Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 3. sep 2016, 16:44

Kolderudolf skrev:Ach: Det er da også ret tidligt, du er gået fra, er det ikke? Alt er selvfølgelig tidligt i forhold til de 14 dage, man har heroppe :tie:

Men jeg havde det faktisk på samme måde med min datter. Af samme årsag gik jeg også først på barsel 14 dage inden termin, men det var så også fordi min mand var udsendt indtil da, så det gav ikke meget mening for mig at sidde hjemme.

Det blev faktisk ikke meget bedre, da min datter kom. Jeg havde virkelig krise hver mandag, som var den eneste dag, der ikke var fyldt op fra morgen til eftermiddag med faster aftaler, gymnastik-hold mv. Det var en kæmpe lettelse for mig, da jeg startede på arbejde, da min datter var 6 måneder. Jeg nød virkelig tiden, men det var fint for mig, at det ikke varede længere.

Barsel er vist ikke for alle. Denne her gang føler jeg det dog noget anderledes. Jeg glæder mig til at gå fra, men graviditeten er også en langt større belastning end sidst, så det giver lidt bedre mening denne gang.


Jo, jeg tror min overenskomst giver Danmarks bedste barsel: 8 uger før termin må jeg gå fra med fuld løn. Luksus! Jeg havde også først selv ment, at jeg godt kunne arbejde længere tid... Min chef mente dog, at jeg burde udnytte den ret til barsel jeg havde, og sagde flere gange, at han synes jeg skulle tage hele min barsel. Og når nu chefen ligefrem presser på, så skulle man da være et skarn for ikke at takke ja til tilbuddet.
... Og så vidt jeg ved, så er han ganske tilfreds med min arbejdsindsats, så det var ikke for at få mig væk. :lol:

Men ja, måske din oplevelse med din første barsel, kommer til at minde om min. Umiddelbart kunne det godt tyde på det. Eller også så sker der en kortslutning i mit hoved, når først verdens 8. vidunder kommer til verden, og jeg vil være hausfrau... Ja, man ved det aldrig. :-D

Og puh, det må være hårdt med 2 basser derinde. Jeg havde hørt, at man normalt gik fra allerede i uge 24 eller 28 herhjemme ved tvillinger... Er det virkelig 14 dage før med tvillinger på Grønland?! De er godt nok nogle seje krabater deroppe! :ad!:
Håber du kan klare det... :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: 13+0

Indlægaf achillaxedprune » 3. sep 2016, 16:51

godtnavn skrev:Ax jeg synes jeg hører om mange der ikke synes barsel er fedt, hverken før eller efter babyen. Jeg tror jeg kommer til at elske barsel, men det kan jo snildt gå som med dig at jeg tror jeg vil elske det men ender med at kede mig (her tænkes primært på før fødslen).

Jeg frygter allerede lidt at skulle starte igen når barnet er 10-11 måneder, tror det bliver så svært at efterlade barnet efter man har været så tæt så længe, også selvom det bare bliver til kæresten herhjemme og barnet intet vil mangle.


Nå, dem synes jeg ikke jeg hører så meget til... Men rart at vide, jeg ikke er den eneste, som har det sådan. :genert:

Det kan også være, at du lykkeligt overbringer barnet til dens fader og jublende tager tilbage på arbejdsmarkedet... Jah, man ved jo aldrig. :-D :-p ... Ai, det skal nok gå det hele. Jeg er sikker på, at når den tid kommer, så er du okay med det. Og hvis ikke, ja, så finder I en løsning på det. :kram:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: 13+0

Indlægaf godtnavn » 3. sep 2016, 18:03

achillaxedprune skrev:
godtnavn skrev:Ax jeg synes jeg hører om mange der ikke synes barsel er fedt, hverken før eller efter babyen. Jeg tror jeg kommer til at elske barsel, men det kan jo snildt gå som med dig at jeg tror jeg vil elske det men ender med at kede mig (her tænkes primært på før fødslen).

