Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 5. sep 2016, 18:49

Wunder8 skrev:
Lys skrev:
Wunder8 skrev:
Lys skrev:Jeg har en date i morgen. Inkl vin. Helt fra start syntes jeg, at han virkede ret lovende, og jeg er da fortsat positivt indstillet (især fordi han var med på vin frem for gåtur), men pga ferie og sygdom er der næsten gået en måned fra vi matchede - og det er for længe til mig. Jeg kan simpelthen ikke opretholde interesse og smalltalk så længe med en, jeg ikke har mødt. Men det sker så også i morgen.


I hear you! Jeg skal mødes med en fyr på torsdag, og på det tidspunkt har vi skrevet sammen i knap to uger (han har ikke kunne mødes før pga. en rejse). Vi skriver rigtigt godt sammen og han virker vildt sød, men jeg er ærligt talt også lidt ved at gå til af utålmodighed - er slet ikke vant til at have længere sms-korrespondancer inden man mødes, og jeg kan mærke, jeg er bange for at skuffe/blive skuffet, fordi vi har god kemi på skrift. Hvor meget kontakt har I haft, og har du en god fornemmelse?


De sidste par uger har vi haft kontakt næsten hver dag, men der har været et par dage, hvor jeg ikke har skrevet til ham - fordi jeg ikke rigtigt vidste hvad jeg skulle skrive. Jeg var sløj og lavede ikke andet end job og at ligge på sofaen og slappe af. Han svarer rimeligt hurtigt, når jeg skriver til ham, men jeg kunne godt bruge lidt mere initiativ fra hans side. Men han er måske også løbet lidt sur i smalltalken ;)

Jeg tror faktisk også, at frygten for at det er en skuffelse fylder en del - jeg er ved at være lidt træt af det her datingshow, og jeg synes det er hårdt at starten forfra fra scratch hele tiden med en ny mand. Det er også sjovt, men jeg håber jo hele tiden på at det lykkes og så skuffelsen oveni, når det så alligevel ikke lykkes...


Uh, så er en måneds tid altså også en del! Fedt at I har fået an aftale i hus :) Jeg tænker, det er meget normalt ikke at ville skrive så meget. Dels oplever jeg, at en del mænd egentlig ikke er så meget til den slags (dog ikke ham jeg har gang i, han skriver nogle MEGAlange beskeder :ninja: ), dels er det også lidt tidskrævende at skulle have længere samtaler kørende. Kan i hvert fald tydeligt se på vores korrespondance, at det er i weekenderne, at samtalen glider mest.

Det dér element af potentiel skuffelse fylder rigtigt meget hos mig, og jeg har ikke engang datet sådan vildt meget i forhold til mange andre. Men tanken om at investere en masse i én, der måske slet ikke er et match i virkeligheden, er træls. Apropos dit tidligere indlæg, så har min date i øvrigt lige foreslået, om vi skal starte med en gåtur. Godt nok videre mod en bar, men stadig. Jeg vil bare gerne starte med en stor fadøl! Har virkeligt aldrig kunnet se pointen i at GÅ og snakke :mellow:


Ja fatter det heller ikke :lol: Eller, jeg gider godt gå en tur og snakke med folk, jeg kender, og jeg har faktisk haft en fantastisk 2. date med en lang gåtur - men der begyndte vi også at holde i hånd og kysse. Men med en helt fremmed er der simpelthen for mange ting at holde styr på. Man skal gå uden at gå ind i hverken ham, andre eller træer og buske, man skal holde samtalen i gang mens man går, og så skal man jo også kigge på han en gang imellem. Helt umuligt!

Det er meget nemmere med alkohol involveret :D

Jeg håber, at du får ledt gåturen hen til en øl - og at det bliver en succes på torsdag!
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 5. sep 2016, 20:12

JessicaD skrev:Jeg ser nu også det at ønske en kæreste som noget helt naturligt - ligesom at de fleste også gerne vil have veninder/venner. Man kan da sagtens leve alene, men hvorfor skulle man? Det er da skønt at dele sit liv med nogen, og det er da kun endnu mere skønt i et forhold, hvor man kommer rigtig tæt både fysisk og psykisk.


