Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 2. sep 2016, 18:13

Bur ham endelig inde længe nok til, at han er visket ud af glemslens barmhjertige tåger

http://lokalavisen.dk/yahya-hassan-nu-f ... 29976/1113
2
14 11 14
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 2. sep 2016, 19:23

vUlpeS skrev:
landsbytossen skrev:Christianitterne er i gang med at fjerne boderne i Pusher Street,

Når de er i gang, bør de fortsætte med at rydde hele Christiania for bygninger.

Vil du have dem til at slå deres egne huse omkuld? Det tror jeg altså ikke, de har lyst til.

Bonusspørgsmål (play stupid games, win stupid prizes): Har du et horn i siden på Naver-kulturen, og tør man spørge til det?

Ja, jeg vil have Christiania ryddet. Hvordan og hvem, der gør det, er jeg ligeglad med.

Jeg ved ikke, hvad navere har med Christiania at gøre. Christianitternes rønner er vel ikke bygget af dygtige og fagligt stolte håndværkere.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 2. sep 2016, 19:41

Delfin skrev:Bur ham endelig inde længe nok til, at han er visket ud af glemslens barmhjertige tåger

http://lokalavisen.dk/yahya-hassan-nu-f ... 29976/1113

Ja, det ville være rart hvis man kunne slippe for at høre om hertugen. Her for et par år siden, var selveste hertugen her i byen, med stort politiopbud.
Min veninde og hendes ældste søn var taget til Kulturstationen, for at høre ham.
Min veninde sagde bagefter at de gik efter 30.min eller så, da hende og sønnen blev enige om at det var da det værste de havde givet penge for.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 2. sep 2016, 20:07

vUlpeS skrev:
landsbytossen skrev:
vUlpeS skrev:
landsbytossen skrev:Christianitterne er i gang med at fjerne boderne i Pusher Street,

Når de er i gang, bør de fortsætte med at rydde hele Christiania for bygninger.

Vil du have dem til at slå deres egne huse omkuld? Det tror jeg altså ikke, de har lyst til.

Bonusspørgsmål (play stupid games, win stupid prizes): Har du et horn i siden på Naver-kulturen, og tør man spørge til det?

Ja, jeg vil have Christiania ryddet. Hvordan og hvem, der gør det, er jeg ligeglad med.

Jeg ved ikke, hvad navere har med Christiania at gøre. Christianitternes rønner er vel ikke bygget af dygtige og fagligt stolte håndværkere.

Jo, det er der faktisk en del af dem, der er. Naverne tager meget ofte ophold derude efter den vanlige aftale.
De (husene) står selvfølgelig lidt i baggrunden, når kameraerne konsekvent er rettet mod pusher-street. Lidt på samme måde som alle de mennesker, som bor derude, og vel at mærke ikke beskæftiger sig med kriminalitet, men blot ikke passer ind i familien Danmark, gør.
Ryd CA, og disse mennesker bliver akut hjemløse, og så har du dét problem at løse.

Du har ret til din mening, men jeg tror ærligt talt ikke, at du har tænkt konsekvenserne ind i det.

Kameraerne har ikke været rettet mod Pusher Street ret længe.

Jeg kan ikke udtale mig om, hvor mange christianitter, der er kriminelle. Jeg kan heller ikke udtale mig om, hvor mange af dem, der ryger hash. Det er nok ikke helt forkert at antage, der procentvis er flere kriminelle og hashrygere på Christiania end i resten af samfundet.

At du tror, jeg ikke har gennemtænkt konsekvenserne af en rydning, generer mig ikke. Selv mener jeg, det er logik, de skal genhuses. Christiania kan blive en attraktiv byggegrund med plads til flere boliger end i dag.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 2. sep 2016, 21:08

Der bliver ikke født for få børn i Danmark.
Der indvandrer for få mennesker.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 2. sep 2016, 21:12

vUlpeS skrev:
landsbytossen skrev:
vUlpeS skrev:
landsbytossen skrev:
vUlpeS skrev:
landsbytossen skrev:Christianitterne er i gang med at fjerne boderne i Pusher Street,

Når de er i gang, bør de fortsætte med at rydde hele Christiania for bygninger.

Vil du have dem til at slå deres egne huse omkuld? Det tror jeg altså ikke, de har lyst til.

Bonusspørgsmål (play stupid games, win stupid prizes): Har du et horn i siden på Naver-kulturen, og tør man spørge til det?

Ja, jeg vil have Christiania ryddet. Hvordan og hvem, der gør det, er jeg ligeglad med.

Jeg ved ikke, hvad navere har med Christiania at gøre. Christianitternes rønner er vel ikke bygget af dygtige og fagligt stolte håndværkere.

