Er du en god nabo?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. sep 2016, 04:31

Til den ene er vi. Den anden er jeg skidrligeglad med.

Eller: lige nu, hvor der kører tunge maskiner rundt i haven fra kl. 6.00 er vi bare skod. Men vi har da meldt ud, at der bliver larm.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Anlewi » 5. sep 2016, 04:55

Jeg jeg er en god nabo.

Mine drenge ved de ikke må larme generelt og løbe indenfor.
På samme måde lukker vi døren, fremfor at smække den når vi kommer og går.
Vaskemaskinen kører ikke efter 21:00 og vi holder aldrig fest eller spiller høj musik,
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf JoyNips » 5. sep 2016, 05:26

Ja, jeg er lydløs og man opdager ikke min eksistens, andet end hvis man møder mig i opgangen, hvor jeg hilser. Jeg gider ikke rigtig at komme folk ved og jeg betaler mig helst fra arbejdsdagene i andelsforeningen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Ondemand » 5. sep 2016, 05:57

Der er over 100 meter til nærmeste nabo, men vi har et rigtigt fint nabo samarbejde herude :)
Jeg leverer friske æg, og løser problemer med it og teknologi sådan generelt .. til gengæld hjælper naboerne når der skal køres skrammel til genbrugsstationen og andre praktiske ting.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Persnikedy » 5. sep 2016, 06:34

I min opgang er det meget lydt, og heldigvis er vi alle stille mennesker.

Jeg søger for at hvis jeg holder fest så komemr der en seddel op i opgangen 2 uger før. Jeg skruger ned for musik og tv i ordenlig tid (både til hverdag og fest). Vi hilser på hinanden og kan da få den obligatoriske sludder engang imellem. Jeg støvsuger/bruger maskiner før kl 20 og aldrig efter.

Min ene nabo er lige flyttet, hende vil jeg savne for hun var da bare skøn. Jeg havde hendes telefon nummer og hun havde mit. Hun var en ændre dame der var nervøs for at hun skulle efterlade et sterinlys eller andet så vi aftalte at hun fint kunne bede mig om at kigge ind af vinduerne hvis hun sendte sådan en sms. Hun bankede nogen gange på hvis hun havde overskud af madvare. Og det eneste jeg hørte til hende var hamren fra tid til anden (mener hun lavede noget kunst der involverede hammer og søm).


Jeg er nok ikke den bedste nabo til at være social. Også elsker jeg at tage bad lige inden jeg skal i seng omkring midnat. Heldigvis er der ingen der nogenside har nævnt det som et problem i de 9 år jeg har boet her.
I de 9 år har jeg så også kunnet høre overboens bornholmer ur, men det er kun en irritation når han ikke stiller det rigtigt. Det skal da dinge når kl er hel og halv, og ikke som lige i disse dage 53 og 23. Men hvis han indstiller det så er det jo også forvirrende for mig....
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2016, 06:45

Det vil jeg tro. Vi er generelt ret stille og tvivler på, at vores nabo hører ret meget til os. Det er nok nærmere underboen, der hører noget til os, hvis det er - dvs. vores katte, der jo hopper en del op og ned på gulvet og godt kan tage noge racerture igennem lejligheden. Men da vi fik kattene, gav vi besked til underboen og undskyldte på forhånd for evt. støjgener. Mere kan man jo ikke rigtig gøre.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Rapfisk » 5. sep 2016, 06:52

Jeg får at vide af mine overboer med jævne mellemrum, at jeg er en god underbo, og at de, hvis de ikke ser mig, er bange for, at jeg har fundet et andet sted at være og påtænker at flytte. De er guld værd, altså :love:

Min underbo er en mand af få ord, men noget af det første, han sagde til mig, var, at han ville klage, hvis der var noget, og det har han aldrig gjort.
0
Livslinjen: 70 201 201
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Lulu » 5. sep 2016, 07:18

Det er jo andre der skal vurdere om vi er gode naboer eller ej. Men jeg mener at vi tager hensyn hvor vi kan.

Dog har vi en dreng på 2,5 der elsker at bade i sit badebassin udenfor. Og det skal være uden tøj på, så han er hele sommeren rendt rundt splitternøgen. Vores naboer har to hunde så han er også tit løbet hen til hækken og har kaldt på dem med frit udsyn til alle hans herligheder. Vores rækkehuse er nybyggede så hækkene er lave og ikke tætte endnu.
Måske det har været et problem for nogen af naboerne, men ingen har sagt noget, så satser på alle har overlevet den nøgne 2,5 årige der har styrtet rundt i haven fra morgen til aften.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Luffegås » 5. sep 2016, 07:27