Lige præcis. Jeg tænker, hvis en person der ikke rigtig havde nogen venner og gav udtryk for at det ville h*n gerne have, ville man nok ikke tænke at personen ikke hvilede i sit eget selskab, eller ville have venner fordi de ikke kan klare udfordringer selv. Hvorfor er det så anderledes, når det er en kæreste man gerne vil have? :gruble:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 5. sep 2016, 21:07

Jeg vil gerne have ført til protokol, at jeg hader at være forelsket. Og det mener jeg ikke på sådan en "Ih, jeg hader det bare zå meget, tihi!" agtig måde, men som i: Jeg synes det er ubehageligt og vil gerne have, at det går væk, nu hvor det har gjort sit job og gjort mig opmærksom på, at jeg ER vild med fyren.

Hey følelser, jeg slår op. Ha! ... Pis. Virkede ikke. :(
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2016, 21:51

Citat slettet

Tror, du misforstod mit indlæg lidt - eller også misforstår jeg dit.

Men skrev jo netop, at jeg godt var klar over, at andre ikke nødvendigvis havde været igennem samme proces som jeg. Og bla. derfor måske ikke oplever samme beruselse over frihed ...

Jeg har ikke noget sted skrevet, at folk i forhold ikke kan håndtere problemer alene. Blot at en af grundene til, at jeg er blevet så glad for at være single er, at jeg tydeligere og tydeligere mærker den styrke og uafhængighed, jeg har udviklet.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 5. sep 2016, 21:59

Har haft en af de fantastiske oplevelser i dag.

Sjeg kontaktes af fyr på Tinder, der spørger hvor jeg bor. Jeg har profiltekst på, det har han ikke. Jeg svarer og han svarer ditto tilbage. Jeg spørger herefter hvad han laver. Han svarer retur "er det vigtigt"? Jeg svarer at det er det da ofte, for det man laver præger ofte en som privatperson (feks kan jeg ofte sige noget i privat regi, hvor man kan høre jeg er jurist). Jeg får så svaret tilbage "Hvor er du nedern"
6
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2016, 22:01

JessicaD skrev:Jeg ser nu også det at ønske en kæreste som noget helt naturligt - ligesom at de fleste også gerne vil have veninder/venner. Man kan da sagtens leve alene, men hvorfor skulle man? Det er da skønt at dele sit liv med nogen, og det er da kun endnu mere skønt i et forhold, hvor man kommer rigtig tæt både fysisk og psykisk.

Jeg kan da godt forstå, at man er glad for at være single, hvis der har været nogen virkelige dårlige kærester i billedet før i tiden, men det er jo også en helt anden situation, og derfor kan det scenarie ikke rigtig sammenlignes med andre, der har haft gode forhold og derfor ser parforholdet som noget, der tilføjer glæde og tryghed og en masse fede oplevelser i livet. Hvem vil ikke gerne have mere af det? :D


Her er jeg så - surprise - slet ikke enig.
"Hvorfor skulle man leve alene?", spørger du. Frihed kunne være en af mange begrundelser.

Jeg har også haft et par rigtigt dejlige forhold af en 3-4 års varighed. Og tænker tilbage på dem med glæde. Ikke desto mindre har jeg i hvert fald p.t. ikke speciel lyst til at være i forhold. For mig behøver det ikke have noget med dårlige erfaringer at gøre. Somme tider ændrer både man selv som person og éns behov og ønsker sig bare.

Hvad angår, hvad der er "naturligt", som en af jer kaldte det ... Åh, skal vi ikke lade være med at gå ned ad den sti, hvor vi hver især sidder og plæderer for, at netop det, vi selv foretrækker, er det "naturlige" - underforstået "det alle andre også burde gøre"? Det er sgu for trættende at debattere på den måde ...
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2016, 22:24

Animi skrev:
JessicaD skrev:Jeg ser nu også det at ønske en kæreste som noget helt naturligt - ligesom at de fleste også gerne vil have veninder/venner. Man kan da sagtens leve alene, men hvorfor skulle man? Det er da skønt at dele sit liv med nogen, og det er da kun endnu mere skønt i et forhold, hvor man kommer rigtig tæt både fysisk og psykisk.


