Er fattige rigtige mennesker?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 3. sep 2016, 13:48

DR starter i næste uge en dokumentar om børn på bistand, hvor børn selv fortæller om deres liv/opvækst i en familie på kontanthjælp.

https://www.dr.dk/presse/barndom-paa-bistand

Håber meget at den ikke er vinklet i den ene eller den anden retning, men bare viser et ærligt indblik i at vokse op uden adgang til de store midler.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2016, 14:19

Dikus skrev:, du burde møde bærn sådan, så ville jeg skrive det. Det gjorde jeg ikke. Jeg anfægtede det, du skrev.


Ok.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2016, 18:47

FruitFly skrev:
Code71 skrev:Du undervurderer vidst mediernes magt kraftigt. Hun er blevet SÅ meget talt op at alle "kender" hende.

Det ved jeg nu ikke ... jeg kender hende KUN på grund af den her tråd.


Samme her.

Hun har nu været et meget underholdende bekendtskab :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 3. sep 2016, 22:01

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 3. sep 2016, 22:53

Wizzze skrev:Nu er moderen så kommet på banen
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE89 ... ge-hjaelp/


Uha hvor er hun dog en allerH.... klam person. Føj for S... :badr:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. sep 2016, 22:57

Code71 skrev:
Wizzze skrev:Nu er moderen så kommet på banen
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE89 ... ge-hjaelp/


Føj for S... :badr:


Så blev der også bandet politisk... :klap:
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 3. sep 2016, 22:58

Advocatus-Diaboli skrev:
Code71 skrev:
Wizzze skrev:Nu er moderen så kommet på banen
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE89 ... ge-hjaelp/


Føj for S... :badr:


Så blev der også bandet politisk... :klap:


Haha point taken :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2016, 23:04

Et rygte siger at Berlingske er ude med den store pengepung for at overtale hendes brødre til at starte den uegentlige blog "Derfor hader jeg min søster"
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Rapfisk » 4. sep 2016, 01:47

Bad Samaritan skrev:
Rapfisk skrev:Deres Facebook er åben for alle: https://www.facebook.com/zetlanddk/post ... 7973592847

Ja, det er ret godt lavet. Man løber afsted med historien som (citat:) "en insider-beretning fra et miljø, hvor hverdagen handler om at få flere sociale ydelser ud af socialrådgiveren" og (citat:) "en personlig brik til tidens store velfærdsdiskussion om de tusindvis af danskere, der lever på offentlig forsørgelse i en af verdens største velfærdsstater" på selve bloggen, hvor kunderne får hvad de betaler for. Undskyldingen til de pårørende og intetanende læsere, poster man så på facebook, så man kan få en masse clicks og likes ud af det også...

Rapfisk skrev:Undskyldningen giver i øvrigt et godt indblik i mediers og forlags (forskellige) arbejdsvilkår.

Hvordan (er jeg nok nødt til at spørge)? Fordi lige sådan umiddelbart synes jeg det giver et væsentligt bedre indblik i en temmelig tvivlsom forretningsmodel, og en sjusket (på en god dag) eller ligefrem underlødig (på en værre af slagsen) form for journalistik.

Omkring de forskellige vilkår tænker jeg på det, der beskrives i teksten, at forlagene ikke som medierne står til ansvar for indholdet af deres udgivelser - det gør forfatterne.

Omkring mediernes arbejdsvilkår handler det om, at de alle får idéer fra hinanden, og at de i dagens tempo er nødt til at prioritere, hvordan de researcher. Ingen kan gå direkte til alle kilder eller selv faktatjekke alt (det har de aldrig kunnet, og det giver ikke nødvendigvis mening at gøre). Det er altid uheldigt, når den prioritering falder forkert ud. I dette tilfælde er det selvfølgelig stærkt kritisabelt, fordi Zetland dels bringer nye vinkler på historien, der ikke er faktatjekket, dels fordi de promoverer historien kraftigt (og den er mediets mest læste nogensinde).
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. sep 2016, 04:32

Nu synes jeg egentlig lidt, at historien går den anden vej. At medierne kappes om at normalisere familien. Artiklen, der linkes til, er godt nok kun en forsmag på det store interview med familien, men jeg finder det alligevel bemærkelsesværdigt, at moderens misbrug, som faktisk blev bekræftet af en klassekammerat, ikke nævnes. Det gør årsagen til broderens førtidspension heller ikke.

