Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf kidkomb » 3. maj 2016, 10:40

Hvad sker der for dét der Park&Ride?
Hvordan kan de tage penge for, at man kan holde lige ved 5-øren metrostation, når resten af området er gratis at parkere i??

Er det blevet lavet om? Kan man ikke parkere der længere?
Er der time-zone på nu? Eller?
Jeg kan intet finde på Københavns kommunes info om zoner osv, jeg kan kun se, at metroen udbyder Park&Ride sammen med Parkzone.
Jeg fatter hat.
Jeg er lidt desperat, vi skal ud at rejse på søndag og plejer at holde der og så tage metroen.

Er der nogen, der bor derude, eller har været derude for meget nylig og ved det?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf didas » 3. maj 2016, 10:47

kidkomb skrev:Hvad sker der for dét der Park&Ride?
Hvordan kan de tage penge for, at man kan holde lige ved 5-øren metrostation, når resten af området er gratis at parkere i??

Er det blevet lavet om? Kan man ikke parkere der længere?
Er der time-zone på nu? Eller?
Jeg kan intet finde på Københavns kommunes info om zoner osv, jeg kan kun se, at metroen udbyder Park&Ride sammen med Parkzone.
Jeg fatter hat.
Jeg er lidt desperat, vi skal ud at rejse på søndag og plejer at holde der og så tage metroen.

Er der nogen, der bor derude, eller har været derude for meget nylig og ved det?


På "Københavnerkortet" kan man søge på alle parkeringsforhold (skriv adressen øverst og så flueben i parkering ude i venstre side) og i den ende af Hedegaardsvej dukker der intet op, i hvert fald ikke, da jeg søgte :)

http://kbhkort.kk.dk/cbkort?
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf kidkomb » 3. maj 2016, 10:53

didas skrev:
På "Københavnerkortet" kan man søge på alle parkeringsforhold (skriv adressen øverst og så flueben i parkering ude i venstre side) og i den ende af Hedegaardsvej dukker der intet op, i hvert fald ikke, da jeg søgte :)

http://kbhkort.kk.dk/cbkort?

Nej, jeg fandt heller ikke noget hverken der, eller på et andet link fra kommunen.

kl 4 søndag morgen er bare ikke tidspunktet at skulle lede efter en parkeringsplads på, når man skal nå et fly :nerve:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. maj 2016, 11:03

Det skulle ikke undre mig, hvis det er blevet lavet om.
Pladserne er sikkert tiltænkt lokale pendlere, men er selvfølgelig også attraktive for rejsende, og måske ønsker man nu at tilgodese førstnævnte gruppe. Uanset hvad er det dog mærkeligt, hvis pladserne er helt væk.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe og spørge. Nogle gange betyder tekniske fejl på hjemmesider forkert information.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf paint » 3. maj 2016, 11:07

Nu bor jeg der ikke. Men det ser ud til på Metroens hjemmeside, at man har lavet noget Park&Ride - halløj på stedet. Det vil sige at det koster 45 kr om dagen at holde på metroens parkeringsplads. Men det ser ikke ud til at koste noget på de omkringliggende veje.

http://www.parkzone.dk/#/bilist/bestil- ... rtment=951


http://www.kk.dk/artikel/parkeringsforh ... %B8benhavn
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf kidkomb » 3. maj 2016, 11:19

paint skrev:Nu bor jeg der ikke. Men det ser ud til på Metroens hjemmeside, at man har lavet noget Park&Ride - halløj på stedet. Det vil sige at det koster 45 kr om dagen at holde på metroens parkeringsplads. Men det ser ikke ud til at koste noget på de omkringliggende veje.

http://www.parkzone.dk/#/bilist/bestil- ... rtment=951


http://www.kk.dk/artikel/parkeringsforh ... %B8benhavn

Ja, men der står kun Engvej 155-167. Det er en af sidegaderne til Hedegaardsvej, som er den vej metrostationen ligger på og hvor der altid har været gratis at holde langs vejen. Der er endda skråparkering lige ved stationen.
Det er også de links jeg har kigget på.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf paint » 3. maj 2016, 11:24

kidkomb skrev:
paint skrev:Nu bor jeg der ikke. Men det ser ud til på Metroens hjemmeside, at man har lavet noget Park&Ride - halløj på stedet. Det vil sige at det koster 45 kr om dagen at holde på metroens parkeringsplads. Men det ser ikke ud til at koste noget på de omkringliggende veje.

http://www.parkzone.dk/#/bilist/bestil- ... rtment=951


http://www.kk.dk/artikel/parkeringsforh ... %B8benhavn

Ja, men der står kun Engvej 155-167. Det er en af sidegaderne til Hedegaardsvej, som er den vej metrostationen ligger på og hvor der altid har været gratis at holde langs vejen. Der er endda skråparkering lige ved stationen.
Det er også de links jeg har kigget på.


