Terminstråd - alle er velkomne :)

Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 2. sep 2016, 11:19

Godtnavn: Jeg ville nok prioritere det. Det er jo netop hos jordemoderen, at de kan konstatere begyndende svangerskabsforgiftning, mv. Jeg fik da i hvert fald lidt af et chok, da hun pludselig konstaterede proteiner i min urin, da jeg var afsted forleden (i uge 22). Det ville jeg jo aldrig selv kunne have opdaget.

Bøtte: Øv med plukkeveerne. Kommer de bare af ingenting? Jeg får også en del, da maven allerede har tung og har købt sådan et bælte til at bære maven. Det har virkelig hjulpet, men ved selvfølgelig ikke om det hjælper, så sent i graviditeten :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 11:23

Som nævnt var grunden til jeg overvejede at droppe det at det lød som de ingen prøver tog og det kun var en snak om kost og livsstil, men når jeg ved de tjekker ting vil jeg gøre alt for at komme afsted :) Tak for alle jeres svar, I har overbevist mig om at jeg skal komme afsted (pånær hvis der er prøve den dag, tænker det er vigtigere ikke at dumpe et fag end at få taget blodtrykket).
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 2. sep 2016, 11:34

Det lyder nu meget fornuftigt. Jeg har også rykket det et par gange, da der kom retssager mv. ind i billedet. Det har de dog været ret fleksible omkring. Kan du slet ikke få andre tider? De har godt nok travlt på de danske fødegange. Hvor skal du føde henne?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 2. sep 2016, 11:39

Øv bøtte sikke noget lort. Du må finde dig nogle serier og lære at stene lidt på sofaen :ae:

Godtnavn jeg kan se du har besluttet dig, jeg ville også tage afsted. Også bare for at komme og sige Hej og snakke med dem. Mit første jordemoder besøg var meget givende i første graviditet, anden gang knapt så meget.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

34+

Indlægaf Sangius » 2. sep 2016, 11:41

godtnavn skrev:
Sangius skrev:
Det er vel kun spild af tid, hvis de ikke finder noget. Men det lige at få tjekket urin, blodtryk og evt hjertelyd er vel ikke helt uvæsentligt :)
Men jeg har heller ikke selv fået noget ud af jordmoder og læge, udover at alt er normalt. :)


Og det var det det lød som de slet ikke tjekkede i det brev jeg har fået. Hjertelyden er ikke så vigtig at få tjekket der, i og med jeg har md-scanning dagen efter, men blodtryk og urin er godt at få tjekket :) Så er nået frem til at tage afsted medmindre jeg finder ud af at den forelæsning ikke kan undværes (der er enkelte hvor vi ikke må være væk grundet prøver, men har ikke fået endelige datoer for disse endnu).

Første lægebesøg synes jeg var fint da der blev taget en masse prøver, så det var rart at finde ud af at alt lå som det skulle. Så det følte jeg ikke var spild af tid, heller ikke selvom alle mine tal lå fint, pånær blodtrykket der var lidt lavt men ikke alarmerende.


Sidst jeg fik mit blodtryk tjekket hos lægen var det 97/60, mener jeg det var. Der er åbenbart bare nogen af os som har meget lavt blodtryk. Jeg hørte i hvert fald intet for det. :)

Men det er lidt en flad fornemmelse nogen gange at tage til jordmoder. Jeg har også ret langt derind, og må tage bus og tog. Så sidder man der i 5 minutter, siger man har det godt, blodtrykket er normalt, og så bliver man sendt hjem. Øh bøh.... godt jeg lige brugte en time i bussen herned for det :forvirret2:
Men hvis de nu finder noget, så er det jo godt at reagere. :)
Senest rettet af Sangius 2. sep 2016, 11:49, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 2. sep 2016, 11:43

Haha, jeg elsker at gå til jordemoder, men det er også sjældent, at jeg får lov til at sidde og tale om mig selv i 45 minutter :blush: Og så elsker jeg, at hver eneste gang at sige "Jeg har taget en lidt lækkert med til dig" og overrække mit tis. Ja, ja. Jeg er jurist. Jeg har ikke meget sjov i min hverdag :lol:
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

23+1

Indlægaf xxx---xxx » 2. sep 2016, 11:47

Fedt i gider være med på at skrive hvor langt i er. Det synes jeg hjælper en rigtig meget når man er på fra mobilen.


Jeg fik ringet efter svar hos lægen i dag, og det var intet i den dyrkning de havde sendt afsted. Virkelig mystisk når den havde slået totalt ud på stripsen hos lægen.
Han sagde det var meget sjældent at det var den vej rundt og ikke omvendt. Han anbefalede dog at jeg tog pillerne i 5 dage alligevel.

Jeg har ikke lige så ondt i dag. Så de har højst sandsynligt hjulpet. Men jeg kan ikke lade værd med at blive nervøs for om der er en anden grund til jeg har så ondt :(
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 2. sep 2016, 11:51

Kolderudolf skrev:Haha, jeg elsker at gå til jordemoder, men det er også sjældent, at jeg får lov til at sidde og tale om mig selv i 45 minutter :blush: Og så elsker jeg, at hver eneste gang at sige "Jeg har taget en lidt lækkert med til dig" og overrække mit tis. Ja, ja. Jeg er jurist. Jeg har ikke meget sjov i min hverdag :lol:


45 minutter! Jeg plejer ikke være der mere end 10-15 minutter :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 2. sep 2016, 11:54

