Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PerXX » 2. sep 2016, 09:59

Pixie88 skrev:Hvordan terapeut egentlig udtales. Mange omkring mig siger "terapøjt', hvilket jeg synes lyder maks underligt - 'terapøvt' lyder bedre :cool:


Det er også den korrekte udtale!
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=terapeut
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 2. sep 2016, 10:05

Pixie88 skrev:Hvordan terapeut egentlig udtales. Mange omkring mig siger "terapøjt', hvilket jeg synes lyder maks underligt - 'terapøvt' lyder bedre :cool:

Ja, det andet er jo tysk. Mærkeligt, at det er dukket op igen. For mig er det noget, der hører mine bedsteforældres generation til (fødselsårgange 1895-1905). :)

Men der er jo også nogle, der udtaler "euro" (pengene) på tysk.
3
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pixie88 » 2. sep 2016, 10:12

dgd2007 skrev:
Pixie88 skrev:Hvordan terapeut egentlig udtales. Mange omkring mig siger "terapøjt', hvilket jeg synes lyder maks underligt - 'terapøvt' lyder bedre :cool:

Ja, det andet er jo tysk. Mærkeligt, at det er dukket op igen. For mig er det noget, der hører mine bedsteforældres generation til (fødselsårgange 1895-1905). :)

Men der er jo også nogle, der udtaler "euro" (pengene) på tysk.

Jeg oplever det meget hos min jævnaldrende (80'er børn) især hvis de er opvokset i en jysk forstad eller på landet. Især hvis de er fra Randers ellers omegn :gruble:

Edit: Dem jeg kender fra Randers siger også øjro!
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 2. sep 2016, 10:48

ShuruQ skrev:
Ado skrev:Trolls med dårlig humor. Jeg undrer mig virkelig over, hvordan man kan sidde og tænke: "Hey, jeg opretter lige en drilletråd om min mand og lort og stoppet toilet. Det bliver spas! Gak og løjer!".


Jeg fatter det heller ikke. Jeg synes for så vidt det er fedt nok med en troll i ny og næ, men for helvede, der nogle bedre tak.

Jeg var lige ved i går at finde en eller anden tråd hvor i jeg kunne slynge ud at jeg håbede der snart kom en troll med en virkelig gennemført agenda i stedet for det der pre-pubertære gejl.

Det er så plat, at jeg bliver irriteret over, at nogen er i besiddelse af så ringe humor. Vi er jo for fanden ikke en flok Slots-øl drikkende bonderøve.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 2. sep 2016, 11:31

ShuruQ skrev:
Der var Chokoladedronningen og ham med sæden i syltetøjsglassene på loftet en smule mere gennemførte.


Den sidstnævnte tråd gik jeg (heldigvis!) glip af, men det får mig til at tænke på, om Ole Bornedal mon har læst med på den gamle debat og deraf fået ideen til en af de første scener i "1864". :gruble:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 2. sep 2016, 11:42

ShuruQ skrev:
sigge skrev:
ShuruQ skrev:
Der var Chokoladedronningen og ham med sæden i syltetøjsglassene på loftet en smule mere gennemførte.


Den sidstnævnte tråd gik jeg (heldigvis!) glip af, men det får mig til at tænke på, om Ole Bornedal mon har læst med på den gamle debat og deraf fået ideen til en af de første scener i "1864". :gruble:


Den var ellers ret sjov :-D.

Men det kan da egentligt godt være, eller måske var det Ole Bornedal bag den profil :gruble:.


Nårh ja! Det var da Ole selv, der lige skulle prøve provokationsværdien af. :-D
0
You can't spell awesome without me.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guldfisk » 2. sep 2016, 12:43

Ado skrev:Det er så plat, at jeg bliver irriteret over, at nogen er i besiddelse af så ringe humor. Vi er jo for fanden ikke en flok Slots-øl drikkende bonderøve.


Jeg er!
Men nyder gerne mine slots og min markudsigt uden kedelige opdigtede historier, der ikke engang kan kaste hverken grin eller en halvspændende hypotetisk debat af sig.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 2. sep 2016, 12:56

Guldfisk skrev:
Ado skrev:Det er så plat, at jeg bliver irriteret over, at nogen er i besiddelse af så ringe humor. Vi er jo for fanden ikke en flok Slots-øl drikkende bonderøve.