Jeg frygter allerede lidt at skulle starte igen når barnet er 10-11 måneder, tror det bliver så svært at efterlade barnet efter man har været så tæt så længe, også selvom det bare bliver til kæresten herhjemme og barnet intet vil mangle.


Nå, dem synes jeg ikke jeg hører så meget til... Men rart at vide, jeg ikke er den eneste, som har det sådan. :genert:

Det kan også være, at du lykkeligt overbringer barnet til dens fader og jublende tager tilbage på arbejdsmarkedet... Jah, man ved jo aldrig. :-D :-p ... Ai, det skal nok gå det hele. Jeg er sikker på, at når den tid kommer, så er du okay med det. Og hvis ikke, ja, så finder I en løsning på det. :kram:


Jeg synes næsten jeg har hørt det mere end det omvendte :) Så jeg føler mig sær at jeg tror jeg kommer til at elske at være på barsel et år.

Og jeg håber du har ret i det sidste, det vil jo være rarest, håber også jeg får et barn der sover godt til den tid så bliver det nok nemmere at starte.

I dag fortalte jeg min bedstemor at hun skal være oldemor, hun blev så glad :lun: Sidst jeg var gravid gav vi hende en kop hvor der stod oldemor på, lavet i bedste børnehavestil med porcelænstusser :lol: hun har så lige plantet en blomst i den, det er meget sjovt at hun gør det lige inden hun får at vide hun skal være oldemor "igen". Det bliver hendes første oldebarn og hun glæder sig så meget!

Min far har også fået det at vide, samt at han ikke må fortælle folk det da vi endnu ikke har sagt det til alle, men han har spurgt mange om de har snakket med mig, og når de så spørg hvorfor har han sagt "det må jeg ikke sige til nogen" :lol: Det er lidt sødt, men folk gætter det jo udfra den udmelding. Men det er faktisk helt okay, det viser jo bare at han er rigtig glad for at skulle være bedstefar, også selvom han allerede har 6 børnebørn.
1
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 3. sep 2016, 19:02

Jeg frygter lidt at skulle holde 13 måneders barsel... Men så kan jeg vel få set nogle af de serier, folk altid taler om. Og læst nogle bøger. Og hæklet og strikket en masse, det synes jeg aldrig jeg har tid nok til. Men 13 måneder er fandme længe!

Apropos strik, så er min svigermor awesome. I dag hev hun mig lige i garnbutik for at vælge garn til en kørepose til babyen. Og kunne jeg ikke også lige pege på farver jeg godt kunne lide, hvis nu hun skulle få lyst til at strikke en lille vest, nu jeg havde vist hende opskriften på en sød én? Og min kærestes moster er ved at lave et Mary-svøb til babyen.
Jeg elsker hjemmestrik, så jeg er SÅ glad for at de gider.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. sep 2016, 19:05

Jeg synes det var nemt at overlade S til sin far, som 7 måneder, men da hun startede i dagpleje som 10,5 måneder, synes jeg overhovedet ikke det var sjovt mere :(

Jeg var virkelig ikke god til at holde barsel, men jeg var også alene fra 4-19, 4 dage i ugen. Det var ret ensomt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. sep 2016, 19:11

Min mor har lavet første kreation til lillesøster :love:

Der konmer futter og luffer til i samme farve.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2016, 07:21

JoyNips skrev:Jeg frygter lidt at skulle holde 13 måneders barsel... Men så kan jeg vel få set nogle af de serier, folk altid taler om. Og læst nogle bøger. Og hæklet og strikket en masse, det synes jeg aldrig jeg har tid nok til. Men 13 måneder er fandme længe!