Enten har jeg en meget snaksagelig jordemoder eller også taler jeg utrolig meget :) De har vist bare utrolig meget tid heroppe. Men sådan som jeg husker det, sad jeg også og ævlede i 20-30 minutter i Danmark. Når sundhedsfaglig personale spørger hvordan det går, så tænker jeg altid, at de forventer en længere udredning frem for "fint". Men det gør de nok reelt ikke :lol:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

12+6

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 11:55

Sangius skrev:
godtnavn skrev:
Sangius skrev:
Det er vel kun spild af tid, hvis de ikke finder noget. Men det lige at få tjekket urin, blodtryk og evt hjertelyd er vel ikke helt uvæsentligt :)
Men jeg har heller ikke selv fået noget ud af jordmoder og læge, udover at alt er normalt. :)


Og det var det det lød som de slet ikke tjekkede i det brev jeg har fået. Hjertelyden er ikke så vigtig at få tjekket der, i og med jeg har md-scanning dagen efter, men blodtryk og urin er godt at få tjekket :) Så er nået frem til at tage afsted medmindre jeg finder ud af at den forelæsning ikke kan undværes (der er enkelte hvor vi ikke må være væk grundet prøver, men har ikke fået endelige datoer for disse endnu).

Første lægebesøg synes jeg var fint da der blev taget en masse prøver, så det var rart at finde ud af at alt lå som det skulle. Så det følte jeg ikke var spild af tid, heller ikke selvom alle mine tal lå fint, pånær blodtrykket der var lidt lavt men ikke alarmerende.


Sidst jeg fik mit blodtryk tjekket hos lægen var det 97/60, mener jeg det var. Der er åbenbart bare nogen af os som har meget lavt blodtryk. Jeg hørte i hvert fald intet for det. :)

Men det er lidt en flad fornemmelse nogen gange at tage til jordmoder. Jeg har også ret langt derind, og må tage bus og tog. Så sidder man der i 5 minutter, siger man har det godt, blodtrykket er normalt, og så bliver man sendt hjem. Øh bøh.... godt jeg lige brugte en time i bussen herned for det :forvirret2:
Men hvis de nu finder noget, så er det jo godt at reagere. :)


Her ligger det heldigvis i gåafstand, så den del skal jeg ikke brokke mig over, dog har jeg ret mange selvstudie timer om ugen (har kun skemalagte timer på uni 26 timer om ugen) så det er ret irriterende ikke at kunne få tid på et af de tidspunkter hvor jeg ikke går glip af undervisning.

Mit blodtryk har også altid været i den lave ende, en enkelt gang (da jeg ikke var gravid) var det dog blevet ret lavt og da jeg samtidig var syg anbefalede lægen at jeg spiste nogle lakridser for at få det op. Læge-ordinerede lakridse :lun:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

27+

Indlægaf Bøtte » 2. sep 2016, 12:15

Kolderudolf skrev:Godtnavn: Jeg ville nok prioritere det. Det er jo netop hos jordemoderen, at de kan konstatere begyndende svangerskabsforgiftning, mv. Jeg fik da i hvert fald lidt af et chok, da hun pludselig konstaterede proteiner i min urin, da jeg var afsted forleden (i uge 22). Det ville jeg jo aldrig selv kunne have opdaget.

Bøtte: Øv med plukkeveerne. Kommer de bare af ingenting? Jeg får også en del, da maven allerede har tung og har købt sådan et bælte til at bære maven. Det har virkelig hjulpet, men ved selvfølgelig ikke om det hjælper, så sent i graviditeten :)


Det behøver ikke længere være noget særligt der udløser dem, her i dag havde jeg ordnet lidt vasketøj, skåret salat og fyldt i opvaskeren. Over 45 min. Sad endda ned i 10-15 min af den tid, så det er vist bare en af de dage, hvor jeg intet kan.

Jeg har stadig 12 uger til termin, så måske sådan er bælte ikke var helt dumt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. sep 2016, 12:17

xxx---xxx skrev:Øv bøtte sikke noget lort. Du må finde dig nogle serier og lære at stene lidt på sofaen :ae:

Godtnavn jeg kan se du har besluttet dig, jeg ville også tage afsted. Også bare for at komme og sige Hej og snakke med dem. Mit første jordemoder besøg var meget givende i første graviditet, anden gang knapt så meget.


Jeg har bare allerede ligget her virkelig meget, synes jeg :genert:
Har set 5 sæsoner af en en serie! :lol:

Øv, st du stadig har ondt. Krydser fingre for pillerne tager det sidste.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. sep 2016, 12:18

Jeg synes omgås jm besøg er lidt hyggeligt. Vægtskøn og hjertelyd er jo også altid lidt sjovt, synes jeg.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

12+6

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 12:33

Bøtte skrev:Jeg synes omgås jm besøg er lidt hyggeligt. Vægtskøn og hjertelyd er jo også altid lidt sjovt, synes jeg.


Hjertelyd er altså det bedste :genert: og derfor er jeg lidt ked af at det først bliver 20+3, når nu jeg skal til md 20+4.

Men tilgengæld hører jeg hjertelyd om 3 uger når vi skal til kønsscanning med min lillesøster, glæder mig vildt meget til hun skal se babyen :lun:
0
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rebecca9000 » 2. sep 2016, 14:01

Jeg synes det lyder vildt hyggeligt med jordemoderbesøg :lol: Men jeg hader så også mit job, så det ville være meget kærkomment med et par timer hvor jeg kunne få fri tidligere/midt på dagen/whatever :genert:

Vi har også fået indkaldelse til NF-scanning. Det bliver d. 26. september. Hvis jeg følger "min tidsregning", så vil jeg være 12+2 da, så det passer vist helt fint. Spændende :)
3

Tilbage til "Graviditet"