Lige præcis. Jeg tænker, hvis en person der ikke rigtig havde nogen venner og gav udtryk for at det ville h*n gerne have, ville man nok ikke tænke at personen ikke hvilede i sit eget selskab, eller ville have venner fordi de ikke kan klare udfordringer selv. Hvorfor er det så anderledes, når det er en kæreste man gerne vil have? :gruble:


Igen: det er ikke alle singler, jeg ser som nogen, der ikke hviler i sig selv. Det synspunkt ville jo være decideret stupidt i sin generalisering.

Anyway: Idet jeg aldrig ser - lad mig bare sige det ligeud, som jeg tænker det i en del af tilfældene, hvor folk klager over ikke at have en kæreste - ynkelige og pivede statusopdateringer på FB fra folk, der ønsker sig venner, kan jeg ikke rigtigt sige noget om dette. Men hvis der var lige så mange af disse opdateringer igen og igen fra de samme personer, ville jeg nok også dér tænke: "Hvad med at prøve at blive tilpas i dig selv først?" evt: "Jamen, så kom da i gang!", fordi det ofte er personer, der ikke tør prøve noget nyt af, der siger/skriver de her ting.

Jeg tror, det, der trigger mig i de tilfælde er, at jeg får en stærk følelse af, at de her mennesker tænker: "Hvis bare jeg havde en kæreste, ville alting være meget bedre". Det virker så offeragtigt.

Intet galt i at ville have en kæreste eller ønske sig nære relationer eller at dele følelser/sex/dagligdag/og hvad I nu ellers anfører herinde. Kan da sagtens følge det. Nogle mennesker har bare en tendens til i mine øjne at pive en masse, ikke rigtigt at gøre noget ved sagen og generelt synes, det er enormt synd for dem. Hele tiden. De falder hen i sådan én tilstand, hvor det er trygt og godt at pive over, samtidig med de intet ændrer i deres egen adfærd.

Det orker jeg ikke.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. sep 2016, 23:25

Dumbledory skrev:Det må da også være irriterende at støde ind i - eller værre endnu - tiltrække de der offermentalitetstyper.. det forstår jeg godt at du ikke orker, hvis det er det du oplever. Så kan man jo trykke på "følg ikke længere" på Facebook og når de så kommer i forhold - vupti, tilbage igen.


Jeg ser dem blot i mit feed nu og da. Eller irl blandt venners venner - eller blandt kolleger, når snakken falder på de emner. Kan sagtens abstrahere og bare sortere det fra. Men nu gik hele snakken jo på: Hvad ligger der bag folks ønsker om at få en kæreste?
Og min oplevelse er - på baggrund af det "piveri", jeg oplever flere steder - at der somme tider ligger nogle ret ærgerlige grunde bag - hvor det egentlig ikke er ønsket om at få en kæreste, der fylder. Men snarere et ønske om bare ikke at være alene.

Og nej, jeg gider snart ikke rigtigt komme med flere disclaimers om, at ikke alle singler er sådan ... :træt: Jeg står ved, at jeg oplever en del singler sådan. Som nogle, der ynker rigtigt meget over, at det er så hååårdt og kedeligt at være alene, og alting er også meget bedre sammen med en kæreste.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 6. sep 2016, 02:41

Jamen, jeg tror faktisk mit liv ville være bedre med en kæreste. :genert: Selvfølgelig ikke bare med en eller anden random fyr, men en jeg virkelig elsker og omvendt.
Ligesom jeg også er overbevist om at mit liv er meget bedre med mine venner og min familie. Jeg tror mit liv ville være markant dårligere uden disse ting, omend det da alligevel sagtens kunne være et godt liv.
Jeg gider faktisk ikke at være alene mere, for det har jeg været i rigtig mange år nu. Ligesom da jeg som 16 årig ikke havde nogen venner, der var jeg på det punkt også træt af at være alene. Jeg fungerer bare bedst sammen med andre :genert: Selvom jeg da sagtens kan være og elsker alenetid. Det har jeg bare ekstremt meget af nu :D

Altså, jeg kan sagtens forstå at det er irriterende hvis folk bare sidder og piver uden at gøre noget. Men selve ønsket om ikke at ville være alene kan jeg ikke rigtig se noget galt i.
11
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 6. sep 2016, 04:27

ManicNinja skrev:
Mumifar skrev:Kan i ikke bare gå en tur hen til en vinbar


Haha! Det kan man da kalde en pragmatisk løsning!


