Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 31. aug 2016, 20:41

Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:Havre-Cheerios er ikke det værd, heller ikke selv om de har under halvt så meget sukker som de klassiske. (Eller nok derfor. De smager træls.)


Havre/rugfras er det eneste der holder :rock:

Årrh, havrefras :ivrig:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Thestral » 1. sep 2016, 06:18

Jeg har ikke rigtig mod på at skrive min bachelor :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Animi » 1. sep 2016, 07:59

Jeg har fået muligheden for at skifte til bygas, så jeg kan spare hvad der svarer til *gisp* 10-15kr om måneden :nerve:
Hvad skal jeg dog gøre med alle de penge? :panik:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Animi » 1. sep 2016, 08:21

Jeg er blevet helt deprimeret over stort set ALT mit tøj er sort. Så nu har jeg lavet en ny regel om at jeg ikke må købe mere tøj i sort! (Altså udover undertøj og sokker, det må gerne være sort :D)
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Daine » 1. sep 2016, 20:08

Sidder der en su kyndig, der kan svare på dette: en af min medarbejdere er skiftet fra en fast stilling hos os til en tilkaldevikarstilling. Den faste stilling er derfor opsagt pr 31/7 og den nye (med nyt personalenr und alles) er gældende fra 1/8. Bliver hendes SU påvirket af de penge hun har optjent indtil 31/7? Hun får først SU fra august, ikke hele 2016.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Persnikedy » 1. sep 2016, 20:17

Animi skrev:Jeg er blevet helt deprimeret over stort set ALT mit tøj er sort. Så nu har jeg lavet en ny regel om at jeg ikke må købe mere tøj i sort! (Altså udover undertøj og sokker, det må gerne være sort :D)



Den regel lavede jeg selv for nogle år siden. Det bliver du glad for om end det er svært. So much darkness
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Sangius » 1. sep 2016, 20:19

Daine skrev:Sidder der en su kyndig, der kan svare på dette: en af min medarbejdere er skiftet fra en fast stilling hos os til en tilkaldevikarstilling. Den faste stilling er derfor opsagt pr 31/7 og den nye (med nyt personalenr und alles) er gældende fra 1/8. Bliver hendes SU påvirket af de penge hun har optjent indtil 31/7? Hun får først SU fra august, ikke hele 2016.


Så vidt jeg ved tæller de penge du har tjent før du var SU berettiget ikke med, når du begynder på SU. Men alt hvad hun tjener fra august af gør :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Tiger » 1. sep 2016, 20:21

Daine skrev:Sidder der en su kyndig, der kan svare på dette: en af min medarbejdere er skiftet fra en fast stilling hos os til en tilkaldevikarstilling. Den faste stilling er derfor opsagt pr 31/7 og den nye (med nyt personalenr und alles) er gældende fra 1/8. Bliver hendes SU påvirket af de penge hun har optjent indtil 31/7? Hun får først SU fra august, ikke hele 2016.


http://www.su.dk/su/su-betingelser/saa- ... -indkomst/

:)
2
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Daine » 1. sep 2016, 20:34

Takker :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Joe » 1. sep 2016, 20:56

Er jeg den eneste, der i hovedet svarer på tråde, udelukkende ud fra overskriften og uden at læse tråden?

For eksempel vil enhver tråd med titlen "Er det mig, der er galt på den?" få et rungende ja i mit hoved, før jeg overhovedet har læst hvad den går ud på. Og tit har jeg ret.
Lige nu så jeg så en tråd med titlen "Hvad gør man?" Her var mit instinktive svar "tager sig sammen". Og så åbnede jeg tråden og konstaterede den var lavet af en 14 årig troll med meget latrinær humor. Så igen havde jeg ret.

Kan vi ikke få indføre sådan et system, hvor man kan svare på trådene uden rent faktisk at gå ind i dem? Det ville bare spare mig så meget tid.
8
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 1. sep 2016, 21:03

Joe skrev:Er jeg den eneste, der i hovedet svarer på tråde, udelukkende ud fra overskriften og uden at læse tråden?

For eksempel vil enhver tråd med titlen "Er det mig, der er galt på den?" få et rungende ja i mit hoved, før jeg overhovedet har læst hvad den går ud på. Og tit har jeg ret.
Lige nu så jeg så en tråd med titlen "Hvad gør man?" Her var mit instinktive svar "tager sig sammen". Og så åbnede jeg tråden og konstaterede den var lavet af en 14 årig troll med meget latrinær humor. Så igen havde jeg ret.

