Er fattige rigtige mennesker?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 2. sep 2016, 22:56

Der må jo være noget galt med hende. Sådan rigtigt. Psykisk. Sådan noget lystløgner noget? Det der er da på ingen måder en normal opførsel?
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 2. sep 2016, 22:58

Moxy-lady skrev:Det ville klæde dem at komme med en forklaring til deres læsere, af samme grund som jeg skrev mht. Anders Samuelsen. Øv, at der stadig sidder folk derude og tror at hun er kommet med sandheden.


Du undervurderer vidst mediernes magt kraftigt. Hun er blevet SÅ meget talt op at alle "kender" hende. Nu kommer nummer 2 historie som viser at hun er fuld af løgn. Det er der med garanti endnu flere der ser og det behøver man hverken Anders Samuelsen eller andre til. Historien i dag er i alle medier. Det er længe nok
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 22:58

Det tror jeg faktisk også. Enten det, eller også har hun fundet en god måde at tjene penge på. Måske er det en kombination af de to ting.

Jeg er glad for at sandheden er kommet frem, hun skader begge sider af debatten.
1
My world 12-10-18 :lun:
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Modesty Blame » 2. sep 2016, 23:05

Karinas gældsbevis http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/karina-fra-underklassen-skylder-mig-100000/6271103 indeholder låsesmed for 2.340 kr.

Det vil sige mindst 2 oplåsninger, og op til 5. Jeg kender kun en grund til, at man ikke lærer noget af første gang, man må betale for låsesmeden, og det er, at man er for beruset til at kunne opføre sig normalt.

Karina fabler også løs om, at hun ikke kunne få skole/hjælp/et hjem til sit syge barn. Og det er enten løgn eller fordi hun decideret har valgt at sige nej til hjælpen. Og så er man altså ikke i mine øjne meget bevendt som mor.

Jeg er vildt imponeret over MXs artikel. EBs - well, den er da okay, men så er den heller ikke mere.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 2. sep 2016, 23:09

Code71 skrev:Der må jo være noget galt med hende. Sådan rigtigt. Psykisk. Sådan noget lystløgner noget? Det der er da på ingen måder en normal opførsel?


Det sker jævnligt på internetfora og blogs. Er selv blevet udsat for det engang.

Der var også en for et par år siden der startede en instagramting "Kemoland" (insp. af dagpengeland vel) om hendes kamp mod kræften. Løgn var det hele, og 18.000 havde siddet og heppet på at hun besejree kræften https://www.information.dk/kultur/2015/ ... syg-kraeft

»Jeg er virkelig i chok lige nu,« skriver en af Kemolands følgere Fie Laursen på sin blog.

»Selvom jeg ikke kender hende, har jeg haft så mange følelser indenbords bare af at følge med på profilen. Da jeg så, at hun lukkede sine øjne, fældede jeg en tåre. Hvor er det sindssygt, at man kan tillade sig at fake kræft og død for opmærksomhed?!«

Ikke desto mindre er der temmelig mange, som lyver sig syge på internettet, siger den amerikanske psykiater Marc D. Feldman, som har skrevet bogen Playing Sick? og døbt fænomenet Münchhausen by Internet opkaldt efter sygdommen Münchausensyndromet, hvor patienten skader sig selv eller foregiver at være syg for at få opmærksomhed.

»Faktisk tror jeg, der findes flere tilfælde af Münchhausensyndrom på internettet end ude i den virkelige verden,« siger Marc D. Feldman.Lidelsen trives nemlig særligt godt på nettet, fortæller han. Mens virkelighedens Münchhausen-patient studerer medicinske lærebøger for at overbevise sundhedsvæsenet om, at vedkommende har symptomer på en behandlingskrævende sygdom, behøver den indbildsk syge på internettet hverken pådrage sig mærker eller drikke farlige væsker for at påkalde sig opmærksomhed.




MEN det er første gang at en af de her Münchhausensyndrom-folk bliver taget alvorligt af politikere og får udgivet bøger. All hail the internet, fremtidens demokratiske debatform er trolling!
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Modesty Blame » 2. sep 2016, 23:23

Sig mig er denne Karina og Fattig-Carina samme kvinde?
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 23:24

eks-Maupassant skrev:
Code71 skrev:Der må jo være noget galt med hende. Sådan rigtigt. Psykisk. Sådan noget lystløgner noget? Det der er da på ingen måder en normal opførsel?


Det sker jævnligt på internetfora og blogs. Er selv blevet udsat for det engang.

Der var også en for et par år siden der startede en instagramting "Kemoland" (insp. af dagpengeland vel) om hendes kamp mod kræften. Løgn var det hele, og 18.000 havde siddet og heppet på at hun besejree kræften https://www.information.dk/kultur/2015/ ... syg-kraeft

»Jeg er virkelig i chok lige nu,« skriver en af Kemolands følgere Fie Laursen på sin blog.

»Selvom jeg ikke kender hende, har jeg haft så mange følelser indenbords bare af at følge med på profilen. Da jeg så, at hun lukkede sine øjne, fældede jeg en tåre. Hvor er det sindssygt, at man kan tillade sig at fake kræft og død for opmærksomhed?!«

Ikke desto mindre er der temmelig mange, som lyver sig syge på internettet, siger den amerikanske psykiater Marc D. Feldman, som har skrevet bogen Playing Sick? og døbt fænomenet Münchhausen by Internet opkaldt efter sygdommen Münchausensyndromet, hvor patienten skader sig selv eller foregiver at være syg for at få opmærksomhed.

