Er fattige rigtige mennesker?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 19:25

Linker lige til Metroexpress artiklen. Jeg er imponeret over at en gratisavis har gjort alt det arbejde som de etablerede medier burde have gjort. De virker til at have forsøgt at afdække virkeligheden - og rettet henvendelse til hende så hun kunne svare. Hvilket hun selvfølgelig ikke har villet.

http://www.mx.dk/feature/coverfull/story/18483646
5
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2016, 19:29

Anilara skrev:Metroxpress (Lars Fogt) har, som de tilsyneladende eneste, forsøgt at tjekke op på de utallige påstande Karina har skrevet om sin barndom. Ingen fra folkeskoleklassen kan genkende billedet - alle forældre havde uddannelser, og de er også alle selv uddannede i dag (på nær Karina og én anden). De har talt med utallige fra området, som er dybt forundrede over, at være blevet omtalt som sociale tabere, drankere m.m.
Selv brødrene har arbejde.

Det er sgu pinligt. Ingen har fulgt op på dette før nu.


Den historie og manglende journalistisk benarbejde er lige til Presselogen :D
Så kan alle chefredaktørerne sidde og vride hænder ved håndvasken :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 19:31

Sorry, jeg var for langsom :D
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. sep 2016, 19:51

Mand, hvor jeg fryder mig lige nu.
Jeg kunne heller ikke snuppe hende første gang, hun var i pressen, men det her er det hele værd. Det er sådan en slags Kemoland # 2, bare med rigtige mennesker (stakkels brødre, klassekammerater, osv. i øvrigt; det er bestemt ikke dem, jeg fryder mig over). Forhåbentlig kryber The Real (især medmenneskeligt set) Fattig-Karina nu for evigt tilbage under den sten, hvor hun kommer fra. Og får noget tiltrængt hjælp.

Mht. de påstande, hun er fremturet med, har jeg altid været uenig i dem. A- og umoral findes skam også i middel- og overklassen, men der er den ofte sværere at spotte, fordi meget lort kan løses og bliver løst indenfor hjemmets og familiens rammer uden eller med diskret hjælp fra det offentlige.
5
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 2. sep 2016, 20:17

DetSorteCirkus skrev:Mand, hvor jeg fryder mig lige nu.
Jeg kunne heller ikke snuppe hende første gang, hun var i pressen, men det her er det hele værd. Det er sådan en slags Kemoland # 2, bare med rigtige mennesker (stakkels brødre, klassekammerater, osv. i øvrigt; det er bestemt ikke dem, jeg fryder mig over). Forhåbentlig kryber The Real (især medmenneskeligt set) Fattig-Karina nu for evigt tilbage under den sten, hvor hun kommer fra. Og får noget tiltrængt hjælp.

Mht. de påstande, hun er fremturet med, har jeg altid været uenig i dem. A- og umoral findes skam også i middel- og overklassen, men der er den ofte sværere at spotte, fordi meget lort kan løses og bliver løst indenfor hjemmets og familiens rammer uden eller med diskret hjælp fra det offentlige.


Jeg fryder mig også lidt meget. Det var det jeg sagde fra starten. At hendes "meninger" står ret alene. Det havde jo så sin grund. Hun var fuld af løgn :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Tux » 2. sep 2016, 20:31

Godt arbejde af Metro Express, virkelig pinligt af hende at hun skal finde på alt det - hun trænger tydeligvis til hjælp..
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2016, 21:06

Dem på Gyldendal, der har sagt ok til bogen, må have lidt røde øre nu, hvor mange mon de nu sælger? :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf paint » 2. sep 2016, 22:07

DetSorteCirkus skrev:Mand, hvor jeg fryder mig lige nu.
Jeg kunne heller ikke snuppe hende første gang, hun var i pressen, men det her er det hele værd. Det er sådan en slags Kemoland # 2, bare med rigtige mennesker (stakkels brødre, klassekammerater, osv. i øvrigt; det er bestemt ikke dem, jeg fryder mig over). Forhåbentlig kryber The Real (især medmenneskeligt set) Fattig-Karina nu for evigt tilbage under den sten, hvor hun kommer fra. Og får noget tiltrængt hjælp.

Mht. de påstande, hun er fremturet med, har jeg altid været uenig i dem. A- og umoral findes skam også i middel- og overklassen, men der er den ofte sværere at spotte, fordi meget lort kan løses og bliver løst indenfor hjemmets og familiens rammer uden eller med diskret hjælp fra det offentlige.


Det passer bare ikke så godt ind i det bedrøvelige landskab, af svindlere og plattenslagere, som både '180 grader' og senest Anders Samuelsen, har været så begejstret for.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 22:16

Er det bare mig der ikke kan finde opslaget inde på Anders Samuelsens FB side længere? Hvis det er rigtigt, synes jeg altså lidt at det er en svinestreg bare at slette opslaget uden at gøre de mange følgere opmærksomme på at det er urigtige oplysninger der har stået i artiklen. Den har jo (sandsynligvis) været med til at præge en hel del menneskers billede på underklassen.
0
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 2. sep 2016, 22:30

Nu er internettrolling blevet så mainstream at de får udgivet deres bøger på Gyldendal :)
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf paint » 2. sep 2016, 22:31

Moxy-lady skrev:Er det bare mig der ikke kan finde opslaget inde på Anders Samuelsens FB side længere? Hvis det er rigtigt, synes jeg altså lidt at det er en svinestreg bare at slette opslaget uden at gøre de mange følgere opmærksomme på at det er urigtige oplysninger der har stået i artiklen. Den har jo (sandsynligvis) været med til at præge en hel del menneskers billede på underklassen.



Jeg søgte efter et par artikler på Jyllandsposten om Karina Pedersen. De var også, på mystisk vis forsvundet. Og på 'Den Korte Avis', dukkede beskeden 'Not found' op, på samme søgning.

Der er kø ved håndvasken ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 2. sep 2016, 22:33

paint skrev:
Moxy-lady skrev:Er det bare mig der ikke kan finde opslaget inde på Anders Samuelsens FB side længere? Hvis det er rigtigt, synes jeg altså lidt at det er en svinestreg bare at slette opslaget uden at gøre de mange følgere opmærksomme på at det er urigtige oplysninger der har stået i artiklen. Den har jo (sandsynligvis) været med til at præge en hel del menneskers billede på underklassen.



Jeg søgte efter et par artikler på Jyllandsposten om Karina Pedersen. De var også, på mystisk vis forsvundet. Og på 'Den Korte Avis', dukkede beskeden 'Not found' op, på samme søgning ;)


Hun er blevet banned fra højrefløjsmedier :)
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 22:47

Det ville klæde dem at komme med en forklaring til deres læsere, af samme grund som jeg skrev mht. Anders Samuelsen. Øv, at der stadig sidder folk derude og tror at hun er kommet med sandheden.
0
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 2. sep 2016, 22:49

Fandt noget på JP af hende http://viden.jp.dk/undervisning/sites/p ... cid=152820

Hvor er det bare mærkeligt at hun sviner sin mor med løgnehistorier i medierne i årevis, skriver at hun vil feste når hendes mor dør, samtidigt med at hun boede hos moren et år i 2015.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 2. sep 2016, 22:56

Moxy-lady skrev:Det ville klæde dem at komme med en forklaring til deres læsere, af samme grund som jeg skrev mht. Anders Samuelsen. Øv, at der stadig sidder folk derude og tror at hun er kommet med sandheden.


Don't worry, det er så sjovt at alle nok skal høre om det.

Især fordi der er en bog på vej med hendes historier :klap:

Det her er jo

Billede
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"