Men man behøver jo ikke at gøre tingene mere komplicerede end de er!!!
Jeg skulle saft suse mig ikke være sammen med én der kunne se det som et problem, at man gik en tur, tog på øl eller vinbar, om man sad på en bænk i Kongens Have eller noget helt andet.
Man giver lidt og man tager lidt og når vi er nede i småtings afdelingen som her, så bliver jeg altså lidt mærkelig.

Altså 2 mennesker har skrevet sammen i et stykke tid. De kan lide hinandens billeder og ud fra deres skriftlige kommunikation matcher de ret godt.
Den éne kommer så med et forslag og at gøre A men det gider den anden ikke. Vedkommende vil hellere gøre B.

Jeg mener, kom nu lige lidt ind i kampen og lad være med at være sådan et curling barn (ej det gider jeg godt nok ikke lave - jeg gider KUN det jeg har lyst til.
Det er jo nærmest sådan en magtkamp fra starten af.

Mød nu bare hinanden og lad vær' med at begrænse Jer selv!!!!!
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 6. sep 2016, 05:24

Jeg kommer også lige med et lille indspark om det emne. Jeg har aldrig boet med en kæreste, men ved, at mit liv ville være bedre med en. Jeg har nemlig alt for meget kærlighed at give af. Og jeg giver rigeligt til mig selv, familie og venner.
Mit liv er ret godt uden en kæreste, men med ville det være så godt. Jeg elsker at rejse, og det giver bare noget andet for mig, at være afsted med en kæreste, frem for en veninde (hvis selskab jeg vel at mærke også nyder meget). Det er lignende tanker og ønsker jeg ser rundt omkring.
3
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 6. sep 2016, 05:38

Mumifar skrev:
ManicNinja skrev:
Mumifar skrev:Kan i ikke bare gå en tur hen til en vinbar


Haha! Det kan man da kalde en pragmatisk løsning!


Men man behøver jo ikke at gøre tingene mere komplicerede end de er!!!
Jeg skulle saft suse mig ikke være sammen med én der kunne se det som et problem, at man gik en tur, tog på øl eller vinbar, om man sad på en bænk i Kongens Have eller noget helt andet.
Man giver lidt og man tager lidt og når vi er nede i småtings afdelingen som her, så bliver jeg altså lidt mærkelig.

Altså 2 mennesker har skrevet sammen i et stykke tid. De kan lide hinandens billeder og ud fra deres skriftlige kommunikation matcher de ret godt.
Den éne kommer så med et forslag og at gøre A men det gider den anden ikke. Vedkommende vil hellere gøre B.

Jeg mener, kom nu lige lidt ind i kampen og lad være med at være sådan et curling barn (ej det gider jeg godt nok ikke lave - jeg gider KUN det jeg har lyst til.
Det er jo nærmest sådan en magtkamp fra starten af.

Mød nu bare hinanden og lad vær' med at begrænse Jer selv!!!!!


Der kom du godt nok af med noget indebrændthed! Har du det bedre nu?

Jeg ved ikke lige, hvor du ser at man begrænser sig selv, fordi man (=jeg) reflekterer lidt over, hvordan det er en god ide at møde de mennesker, man matcher med på Tinder og lignende fora?

Mit spørgsmål kom jo netop ud af en følelse af ikke at være ville være for needy og detaljeorienteret ved at foreslå en anden ramme for første møde end hans forslag, men omvendt føles det også dumt at mødes på en måde, man har vildt dårlige erfaringer med, blot fordi man ikke vil være ærlig. Hvad ville pointen være med det? Og mener du virkelig, at det er en magtkamp?

