Ville du date en med HIV?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Modesty Blame » 2. sep 2016, 16:42

Jeg ville sige pænt nej tak.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Flora » 2. sep 2016, 17:59

Nej. Ikke umiddelbart.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf heysamaysa » 5. sep 2016, 14:08

Det ved jeg simpelt hen ikke om jeg kunne.

Det ville være let at sig ja, men stod jeg virkeligt over for det en dag, ja så har jeg ingen ide om hvad jeg reelt ville gøre.

hvis jeg virkeligt var vanvittigt forelsket så kunne jeg måske godt.

men en jeg bare var semi-interesseret i tror jeg ikke jeg ville springe ud.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Muspel » 5. sep 2016, 15:01

Jeg er oprigtigt overrasket over, hvor mange der siger nej. Jeg ser det i dag ikke som værre end fx herpes. Som ville få mig til at tænke 'ærgerligt. Nå. Det finder vi ud af'.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Novella » 5. sep 2016, 15:31

Muspel skrev:Jeg er oprigtigt overrasket over, hvor mange der siger nej. Jeg ser det i dag ikke som værre end fx herpes. Som ville få mig til at tænke 'ærgerligt. Nå. Det finder vi ud af'.

Okay... Det gør jeg så SLET ikke. Jeg ser Tom Hanks, afmagret, stakåndet og fyldt med cancerpletter, for mig.
2
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Oddinary » 5. sep 2016, 16:21

Det ved jeg ikke. Umiddelbart vil jeg meget gerne undgå det, men jeg er også paranoid og mærkelig. Selvom der ikke er rapporteret smitte fra velbehandlede personer, er det i teorien muligt for virussen at mutere til en form, som ikke kan angribes af nogen af medicintyperne - og på den led smitte. Det er meeega usandsynligt, når man er i behandling, og det er blevet opdaget tidligt, men risikoen kan ikke elimineres.
Jeg ville gerne kunne sige "finno", men jeg skulle først overkomme min (urimelige) angst.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Muspel » 5. sep 2016, 17:33

Novella skrev:
Muspel skrev:Jeg er oprigtigt overrasket over, hvor mange der siger nej. Jeg ser det i dag ikke som værre end fx herpes. Som ville få mig til at tænke 'ærgerligt. Nå. Det finder vi ud af'.

Okay... Det gør jeg så SLET ikke. Jeg ser Tom Hanks, afmagret, stakåndet og fyldt med cancerpletter, for mig.


Men det er jo slet ikke sådan virkeligheden er i dag. At være velbehandlet er at tage sin medicin hver dag. Ikke kl 13.34 - bare hver dag. Det tør jeg godt overlade til den, jeg vælger at dele livet med. Og så er de reelt ikke smitsomme. Der er ingen registrerede tilfælde indenfor de seneste år, hvor en hiv-smittet i behandling har smittet sin partner.
Næsten alle dem, der udvikler aids i dag er uopdagede med hiv- og har altså ikke fået behandling i tide.

https://aidsfondet.dk/hiv-aids-danmark
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf godtnavn » 5. sep 2016, 17:42

Sophaya skrev:Nej, det tror jeg ikke. Og det er ikke uvidenhed - det er kontrol. Jeg er godt klar over, at man ikke bliver smittet hvis han er velbehandlet, men den tillid det kræver er jeg ikke sikker på at jeg er i stand til at mønstre. Det er udenfor min kontrol om han tager sin medicin korrekt og derfor kan jeg ikke være sikker på, at jeg er beskyttet.

Og jeg har desuden aldrig haft ubeskyttet sex med en jeg ikke var i et langt forhold med, og der er vi begge blevet tjekket for alskens sygdomme før beskyttelsen røg.


Det sidste kræver vel lige så meget tillid? Du skal stole på han ikke går ud, er dig utro og den vej giver dig en sygdom. Det kræver da mindst lige så meget tillid som at have tillid til at et menneske tager en pille som han skal :)
5
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Sophaya » 5. sep 2016, 18:35

godtnavn skrev:
Sophaya skrev:Nej, det tror jeg ikke. Og det er ikke uvidenhed - det er kontrol. Jeg er godt klar over, at man ikke bliver smittet hvis han er velbehandlet, men den tillid det kræver er jeg ikke sikker på at jeg er i stand til at mønstre. Det er udenfor min kontrol om han tager sin medicin korrekt og derfor kan jeg ikke være sikker på, at jeg er beskyttet.

