Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 1. sep 2016, 18:11

Ficus skrev:Min svigerinde, som var sat til marts, var til scanning igår og der var desværre ingen tegn på liv :trist: :trist:

Har det lidt skidt over hvor misundelig jeg var, men heldigt at jeg holdte det for mig selv.


Det var da forfærdeligt :(

Kan godt forstå, den dårlige samvittighed kommer krybende, men husk at den følelse, du har haft, er helt naturlig, og at der ikke er noget forkert i at føle sådan :kys:
0
Estrella
Indlæg: 52
Tilmeldt: 1. feb 2016, 08:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 88

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Estrella » 2. sep 2016, 19:54

Marigold - Er så ked af det på jeres vegne. Vi var i termingruppe sammen da vi ventede vores 12'er. Kan godt forstå du gerne vil være gravid så hurtigt som muligt. Men kan også godt se hvad psykologen mener. Håber det bedste for dig

Ang vitaminer så har jeg taget gravid vitamin piller. Men er løbet tør, så pt tager jeg bare folien. Har hørt godt om biogravid (som kan købes i Matas). Men det er bare super dyrt. 250,- for piller til en måned.

Jeg fik jo sat æg op den 15/8. Men begyndte at bløde i lørdags så ingen baby denne omgang. Vi skal heldigvis kun holde en måneds pause før vi kan gå i gang med nyt forsøg. Håber jeg slipper for overstimuleret denne gang.
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 3. sep 2016, 10:19

Jeg er blevet ringet op af et firma og er tilbudt job, jeg skal til samtale omkring det og det er selvfølgelig ikke sikkert jeg får det.

Hvis jeg får det, så bliver vi nød til at pause projekt bebs i nok et halvt år. Jeg har job i forvejen og er glad for det, jeg kan bare mærke nogle nedskæringer der kommer tættere og tættere på min stol. Da jeg er den med mindst erfaring forventer jeg at jeg er den der ryger ud først. Desuden tror jeg det andet er et super job, så jeg glæder mig til at høre mere om det.

Jeg satser ikke på at bringe baby på bane, mon ikke det er forventeligt når man ser på alder og jeg snakker gerne om det. Dog ikke lige at projekt baby er igang.
Senest rettet af Chloecat 3. sep 2016, 20:25, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 3. sep 2016, 19:48

Tak Estrella, ja husker dig godt :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 3. sep 2016, 19:52

Hvordan er det nu... Skal jeg tælle fra sidste mens er jeg 2+4. Men hvis man automatisk regner med at være 2+0 ved æl, så er jeg 2+6 eller? Og tæller æl den dag jeg har fået en positiv test eller først et til to døgn efter hvor æl vel reelt falder?
Åh så meget at forstå og selv om man så ved en masse så er der ingen garanti for en graviditet.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. sep 2016, 20:18

Marigold skrev:Hvordan er det nu... Skal jeg tælle fra sidste mens er jeg 2+4. Men hvis man automatisk regner med at være 2+0 ved æl, så er jeg 2+6 eller? Og tæller æl den dag jeg har fået en positiv test eller først et til to døgn efter hvor æl vel reelt falder?
Åh så meget at forstå og selv om man så ved en masse så er der ingen garanti for en graviditet.



Jeg mener, at man regner med, at man er 2+0 ved ÆL og så tæller frem på den måde :)
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 4. sep 2016, 15:15

Chloecat skrev:Jeg er blevet ringet op af et firma og er tilbudt job, jeg skal til samtale omkring det og det er selvfølgelig ikke sikkert jeg får det.

Hvis jeg får det, så bliver vi nød til at pause projekt bebs i nok et halvt år. Jeg har job i forvejen og er glad for det, jeg kan bare mærke nogle nedskæringer der kommer tættere og tættere på min stol. Da jeg er den med mindst erfaring forventer jeg at jeg er den der ryger ud først. Desuden tror jeg det andet er et super job, så jeg glæder mig til at høre mere om det.

Jeg satser ikke på at bringe baby på bane, mon ikke det er forventeligt når man ser på alder og jeg snakker gerne om det. Dog ikke lige at projekt baby er igang.