»Faktisk tror jeg, der findes flere tilfælde af Münchhausensyndrom på internettet end ude i den virkelige verden,« siger Marc D. Feldman.Lidelsen trives nemlig særligt godt på nettet, fortæller han. Mens virkelighedens Münchhausen-patient studerer medicinske lærebøger for at overbevise sundhedsvæsenet om, at vedkommende har symptomer på en behandlingskrævende sygdom, behøver den indbildsk syge på internettet hverken pådrage sig mærker eller drikke farlige væsker for at påkalde sig opmærksomhed.




MEN det er første gang at en af de her Münchhausensyndrom-folk bliver taget alvorligt af politikere og får udgivet bøger. All hail the internet, fremtidens demokratiske debatform er trolling!


Det dér er topmålet af ironi :lol: Fie Laursen der ikke forstår hvordan folk kan få sig selv til at lyve for at få opmærksomhed på internettet! :love: :træt3:
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 3. sep 2016, 06:07

Modesty Blame skrev:Sig mig er denne Karina og Fattig-Carina samme kvinde?


Nej, de er ikke forbundet. Karina er godt nok også fattig, men det er personligt/sjæleligt.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2016, 07:26

FruDulle skrev:Jeg hørte hende i 24/7 morgen i sidste uge og hun slog mig som værende dybt usympatisk ovalt for kort for hovedet når hun skulle svare på knap så rare ting. Der manglede indsigt og eftertanke. Jeg slukkede midt i det fordi jeg syntes at hun var dybt ubehagelig og jeg havde svært ved at mønstre en forståelse og medlidenhed for hendes oplevelser. For slet ikke at tale om holdninger.

Da jeg læste artiklen i MX i går gav det mening. Sikke et ubehageligt menneske. Hvor er det grotesk og dybt pinligt for hende og hendes støtter det her.


Her er du inde på noget meget centralt, synes jeg. Løgn eller ej, så har hun jo hele tiden haft den der vrængende, småperfide attitude, og jeg forstår simpelthen ikke, at hendes støtter, uanset hvad, har kunne leve med det og bruge hende som bannerfører og maskot. Det kan de passende svare på, når de er færdige med at forklare, hvorfor de kritikløst købte hendes historie uden på nogen måde at krydstjekke den.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2016, 07:30

I øvrigt finder jeg det fuldstændig tragikomisk, at hun prøver at undskylde sine pengefiflerier med sin situation som enlig mor under uddannelse. Hvis dét ikke er at gøre sig selv til offer. Mig bekendt kan de fleste unge kvinder i samme situation godt klare sig uden at bedrage andre.
3
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Modesty Blame » 3. sep 2016, 07:33

DetSorteCirkus skrev:I øvrigt finder jeg det fuldstændig tragikomisk, at hun prøver at undskylde sine pengefiflerier med sin situation som enlig mor under uddannelse. Hvis dét ikke er at gøre sig selv til offer. Mig bekendt kan de fleste unge kvinder i samme situation godt klare sig uden at bedrage andre.

Hun brugte internettet som sin trækasse, men glemte, at internettet også bliver brugt af de folk, hun har fortalt om, og at trækassen ikke kun kan bruges af hende.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Torn » 3. sep 2016, 07:33

Jeg er næsten mest chokeret over, at veletablerede bladhuse, forlag og politikere gør et så dårligt stykke arbejde, når de videregiver udsagn. Helt ærligt. En gratis avis er nødt til at faktatjekke. Ej.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Rapfisk » 3. sep 2016, 09:18

Bad Samaritan skrev:https://www.zetland.dk/historie/sOKnYPbZ-a8DEYXaM-502c9

Så er Zetland.dk ude med en undskyldning til folket - som du kan kommentere på, hvis du smider 99 kroner i abonnement om måneden... :lol:

Deres Facebook er åben for alle: https://www.facebook.com/zetlanddk/post ... 7973592847

Undskyldningen giver i øvrigt et godt indblik i mediers og forlags (forskellige) arbejdsvilkår.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2016, 09:33

Det her er, oveni alt det andet, også et fantastisk eksempel på, hvor vilde i varmen mange på parnasset altid bliver, når den (fingeret eller ej) autentiske underklasse banker på og viser sig at kunne tænke og skrive som helt almindelige mennesker med avisabonnemet og designmøbler. Så ryger den kritiske sans i ren overstadighed. Især historier om, hvordan to af elitens egne favoritter, uddannelse og kunst, har reddet nogen fra rendestenen, er populære, når man skal bekræftes i egen fortræffelighed.
Yahya Hassan er et andet eksempel på samme mekanisme, og fra udlandet kendes bl.a. forfatterne JT Leroy og James Frey.
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 3. sep 2016, 10:26

Jeg vil æde min gamle hat på at det er et af emner i presselogen i morgen, så vi kan se feks EB sidde og vaske hænder som om de har vidste hele tiden at det var løgn og latin. Ja der er ikke mange af de andre som er ret meget bedre.

Jeg tror personligt at det er internettets pris at pressen er blevet så ukritiske. Det hele drejer sig om klik på deres artikler og intet andet. Jo mere oprivende de kan lave artiklerne og især overskrifterne, jo flere reklamekroner får de ind.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"