Ville du selv tage det ilde op, hvis en potentiel date stilfærdigt foreslog dig, at I lavede noget andet end det, du foreslog?
3
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 6. sep 2016, 05:41

ManicNinja skrev:
Dumbledory skrev:Det må da også være irriterende at støde ind i - eller værre endnu - tiltrække de der offermentalitetstyper.. det forstår jeg godt at du ikke orker, hvis det er det du oplever. Så kan man jo trykke på "følg ikke længere" på Facebook og når de så kommer i forhold - vupti, tilbage igen.


Jeg ser dem blot i mit feed nu og da. Eller irl blandt venners venner - eller blandt kolleger, når snakken falder på de emner. Kan sagtens abstrahere og bare sortere det fra. Men nu gik hele snakken jo på: Hvad ligger der bag folks ønsker om at få en kæreste?
Og min oplevelse er - på baggrund af det "piveri", jeg oplever flere steder - at der somme tider ligger nogle ret ærgerlige grunde bag - hvor det egentlig ikke er ønsket om at få en kæreste, der fylder. Men snarere et ønske om bare ikke at være alene.

Og nej, jeg gider snart ikke rigtigt komme med flere disclaimers om, at ikke alle singler er sådan ... :træt: Jeg står ved, at jeg oplever en del singler sådan. Som nogle, der ynker rigtigt meget over, at det er så hååårdt og kedeligt at være alene, og alting er også meget bedre sammen med en kæreste.


Jeg støder slet ikke på den form for udmeldinger i min hverdag - men det er ligefor, at jeg ville ønske, at jeg havde flere af den slags venner på Facebook. For det ville nok betyde, at der var flere af mine venner, der var single end tilfældet er. Og det kunne jeg indimellem godt tænke sig... Næ, min Facebook svømmer over i frierier, bryllupper, babyer og housewarmings i nye huse. Det er alt sammen skønt og dejligt, men prikker indimellem lige rigeligt til min misundelighedsfølelse...
0
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 6. sep 2016, 06:13

Lys skrev:
Mumifar skrev:
ManicNinja skrev:
Mumifar skrev:Kan i ikke bare gå en tur hen til en vinbar


Haha! Det kan man da kalde en pragmatisk løsning!


Men man behøver jo ikke at gøre tingene mere komplicerede end de er!!!
Jeg skulle saft suse mig ikke være sammen med én der kunne se det som et problem, at man gik en tur, tog på øl eller vinbar, om man sad på en bænk i Kongens Have eller noget helt andet.
Man giver lidt og man tager lidt og når vi er nede i småtings afdelingen som her, så bliver jeg altså lidt mærkelig.

Altså 2 mennesker har skrevet sammen i et stykke tid. De kan lide hinandens billeder og ud fra deres skriftlige kommunikation matcher de ret godt.
Den éne kommer så med et forslag og at gøre A men det gider den anden ikke. Vedkommende vil hellere gøre B.

Jeg mener, kom nu lige lidt ind i kampen og lad være med at være sådan et curling barn (ej det gider jeg godt nok ikke lave - jeg gider KUN det jeg har lyst til.
Det er jo nærmest sådan en magtkamp fra starten af.

Mød nu bare hinanden og lad vær' med at begrænse Jer selv!!!!!


Der kom du godt nok af med noget indebrændthed! Har du det bedre nu?

Jeg ved ikke lige, hvor du ser at man begrænser sig selv, fordi man (=jeg) reflekterer lidt over, hvordan det er en god ide at møde de mennesker, man matcher med på Tinder og lignende fora?

Mit spørgsmål kom jo netop ud af en følelse af ikke at være ville være for needy og detaljeorienteret ved at foreslå en anden ramme for første møde end hans forslag, men omvendt føles det også dumt at mødes på en måde, man har vildt dårlige erfaringer med, blot fordi man ikke vil være ærlig. Hvad ville pointen være med det? Og mener du virkelig, at det er en magtkamp?

Ville du selv tage det ilde op, hvis en potentiel date stilfærdigt foreslog dig, at I lavede noget andet end det, du foreslog?