Hvorfor skal i sætte projektet på pause et halvt år?

Jeg er lige blevet tilbudt nyt job med start fra 1. november som jeg højest sandsynligt siger ja til i morgen. Vi overvejer derfor at droppe ÆL test osv indtil jeg er startet, da jeg jo ikke vil få løn under barsel, hvis jeg er gravid inden jeg starter. Men hvis det sker inden jeg starter, så må vi klare os uden så mange penge under barsel. Men vi har prøvet et år nu, og jeg vil ikke udsætte det meget længere :)
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 4. sep 2016, 17:58

S_imse skrev:Jeg er lige blevet tilbudt nyt job med start fra 1. november som jeg højest sandsynligt siger ja til i morgen. Vi overvejer derfor at droppe ÆL test osv indtil jeg er startet, da jeg jo ikke vil få løn under barsel, hvis jeg er gravid inden jeg starter. Men hvis det sker inden jeg starter, så må vi klare os uden så mange penge under barsel. Men vi har prøvet et år nu, og jeg vil ikke udsætte det meget længere :)


Tillykke med jobbet :) (hvis du siger ja)
Jeg tænker bare med tre mdrs opsigelse og med tre måneders prøvetid, så det lidt at blive gravid midt i det hele, jeg ser det som lidt af en overgangsperiode. Jeg ved heller ikke hvordan de er med optjening af ret til barsel med løn, ved det selskab jeg er nu, skal man have været der et år inden man går på barsel før man får løn. Det ville blive lidt stramt på dagpenge i en hel barsel, den ville ihvertfald blive betydelig sjovere med løn.

Jeg ved ikke hvad det rigtige er endnu, måske når jeg høre om jobbet og lønnen, så vil det blive tydligere om jeg vil den vej.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 4. sep 2016, 18:45

Chloecat skrev:
S_imse skrev:Jeg er lige blevet tilbudt nyt job med start fra 1. november som jeg højest sandsynligt siger ja til i morgen. Vi overvejer derfor at droppe ÆL test osv indtil jeg er startet, da jeg jo ikke vil få løn under barsel, hvis jeg er gravid inden jeg starter. Men hvis det sker inden jeg starter, så må vi klare os uden så mange penge under barsel. Men vi har prøvet et år nu, og jeg vil ikke udsætte det meget længere :)


Tillykke med jobbet :) (hvis du siger ja)
Jeg tænker bare med tre mdrs opsigelse og med tre måneders prøvetid, så det lidt at blive gravid midt i det hele, jeg ser det som lidt af en overgangsperiode. Jeg ved heller ikke hvordan de er med optjening af ret til barsel med løn, ved det selskab jeg er nu, skal man have været der et år inden man går på barsel før man får løn. Det ville blive lidt stramt på dagpenge i en hel barsel, den ville ihvertfald blive betydelig sjovere med løn.

Jeg ved ikke hvad det rigtige er endnu, måske når jeg høre om jobbet og lønnen, så vil det blive tydligere om jeg vil den vej.


Ja okay med tre måneders opsigelse, så kan jeg godt forstå det - jeg har heldigvis kun 1 mdr. Så tænker hvis jeg bliver gravid inden kan jeg nok godt skjule det indtil prøvetidsperioden er slut :)
Vi bor heldigvis i en billig lejlighed, så det ville godt kunne lade sig gøre på dagpenge. Men vi kigger også lidt på hus, men det ville ikke kunne løbe rundt hvis jeg kun får dagpenge.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 5. sep 2016, 08:19

Så er det her forsøg også blevet aflyst :( Samme som sidst, min slimhinde havde slet ikke udviklet sig fra sidste scanning til denne, og jeg har fået væske i livmoderen igen. Nu skal jeg tage provera (medicin der fremkalder mens) i 10 dage, og så går vi i gang med noget helt anderledes, som de ikke har prøvet før. Det er lidt svært at forklare, men det er lidt et mix af de forskellige former for fertilitetsbehandling. Det er et eksperiment, men jeg håber det er det der virker for os..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. sep 2016, 08:28

PinkPowerPrincess skrev:Så er det her forsøg også blevet aflyst :( Samme som sidst, min slimhinde havde slet ikke udviklet sig fra sidste scanning til denne, og jeg har fået væske i livmoderen igen. Nu skal jeg tage provera (medicin der fremkalder mens) i 10 dage, og så går vi i gang med noget helt anderledes, som de ikke har prøvet før. Det er lidt svært at forklare, men det er lidt et mix af de forskellige former for fertilitetsbehandling. Det er et eksperiment, men jeg håber det er det der virker for os..