Kan vi ikke få indføre sådan et system, hvor man kan svare på trådene uden rent faktisk at gå ind i dem? Det ville bare spare mig så meget tid.

Nope. Jeg gør det også. Hvilket kun bidrager til skuffelse. Virkeligheden lever sjældent op til fantasien - så jeg ender som regel med at opgive at svare (fordi jeg bliver 3 år når noget ikke lever op til mine forventninger) eller svare noget helt andet.

Det er klart spild af gode svar, der aldrig ser dagens lys pga. Manglende spørgsmål.
2
...
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Joe » 1. sep 2016, 21:20

LadyFox skrev:
Joe skrev:Er jeg den eneste, der i hovedet svarer på tråde, udelukkende ud fra overskriften og uden at læse tråden?

For eksempel vil enhver tråd med titlen "Er det mig, der er galt på den?" få et rungende ja i mit hoved, før jeg overhovedet har læst hvad den går ud på. Og tit har jeg ret.
Lige nu så jeg så en tråd med titlen "Hvad gør man?" Her var mit instinktive svar "tager sig sammen". Og så åbnede jeg tråden og konstaterede den var lavet af en 14 årig troll med meget latrinær humor. Så igen havde jeg ret.

Kan vi ikke få indføre sådan et system, hvor man kan svare på trådene uden rent faktisk at gå ind i dem? Det ville bare spare mig så meget tid.

Nope. Jeg gør det også. Hvilket kun bidrager til skuffelse. Virkeligheden lever sjældent op til fantasien - så jeg ender som regel med at opgive at svare (fordi jeg bliver 3 år når noget ikke lever op til mine forventninger) eller svare noget helt andet.

Det er klart spild af gode svar, der aldrig ser dagens lys pga. Manglende spørgsmål.


Vi burde simpelthen ikke lade det stoppe os!
Det er alligevel ikke rigtigt brugt generelt, det der med at lytte til hvad folk har på hjerte, i stedet for bare at braldre løs med mere eller mindre relevante ting, fordi man så gerne vil høres.
Så vi burde tage det med til debatten!
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 1. sep 2016, 21:31

Joe skrev:
LadyFox skrev:
Joe skrev:Er jeg den eneste, der i hovedet svarer på tråde, udelukkende ud fra overskriften og uden at læse tråden?

For eksempel vil enhver tråd med titlen "Er det mig, der er galt på den?" få et rungende ja i mit hoved, før jeg overhovedet har læst hvad den går ud på. Og tit har jeg ret.
Lige nu så jeg så en tråd med titlen "Hvad gør man?" Her var mit instinktive svar "tager sig sammen". Og så åbnede jeg tråden og konstaterede den var lavet af en 14 årig troll med meget latrinær humor. Så igen havde jeg ret.

Kan vi ikke få indføre sådan et system, hvor man kan svare på trådene uden rent faktisk at gå ind i dem? Det ville bare spare mig så meget tid.

Nope. Jeg gør det også. Hvilket kun bidrager til skuffelse. Virkeligheden lever sjældent op til fantasien - så jeg ender som regel med at opgive at svare (fordi jeg bliver 3 år når noget ikke lever op til mine forventninger) eller svare noget helt andet.

Det er klart spild af gode svar, der aldrig ser dagens lys pga. Manglende spørgsmål.


Vi burde simpelthen ikke lade det stoppe os!
Det er alligevel ikke rigtigt brugt generelt, det der med at lytte til hvad folk har på hjerte, i stedet for bare at braldre løs med mere eller mindre relevante ting, fordi man så gerne vil høres.
Så vi burde tage det med til debatten!

Du har så evigt ret.. Hvem siger også at TS ved bedst hvad angår hvad h*n søger råd og meninger om? Det virker da arrogant at mene det :naughty: :mellow:
1
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 2. sep 2016, 16:56

Jeg vejede 67,9 kg imorges :banan:
Det er tre år siden jeg sidst var under 68 :D
16
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Ado » 2. sep 2016, 17:40

Hvis man mukker over, at man får negativ respons på noget man har skrevet i "Det må man ikke sige"-tråden, så synes jeg faktisk man er lidt smådum. Det er i hvert fald temmelig naivt at tro man kan skrive hvad man vil og at ingen reagerer på det.
8
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"