Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 3. sep 2016, 08:49

En af mine naboers ekskæreste...

Hun slår op med ham jævnligt. Som regel et par dage inde i måneden, for så har han jo fået penge og er konstant fuld og højtråbende.

Når hun så slår op med ham, så sætter/lægger han sig nogle gange i opgangen og banker på hendes dør indtil hun åbner eller han opgiver. Nogle gange synger han også for hende.

Andre gange sidder han udenfor; så drikker han nogle bajere, synger, råber efter folk og venter på hun enten gider komme ud til ham eller han tager over tile n ven og drikker videre der.


Pt har han siddet udenfor siden ved halv 9 tiden, og skiftevis råber efter folk eller synger kærlighedssange på gebrokkent engelsk.


Så pis dog hjem og drik!
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. sep 2016, 08:50

Min kæreste pt..

Vi skal til fødselsdag/navngivnings/færdig-fest om en times tid og manden har "INTET TØJ AT TAGE PÅ!" (Indsæt selv teatralsk stemme)

Du har et skab fyldt med tøj..

Jep, han er kvinden i forholdet.. :rulle:
3
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. sep 2016, 09:03

Frk._Strawberry skrev:Min kæreste pt..

Vi skal til fødselsdag/navngivnings/færdig-fest om en times tid og manden har "INTET TØJ AT TAGE PÅ!" (Indsæt selv teatralsk stemme)

Du har et skab fyldt med tøj..

Jep, han er kvinden i forholdet.. :rulle:


Jeg har været færdig i en halv times tid nu og sidder blot og venter med bilnøglerne i hånden..

Jeg synes ligesom at der er et eller andet forkert i denne konstellation? :P
5
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lykke » 3. sep 2016, 09:06

Frk._Strawberry skrev:
Frk._Strawberry skrev:Min kæreste pt..

Vi skal til fødselsdag/navngivnings/færdig-fest om en times tid og manden har "INTET TØJ AT TAGE PÅ!" (Indsæt selv teatralsk stemme)

Du har et skab fyldt med tøj..

Jep, han er kvinden i forholdet.. :rulle:


Jeg har været færdig i en halv times tid nu og sidder blot og venter med bilnøglerne i hånden..

Jeg synes ligesom at der er et eller andet forkert i denne konstellation? :P


Så det skulle have været dig som han ventede på. Så havde det været okay?

Ej, du skal ikke tage det sådan alt for alvorligt. Men jeg bliver bare lidt træt af den der, han er kvinden i forholdet-ting, sådan helt generelt.
2
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. sep 2016, 09:11

Lykke skrev:
Frk._Strawberry skrev:
Frk._Strawberry skrev:Min kæreste pt..

Vi skal til fødselsdag/navngivnings/færdig-fest om en times tid og manden har "INTET TØJ AT TAGE PÅ!" (Indsæt selv teatralsk stemme)

Du har et skab fyldt med tøj..

Jep, han er kvinden i forholdet.. :rulle:


Jeg har været færdig i en halv times tid nu og sidder blot og venter med bilnøglerne i hånden..

Jeg synes ligesom at der er et eller andet forkert i denne konstellation? :P


Så det skulle have været dig som han ventede på. Så havde det været okay?

Ej, du skal ikke tage det sådan alt for alvorligt. Men jeg bliver bare lidt træt af den der, han er kvinden i forholdet-ting, sådan helt generelt.


Jeg er skam helt enig med dig i det generelle..

Og nej, det ville også være mærkeligt - mest fordi det meget sjældent sker..

Faktum er bare, at min kæreste hurtigt bliver kvinden i vores forhold, fordi han gør nogle ting, som jeg før kun har set (andre) kvinder gør.. Han bruger f.eks. mere tid på badeværelset end mig, mere håndcreme, har flere tøjkrise osv..
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 3. sep 2016, 11:11

Ego81 skrev:Udtrykket "at stå op for sig selv" :tie:

Ja, det er altid uheldigt, når de direkte oversatte engelske udtryk plejer at betyde noget helt andet på dansk ... fx: stå op = vælte ud af sengen + for sig selv = alene ;)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 3. sep 2016, 12:26

Følgende (og lignende) kommentar(-er) på kommentarsporet på BTs FB, omkring videoen af en betjents meget hårdhændede behandling af en anholdt:


"Det er nu underligt med de her "tilfældige" optagelser af politiet - der er aldrig nogen der har optaget hvad der reelt er foregået forud for episoderne??? Jeg går ikke ind for vold overhovedet hverken fra den ene eller den anden side af, men land nu politiet passe deres arbejde uden konstant hetz imod dem.
Tror I det er rene "englebørn " de har at gøre med i deres daglige virke????"