Apropos strik, så er min svigermor awesome. I dag hev hun mig lige i garnbutik for at vælge garn til en kørepose til babyen. Og kunne jeg ikke også lige pege på farver jeg godt kunne lide, hvis nu hun skulle få lyst til at strikke en lille vest, nu jeg havde vist hende opskriften på en sød én? Og min kærestes moster er ved at lave et Mary-svøb til babyen.
Jeg elsker hjemmestrik, så jeg er SÅ glad for at de gider.


Din kæreste vil ikke tage en del af barslen? Pånær selvfølgelig hvis han frygter det lige så meget :lol: Synes bare ikke det lyder fedt at skulle på barsel uden rigtig at have lyst.

Og lækkert med familie der kan strikke! Det ville jeg også godt have. Jeg kan selv hækle men tiden bliver nok ikke til at lave de vilde ting udover lidt legetøj, en dåbskjole og (forhåbentligt) et tæppe. Jeg så dog den sødeste babytrøje, som jeg kom til at hækle, den er bare meget piget (går ikke så meget op i pige og drengetøj generelt, men den her er meget piget) så nu håber jeg lidt det bliver en pige :lol: Ellers må jeg gemme den til næste barn/give den i gave hvis en omkring os får en pige.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2016, 07:24

Bøtte skrev:Jeg synes det var nemt at overlade S til sin far, som 7 måneder, men da hun startede i dagpleje som 10,5 måneder, synes jeg overhovedet ikke det var sjovt mere :(

Jeg var virkelig ikke god til at holde barsel, men jeg var også alene fra 4-19, 4 dage i ugen. Det var ret ensomt.


Jeg tror også den del af barslen hvor vi har fælles barsel (de første cirka 4 måneder efter fødslen, samt de sidste 2 måneder af min barsel) bliver de bedste, det bliver meget sjovere end de måneder kæresten arbejder, og jeg er alene hele dagen (kæresten er dog kun væk 8½ time per dag, så kan ikke en gang brokke mig).

Og så regner jeg med mit barn skal i dagpleje hos familie, det gør det lidt nemmere at overlade barnet håber jeg.


Og skøøøn "kvast" på huen :love:
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 4. sep 2016, 08:12

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:Jeg frygter lidt at skulle holde 13 måneders barsel... Men så kan jeg vel få set nogle af de serier, folk altid taler om. Og læst nogle bøger. Og hæklet og strikket en masse, det synes jeg aldrig jeg har tid nok til. Men 13 måneder er fandme længe!

Apropos strik, så er min svigermor awesome. I dag hev hun mig lige i garnbutik for at vælge garn til en kørepose til babyen. Og kunne jeg ikke også lige pege på farver jeg godt kunne lide, hvis nu hun skulle få lyst til at strikke en lille vest, nu jeg havde vist hende opskriften på en sød én? Og min kærestes moster er ved at lave et Mary-svøb til babyen.
Jeg elsker hjemmestrik, så jeg er SÅ glad for at de gider.


Din kæreste vil ikke tage en del af barslen? Pånær selvfølgelig hvis han frygter det lige så meget :lol: Synes bare ikke det lyder fedt at skulle på barsel uden rigtig at have lyst.

Og lækkert med familie der kan strikke! Det ville jeg også godt have. Jeg kan selv hækle men tiden bliver nok ikke til at lave de vilde ting udover lidt legetøj, en dåbskjole og (forhåbentligt) et tæppe. Jeg så dog den sødeste babytrøje, som jeg kom til at hækle, den er bare meget piget (går ikke så meget op i pige og drengetøj generelt, men den her er meget piget) så nu håber jeg lidt det bliver en pige :lol: Ellers må jeg gemme den til næste barn/give den i gave hvis en omkring os får en pige.


