Din første bolig

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Din første bolig

Indlægaf Spjaerten » 31. jul 2016, 16:01

Jeg fik en ungdomsbolig efter 1/2 års ventetid.
Ja 5 km udenfor Århus C men WHO cares

Kollegie værelse kostede 1100kr, 1 værs med eget bad og køkken og forholdsvis nyt kostede 1300kr

Elskede den.
0
Tryk på * :slem:
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Din første bolig

Indlægaf MOGA » 31. jul 2016, 16:04

Min daværende kæreste og jeg flyttede sammen i en mikroskopisk toværelses lejlighed i Bagsværd - 36 kvm. til 4800 om måneden, for 15 år siden. Den var fremlejet, og vi fik den gennem nogen der kender nogen.

Jeg ville gerne have været på kollegie, men da mine forældre boede for tæt på mit studiested, var det nærmest umuligt.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Din første bolig

Indlægaf Pyjamas » 31. jul 2016, 17:28

Min første bolig var en ungdomsbolig på 27 m2, hvor man vadede direkte ind i køkkenet. Eneste vindue i boligen var en smal havedør, som førte ud til et lille frimærke af en have.
Jeg elskede det sted og var meget ærgerlig, da jeg måtte flytte derfra.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Din første bolig

Indlægaf Madam Pomfrey » 31. jul 2016, 18:18

Min første bolig

Jeg var lige blevet 19 år, og færdig med gymnasiet, og min kæreste dengang var igang med en håndværks-uddannelse, så det var oplagt at vi flyttede sammen tæt på hans læreplads, og at jeg fandt mig et job, han havde været aktivt boligsøgende i et halvt års tid.
Det gik noget nemmere end forventet, da hans bror og dennes kæreste besluttede at flytte sammen i hans lejlighed, og så kunne vi fremleje hendes.

Efter 6 mdr gik min kæreste og jeg fra hinanden, jeg kunne dog blive boende hvis jeg ville.
Men mine forældre ville gerne lave et forældrekøb, og sammen fandt vi en fin lille hygggelig 2'er på kvisten, og med spisekøkken, en oplagt delelejlighed, og så i et lidt mere stille og roligt område end den anden lejlighed lå i.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Din første bolig

Indlægaf Delfin » 31. jul 2016, 18:30

Min første lejlighed fandt jeg via en annonce i den lokale avis. Den var stor. To stuer en suite og soveværelse, ingen bad og toilet på trappen. Kostede knap 500 kr om mdr. (Og der mangler ikke et 0 :D )

Jeg boede der ikke så længe, fordi jeg måtte flytte fra byen, da fik plads på min 2. prioritet studiested. Jeg skiftede den ud med et lillebitte kollegieværelse med nagelfaste møbler, fælles bad = lang stålvask med 3 vandhaner over (a la koloni) og 3 brusere på rad og række til deling mellem 15 beboere, så man rigtigt kunne komme hinanden ved, når alle skulle møde på samme tid
0
14 11 14
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Din første bolig

Indlægaf Neenah » 31. jul 2016, 18:51

Jeg flyttede hjemmefra en uge efter jeg havde afsluttet gymnasiet. Skulle holde sabbatår og havde fået fuldtidsjob, så jeg tog det første det bedste jeg kunne finde i lokalavisen. Det var en halvgammel 36 kvm 1-værelses på 2. sal med et kosteskab af et badeværelse, og så kostede den 3600 kr. Pænt dyrt i det område jeg boede i. Heldigvis stod min bedste veninde nogle få måneder senere og manglede en roomie, så jeg slog til og endte i en 4-værelses på omkring 110 kvm. til knap det halve i husleje. Det var en fest, selvom der var kampvarmt om sommeren og virkelig koldt om vinteren.

Da jeg skulle studere blev det i et forældrekøb - en 2-værelses på 60 kvm. tæt på både byen og uni, til en virkelig lav husleje. Jeg endte med at bo der hele min studietid, og flyttede fordi jeg skulle flytte sammen med min kæreste i en anden by.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Din første bolig

Indlægaf RavenClaw » 31. jul 2016, 20:34

Jeg fik en kollegielejlighed efter at være skrevet op til det pågældende kollegium i to uger :D
Jeg flyttede ind til vinterstart på studierne, og der var flere ledige på mit kollegium på det tidspunkt. Jeg var faktisk nummer 7 ud af 8 til at blive tilbudt boligen, men jeg var vist den eneste, der var kommet for at se den, for viceværten spurgte, hvornår jeg kunne hente nøglen, da jeg gik derfra.

Det første halve år af mit studie boede jeg hjemme hos mine forældre, og det var ikke det store problem, da der kun var en time og 20 min rejsetid til uni. Nu bor jeg kun 10 km fra dem, men min rejsetid er skåret ned til 45 min., så jeg er tilfreds.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Din første bolig

Indlægaf Akehurst2 » 1. aug 2016, 07:45

Som flere andre her i tråden konstaterede jeg, at når man bor 7 km. fra universitetet, så griner de bare hånligt på kollegieadministrationen, når man forhører sig om mulighederne for et værelse.