Jeg tror det skal forstås sådan, at det kun er på Metrostationens parkeringsplads, at der er 'Park & Ride'. Kigger man på link nr.2, nederst på siden, ser der ikke ud til at være zoneparkering i det område.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf kidkomb » 3. maj 2016, 11:26

paint skrev:
Jeg tror det skal forstås sådan, at det kun er på Metrostationens parkeringsplads, at der er 'Park & Ride'. Kigger man på link nr.2, nederst på siden, ser der ikke ud til at være zoneparkering i det område.

Jeg håber det.
Jeg orker ikke, at skulle ændre planer kl ansjos om morgenen og blive halv-nervøs for at nå flyet :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf Fræksak » 3. maj 2016, 13:35

Jeg bor i området og vil gerne tjekke. Og ellers er I velkomne til at parkere hjemme hos os så længe I er væk. Der er godt nok 5-600 meter at gå til metroen, men det er til at overkomme medmindre I har virkelig meget bagage med. Send PB hvis du vil have info :).
1
jespernr
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. sep 2016, 11:30
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf jespernr » 6. sep 2016, 11:33

kidkomb skrev:
paint skrev:
Jeg tror det skal forstås sådan, at det kun er på Metrostationens parkeringsplads, at der er 'Park & Ride'. Kigger man på link nr.2, nederst på siden, ser der ikke ud til at være zoneparkering i det område.

Jeg håber det.
Jeg orker ikke, at skulle ændre planer kl ansjos om morgenen og blive halv-nervøs for at nå flyet :genert:


Hvordan gik det? Kunne man parkere gratis derude? Jeg overvejer nemlig selv at lave samme trick på fredag.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf kidkomb » 6. sep 2016, 13:11

jespernr skrev:
kidkomb skrev:
paint skrev:
Jeg tror det skal forstås sådan, at det kun er på Metrostationens parkeringsplads, at der er 'Park & Ride'. Kigger man på link nr.2, nederst på siden, ser der ikke ud til at være zoneparkering i det område.

Jeg håber det.
Jeg orker ikke, at skulle ændre planer kl ansjos om morgenen og blive halv-nervøs for at nå flyet :genert:


Hvordan gik det? Kunne man parkere gratis derude? Jeg overvejer nemlig selv at lave samme trick på fredag.

Jeps. Alt er som det plejer. De har "indrettet" en betalingsparkeringsplads på en slags sidevej, men alle de steder man kunne parkere gratis før, var det stadig gratis :D
God tur.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
jespernr
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. sep 2016, 11:30
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf jespernr » 6. sep 2016, 19:15

kidkomb skrev:
jespernr skrev:
kidkomb skrev:
paint skrev:
Jeg tror det skal forstås sådan, at det kun er på Metrostationens parkeringsplads, at der er 'Park & Ride'. Kigger man på link nr.2, nederst på siden, ser der ikke ud til at være zoneparkering i det område.

Jeg håber det.
Jeg orker ikke, at skulle ændre planer kl ansjos om morgenen og blive halv-nervøs for at nå flyet :genert:


Hvordan gik det? Kunne man parkere gratis derude? Jeg overvejer nemlig selv at lave samme trick på fredag.

Jeps. Alt er som det plejer. De har "indrettet" en betalingsparkeringsplads på en slags sidevej, men alle de steder man kunne parkere gratis før, var det stadig gratis :D
God tur.


Fedt tak. Er ikke kendt derude, men havde fået tippet at det var en mulighed. Så det vil sige at Hedegaardsvej er bedste bud eller?
Senest rettet af jespernr 29. jul 2017, 18:52, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf kidkomb » 6. sep 2016, 20:40

Præcis :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf D.itsen » 6. sep 2016, 21:28

Og ens bil er ikke voldsomt udsat, hvis den holder i det område? For det er da godt nok dejligt tæt på lufthavnen
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp! Parkering på Amager, 5-øren

Indlægaf kidkomb » 6. sep 2016, 22:24

D.itsen skrev:Og ens bil er ikke voldsomt udsat, hvis den holder i det område? For det er da godt nok dejligt tæt på lufthavnen

Jo, men altså, det har jeg faktisk hørt flere gange.
Vi har dog holdt der 3 gange indenfor de sidste 3 år. Men det kan jo sagtens være blevet værre.
Sidste gang var i maj og der var intet sket på 10 dage.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Rejser"