Og jeg har desuden aldrig haft ubeskyttet sex med en jeg ikke var i et langt forhold med, og der er vi begge blevet tjekket for alskens sygdomme før beskyttelsen røg.


Det sidste kræver vel lige så meget tillid? Du skal stole på han ikke går ud, er dig utro og den vej giver dig en sygdom. Det kræver da mindst lige så meget tillid som at have tillid til at et menneske tager en pille som han skal :)



For mig ligger forskellen i, at jeg ved personen med HIV kan vælge den risiko fra fordi jeg ikke elsker personen. Det sidste jeg skrev før bygger jo på at der allerede er en kærlighed og stærk tillid. Man kan jo blive ved - så skal jeg aldrig have en kæreste, eller sex, eller leve. Jeg vil ikke undskylde for at jeg sandsynligvis ikke ville se en med HIV som oplagt boyfriend material. For mig er det to meget forskellige scenarier som du stiller op som værende ens. :)
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf godtnavn » 5. sep 2016, 18:58

Sophaya skrev:
godtnavn skrev:
Sophaya skrev:Nej, det tror jeg ikke. Og det er ikke uvidenhed - det er kontrol. Jeg er godt klar over, at man ikke bliver smittet hvis han er velbehandlet, men den tillid det kræver er jeg ikke sikker på at jeg er i stand til at mønstre. Det er udenfor min kontrol om han tager sin medicin korrekt og derfor kan jeg ikke være sikker på, at jeg er beskyttet.

Og jeg har desuden aldrig haft ubeskyttet sex med en jeg ikke var i et langt forhold med, og der er vi begge blevet tjekket for alskens sygdomme før beskyttelsen røg.


Det sidste kræver vel lige så meget tillid? Du skal stole på han ikke går ud, er dig utro og den vej giver dig en sygdom. Det kræver da mindst lige så meget tillid som at have tillid til at et menneske tager en pille som han skal :)



For mig ligger forskellen i, at jeg ved personen med HIV kan vælge den risiko fra fordi jeg ikke elsker personen. Det sidste jeg skrev før bygger jo på at der allerede er en kærlighed og stærk tillid. Man kan jo blive ved - så skal jeg aldrig have en kæreste, eller sex, eller leve. Jeg vil ikke undskylde for at jeg sandsynligvis ikke ville se en med HIV som oplagt boyfriend material. For mig er det to meget forskellige scenarier som du stiller op som værende ens. :)


Men mener bare, tager en mand med hiv ikke sin medicin så bliver han syg, ligesom de gjorde i 80'erne før medicinen. Ergo er der større chance for han altid vil huske sin medicin end for at en mand altid er tro.

Men selvfølgelig afskriver du ham før du kender ham er det jo slet ikke aktuelt for dig, synes bare det er forkert at sige du ikke udsætter dig selv for risiko når du har ubeskyttet sex, en lille risiko, men dog en risiko. Ligesom langt de fleste i faste forhold gør :)

I øvrigt, hvis din kæreste får HIV (f.eks. via blod) vil du så droppe ham? Eller er det kun nye partnere du afskriver på det grundlag?
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Novella » 5. sep 2016, 19:07

Muspel skrev:
Novella skrev:
Muspel skrev:Jeg er oprigtigt overrasket over, hvor mange der siger nej. Jeg ser det i dag ikke som værre end fx herpes. Som ville få mig til at tænke 'ærgerligt. Nå. Det finder vi ud af'.

Okay... Det gør jeg så SLET ikke. Jeg ser Tom Hanks, afmagret, stakåndet og fyldt med cancerpletter, for mig.


