Er muslimer vor tids jøder?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf dgd2007 » 3. sep 2016, 16:19

FruitFly skrev:Nogen idiotiske tossehoveder. Hvis du vil vælge at sige "muslimer", kunne du lige så godt sige "mænd". Eller "rødhårede". Det er jo helt tosset.

Arh, det er nu ikke rigtigt. Men det ville måske være mere præcist at sige "arabere".
Muslimer fra Indonesien er sikkert ligeglade med jøder.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf FruitFly » 3. sep 2016, 16:19

Dikus skrev:
FruitFly skrev:
landsbytossen skrev:
Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:Muslimer chikanerer og overfalder både verbalt og fysisk jøder, der går fra synagogen i København.

Nej det gør muslimer ikke.

Hvem gør det så ?

Nogen idiotiske tossehoveder. Hvis du vil vælge at sige "muslimer", kunne du lige så godt sige "mænd". Eller "rødhårede". Det er jo helt tosset.

Det er altså helt så fjollet som at påstå, at nogle tossegoveder gassede jøder under 2. verdenskrig.

Ja, jeg ved sgu' snart ikke hvorfor jeg overhovedet gider.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf landsbytossen » 3. sep 2016, 16:57

FruitFly skrev:
landsbytossen skrev:
Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:Muslimer chikanerer og overfalder både verbalt og fysisk jøder, der går fra synagogen i København.

Nej det gør muslimer ikke.

Hvem gør det så ?

Nogen idiotiske tossehoveder. Hvis du vil vælge at sige "muslimer", kunne du lige så godt sige "mænd". Eller "rødhårede". Det er jo helt tosset.

Tossehoveder: Tja, måske er de tossehoveder. Det fortæller intet om, hvem de er eller, hvorfor de gør det.
Mænd: Måske, men jeg kan ikke udelukke, der også er kvinder imellem
Rødhårede: De rødhårede har ry for at være hysteriske. Jeg har dog ikke hørt, der skulle være rødhårede blandt dem.
Muslimer: Det fortæller klart og tydeligt, hvilken gruppe gerningsmændene tilhører og de fleste vil vide, hvad årsagen til overfaldene er.

Det er ikke urimeligt, at kalde dem muslimer i denne sammenhæng. Gruppen definerer sig selv som muslimer. De bruger deres religion som undskyldning for at genere folk fra et andet trossamfund.

Havde de samme personer været iført Brøndbytrøjer og de overfaldt FCK-fans, så ville det mest korrekte være at omtale dem som Brøndbyfans og ikke som muslimer, fordi deres religion i den sammenhæng er uden betydning.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf FruitFly » 3. sep 2016, 18:47

landsbytossen skrev:Havde de samme personer været iført Brøndbytrøjer og de overfaldt FCK-fans, så ville det mest korrekte være at omtale dem som Brøndbyfans og ikke som muslimer, fordi deres religion i den sammenhæng er uden betydning.

Du er SÅ tæt på at forstå det :) Det må være godt nok for i dag :)
0
#Klimatosse
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf landsbytossen » 3. sep 2016, 19:04

FruitFly skrev:
landsbytossen skrev:Havde de samme personer været iført Brøndbytrøjer og de overfaldt FCK-fans, så ville det mest korrekte være at omtale dem som Brøndbyfans og ikke som muslimer, fordi deres religion i den sammenhæng er uden betydning.

Du er SÅ tæt på at forstå det :) Det må være godt nok for i dag :)

Fik du opfyldt dagens behov for at være nedladende :)
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf FruitFly » 3. sep 2016, 22:34

landsbytossen skrev:
FruitFly skrev:
landsbytossen skrev:Havde de samme personer været iført Brøndbytrøjer og de overfaldt FCK-fans, så ville det mest korrekte være at omtale dem som Brøndbyfans og ikke som muslimer, fordi deres religion i den sammenhæng er uden betydning.

Du er SÅ tæt på at forstå det :) Det må være godt nok for i dag :)

Fik du opfyldt dagens behov for at være nedladende :)

Jo tak. Undskyld.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf Code71 » 4. sep 2016, 14:54

FruitFly skrev:
landsbytossen skrev:Havde de samme personer været iført Brøndbytrøjer og de overfaldt FCK-fans, så ville det mest korrekte være at omtale dem som Brøndbyfans og ikke som muslimer, fordi deres religion i den sammenhæng er uden betydning.

Du er SÅ tæt på at forstå det :) Det må være godt nok for i dag :)


Er det muligt at være mere selvfed og overbevist om egen intellektuelle overlegenhed?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf FruitFly » 4. sep 2016, 18:46

Code71 skrev:
FruitFly skrev:
landsbytossen skrev:Havde de samme personer været iført Brøndbytrøjer og de overfaldt FCK-fans, så ville det mest korrekte være at omtale dem som Brøndbyfans og ikke som muslimer, fordi deres religion i den sammenhæng er uden betydning.

Du er SÅ tæt på at forstå det :) Det må være godt nok for i dag :)


Er det muligt at være mere selvfed og overbevist om egen intellektuelle overlegenhed?

Ja, det blev måske lidt voldsomt. Jeg skulle aldrig have startet den samtale.
2
#Klimatosse
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf Precaseptica » 6. sep 2016, 12:48

FruitFly skrev:
Dikus skrev:
FruitFly skrev:
landsbytossen skrev:
Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:Muslimer chikanerer og overfalder både verbalt og fysisk jøder, der går fra synagogen i København.