Personligt, er jeg blevet bvedre til at tænke, hvis man vil bo i lejlighed eller til leje, må man altså også finde sig i det der hedder almindelig daglig livsførelseslarm. Såsom at der kan risikeres at der bliver grinet højt, og finde sig I at overboen går i høje hæle på trægulv i få minutter, og f.eks. en vaskemaskine. Min far er helt omvendt, og bor i et kæmpe socialt boligbyggeri, og hans motto er "Hvis man vil larme SÅ MEGET som de andre må man da købe et hus på landet".. Og det er bare fordi man kan høre hunden ovenpå gå :P

Det jeg dog nok har på min samvittighed er alle de skænderier jeg havde med min eks. Fuck jeg kunne råbe, og vi sloges, og det var så forfærdeligt, gad ikke være nabo til det selv.
Nu er jeg jo nyforelsket, så der er det noget andet der får mig til at skrige :fløjt: men selv her prøver jeg at holde mig under et acceptabelt niveau efter kl. 23. Her er ikke specielt lydt, men man høre lyden af nogen der samtaler, men ikke hvad de siger.
Men tilgengæld har jeg også noget på mine 2 nærmeste naboer. Den ene drikker, og invitere drukkammerater hver gang der har været spillet bold på stadionet, og så sidder de hele natten med høj musik og råber. Og min gamle overbo, som er meget gammel, får hjemmehjælp hver 2-4 time i døgnet ca. Også om natten, og de tramper ind, og rykker rundt på møbler, men jeg acceptere det, konen skal jo have hjælp, men det betyder altså man må finde sig i at blive vækket ca. ved 1 tiden og ved 5 tiden hver nat.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Mi55y » 5. sep 2016, 07:34

Min underbo siger i hvert fald, at jeg er en god nabo - fordi hun aldrig hører mig, og jeg altid hænger seddel op i god tid, før jeg får gæster, der kan tænkes at larme.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Rapfisk » 5. sep 2016, 07:57

Let off topic: Det er sjovt, hvordan alle skriver, at de er gode naboer, fordi de ikke kan høres. Andre steder i verden ville en god nabo sikkert være én, der var en god ven, én, man kunne låne sukker af eller noget helt tredje, der faktisk involverer interaktion :lol:
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf paint » 5. sep 2016, 08:53

Med risiko for at blive beskyldt for selvfedme, har jeg et fint forhold til min underbo, som er en ældre dame, som har det lidt svært med trapperne. Jeg ringer derfor, med jævne mellemrum, når jeg/vi skal ud at handle, på hos hende, og spørger om hun skal have noget med.
Det er hun meget glad for.

Til gengæld, siger hun aldrig noget, hvis der har været lidt tam tam oppe hos mig.

Win/Win :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. sep 2016, 09:20

Luffegås skrev:Personligt, er jeg blevet bvedre til at tænke, hvis man vil bo i lejlighed eller til leje, må man altså også finde sig i det der hedder almindelig daglig livsførelseslarm.


Helt enig, der må være rummelighed overfor helt almindelig kulisse-støj når man vælger at bo så tæt med andre :)

Og kulissestøj det er da også en del af liguster-herligheden, det er bare andre former lyde end i lejlighedskomplekset.
Der er f.x. massere af græs der skal klippes, hække der skal trimmes, huse der skal renoveres, brænde der skal flækkes...
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf sortkaffe » 5. sep 2016, 10:34

nej ikke hvis man spørger min nabo af
Bor til leje et sted hvor man gerne må have hund, og min hund svarer tilbage når andre hunde gør.
Han kan også godt finde på at gø når han lige får et flip og drøner rundt i haven. Altså han står aldrig og gør en hel dag, og han er aldrig alene i haven. Bare for at få det på plads :) Naboen tror så at hvis der er andre hunde der gør, at det så er min hund, selvom han ligger pænt i sin kurv og sover..

Lige udenfor min have er der en mindre skov, og når træerne smider blade ..ja så falder der rigtig mange blade ned i min have
og nogle af dem når at blæse over i min naboes have før jeg får dem revet sammen. Det er min nabo også meget utilfreds med.

- glæder mig til at flytte
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf zembra1986 » 5. sep 2016, 11:10

Det må man spørge mine under/overboer om

Jeg bor i lejlighed, hvor der er rimeligt lydt, og jeg mener selv jeg er en forrygende overbo/underbo. Jeg holder ikke fester, jeg spiller ikke høj musik, jeg tænker over ikke at skrue for højt op for tv'et, om natten og sent om aftenen sørger jeg for at gå lidt mere stille rundt i min lejlighed og ikke trampe rundt. skal jeg have en hylde sat op eller lignende så gør jeg det i dagtimerne og jeg støvsuger sjældent om aftenen.

Til gengæld gider jeg ikke være social med dem i opgangen. Jeg hilser pænt hvis jeg støder på dem og de gør det samme, jeg kan også godt lige stoppe op og snakke 1-2 min med min underbo som er en sød ældre dame, men det er også det. Jeg er ret privat omkring mit hjem og holder mig mest for mig selv. Det virker dog også til at være standard opførslen her, så jeg passer nok meget godt ind.
0

Tilbage til "Livets forhold"