Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 6. sep 2016, 09:52

Tillykke med hende, Sangius :lun:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 6. sep 2016, 10:06

Snowdrop: Mit fostervand kunne ligeså godt have været et glas vand, der blev smit på gulvet. Det var helt klart uden lugt. Det lyder sgu lidt sært, det der kommer ud :gruble:

Joynips: Croissant-narre f*sser. Det er fandme de værste :lol:

Bøtte: Træls med kvalmen altså. Det er virkelig trættende.

Min datter og jeg hygger i sofaen. Det gør mig nu ikke noget, at hun bare skal være hjemme hele ugen. Dog er det kun en kort fornøjelse. Min mand er lige kørt, da han havde et møde, så når han er færdig med det, kommer han hjem og overtager og jeg skal på arbejde. Her hjemme er det ikke rigtig nogen kamp, hvem der skal tage barns første sygedag. Tværtimod insisterer han altid. :nerve:

Der er storm heroppe pt med vindstød op til 35 meter i sekundet og vinduerne der klirrer. Så jeg bruger bare tiden på at shoppe.

Jeg har lige købt 2 af de her

sleepbag.jpeg


Jeg synes simpelthen, at de er så fine :lun: og helt perfekte til vinterbørn og det er en lille dansk virksomhed, der producerer dem. Vi bruger dem istedet for en lift og derudover kan man både bruge dem som UV-telt og legetæppe.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. sep 2016, 10:55

Kolderudolf skrev:
Jeg har lige købt 2 af de her

sleepbag.jpeg


Jeg synes simpelthen, at de er så fine :lun: og helt perfekte til vinterbørn og det er en lille dansk virksomhed, der producerer dem. Vi bruger dem istedet for en lift og derudover kan man både bruge dem som UV-telt og legetæppe.


Orv, de er sgu da meget finere end voksiposer. Smider lige sådan en på ønskelisten i stedet. :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. sep 2016, 11:43

Nå - nu er der kommet lidt mere ro over den herinde! Sidder lidt og griner over mine tidligere indlæg, måtte virkelig overtale mig selv til at tage af sted, var bare overbevist om at det var intet xD.

Jeg vågnede kl. 4 om natten d. 5 september med lette menssmerter som kom sådan med 5-10 minutters interval. De varede aldrig mere end maks 40-50 sekunder. Blødte stadig meeeget lidt, og ikke altid friskt blod. Var sikker på det var nothing.
Vælger så at ringe ind omkring kl 10 mener jeg det var. Jordmoderen syntes lige vi skulle se på det. Jeg tullede stille og roligt rundt, tog et bad og spiste lidt frokost, inden jeg cyklede ned til bussen. Efter bussen sad jeg i s-tog og efter s-toget i bussen igen. Kommer op på akutmodtagelsen sådan rimelig rolig og fattet. Får sådan nogle bælter på maven, for at se hvordan bebs havde det, og hun havde det helt fint. Efter lidt tid med det, ville jordmoderen lige mærke efter indvendig, og så kunne jeg ellers gå hjem.
Hun mærker så at jeg er 3-4 cm åben, og derefter fluks på vej i aktiv fødsel :shock: . Jeg blev fuldstændig chokket, og begyndte at tude. Havde intet med, og min mand var jo på arbejde en time væk! Jeg blev kørt direkte på fødegangen. Inden min mand klm kl. 15.30 ca var jeg 4-5 cm, og i fuld gang. Veerne bed godt til, og jeg fik tilbudt epidural. Jeg var vildt fristet, men sagde nej. Er faktisk lidt stolt, for det var sgu ikke nemt xD .
Fra de 6 cm til de 10, der var jeg klar til alt. Håbede inderligt hver gang de tjekkede at de måtte lave kejsersnit :forvirret2:
Man er ikke helt sig selv, vist :D. Det tog fra 17-20 at komme fra 6 til 10 cm. Jordmoderen masserede livmoderhalsen midt i nogle af veerne, og det gjorde vanvittig ondt :S.
De to første veer hvor jeg gerne ville presse måtte jeg ikke endnu, og måtte gispe. De sidste 4 eller 5 presseveer var jeg med på, og på den sidste kom hun hele vejen ud. Er du gal for en oplevelse. Hun scorede fuldt på den der skala der. Men da hun kom op på brystet kunne hun ikke få vejret. Så de nappede hende igen, og kørte hende på neonatal. Min mand fulgte med. Her var jeg så glad for, at min mor var med, så jeg ikke var alene. Klokken nåede at blive 12 - 3 timer senere - før jeg kunne komme op på børneafdelingen til hende. Selvom de 4 små skrammer jeg havde var overfladiske, så drillede de meget i syningen. Hun måtte hive sting ud og sætte nye to gange. Blødningen ville heller ikke aftage, men det kom heldigvis også. Men endelig fik jeg lov. Lillepigen lå med iltmaske k næsem (cpap??) Og sonde. Hun kom op på mit bryst, og så lå vi der i nogle timer. Hun havde fine tal efter omstændighederne. 8 timer efter fødslen hev hun selv sin ilt-dims af, og fik lov at fortsætte uden. Her 16 timer efter fødslen blev hun fjernet fra overvågningen. Hun sutter faktisk rigtig godt, men må stadig få lidt sonde.
De siger her på afdelingen, at hun har glemt at hun er født for tidligt :D
Hun er så fin og mild, og ind til videre nem at lulle i søvn og væk fra gråd.
Min jordmoder var virkelig god, og alt personale var på pletten og professionelle, selvom det var en travl dag. Jeg er imponeret :) .
Men shit, var var altså hårdt. Det var nærmest em befrielse at kunne presse med, selvom det gjorde vildt ondt. Men ud kom hun, og vi har det godt <3
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. sep 2016, 11:48