Jeg er!
Men nyder gerne mine slots og min markudsigt uden kedelige opdigtede historier, der ikke engang kan kaste hverken grin eller en halvspændende hypotetisk debat af sig.

Men så er du heller ikke den trælse Slots-type. :P
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2016, 13:21

Mon den "ferie" gav minder nok til resten af livet? Det må man håbe, siden det ser ud til der ikke kommer flere :gruble:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-09-02 ... aa-livstid

:tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf achillaxedprune » 2. sep 2016, 13:32

ShuruQ skrev:Der var Chokoladedronningen og ham med sæden i syltetøjsglassene på loftet en smule mere gennemførte.


Ingen af dem var trolls, så vidt jeg ved. Nok derfor de var bedre. :-p
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2016, 13:42

ShuruQ skrev:
Ado skrev:
ShuruQ skrev:
Ado skrev:Trolls med dårlig humor. Jeg undrer mig virkelig over, hvordan man kan sidde og tænke: "Hey, jeg opretter lige en drilletråd om min mand og lort og stoppet toilet. Det bliver spas! Gak og løjer!".


Jeg fatter det heller ikke. Jeg synes for så vidt det er fedt nok med en troll i ny og næ, men for helvede, der nogle bedre tak.

Jeg var lige ved i går at finde en eller anden tråd hvor i jeg kunne slynge ud at jeg håbede der snart kom en troll med en virkelig gennemført agenda i stedet for det der pre-pubertære gejl.

Det er så plat, at jeg bliver irriteret over, at nogen er i besiddelse af så ringe humor. Vi er jo for fanden ikke en flok Slots-øl drikkende bonderøve.


Nej det er ikke ligefrem til en comedy-award :tie:.


Eftersom Jonatan Spang vandt, så vil jeg ellers sige, det er lige til en award :devil:
0
Do as I say! :whip:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 2. sep 2016, 13:53

Om min chef er blevet syg.

Han ringede op kl 15.40 og skulle snakke de sidste opgaver igennem, og sagde samtidig med ok nu lukker jeg øjnene og sender det af sted.

Han er arbejdsnarkoman der har svært ved at folk gerne vil gå kl 16 når de har fri kombineret med kontrolfreak der altid skal sørge for at han får sat det sidste punktum så han kan sige han har været med til at lave opgaven der skal sendes ud.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 2. sep 2016, 16:16

Hvorfor man ikke kan købe en enkelt squash-grønsag i den netto der er her hvor min veninde bor. Der er kun pakker med to.

Det giver da mere mening at sælge dem pr. Styk, og så kunne dem der skal bruge to jo bare købe to enkelte i stedet.
0
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 2. sep 2016, 17:54

LadyFox skrev:Hvorfor man ikke kan købe en enkelt squash-grønsag i den netto der er her hvor min veninde bor. Der er kun pakker med to.

Det giver da mere mening at sælge dem pr. Styk, og så kunne dem der skal bruge to jo bare købe to enkelte i stedet.


Ja, for køber. Men butikken vil da sikkert hellere sælge to end en og så er de nok ligeglade med om du spiser nr. to eller smider den ud når den bliver for gammel ;)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 2. sep 2016, 17:59

Flora skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor man ikke kan købe en enkelt squash-grønsag i den netto der er her hvor min veninde bor. Der er kun pakker med to.

Det giver da mere mening at sælge dem pr. Styk, og så kunne dem der skal bruge to jo bare købe to enkelte i stedet.


Ja, for køber. Men butikken vil da sikkert hellere sælge to end en og så er de nok ligeglade med om du spiser nr. to eller smider den ud når den bliver for gammel ;)

Bortset fra jeg valgte ikke at købe nogen Squash, for jeg kan ikke forsvarer at købe noget helt bevidst om at jeg vil ende med at smide halvdelen eller mere ud.
0
...

Tilbage til "Generelt"