Men det er jo slet ikke sådan virkeligheden er i dag. At være velbehandlet er at tage sin medicin hver dag. Ikke kl 13.34 - bare hver dag. Det tør jeg godt overlade til den, jeg vælger at dele livet med. Og så er de reelt ikke smitsomme. Der er ingen registrerede tilfælde indenfor de seneste år, hvor en hiv-smittet i behandling har smittet sin partner.
Næsten alle dem, der udvikler aids i dag er uopdagede med hiv- og har altså ikke fået behandling i tide.

https://aidsfondet.dk/hiv-aids-danmark

Det ved jeg godt. Jeg ved også godt, at Eiffeltårnet eller andre høje ting ikke styrter sammen under lige præcis mig, men sådan føles det. Jeg kommer aldrig op i Eiffeltårnet eller bare Himmelskibet i Tivoli. Jeg har ingen grund til at håndtere min højdeskræk, for jeg kan bare lade være. Jeg kan også bare lade være med at knalde nogen med HIV.

Om jeg ville forlade min kæreste, hvis han blev smittet med HIV? Det ved jeg helt ærligt ikke. Det ville i givet fald kræve en seriøs omprogrammering hos mig.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Muspel » 5. sep 2016, 19:33

Novella skrev:
Muspel skrev:
Novella skrev:
Muspel skrev:Jeg er oprigtigt overrasket over, hvor mange der siger nej. Jeg ser det i dag ikke som værre end fx herpes. Som ville få mig til at tænke 'ærgerligt. Nå. Det finder vi ud af'.

Okay... Det gør jeg så SLET ikke. Jeg ser Tom Hanks, afmagret, stakåndet og fyldt med cancerpletter, for mig.


Men det er jo slet ikke sådan virkeligheden er i dag. At være velbehandlet er at tage sin medicin hver dag. Ikke kl 13.34 - bare hver dag. Det tør jeg godt overlade til den, jeg vælger at dele livet med. Og så er de reelt ikke smitsomme. Der er ingen registrerede tilfælde indenfor de seneste år, hvor en hiv-smittet i behandling har smittet sin partner.
Næsten alle dem, der udvikler aids i dag er uopdagede med hiv- og har altså ikke fået behandling i tide.

https://aidsfondet.dk/hiv-aids-danmark

Det ved jeg godt. Jeg ved også godt, at Eiffeltårnet eller andre høje ting ikke styrter sammen under lige præcis mig, men sådan føles det. Jeg kommer aldrig op i Eiffeltårnet eller bare Himmelskibet i Tivoli. Jeg har ingen grund til at håndtere min højdeskræk, for jeg kan bare lade være. Jeg kan også bare lade være med at knalde nogen med HIV.

Om jeg ville forlade min kæreste, hvis han blev smittet med HIV? Det ved jeg helt ærligt ikke. Det ville i givet fald kræve en seriøs omprogrammering hos mig.


Fair nok. Jeg tænkte at situationen var en, man ellers gerne ville være sammen med. Ligesom hvis du virkeligt gerne ville se Paris oppefra - så ville du finde en måde at overvinde din skræk.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. sep 2016, 08:09

godtnavn skrev:I øvrigt, hvis din kæreste får HIV (f.eks. via blod) vil du så droppe ham?


Jeg ville. Jeg vil ikke undvære sex i et forhold, og jeg vil ikke have sex med en HIV-smittet, så det giver ligesom sig selv. I det hele taget ville jeg ikke kunne se en fremtid med en person, som er nødt til at tage medicin dagligt for ikke at dø.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. sep 2016, 08:11

Muspel skrev:
Fair nok. Jeg tænkte at situationen var en, man ellers gerne ville være sammen med. Ligesom hvis du virkeligt gerne ville se Paris oppefra - så ville du finde en måde at overvinde din skræk.


Det er jo ikke nødvendigt at overvinde højdeskræk for at se Paris oppefra. Der findes postkost, youtube-videoer fra overflyvninger, satellit-billeder og meget andet godt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Ville du date en med HIV?

Indlægaf Bimmerdyret » 6. sep 2016, 09:18

Nej, det ville jeg ikke, for en HIV smitte kan få mange sygdomme og det kan også medføre at de får diagnosen AIDS.
0

Tilbage til "Forhold og sex"