Husmoder-blær-dig-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf dykkersild » 5. sep 2016, 09:39

Skovhindbær, brombær og blåbær syltetøj på lager til den næste lange stykke tid - og lidt til værtindegaver.
Hurra for den svensk skov - jeg er den eneste i mit område, der giver tosse rundt derude og samle bær.

Porse og prikbladet periokon snaps er også klar til div. julefrokoster og gaver.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf kidkomb » 5. sep 2016, 09:49

dykkersild skrev:Skovhindbær, brombær og blåbær syltetøj på lager til den næste lange stykke tid - og lidt til værtindegaver.
Hurra for den svensk skov - jeg er den eneste i mit område, der giver tosse rundt derude og samle bær.

Porse og prikbladet periokon snaps er også klar til div. julefrokoster og gaver.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men blev vildt nysgerrig:
Prikbladet perikon; er det så potent i snaps, at man bør advare evt p-pille-brugere inden de drikker det?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2016, 09:58

´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf vibbsen » 5. sep 2016, 12:23

Wizzze skrev:´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:


Jeg lavede frikadeller efter din opskrift....Og de blev MEGA gode....Og jeg føler mig faktisk så overskudsagtig i den anledning, at jeg kan dele ud af det.... :preggo2: :preggo2:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Persnikedy » 5. sep 2016, 12:41

Jeg er igang med at lave diverse til at fylde fryseren.

Gryderet med paprika og svinekød (længest væk) tilsættes sener cocktail pølser og væsken fra 2 glas champion. Måske endda en champion eller 2...

Tættest på er en gryde med bolognese, eller ind til videre er det 2 pakker bacon, 1,2 kilo hakket kød, 1 kilo gulerod, en stor knoldselleri, 1 kilo løg og 7 fed hvidløg. Jeg har lige inden jeg satte mig her tilsat en halv flaske rødvin, ladet det dampe af og tilsat 2,5l knuste tomater.

Så er der både til lasagne og fryseren!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Persnikedy » 5. sep 2016, 12:46

I tilfælde af at sovsen koger over så kan jeg jo gøre en anden husmor ting som jeg ellers havde udsat... gulvvask
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Flora » 5. sep 2016, 12:48

Wizzze skrev:´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:


Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan man laver risengrød på en måde der ikke er husmoderlig med mindre man køber den færdig, men så kan det vel næppe kaldes at lave det? :gruble:

Enlighten me please :blomst:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2016, 12:56

Flora skrev:
Wizzze skrev:´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:


Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan man laver risengrød på en måde der ikke er husmoderlig med mindre man køber den færdig, men så kan det vel næppe kaldes at lave det? :gruble:

Enlighten me please :blomst:


Husmoder måden er at koge ris og mælk op, og så pakke gryden væk i sengen pakket ind i dynen nogle timer.
Den hurtige ikke husmoderlige måde, er bare at koge op, og så lade gryden stå og små simre på lavt blus i små 3 kvarter.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Flora » 5. sep 2016, 13:02

Wizzze skrev:
Flora skrev:
Wizzze skrev:´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:


Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan man laver risengrød på en måde der ikke er husmoderlig med mindre man køber den færdig, men så kan det vel næppe kaldes at lave det? :gruble:

Enlighten me please :blomst:


Husmoder måden er at koge ris og mælk op, og så pakke gryden væk i sengen pakket ind i dynen nogle timer.
Den hurtige ikke husmoderlige måde, er bare at koge op, og så lade gryden stå og små simre på lavt blus i små 3 kvarter.


Ah ok. Jeg synes nu begge metoder er husmoderlige og noget man gerne må blære sig med. Men jeg er så også pænt udfordret på risengrødsområdet :genert:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Akehurst2 » 5. sep 2016, 13:20

Wizzze skrev:´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:


Jo tak - mine husmoderbedrifter ud i madlavning på det seneste fordeler sig således:

Fredag: Mand lavede mad
Lørdag: Mand hentede take away
Søndag: Mand inviterede på restaurant.

:tie: :tie:
6
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Torn » 5. sep 2016, 13:25

Jeg koger hønsekødssuppe på en rigtig kylling. Normalt køber jeg mig fra det.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2016, 13:27

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:´Kæft hvor er I overskudsagtige og lidt nederen :whine:
Hilsen ham der ikke lavede dagens gode gerning ud over risengrød i går, og det var ikke engang på husmoder måden :genert:


Jo tak - mine husmoderbedrifter ud i madlavning på det seneste fordeler sig således:

Fredag: Mand lavede mad
Lørdag: Mand hentede take away
Søndag: Mand inviterede på restaurant.

:tie: :tie:


Men er husmoderbedriften så ikke, at have afrettet manden så godt? :devil: :D
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf dykkersild » 5. sep 2016, 13:29

kidkomb skrev:
dykkersild skrev:Skovhindbær, brombær og blåbær syltetøj på lager til den næste lange stykke tid - og lidt til værtindegaver.
Hurra for den svensk skov - jeg er den eneste i mit område, der giver tosse rundt derude og samle bær.

Porse og prikbladet periokon snaps er også klar til div. julefrokoster og gaver.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men blev vildt nysgerrig:
Prikbladet perikon; er det så potent i snaps, at man bør advare evt p-pille-brugere inden de drikker det?


Nej - hvis du forestiller dig, at du lavet snapeessens som fylder 1 syltetøjsglas - så har du samlet cirka 1/3 syltetøjsglas fyldt med blomsterknopper, dækket med snaps/vodka - og så siet det til essens. Denne essens blander du op med neutral snaps - f.eks. 1/10 del essens og fortynde op med neutral snaps op til 1L. Og af denne snaps drikker du en genstand på 2cl. Det er i koncentreret mængder det kan have en virkning på virkningen af p-piller - f.eks. i lykkepiller. Ikke i en enkelt kryddersnaps.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf dykkersild » 5. sep 2016, 13:31

Persnikedy skrev:Jeg er igang med at lave diverse til at fylde fryseren.

Gryderet med paprika og svinekød (længest væk) tilsættes sener cocktail pølser og væsken fra 2 glas champion. Måske endda en champion eller 2...

Tættest på er en gryde med bolognese, eller ind til videre er det 2 pakker bacon, 1,2 kilo hakket kød, 1 kilo gulerod, en stor knoldselleri, 1 kilo løg og 7 fed hvidløg. Jeg har lige inden jeg satte mig her tilsat en halv flaske rødvin, ladet det dampe af og tilsat 2,5l knuste tomater.

Så er der både til lasagne og fryseren!


glas champion - hun sagde glas champion - frem med pisken :nerve:
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Husmoder-blær-dig-tråden

Indlægaf Persnikedy » 5. sep 2016, 13:33

dykkersild skrev:
Persnikedy skrev:Jeg er igang med at lave diverse til at fylde fryseren.

Gryderet med paprika og svinekød (længest væk) tilsættes sener cocktail pølser og væsken fra 2 glas champion. Måske endda en champion eller 2...

Tættest på er en gryde med bolognese, eller ind til videre er det 2 pakker bacon, 1,2 kilo hakket kød, 1 kilo gulerod, en stor knoldselleri, 1 kilo løg og 7 fed hvidløg. Jeg har lige inden jeg satte mig her tilsat en halv flaske rødvin, ladet det dampe af og tilsat 2,5l knuste tomater.

Så er der både til lasagne og fryseren!


glas champion - hun sagde glas champion - frem med pisken :nerve:



Brøds mig ikke om champion, så kommer kun væsken i
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Mad og drikke"