En tur til Sverige - lånebil eller tog?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

En tur til Sverige - lånebil eller tog?

Indlægaf Rapfisk » 7. sep 2016, 07:10

Jeg står og er på vej på en tiltrængt ferie til Sverige, en enkelt overnatning i Halmstad (Halland) Det er en relativt spontan beslutning, så jeg har slet ikke forberedt mig.

Da min mor er på ferie, har jeg adgang til bil i denne uge, og det var egentlig planen, at jeg ville køre derop. Nu er jeg blevet i tvivl: Er det en god idé at tage en lånt bil med til udlandet?

Jeg kan se på nettet, at det anbefales, man tager en fuldmagt fra bilens indehaver med - og sådan én har jeg ikke lige. Da min mor ikke kører til udlandet, har hun heller ikke vejhjælp i Falck-abonnementet på den anden side af grænsen.

Alternativet er at tage toget og bussen videre derfra. Det er selvfølgelig en mulighed, men ikke så hyggeligt og bekvemt som selv at køre.

Hvad ville I gøre? Nogen erfaringer?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: En tur til Sverige - lånebil eller tog?

Indlægaf Anlewi » 7. sep 2016, 07:51

Køre selv
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: En tur til Sverige - lånebil eller tog?

Indlægaf landsbytossen » 7. sep 2016, 08:00

Du skal have registreringsattesten med.
Vær opmærksom på, at promillegrænsen er 0,2 og fartbøder er noget højere end i Danmark.
Vejhjælp ville jeg være ligeglad med, hvis bilen er vedligeholdt.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: En tur til Sverige - lånebil eller tog?

Indlægaf Rapfisk » 7. sep 2016, 08:03

Jeg er ret sikker på, at registreringsattesten ligger i bilen, men tjekker selvfølgelig lige. Godt, du siger det, det kunne jeg være kommet til at glemme i forbifarten.

Jeg tror, jeg kører selv. Ellers skal jeg til at begrænse min oppakning :lol:

Tusind tak, begge to!

(Og jeg regner ikke med at drikke alkohol til maden i morgen, og hvis jeg bare kører til hastighedsgrænsen, er jeg sikkert alligevel den hurtigste på vejen :-D)
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: En tur til Sverige - lånebil eller tog?

Indlægaf dykkersild » 7. sep 2016, 10:46

Husk pas!

Og god tur - Halmstad er en skøn by - jeg har sommerhus i nærheden og været der mange gange. Hvis jeg tog alene - ville jeg faktisk tage toget - det er en smuk tur og du kan sidde og slappe af.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: En tur til Sverige - lånebil eller tog?

Indlægaf Pandesteg » 7. sep 2016, 10:51

Jeg ville klart køre selv. Det er så fedt ikke at skulle bøvle med bus/tog, når man skal på langfartstur.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: En tur til Sverige - lånebil eller tog?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. sep 2016, 10:55

Rapfisk skrev:Jeg står og er på vej på en tiltrængt ferie til Sverige, en enkelt overnatning i Halmstad (Halland) Det er en relativt spontan beslutning, så jeg har slet ikke forberedt mig.

Da min mor er på ferie, har jeg adgang til bil i denne uge, og det var egentlig planen, at jeg ville køre derop. Nu er jeg blevet i tvivl: Er det en god idé at tage en lånt bil med til udlandet?

Jeg kan se på nettet, at det anbefales, man tager en fuldmagt fra bilens indehaver med - og sådan én har jeg ikke lige. Da min mor ikke kører til udlandet, har hun heller ikke vejhjælp i Falck-abonnementet på den anden side af grænsen.

Alternativet er at tage toget og bussen videre derfra. Det er selvfølgelig en mulighed, men ikke så hyggeligt og bekvemt som selv at køre.

Hvad ville I gøre? Nogen erfaringer?


Om at køre bil i Sydsverige..

http://www.sydsverige.dk/?pageID=401
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"