Det er ikke indebrændthed, men nærmere forundring over hvorfor vi som mennesker gør tingene så komplicerede. I min verden er det en meget meget meget lille ting, men herinde kan vi diskutere emnet i flere dage. Altså en lille ting går rent faktisk hen og bliver en stor ting.
Jeg er helt sikker på at det begrænser os som mennesker, at vi ikke bare siger "det er sgu en god idé - lad os da gøre det" også selvom vi ikke har 100% lyst

Det er ikke et surt angreb rettet mod dig Lys, men måske snarere et opråb om, at vi skal omfavne initiativet.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 6. sep 2016, 06:22

Mumifar skrev:
Lys skrev:
Mumifar skrev:
ManicNinja skrev:
Mumifar skrev:Kan i ikke bare gå en tur hen til en vinbar


Haha! Det kan man da kalde en pragmatisk løsning!


Men man behøver jo ikke at gøre tingene mere komplicerede end de er!!!
Jeg skulle saft suse mig ikke være sammen med én der kunne se det som et problem, at man gik en tur, tog på øl eller vinbar, om man sad på en bænk i Kongens Have eller noget helt andet.
Man giver lidt og man tager lidt og når vi er nede i småtings afdelingen som her, så bliver jeg altså lidt mærkelig.

Altså 2 mennesker har skrevet sammen i et stykke tid. De kan lide hinandens billeder og ud fra deres skriftlige kommunikation matcher de ret godt.
Den éne kommer så med et forslag og at gøre A men det gider den anden ikke. Vedkommende vil hellere gøre B.

Jeg mener, kom nu lige lidt ind i kampen og lad være med at være sådan et curling barn (ej det gider jeg godt nok ikke lave - jeg gider KUN det jeg har lyst til.
Det er jo nærmest sådan en magtkamp fra starten af.

Mød nu bare hinanden og lad vær' med at begrænse Jer selv!!!!!


Der kom du godt nok af med noget indebrændthed! Har du det bedre nu?

Jeg ved ikke lige, hvor du ser at man begrænser sig selv, fordi man (=jeg) reflekterer lidt over, hvordan det er en god ide at møde de mennesker, man matcher med på Tinder og lignende fora?

Mit spørgsmål kom jo netop ud af en følelse af ikke at være ville være for needy og detaljeorienteret ved at foreslå en anden ramme for første møde end hans forslag, men omvendt føles det også dumt at mødes på en måde, man har vildt dårlige erfaringer med, blot fordi man ikke vil være ærlig. Hvad ville pointen være med det? Og mener du virkelig, at det er en magtkamp?

Ville du selv tage det ilde op, hvis en potentiel date stilfærdigt foreslog dig, at I lavede noget andet end det, du foreslog?


Det er ikke indebrændthed, men nærmere forundring over hvorfor vi som mennesker gør tingene så komplicerede. I min verden er det en meget meget meget lille ting, men herinde kan vi diskutere emnet i flere dage. Altså en lille ting går rent faktisk hen og bliver en stor ting.
Jeg er helt sikker på at det begrænser os som mennesker, at vi ikke bare siger "det er sgu en god idé - lad os da gøre det" også selvom vi ikke har 100% lyst

Det er ikke et surt angreb rettet mod dig Lys, men måske snarere et opråb om, at vi skal omfavne initiativet.


Så ville jeg spare lidt på udråbstegnene en anden gang - for det virker temmelig indebrændt på den forsmåede måde. Og det føles ret meget som rettet mod mig, når du reagerer så voldsomt på et enkelt spørgsmål, jeg stillede.

Jeg er ikke uenig med dig i, at man generelt ikke skal komplicere tingene unødigt (det var sådan set også en del af mit dilemma) og at man skal omfavne initiativet. Men vel ikke for enhver pris og for princippets skyld?

Og det med at gøre noget, man ikke har 100 % lyst til, så er det mit indtryk at det gør de fleste af os ved bare at mødes med de her Tinder-typer. Det er i hvert fald altid med lidt blandede følelser, at jeg mødes med endnu en fremmed mand, og lige i øjeblikket virker sofaen typisk mere tiltrækkende end at skulle afsted til "test" ;)
2

Tilbage til "Forhold og sex"