Så da jeg var 20 år gav mine forældre mig et arveforskud og så købte jeg en ejerlejlighed. Jeg var lykkelig for den og har haft kæmpe glæde af investeringen sidenhen, men det var til tider ret hårdt mens jeg læste, fordi det på trods af forældrestøtte var en dyr bolig, så jeg var nødt til at arbejde en del gennem hele studiet og havde fx ikke mulighed for at holde læseferie i længere tid. Men det var det hele værd.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Din første bolig

Indlægaf Bøtte » 1. aug 2016, 07:57

Jeg fik et 12 kvm kollegieværelse med eget bad og dele køkken med 19 andre. Boede der i godt 1,5 år.
Det var i starten en god og velfungerende gang, men på er tidspunkt lukkede de for tilgang, da den skulle renoveres, så i takt med der flyttede flere og flere ud, blev de resterende ligeglade. Til sidst boede vi 4, hvor af ingen andre end jeg, var interesset i at køkkenet ikke var sundhedsskadeligt :tie:
Så flyttede jeg ind hos min kæreste i hans lejlighed. Vi boede der i 3 år, hvor efter vi flyttede i et lejet rækkehus. Og efter 2,5 år der købte vi hus.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Din første bolig

Indlægaf Torn » 1. aug 2016, 10:16

Jeg pendlede i 6 måneder og flyttede så ind i en forældrekøbt lejlighed. Jeg lejede det ene værelse ud til min veninde.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Din første bolig

Indlægaf Mi55y » 1. aug 2016, 10:24

Da jeg var 19 flyttede min daværende kæreste og jeg sammen i en 2-værelses lejlighed på Vestegnen lejet igennem boligforening. Det var nybyg og relativt dyrt for studerende, men en fin lejlighed. Et år senere fik vi noget i samme størrelse til under halvdelen af prisen på Islands Brygge, så det var en no-brainer, og der boede vi sammen resten af vores forhold. Han bor der vist endnu...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Din første bolig

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 1. aug 2016, 12:01

Jeg flyttede hjemmefra da jeg var færdig med min uddannelse som 21 årig. Flyttede sammen med min kæreste i en privat lejlighed.
Skrækkelig bygning hvor alkoholikere og narkomaner lavede ballade konstant. Efter 3 måneder flyttede vi til en lejlighed på Skagen hovedgade. Det var lækkert...lige indtil en bolighaj købte bygningen og begyndte at chikanere og presse lejerne til at fraflytte, så han kunne lave ferieboliger. Efter ca. 1½ år med diverse opgør med udlejer og hans venner som flyttede ind i nabolejligheden, endte det med fraflytning og retssag mod udlejer.
Derefter flyttede vi i boligforening. Dejligt med faste regler.

Efter 1½ år gik vi fra hinanden, og jeg har boet i ungdomsboliger, ejerlejligheder, lejelejligheder og værelser på 10-15 forskellige adresser de seneste 15 år.
0
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: Din første bolig

Indlægaf Sol_sikken » 1. sep 2016, 12:37

Jeg fandt en lille 1 værelses andel på Amager til 34000kr. herefter var huslejen 850kr. om mdr.
Der var et lille køkken uden hvidevarer, så jeg havde to kogeplader og en mini bageovn. Der var heller ikke bad.
Men det var en god og billig måde at flytte hjemmefra :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Din første bolig

Indlægaf sigge » 1. sep 2016, 16:07

Jeg var så mageligt anlagt, at jeg først flyttede fra mine forældre, da jeg var færdig med min uddannelse og fik mit første job. Jeg fandt en lejlighed ved en privat udlejer gennem en annonce i den lokale ugeavis for den by, jeg skulle flytte til. Det var en 3-værelses på førstesalen i en gammel villa, der var bygget om til 3 lejligheder, dejlig beliggenhed tæt på gågaden og i gåafstand til min arbejdsplads og til stationen. Jeg var rigtigt glad for at bo der - byen var bare lidt for langt væk fra min familie og øvrige netværk, men jeg endte alligevel med at bo der i 6 år, indtil jeg fik job i en anden by lidt tættere på familien.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Din første bolig

Indlægaf achillaxedprune » 1. sep 2016, 16:44

Jeg flyttede sammen med min bedste veninde i en ungdomsbolig, da jeg var 19 år. Hun havde boet der med en fælles veninde, der viste sig at være temmelig gak, så det gik helt skævt mellem dem. Jeg flyttede ind, da hende den anden blev smidt ud. Det var temmelig drama - som kun en flok teenagere kan præstere. :lol: Der boede jeg ca. halvandet års tid.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Bolig"