Ja. For sekundet man ser noget der bare har en chance for at involvere politiet, så stiller man sig op og filmer. Fra starten! Så der ikke er nogen der kan tro, at man har klippet i videoen efter forgodtbefindende. Det ved alle da. Dashcam on forehead er det nye shit!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lisva » 3. sep 2016, 13:11

Pixie88 skrev:
Lisva skrev:Det irriterer mig helt utroligt meget, at en ellers ganske anerkendt og fungerende køkultur fuldstændig går fløjten, når der kaldes en "medarbejder til kasselinjen". I dag så jeg en gammel dame, der nærmest tacklede sig vej gennem menneskemængden for at komme først over til den anden kasse.

For nogle år siden stod jeg i en butik, hvor en emsig dame på tilsvarende vis spurtede over til den anden kasse i samme sekund, der blev kaldt en medarbejder over højttaleren. Hun fyldte båndet op med sine varer, men der var åbenbart ikke lige en disponibel medarbejder, så det endte med, at hun måtte putte alle varerne ned i kurven igen og pænt stille sig over bagest i den kø, hun netop havde albuet sig ud af.
:D :D

Hah! Fik lige fornyet min livsglæde :-D


Ja, jeg får også altid en form for lykkefølelse, når jeg tænker på den episode. Hvilket jeg faktisk gør, hver gang jeg ser kapløbet over til en ny kasse, når der kaldes i højttaleren. Jeg håber hver eneste gang på en gentagelse, men det er desværre ikke sket endnu. Det næstbedste må så være, når der trods alt går noget tid, før medarbejderen kommer, men det er altså bare ikke helt det samme.
0
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aviva » 3. sep 2016, 15:27

Når katten miwer.. hele tiden
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf tjald62 » 3. sep 2016, 16:08

Frk._Strawberry skrev:Min kæreste pt..

Vi skal til fødselsdag/navngivnings/færdig-fest om en times tid og manden har "INTET TØJ AT TAGE PÅ!" (Indsæt selv teatralsk stemme)

Du har et skab fyldt med tøj..

Jep, han er kvinden i forholdet.. :rulle:


:lol: :lol: (sorry kunne ikke lade være :blush:)
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 3. sep 2016, 16:13

Ego81 skrev:Udtrykket "at stå op for sig selv" :tie:


Apopros http://vistaaropforhinanden.dk/

Formålet er ligeså godt som så meget andet, der dør-til-dør-indsamling til, men jeg går helt død i den formulering
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2016, 16:56

dgd2007 skrev:
Ego81 skrev:Udtrykket "at stå op for sig selv" :tie:

Ja, det er altid uheldigt, når de direkte oversatte engelske udtryk plejer at betyde noget helt andet på dansk ... fx: stå op = vælte ud af sengen + for sig selv = alene ;)


Selv tænkt præcis dét - men mangler virkelig et dansk udtryk for "to stand up for oneself". Hvad filen HEDDER det?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2016, 16:59

Smiling_Goat skrev:
ManicNinja skrev:
dgd2007 skrev:
Ego81 skrev:Udtrykket "at stå op for sig selv" :tie:

Ja, det er altid uheldigt, når de direkte oversatte engelske udtryk plejer at betyde noget helt andet på dansk ... fx: stå op = vælte ud af sengen + for sig selv = alene ;)


Selv tænkt præcis dét - men mangler virkelig et dansk udtryk for "to stand up for one self". Hvad filen HEDDER det?


At forsvare sig selv?


Synes ikke kun, det engelske udtryk bruges i situationer, hvor nogen angribes. Også i en del tilfælde bare om at turde markere sig ... Godt være, jeg læser noget ind i ordvalget, som ikke er der.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 3. sep 2016, 17:03

At stå ved sig selv?
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2016, 17:25

Nja... Nok lidt ...

Se! Det er dérfor, jeg tager mig selv i somme tider at sige sådan noget som fx: "Hvor er det sejt, at du ... jajegvedgodtdetikkeeretudtrykpådanskmenaltsåalligeveling ... står op for dig selv".

:genert: :gisp:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"