Ihhh, det er jeg ked af at høre :kram: Håber, du er relativt ok, og fortrøstningsfuld omkring den nye behandling - at de har givet dig tryghed, selvom det er lidt eksperimentelt :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. sep 2016, 08:29

Beklager, jeg ikke får fulgt så meget med. Jeg hepper naturligvis, og føler med dem, hvor det ikke går som håbet.

Nu er der snart "kun" en måned til vores infomøde, og har indtil videre kastet energien over projekt vægttab frem for projekt baby. I hvert fald mentalt. Og det går faktisk ganske fint :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 5. sep 2016, 09:10

PinkPowerPrincess skrev:Så er det her forsøg også blevet aflyst :( Samme som sidst, min slimhinde havde slet ikke udviklet sig fra sidste scanning til denne, og jeg har fået væske i livmoderen igen. Nu skal jeg tage provera (medicin der fremkalder mens) i 10 dage, og så går vi i gang med noget helt anderledes, som de ikke har prøvet før. Det er lidt svært at forklare, men det er lidt et mix af de forskellige former for fertilitetsbehandling. Det er et eksperiment, men jeg håber det er det der virker for os..


Øv PPP :ae: Hvor er det dog uretfærdigt! Jeg håber, at det næste forsøg lykkes. Havde du også problemer med slimhinden inden I gik igang med fertilitetsbehandling? Nu ved jeg godt det ikke er det samme, men pga. Pergotime har min slimhinde kun været på 6 mm i vores to først IUI. Denne gang var den på 10 mm(!!!) og den burde ellers blive mindre og mindre for hver cyklus med Pergotime. Det eneste jeg gjorde anderledes var at drikke hindbærbladte, fra jeg stoppede med at bløde og indtil inseminationen.
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 5. sep 2016, 09:15

MyGirl skrev:Beklager, jeg ikke får fulgt så meget med. Jeg hepper naturligvis, og føler med dem, hvor det ikke går som håbet.

Nu er der snart "kun" en måned til vores infomøde, og har indtil videre kastet energien over projekt vægttab frem for projekt baby. I hvert fald mentalt. Og det går faktisk ganske fint :)


Hvor er det spændende! :dance:

God idé at fokusere på noget andet :) Jeg blev insemineret for tredje gang i fredags. For første gang havde jeg to æg (det ene dog lidt mindre end det andet) og min slimhinde var PERFEKT denne gang (den har været til den tynde side de to andre gange). Måske er det lykkens gang denne gang?! Hvis ikke, så trøster jeg mig med, at vi kan gå igang med ICSI i næste cyklus :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. sep 2016, 09:22

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Beklager, jeg ikke får fulgt så meget med. Jeg hepper naturligvis, og føler med dem, hvor det ikke går som håbet.

Nu er der snart "kun" en måned til vores infomøde, og har indtil videre kastet energien over projekt vægttab frem for projekt baby. I hvert fald mentalt. Og det går faktisk ganske fint :)


Hvor er det spændende! :dance:

God idé at fokusere på noget andet :) Jeg blev insemineret for tredje gang i fredags. For første gang havde jeg to æg (det ene dog lidt mindre end det andet) og min slimhinde var PERFEKT denne gang (den har været til den tynde side de to andre gange). Måske er det lykkens gang denne gang?! Hvis ikke, så trøster jeg mig med, at vi kan gå igang med ICSI i næste cyklus :D


Tænkte lige på, da jeg så dit andet indlæg, hvor langt du mon var i processen :)

Jeg krydser alt! Ih, hvor spændende. Håber virkelig, den er der denne gang!
0

Tilbage til "Graviditet"