Det er heller ikke fordi, jeg ikke hr lyst til at holde barsel. Jeg synes bare, det er meget længe at være væk fra arbejdsmarkedet og ikke bruge sin hjerne voldsomt meget...
Kæresten vil egentlig gerne tage en masse barsel. Men jeg er jo udflytningsramt og har forhandlet mig til en bonus på 3 måneders ekstra løn hvis jeg er ansat pr 31/12-17. Så derfor skal jeg have al barslen så jeg kan være ansat hele året, men ikke behøve at tage til Jylland og arbejde for pengene. :D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2016, 08:20

Så giver det god mening, 3 måneders ekstra løn er en del! Så havde vi nok valgt det samme :)

Tror jeg ville låne nogle gode bøger om et emne der kunne være interessant så jeg på den måde fik brugt hjernen, her regner jeg med at få læst forud på 2. semester, samt opdaterer hvad jeg har lært på 1., for et helt års pause er jo lang tid. Så tænker i hvert fald de første måneder uden barnet samt de sidste måneders barsel skal bruges på en masse læsning. Jeg er jo så heldig at have fællesbarsel i slutningen og dermed nemmere vil kunne læse en masse.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 4. sep 2016, 11:18

Øv. Jeg er lidt træt af at være gravid lige nu. Jeg har simpelthen så ondt i ryggen, så jeg ikke kan andet end at ligge. Vi havde gæster i går og jeg kunne ikke engang stå op de 5 minutter det tog at sige farvel :( Jeg havde det også med min datter, hvor en fys trykkede det ud en gang om ugen, da det er facetled, der låser sig fast i ryggen. Her har de bare ikke muligheden. Heldigvis forsvandt det i det sekund, jeg fødte sidst og det er altid noget. Så ved jeg da det forsvinder igen. Men hold op hvor er det anstrengende. Nu vil jeg prøve at tage i svømmeren og se om noget bevægelse kan få lidt styr på det.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

35+

Indlægaf Sangius » 4. sep 2016, 16:06

Rudolf - min veninde som lige har født havde også bare så ondt i ryggen og bækknenet da hun var gravid. Det forsvandt som dug for solen da baby kom ud. De kan godt nok lave ravage i kroppen, sådan nogle babyer!

Jeg har lige opdaget en meget lille smule brunt udflåd. Har haft meget lette menssmerter her til aften, men ikke noget jeg ellers synes er værd at nævne. Jeg er 35+1. Bør man reagere? Baby sparker fint derinde, og føler mig ikke bekymret :p
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2016, 17:35

Hvis det kun er lidt og der ikke kommer mere ville jeg ikke gøre noget, nu hvor du kan mærke baby lever fint. Kommer der mere eller smerter ville jeg nok ringe. Men altså, jeg ved intet så er blot hvad jeg ville gøre :)

Har du haft sex kan man jo godt bløde lidt og få brunt udflåd efterfølgende har jeg hørt, jeg er heldigvis sluppet for det, tror jeg ville blive lidt bange især da jeg var i 1. trimester.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

35 +

Indlægaf Sangius » 4. sep 2016, 17:43

Jeg endte med at ringe, da der kom frisk blod ud lidt tid efter. Ikke særlig meget, men stadigvæk. Jordmoder siger jeg skal slappe af i dag og i morgen, og at jeg skal ringe ind hvis jeg får smerter eller begynder at bløde mere. Hun siger det godt kan være en tegnblødning, men at vi jo må se tiden an. Det er jo lige liiiidt for tidligt endnu.
Jeg tror ikke der sker en dyt, tror måske bare jeg modner lidt, og har gået lidt for meget rundt i dag. Føler bare ikke, at der er noget under opsejling. :)

Havde det her sket tidligere i graviditeten var jeg også panikket, tror jeg. Nu tager jeg det egentlig fuldstændig roligt. Skulle hun komme ud nu, så kan hun jo godt tåle det, selvom det er for tidligt. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. sep 2016, 17:46

^ godt du kan tage det roligt! Det er helt sikkert også det bedste... Men uh, jeg ville blive nervøs. Godt du ringede, men mon ikke det bare er et tegn på, at du skal slappe lidt af. Lyt til din mor. :-p
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"