Jo, det er der faktisk en del af dem, der er. Naverne tager meget ofte ophold derude efter den vanlige aftale.
De (husene) står selvfølgelig lidt i baggrunden, når kameraerne konsekvent er rettet mod pusher-street. Lidt på samme måde som alle de mennesker, som bor derude, og vel at mærke ikke beskæftiger sig med kriminalitet, men blot ikke passer ind i familien Danmark, gør.
Ryd CA, og disse mennesker bliver akut hjemløse, og så har du dét problem at løse.

Du har ret til din mening, men jeg tror ærligt talt ikke, at du har tænkt konsekvenserne ind i det.

Kameraerne har ikke været rettet mod Pusher Street ret længe.

Jeg kan ikke udtale mig om, hvor mange christianitter, der er kriminelle. Jeg kan heller ikke udtale mig om, hvor mange af dem, der ryger hash. Det er nok ikke helt forkert at antage, der procentvis er flere kriminelle og hashrygere på Christiania end i resten af samfundet.

At du tror, jeg ikke har gennemtænkt konsekvenserne af en rydning, generer mig ikke. Selv mener jeg, det er logik, de skal genhuses. Christiania kan blive en attraktiv byggegrund med plads til flere boliger end i dag.

Hvor vil du genhuse dem? I Jylland?

Og hvad med turist-indtægten, CA hvert år gør sig leveringgsdygtig i? - Stik imod al fornuft, er det ikke pga Den Lille Havfrue, de unge sydeuropæere valfarter herop i så stor stil, som de gør. Virkelig mange spanske euro'er, vi dér må vinke farvel til. hm.

Nåh ja, lillefingeren... Jeg tænkte det mange gange, her i forsommeren, mens jeg sad dér i Måne-haven og nød udsigten; det her kunne være et virkeligt kønt og idyllisk sted, hvis ikke alle de højlydte bøv'er stod i vejen hele tiden.

Turistindtægten, er den højere end omkostningerne ved den kriminalitet, der følger med Christiania ?

En værtshusejer kan få frataget alkoholbevillingen, hvis gæster larmer eller laver ballade. I nordsjælland fik et sted frataget 5-bevillingen og skulle lukke kl. 2 pga. klager over støjende adfærd fra personer, der opholdt sig foran udskænkningsstedet. Endda uden det kunne bevises, det var stedets gæster.
Hvorfor skal Christiania have særregler ?

Edit: Dette er mit sidste indlæg i denne tråd om Christiania. Tråden er ikke til længere debatter.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf didas » 2. sep 2016, 22:02

Christiania og Christianitter kan for min skyld blive der alt det de vil, så længe de betaler grundskyld mv. for ejerboliger centralt i København, nogle med vandudsigt, ligesom alle andre på Christianshavn skal.
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. sep 2016, 22:09

Jeg synes at staten skulle sælge Christiania til Faderhuset. De har før vist at de kan skabe resultater med personer uden for pædagogisk rækkevidde, der hvor myndighederne må give op.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf didas » 2. sep 2016, 22:09

Falstria skrev:
didas skrev:Christiania og Christianitter kan for min skyld blive der alt det de vil, så længe de betaler grundskyld mv. for ejerboliger centralt i København, nogle med vandudsigt, ligesom alle andre på Christianshavn skal.


Det har de jo aldrig gjort.


Det er netop det, jeg mener. Hvis de gør det kan de for min skyld blive boende.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. sep 2016, 23:01

Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg synes at staten skulle sælge Christiania til Faderhuset. De har før vist at de kan skabe resultater med personer uden for pædagogisk rækkevidde, der hvor myndighederne må give op.


De har nedlagt sig selv...


Kun officielt. De eksisterer endnu. Det er samme personkreds der driver Bandholm ApS, Bandholm Hotel og købmanden i Bandholm. De ejer også adskillige ejendomme i Bandholm.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. sep 2016, 23:16

Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg synes at staten skulle sælge Christiania til Faderhuset.


De har nedlagt sig selv...


Kun officielt. De eksisterer endnu. Det er samme personkreds der driver Bandholm ApS, Bandholm Hotel og købmanden i Bandholm. De ejer også adskillige ejendomme i Bandholm.


Ja det ved jeg


Hvad skyldes din indvending så?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 2. sep 2016, 23:32

Allmost_Famous skrev:"Drengefarver" og "Pigefarver" er et åndssvagt og primitivt koncept.


Enig. Ikke desto mindre kan min hjerne slet ikke godtage en lille dreng klædt i pink. En pige i blåt? Fint nok! Men det andet ... Det er helt forkert. Jeg får ondt af sådan en lille én i hans malplacerede "tøsetøj".

