Gammel elevfest

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. sep 2016, 14:32

Folkeskole; dem gider jeg godt at se - vi har 20 års jubilæum som dimitender til foråret, og det regner jeg med skal markeres med en sammenkomst, sidst sås en del af os for ca. 7 år siden. Jeg lagde hus til sidst, og gør det gerne igen.
Det med at man falder tilbage i gamle roller, det kan jeg godt genkende. Jeg har aldrig rigtig ladet mig definere af andre, og er belagt med et ret tykt lag teflon, så oftest kan jeg bare smile eller grine af tingene. Men der var da nogle ting, ifht. roller der gik op for mig, og at tingene jo egentligt nok var som de var dengang, af en årsag, som jeg ikke kunne gennemskue på daværende tidspunkt.
Hende der altid var "den populære, kloge og vigtige" hun dumpede lige ned i, og genoptog, og formåede da også at gøre grin med mit hjem - på en mindre galant måde. Men jeg var og er faktisk ligeglad, for jeg er jo glad og lykkelig i mit liv.


Efterskole; Har ikke et behov for en stor fælles sammenkomst, dengang var fællesskabet for mit vedkommende rettet mod en flok, og dem ville jeg hjertens gerne se igen, men alle sammen, det er ikke et behov. Skulle min gamle klike være repræsenteret så ville jeg dog tage med.

Gymnasie/HF; Der har ikke været nogen reunion siden vi var færdige, og jeg regner heller ikke med det bliver aktuelt, og det bliver ikke mig der tager initiativ. Vi var en stor broget flok, og havde ikke alverdens tilsammen. Men det kunne være sjovt at møde folk igen og høre om hvor de er i deres liv den dag i dag.

Pædagog-seminariet. Vi forsøgte med en enkelt reunion, vi kom 3 :D - jeg er på facebook med enkelte af dem, og det er hyggeligt nok. Regner ikke med at der bliver en reunion, arrangerer nogen noget, så kommer jeg gerne :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Rapfisk » 2. sep 2016, 14:54

Jeg har set min folkeskoleklasse nogle gange. Vi havde næsten alle sammen en rædselsfuld skoletid, men netop derfor tror jeg ikke, at nogen har brug for at falde tilbage i de gamle roller. I starten mødtes vi på vores skole, i dag på én eller anden restaurant.

Min gymnasieklasse har jeg intet behov for at se igen.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. sep 2016, 15:06

Code71 skrev:På vej til job hører jeg altid Nova. Her til morgen talte de om gammel elevfester/reunions

Hvordan har i det med sådan noget?


Jeg gider ikke rigtigt reunions overhovedet - hverken folkeskole, hf, uni, soldatertiden, eller noget andet. Dem jeg ønskede at holde kontakt med, har jeg bevaret kontakten med. Det eneste der kommer i nærheden, er de fjerne slægtninge som man kun ser til de helt store fester.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Fru Sunshine » 2. sep 2016, 15:40

Folkeskolen gider jeg sådan set godt. Jeg har selv været med til at arrangere, og det var fine fester, selv om folk gerne ville putte hinanden i de vante båse. Den gik ikke med mig :lol:
Gymnasiet gider jeg ikke. Vores årgang havde 25-års jubilæum sidste år. Der var to fra min klasse. Det siger en del.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Maria86 » 2. sep 2016, 21:07

Dem fra folkeskolen nej tak ville ønske at jeg havde gået ud 8 :D Jeg har en ret god fornemmelse over hvad de laver i dag. Den eneste som jeg faktisk at høre fra en som var syg da vi fik ud af efterskole. Jeg er faktisk bange for at han er kommet tilbage i sit misbrug :rulle: :rulle: :badr: :( Dem fra efterskolen ser en en gang om året :D . Jeg er nået der til at jeg skal minde mig selv som at de nye kun er 18 til 20 år når de taler om hvad de gerne vil lave om 5 år. sidste år var det 10 år siden jeg gik ud dengang jeg selv fik ud tænkte jeg hold nu hvor er de gamle :D og nu er jeg selv en af dem :dance: :pompom:

Jeg har også været det på en anden skole der er nok en grund til at jeg ikke har været med flere gange. Jeg følte faktisk at det var spild af tid og penge :rulle: så der kommer jeg aldrig igen :genert: Jeg gik før tid :nerve: vi var kun 8 som kom der ned jeg tror ikke vi var flere ind 50 til sådan i dag. På TE var vi over 150 :gogo:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Gammel elevfest

Indlægaf twinkle » 2. sep 2016, 21:36

Nej. De fleste af dem siger mig ingen ting, og dem der gør, har jeg kontakt med og ses med på regelmæssig basis.
Det gælder både folkeskole, efterskole, gymnasium og videregående uddannelse.

De første to år efter jeg afsluttede min videregående uddannelse var jeg primus motor ift at arrangere julefrokost. Andet år var der kun fem tilmeldte, så det døde rimelig hurtigt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Little_Woman » 3. sep 2016, 07:34

Nej tak; hverken folkeskole-, efterskole-, eller gymnasieklasse gider jeg bruge tid på i dag. Jeg havde det fint alle steder, men der er sket meget siden og jeg er et helt andet sted - og har ikke kontakt andet end overfladisk facebookkotakt med folk derfra. Først på uni, og i den periode, fandt jeg venner der reelt sagde mig noget - og omvendt - dem vil jeg tilgengæld bruge al den tid på det skulle være. Fortiden er fin, men jeg har ikke behov for at blive den person igen, heller ikke bare for en aften.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Mangoness » 3. sep 2016, 08:35

Jeg var meget stille og genert i folkeskolen og i gymnasiet - og jeg blev holdt meget udenfor, ignoreret osv. Jeg har ikke lyst til at falde i den samme gamle rolle.

Måske om 25-30 år ville jeg overveje en genforening med min folkeskoleklasse. Men nok ikke et sekund før.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Livets forhold"