Det lyder som en rigtig fin fødsel, selvom hun fandt ud lidt tidligere end planlagt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 6. sep 2016, 12:11

Det lyder som en dejlig fødsel sangius. Selvom den gerne måtte have ventet nogle uger.
Jeg husker forøvrigt også fra min fødsel med Emil at det er virkelig befriende at kunne få lov til at presse med. Når man endelig er nået til den del, så er det ikke så slemt mere. Det er alt det andet der kan være træls!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. sep 2016, 12:13

Vildt med sådan en surprise fødsel Sangius. Det lyder som en god oplevelse trods alt.
Man er klar til hvad som helst, når udvidelsesveerne er på sit højeste :tie: :lol:

Må vi ikke se hende? :)
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. sep 2016, 12:24

Som om det ikke var nok at der ikke var croissanter i morges, så har ham, som skulle have kage med i vores tirsdagskageordning fandme glemt det. :sur: :sur: :sur:

Det er ikke ok.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 6. sep 2016, 12:38

Bøtte skrev:Og Lisen for pokker, dig glemte jeg helt igen.

Det lyder ikke rart med alle de scanninger og bekymringer med lillebror. Håber snart han retter sig, hvordan går det mon nu?


Tillykke med alle de nye babyer! :banan:

Tak for tanken bøtte! :)

Vi er endelig kommet hjem. Det blev til 16 dage han var indlagt. Det var så hårdt! Han er blevet scannet,testet og undersøgt for så meget men de fandt intet. De mener han nok har været umoden. At han ikke helt var klar til at blive født 36+6 selvom man normalt siger de er helt fine der. Han havde det med at stoppe sin vejrtrækning når han sov :mellow: Pyha jeg fik ikke meget søvn da vi var indlagt da jeg helst ville sidde ved hans side. Man sover ikke med sit barn på den afd så det var rigtig hårdt! Vi synes de 16 dage var hårdt,men på forældre "hotellet" var der forældre der havde boet i 10-12 uger med deres for tidlig fødte. Så var vi der ikke så længe.. Men hårdt var det altså! Det er ikke lige den start men tænker på..

Men heldgivis går det meget bedre! Han får flaske nu og spiser selv,er blevet stærkere og trækker vejret som han skal! Seje lille mand! :lun:
Vi skal til tjek om 2 mdr for at se om alt er som det skal være.
5
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2016, 13:42

Tillykke med pigen :lun: Hun lyder til at have en fin størrelse trods den tidlige fødsel, håber I snart kan komme hjem med hende :lun:


Jeg jinxede det med kvalmen, efter at have sneget mig ud fra forelæsningen 2 gange i dag for at kaste op endte jeg med at tage hjem, jeg følte jeg forstyrrede mere end jeg fik ud af det, selvom jeg havde sat mig lige ved døren.