Jeg synes selv, det er fjollet. Men alligevel går det ikke. En voksen mand kan sagtens bære pink og rosa. Det er sært.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. sep 2016, 00:14

Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Hvad skyldes din indvending så?


At de ikke længere har et hav af medlemmers løn udbetalinger at "Ruthe" rundt med, som de havde da de købte jagtvej 69.

De har kun deres Aps.


De har masser af penge og masser af økonomisk fremgang! De har også stadig samme personkreds som før 2013. De holder bare lav profil.

De har ikke kun Bandholm ApS. De har også Bandholm Ejendomme ApS, de har købmanden, de har hotellet, de har de sædvanlige gaver, donationer, arv og tiende - bare for at nævne noget af det. Alene hotellet har 5-doblet deres egenkapital siden 2013.

De opkøber jævnligt ejendomme - de har mindst 17. De har på et par år vendt Bandholm Hotel fra at give underskud og lukningstruet til at give millionoverskud og blive et 4-stjernet luksushotel, der har vundet flere internationale priser og i Danmark ligger i top 10 for spa- og wellness hoteller. Henover sommeren har de brugt 900.000 kroner på at anlægge en sandstrand foran hotellet - direkte i forlængelse af græsplænen og ud i havet, på et sted hvor der ikke var strand i forvejen. De har nyrenoveret flere ejendomme. De har åbnet købmanden, så der igen er mulighed for at købe dagligvarer i byen.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 3. sep 2016, 05:38

ManicNinja skrev:
Allmost_Famous skrev:"Drengefarver" og "Pigefarver" er et åndssvagt og primitivt koncept.


Enig. Ikke desto mindre kan min hjerne slet ikke godtage en lille dreng klædt i pink. En pige i blåt? Fint nok! Men det andet ... Det er helt forkert. Jeg får ondt af sådan en lille én i hans malplacerede "tøsetøj".

Jeg synes selv, det er fjollet. Men alligevel går det ikke. En voksen mand kan sagtens bære pink og rosa. Det er sært.

Også hvis drengen selv har valgt tøjet og er glad for det? Det et nok de færreste forældre der ligefrem pådutter en dreng at have en lyserød T-shirt på, men vælger han selv, kan jeg vitterlig ikke se problemet.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. sep 2016, 07:44

Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Hvad skyldes din indvending så?


At de ikke længere har et hav af medlemmers løn udbetalinger at "Ruthe" rundt med, som de havde da de købte jagtvej 69.

De har kun deres Aps.


De har masser af penge og masser af økonomisk fremgang! De har også stadig samme personkreds som før 2013. De holder bare lav profil.

De har ikke kun Bandholm ApS. De har også Bandholm Ejendomme ApS, de har købmanden, de har hotellet, de har de sædvanlige gaver, donationer, arv og tiende - bare for at nævne noget af det. Alene hotellet har 5-doblet deres egenkapital siden 2013.

De opkøber jævnligt ejendomme - de har mindst 17. De har på et par år vendt Bandholm Hotel fra at give underskud og lukningstruet til at give millionoverskud og blive et 4-stjernet luksushotel, der har vundet flere internationale priser og i Danmark ligger i top 10 for spa- og wellness hoteller. Henover sommeren har de brugt 900.000 kroner på at anlægge en sandstrand foran hotellet - direkte i forlængelse af græsplænen og ud i havet, på et sted hvor der ikke var strand i forvejen. De har nyrenoveret flere ejendomme. De har åbnet købmanden, så der igen er mulighed for at købe dagligvarer i byen.


Ja der er en 10 personer om foretagenet og det ser ud til at gå dem godt på Lolland, det har jeg intet imod at det skulle gøre, Bandholm er et fantastisk idyllisk sted, det bør blomstre.

Tiende og donationer tror jeg nu nok ikke der er meget af efter de nedlagde den afdeling, men arbejdskraften fra 10 familier bliver da til noget, især hvis de ikke kræver nogen løn.

Det er jo et kollektiv af en slags... Del alle deres selskabers egenkapital ud på antal personer og så er det ikke svimlende store beløb alligevel, det er muligvis hele deres pensionsopsparing.


Du hører jo ikke efter hvad jeg siger. De har ikke færre personer eller kroner nu, end de havde før - tværtimod. De har bare en anden struktur nu og de har droppet det gamle navn. Der er langt flere end 10 familier. De 10 familier er bare så højt oppe i hierarkiet, at de får lov til at stå på som andelshavere i virksomheden.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Generelt"