Nej det gør muslimer ikke.

Hvem gør det så ?

Nogen idiotiske tossehoveder. Hvis du vil vælge at sige "muslimer", kunne du lige så godt sige "mænd". Eller "rødhårede". Det er jo helt tosset.

Det er altså helt så fjollet som at påstå, at nogle tossegoveder gassede jøder under 2. verdenskrig.

Ja, jeg ved sgu' snart ikke hvorfor jeg overhovedet gider.


Hvad er dog dit svar til den refleksion, hvis du alligevel gad?

Er muslimer en ubrugelig kvalificering af en gruppe?
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf Aspargsen » 6. sep 2016, 12:58

Precaseptica skrev:
Er muslimer en ubrugelig kvalificering af en gruppe?


Helt klart, man må ikke bruge Muslimer eller Neger som betegnelse for personer :træt3:
og hvis man ser en Muslimsk neger skal man skynde sig af lukke øjenene og ikke fortælle om det til nogen :panik:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf Precaseptica » 6. sep 2016, 13:01

Ennovy skrev:Hvis man snakker om muslimer som en gruppe mennesker der tror på Islam, så er det fint - men hvis man snakker om kriminelle, udsatte borgere eller andre underlige bud, så giver muslimer ingen mening.


Så hvis nu jeg postulerer at anti-semitismen i Malmø er eksploderet som følge af en skarp tilstrømning af muslimer så skulle jeg i stedet finde en anden måde at beskrive den gruppering på?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2016, 13:06

Precaseptica skrev:Så hvis nu jeg postulerer at anti-semitismen i Malmø er eksploderet som følge af en skarp tilstrømning af muslimer så skulle jeg i stedet finde en anden måde at beskrive den gruppering på?

Lige i det tilfælde ville "tilstrømningen af arabere" (eller folk fra Mellemøsten) nok være mere præcis. Jeg tror fx, at muslimer fra Indonesien er rimeligt ligeglade med jøder.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf Precaseptica » 6. sep 2016, 13:11

dgd2007 skrev:
Precaseptica skrev:Så hvis nu jeg postulerer at anti-semitismen i Malmø er eksploderet som følge af en skarp tilstrømning af muslimer så skulle jeg i stedet finde en anden måde at beskrive den gruppering på?

Lige i det tilfælde ville "tilstrømningen af arabere" (eller folk fra Mellemøsten) nok være mere præcis. Jeg tror fx, at muslimer fra Indonesien er rimeligt ligeglade med jøder.


Men hvorfor stejles der over den slags relativt ligegyldige marginalgrupperinger? De muslimer vi har med at gøre i Europa kommer primært fra arabiske lande og de herboende jøder oplever et problem med dem.

Kvalificerer du også om du taler om nazisterne i koncentrationslejre, der vidste hvad der foregik eller den almindelige nazistiske borger, der boede i Berlin eller München og aldrig havde set sig enig i Endlösung? Eller kan vi abstrahere fra at der er en undergruppering i dem du taler om, der ikke knyttes på din overordnede betragtning?

Frygten for at skære alle over én kam når handicappende højder, når man ikke længere kan sige noget så korrekt som at den gruppe i samfundet europæiske jøder har størst problemer med i dag er muslimer.
Senest rettet af Precaseptica 6. sep 2016, 13:14, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf Precaseptica » 6. sep 2016, 13:13

Ennovy skrev:
Precaseptica skrev:
Ennovy skrev:Hvis man snakker om muslimer som en gruppe mennesker der tror på Islam, så er det fint - men hvis man snakker om kriminelle, udsatte borgere eller andre underlige bud, så giver muslimer ingen mening.


Så hvis nu jeg postulerer at anti-semitismen i Malmø er eksploderet som følge af en skarp tilstrømning af muslimer så skulle jeg i stedet finde en anden måde at beskrive den gruppering på?



Nej - ikke hvis det er det du mener. Det er budskabet jeg har et problem med - hvis nogle muslimer hader jøder, så betyder det ikke at muslimer hader jøder. Og hvis man undersøgte tingene ville man måske opdage at de mennesker der hader jøder har langt mere tilfældes med mennesker der har det svært, som er udsatte og som har sociale problemer end med muslimer som helhed. Og så er det måske ret tilfældigt at det lige er blevet et had mod jøder - det kunne lige så godt have været rettet mod andre fordi det ikke bunder i religion, men i noget helt helt andet.


Er det også tilfældet når det primært er religionen der præsenterer de institutioner, der bliver samlingspunkter for anti-semitismen?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er muslimer vor tids jøder?

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2016, 13:14

Ennovy skrev:Nej - ikke hvis det er det du mener. Det er budskabet jeg har et problem med - hvis nogle muslimer hader jøder, så betyder det ikke at muslimer hader jøder. Og hvis man undersøgte tingene ville man måske opdage at de mennesker der hader jøder har langt mere tilfældes med mennesker der har det svært, som er udsatte og som har sociale problemer end med muslimer som helhed. Og så er det måske ret tilfældigt at det lige er blevet et had mod jøder - det kunne lige så godt have været rettet mod andre fordi det ikke bunder i religion, men i noget helt helt andet.

Det er ikke noget med at "have det svært". Det skyldes da for søren, at de har været i krig med Israel i næsten 70 år.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"