Jeg har altid læst mellem linierne, at Karina først og fremmest er vred over, at det offentliges medlidenhed med familien mere gik til moderen end til de børn, der led under, at hun var dranker, og den vinkel finder jeg faktisk valid. I 70-80erne var der netop meget, der ikke blev grebet ind overfor, fordi det var «synd for mor og far», så hvis moderen har haft et misbrug, kan der godt være noget at komme efter der. Noget at kritisere, som nu ser ud til at drukne i endnu et mediestunt.
4
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43974

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf paint » 4. sep 2016, 07:08

DetSorteCirkus skrev:Nu synes jeg egentlig lidt, at historien går den anden vej. At medierne kappes om at normalisere familien. Artiklen, der linkes til, er godt nok kun en forsmag på det store interview med familien, men jeg finder det alligevel bemærkelsesværdigt, at moderens misbrug, som faktisk blev bekræftet af en klassekammerat, ikke nævnes. Det gør årsagen til broderens førtidspension heller ikke.

Jeg har altid læst mellem linierne, at Karina først og fremmest er vred over, at det offentliges medlidenhed med familien mere gik til moderen end til de børn, der led under, at hun var dranker, og den vinkel finder jeg faktisk valid. I 70-80erne var der netop meget, der ikke blev grebet ind overfor, fordi det var «synd for mor og far», så hvis moderen har haft et misbrug, kan der godt være noget at komme efter der. Noget at kritisere, som nu ser ud til at drukne i endnu et mediestunt.


Aviserne/medierne, er nogle utro tøjter – var den engang én der sagde. Først scorer de kassen på at bygge folk op, og derefter scorer de kassen igen, når de piller dem ned .

Jeg kan godt se, at den problemstilling du nævner, kan være relevant – men det er slet ikke sådan jeg har læst Karina Pedersens budskab. På diverse blogs, har hendes pointe tydeliget været, at offentlige ydelser ødelagde folk. Ja, at det faktisk var de offentlige ydelser, der havde ødelagt hendes mor, hendes brødre samt alle de andre i samme situation, og derfor burde man afskaffe det (offentlige ydelser)
Det er formentlig også derfor at netop Anders Samuelsen, har været så begejstret for hende, og med ham også '180 grader'.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. sep 2016, 07:19

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nu synes jeg egentlig lidt, at historien går den anden vej. At medierne kappes om at normalisere familien. Artiklen, der linkes til, er godt nok kun en forsmag på det store interview med familien, men jeg finder det alligevel bemærkelsesværdigt, at moderens misbrug, som faktisk blev bekræftet af en klassekammerat, ikke nævnes. Det gør årsagen til broderens førtidspension heller ikke.

Jeg har altid læst mellem linierne, at Karina først og fremmest er vred over, at det offentliges medlidenhed med familien mere gik til moderen end til de børn, der led under, at hun var dranker, og den vinkel finder jeg faktisk valid. I 70-80erne var der netop meget, der ikke blev grebet ind overfor, fordi det var «synd for mor og far», så hvis moderen har haft et misbrug, kan der godt være noget at komme efter der. Noget at kritisere, som nu ser ud til at drukne i endnu et mediestunt.


Aviserne/medierne, er nogle utro tøjter – var den engang én der sagde. Først scorer de kassen på at bygge folk op, og derefter scorer de kassen igen, når de piller dem ned .

Jeg kan godt se, at den problemstilling du nævner, kan være relevant – men det er slet ikke sådan jeg har læst Karina Pedersens budskab. På diverse blogs, har hendes pointe tydeliget været, at offentlige ydelser ødelagde folk. Ja, at det faktisk var de offentlige ydelser, der havde ødelagt hendes mor, hendes brødre samt alle de andre i samme situation, og derfor burde man afskaffe det (offentlige ydelser)
Det er formentlig også derfor at netop Anders Samuelsen, har været så begejstret for hende, og med ham også '180 grader'.


Ja, sådan har jeg også læst hende, men jeg har samtidig fornemmet, at den (også for Karina) ubevidste kerne i det hele er moderens misbrug og de konsekvenser, som det havde for børnene. At det er det, der har gjort hende hård og mistænksom. Jeg tror det endnu mere nu, hvor det står klart, at hun netop ikke har brudt noget som helst, men åbenbart stadig er afhængig af sin mor.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43974

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf paint » 4. sep 2016, 07:44

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nu synes jeg egentlig lidt, at historien går den anden vej. At medierne kappes om at normalisere familien. Artiklen, der linkes til, er godt nok kun en forsmag på det store interview med familien, men jeg finder det alligevel bemærkelsesværdigt, at moderens misbrug, som faktisk blev bekræftet af en klassekammerat, ikke nævnes. Det gør årsagen til broderens førtidspension heller ikke.

