Hvad har du lært om at date?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Q-beben » 2. sep 2016, 12:18

Mister84 skrev:Af samme årsag – tror jeg – har jeg også tidligere oplevet at nogen måske falder lidt nemmere for mig når jeg ikke er interesseret, og slet ikke bekymrer mig om hvad de synes om mig, og derfor ikke er selvbevidst. Den anden vej rundt er jeg også selv faldet for en kvinde, som jeg gennem en ven var kommet tæt på, til dels fordi hun var ”lige glad” og opførte sig helt kompromisløst som sig selv uden på nogen måde at danse efter min fløjte. Uden facaden skinnede nogle kvaliteter bare mere tydeligt igennem.

…en anden ting. Et par af mine dates var meget forskellige, personlighedsmæssigt. For én var et kram naturligt da vi mødtes første gang, for den anden var det åbenlyst et lidt mere afmålt håndtryk. Det er selvfølgelig bare at aflæse den anden så godt som muligt, det er klart, så jeg spørger derfor mest af ren nysgerrighed, men hvad er mest naturligt for jer hvis det er en date i kun kort har skrevet med forinden?


Har tilladt mig at sakse lidt i dit indlæg :)

Jeg gir altid et knus, når jeg mødes med nogen på 1. date. Jeg har aldrig prøvet at give hånd. Det ville virke helt akavet for mig at gøre :)

Mht. det første du skriver om det med at virke ligeglad. Jeg tror, du skal handle mere og ikke tænke så meget. For du er jo ikke ligeglad, så det hjælper ikke at spille ligeglad. Jeg tror, det vigtigste er, at du er dig selv. Ligesom du selv skriver, at du tør give komplimenter, men kun, hvis du virkelig mener det. Og sig kun det, du mener :)
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Zombie » 3. sep 2016, 00:27

Jeg synes bare det virker åndssvagt at dømme på en så ekstern faktor, som hvorvidt der er gået 1 måned eller 1 år efter bruddet.
Det vigtige er vel, hvor folk er i den følelsesmæssige proces. Og det handler ikke så meget om tid, er min erfaring. Jeg ville snakke med folk, spørge, og finde ud af om de var klar på denne måde, fremfor at kigge i kalenderen og tro, at jeg baseret på dette kendte dem bedre.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Rapfisk » 3. sep 2016, 06:26

Det kommer meget an på det forhold, man lige er kommet ud af. Jeg har prøvet ikke at være klar, men også at mit forhold havde været dødt så længe, inden vi tog beslutningen, at jeg havde sørget og var klar til et nyt forhold med det samme.

Derudover er der selvfølgelig også forskel på folk.
1
Livslinjen: 70 201 201
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Wunder8 » 3. sep 2016, 08:58

Ok, jeg bør måske forklare mig lidt. Min oplevelse med at date folk, der netop er kommet ud af forhold (her snakker vi 2-3 måneder) er, at de er meget 'på' i begyndelsen, fordi de savner opmærksomheden, sexen etc., men ikke rigtigt er klar til at committe til noget seriøst. Det hænger sikkert sammen med, at vedkommende er blevet forladt og ikke omvendt (hvor man ofte, som Rapfisk siger, har forberedt sig mentalt i noget tid). Så kort sagt: Ny-singler er ofte ikke kommet sig helt over deres eks.

Naturligvis er der masser af eksempler på det modsatte.
3
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf IrmaPigen » 3. sep 2016, 12:06

At det ikke virker...
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf malou_43 » 3. sep 2016, 16:27

Wunder8 skrev:Ok, jeg bør måske forklare mig lidt. Min oplevelse med at date folk, der netop er kommet ud af forhold (her snakker vi 2-3 måneder) er, at de er meget 'på' i begyndelsen, fordi de savner opmærksomheden, sexen etc., men ikke rigtigt er klar til at committe til noget seriøst. Det hænger sikkert sammen med, at vedkommende er blevet forladt og ikke omvendt (hvor man ofte, som Rapfisk siger, har forberedt sig mentalt i noget tid). Så kort sagt: Ny-singler er ofte ikke kommet sig helt over deres eks.

Naturligvis er der masser af eksempler på det modsatte.


Jeg vil gerne melde mig på den her. Det er også min egen oplevelse og det jeg hører fra andre.

Jeg har selv lært ikke at date som ny-single :)
0

Tilbage til "Forhold og sex"