sær når jeg er i bevægelse.
Jeg har fået testet min urin i dag hos sekretærer i lægehuset. De ville tidligst give svar i morgen da den skulle sendes til analyse.
Hun ringede dog og sagde at da de var positiv på deres test så ville de starte mig op i behandling med det samme.

Men kan det virkelig gøre så ondt. Jeg bliver sku lidt nervøs.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 1. sep 2016, 13:47

Xxx - jeg har haft blærebetændelse 3 gange i min graviditet nu. Og tusind gange før det. Betændelsen kan godt give nogle jag, og evt også kraftige plukkeveer. Det handler bare om at drikke godt igennem! Få dig en masse væske, og begynd behandlingen hurtigts muligt. Du må ikke få ondt nederst i ryggen eller få feber.
Så nu er det bedst bare at holde dig varm, drikke rigeligt med vand - ikke sukkerholdige ting - og slappe af. Og selvfølgelig tage medicinen :) .

Rudolf - min chef havde ikke fået indtastet min 6. Ferieuge, så jeg har selv betalt for 17 timers ferie. Så det er heldigvis løst nu, får de resterende penge med næste lønseddel :) .
Jeg er både halvt misundelig og halvt taknemmelig for at det ikke er tvillinger vi skal have :p . Tror det bliver hårdt, men også fantastisk. Min mand er misundelig, han ville gerne have haft tvillinger :D .
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"