Jeg har altid læst mellem linierne, at Karina først og fremmest er vred over, at det offentliges medlidenhed med familien mere gik til moderen end til de børn, der led under, at hun var dranker, og den vinkel finder jeg faktisk valid. I 70-80erne var der netop meget, der ikke blev grebet ind overfor, fordi det var «synd for mor og far», så hvis moderen har haft et misbrug, kan der godt være noget at komme efter der. Noget at kritisere, som nu ser ud til at drukne i endnu et mediestunt.


Aviserne/medierne, er nogle utro tøjter – var den engang én der sagde. Først scorer de kassen på at bygge folk op, og derefter scorer de kassen igen, når de piller dem ned .

Jeg kan godt se, at den problemstilling du nævner, kan være relevant – men det er slet ikke sådan jeg har læst Karina Pedersens budskab. På diverse blogs, har hendes pointe tydeliget været, at offentlige ydelser ødelagde folk. Ja, at det faktisk var de offentlige ydelser, der havde ødelagt hendes mor, hendes brødre samt alle de andre i samme situation, og derfor burde man afskaffe det (offentlige ydelser)
Det er formentlig også derfor at netop Anders Samuelsen, har været så begejstret for hende, og med ham også '180 grader'.


Ja, sådan har jeg også læst hende, men jeg har samtidig fornemmet, at den (også for Karina) ubevidste kerne i det hele er moderens misbrug og de konsekvenser, som det havde for børnene. At det er det, der har gjort hende hård og mistænksom. Jeg tror det endnu mere nu, hvor det står klart, at hun netop ikke har brudt noget som helst, men åbenbart stadig er afhængig af sin mor.



Jeg er helt med på, at Karina mener at alkoholisme, har ødelagt hendes familieliv og opvækst. Men jeg synes at hendes argumentation, starter et skridt længere tilbage, altså at hendes grundlæggende præmis er at bistandshjælpen i sig selv, var årsagen til moderens alkoholisme, brødrenes kriminalitet og generelle flop i tilværelsen. Hun giver, som jeg ser det, ikke kun moderen skylden, men mere (det blødsødne) 'system'' som i misforstået godhed/medlidenhed, har ødelagt hendes familie. 'Systemet', skaber taberne og hendes mor og brødre, er bare nogle af ofrene.

Jeg ser hende nok også mere kynisk, end du gør. Jeg tror at hun har brudt med sin mor, men at hun i ren kynisme misbruger moderen, fordi hun ikke har andre muligheder. Og her er også hele modsætningen i hendes forkvaklede tankegang; hun gør præcis det samme, som hun beskylder moderen for. Nu er hun (Karina) bare tredje led i kæden, 'systemet - moderen- og hende selv.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 4. sep 2016, 08:05

Historien ER i Presselogen lige nu!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. sep 2016, 08:40

paint skrev:Jeg er helt med på, at Karina mener at alkoholisme, har ødelagt hendes familieliv og opvækst. Men jeg synes at hendes argumentation, starter et skridt længere tilbage, altså at hendes grundlæggende præmis er at bistandshjælpen i sig selv, var årsagen til moderens alkoholisme, brødrenes kriminalitet og generelle flop i tilværelsen. Hun giver, som jeg ser det, ikke kun moderen skylden, men mere (det blødsødne) 'system'' som i misforstået godhed/medlidenhed, har ødelagt hendes familie. 'Systemet', skaber taberne og hendes mor og brødre, er bare nogle af ofrene.

Jeg ser hende nok også mere kynisk, end du gør. Jeg tror at hun har brudt med sin mor, men at hun i ren kynisme misbruger moderen, fordi hun ikke har andre muligheder. Og her er også hele modsætningen i hendes forkvaklede tankegang; hun gør præcis det samme, som hun beskylder moderen for. Nu er hun (Karina) bare tredje led i kæden, 'systemet - moderen- og hende selv.


Men igen, jeg forholder mig her ikke til hendes budskab, men til hende som person. Som sagt læser jeg det, hun kommunikerer ud, præcis, som du gør, og det er ikke rigtig nogen undskyldning for at være så perfid og hadsk. Samtidig har jeg på fornemmelsen, at hendes manglende evne til at forholde sig bare nogenlunde objektivt til noget som helst, bunder i, at hun ubevidst (især ubevidst for sig selv) har gang i et stort offentligt raserianfald mod moderens misbrug. Hun er helt sikkert kynisk og udspekuleret i sin vrede, men også ret sølle.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"