Derudover er jeg begyndt at få rigtig mange svimmelhedsanfald, mon jeg skal snakke med lægen om det? Igår besvimede jeg da jeg var ude at gå fordi jeg ville gå over til en bænk før jeg satte mig ned da jeg blev svimmel, det gad min krop ikke vente på. Har googlet lidt, og da jeg også får koldsved lyder det i følge mine googlinger som lavt blodtryk og lav blodprocent, mit blodtryk ved jeg er lavt, det er det altid, men blodprocenten plejer at være fin (den blev målt ved første lægebesøg, og både den her gang og sidste år var den fin), men jeg har nok ikke fået spist jern nok, så håber det bliver bedre, omvendt når jeg ligefrem besvimede tænker jeg om jeg alligevel bør snakke med lægen? Hvad ville I gøre? Min kæreste mener jeg skal, jeg vil hellere vente og se om mere jern vil hjælpe og ringe hvis det sker igen.

Og nu bliver jeg altså nødt til at få kæresten til at købe en croissant med hjem.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. sep 2016, 17:58

Jeg synes du ligesom din kæreste at det er en god idé lige at vende det med lægen, godtnavn!
---

Tak for beretningen Sangius. Jeg håber er også vi må se guldklumpen <3
---

Altså der er sikkert intet i det, men jeg synes nu alligevel min krop føles anderledes. Ikke sådan fysisk, det er bare en udefinerbar fornemmelse. Det skyldes nok bare den der spøjse oplevelse i nat :)
0
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttegris » 6. sep 2016, 18:55

Lige et pip fra en lurer.

Tillykke Sangius....den 5. September får man bare de dejligste børn :lun:

Min datter er født 36+6 og vejede 1700 g. Hun bliver 11 lige om lidt og har aldrig nogensinde haft nogle men af det.....andet end hun er den laveste i klasse ( men det er der jo en der skal være :P )

Det lyder til at din datter klarer det fantastisk.....nyd denne tid på neo så godt du overhovedet kan. Jeg var EN stor bekymring den måned jeg var indlagt med min datter og jeg fortryder i dag at jeg ikke prøvede at nyde den tid noget mere. Personalet på den neo jeg var på var fantastiske, og hvis jeg havde kunne pakke mine bekymringer lidt til side og havde lyttet lidt mere til dem, så tror jeg også jeg havde nydt det noget mere. De ved virkelig hvad de gør.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 6. sep 2016, 19:28

Snowdrop skrev:Jeg synes du ligesom din kæreste at det er en god idé lige at vende det med lægen, godtnavn!
---

Tak for beretningen Sangius. Jeg håber er også vi må se guldklumpen <3
---

Altså der er sikkert intet i det, men jeg synes nu alligevel min krop føles anderledes. Ikke sådan fysisk, det er bare en udefinerbar fornemmelse. Det skyldes nok bare den der spøjse oplevelse i nat :)


Du bør ringe på fødegangen med det samme. Hvis det er vandet der er gået skal du have født inden 24 timer. Da mit vand gik med min store pige var det bare som en lille tissedråbe i bukserne! Vandet kunne ikke sive yderligere da hun stod så langt nede at hun lukkede hullet! Jeg kunne ikke fylde et bind det var bare et lille skvulp der kom efter toilet besøg!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 6. sep 2016, 19:31

Marigold skrev:
Snowdrop skrev:Jeg synes du ligesom din kæreste at det er en god idé lige at vende det med lægen, godtnavn!
---

Tak for beretningen Sangius. Jeg håber er også vi må se guldklumpen <3
---

Altså der er sikkert intet i det, men jeg synes nu alligevel min krop føles anderledes. Ikke sådan fysisk, det er bare en udefinerbar fornemmelse. Det skyldes nok bare den der spøjse oplevelse i nat :)


Du bør ringe på fødegangen med det samme. Hvis det er vandet der er gået skal du have født inden 24 timer. Da mit vand gik med min store pige var det bare som en lille tissedråbe i bukserne! Vandet kunne ikke sive yderligere da hun stod så langt nede at hun lukkede hullet! Jeg kunne ikke fylde et bind det var bare et lille skvulp der kom efter toilet besøg!


God pointe! Dog er anbefalingen ikke at de skal være ude efter 24 timer mere, men er de ikke får man antibiotika.
Og selvfølgelig skal de stadig ud indenfor rimelig tid.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2016, 19:46

Snowdrop skrev:Jeg synes du ligesom din kæreste at det er en god idé lige at vende det med lægen, godtnavn!


Googling har bare fået mig til at føle det var normalt, fordi der er mange der skrev om det :genert: Men har mistanke om blærebetændelse, så skal have ringet til lægen uanset i morgen så må jeg lige se om jeg også vil nævne det andet :)
0

Tilbage til "Graviditet"