Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 7. sep 2016, 18:34

Marigold skrev:
Snowdrop skrev:Smuttede lige forbi åben konsultation og fik selvfølgelig at vide, som forventet, at det bare var slim som kroppen havde omdannet til en mere flydende væske :)

Dejligt du lige fik det vendt med fagfolk :)


Jeps, så fik hun jo også lige mærket på lillepigen (Ca 3200 gram :D) og lyttet hjertelyd. Det er altså ikke helt behageligt når de tager ved om hendes hovede for at mærke hvor langt nede hun står. Youtch!

Men noget laver min krop da. For der ryger da nogle halvstore stykker af slim proppen. Hep hep :banan:
3
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 7. sep 2016, 18:40

Bøtte skrev:
Kolderudolf skrev:Træls Bøtte. Det lyder altså som en meget lidt rar undersøgelse. Var der tale om sukkersyge sidst?

Godtnavn: dejligt med så mange timers søvn. Din krop har nok haft brug for det. Håber du får det bedre, så du bliver ordentlig klar til din prøve.

Jeg har ramt 24+0. Første flueben. Nu ville tvillingerne (i princippet) ville kunne blive reddet i Danmark, hvis de kom ud nu. Det kan de dog ikke her og desuden har jeg planer om at gå til uge 38, så 14 uger endnu.

Jeg glæder mig til at komme til DK, så jeg ikke skal obsesse helt så meget over for tidlig fødsel.

Jeg har til gengæld ingen søvn fået i nat. Skoldkopperne er begyndt at klø, så min datter var vågen fra kl. 23.30 - 03.30, hvorefter vi sov i 20 minutters intervaller frem til kl. 6, hvorefter jeg så nåede en enkelt time til kl. 7. Det er lidt en lang dag på kontoret i dag, fordi jeg er så kvæstet. Jeg endte alligevel med at tage hende i nat, selvom min mand er hjemme i dag. Han går lidt i spåner, når han ikke får sovet, så jeg magtede simpelthen ikke at høre på ham. Tror det bliver lidt spændende for ham med 2 børn. Han slap jo for alt natteroderiet sidst, da hun bare blev ammet og han kunne sove fra det.


Den er overhovedet ikke rar :( Nej sidst var nummer 2 test rigtig fin, så det var bare den ene prøve der slog ud.

Øv med de skoldkopper. S havde dem i maj, lige da min kvalme var værst. Det var ingen fest :genert:
Kan man få Aderma produkter hos jer? De har lavet en god creme på spray, der er genial til skoldkopper, vi havde ingen dårlige nætter efter vi smurte hende med den på trods af hun nok havde 300 kopper.

Forstår virkelig godt du gerne vil hjem, det er alligevel temmelig afgørende hvor I befinder jer, hvis du skulle gå i fødsel.
Hvornår er det i rejser hjem?


Den test er virkelig også min største skræk.

Jeg havde nok sagt nej tak, hvis de tilbød den. Medmindre der var tungtvejende grunde til at gøre det. Mon ikke det bare er det samme som sidst så? At der reelt ikke er noget.

Min mand har været nede og gå amok på apoteket i dag. Så jeg håber der har været noget der imellem, der er anvendeligt. Vi prøvede bare med zink-salve i nat. Det hjalp ikke det store. Kan du huske hvad den creme hedder?

Vi tager faktisk hjem på næste fredag i næsten 3 uger, så tager vi retur til Grønland og er her i 3 uger for så at flytte hjem 1. november. Hvis de skal ud før tid kan de vælge den 3. oktober. Der er jeg næsten i uge 28 og det er dagen inden vi tager tilbage. Ellers har de bare at blive derinde til uge 38, for vi har jo ikke rigtig noget sted at bo, når vi kommer hjem 1. november, som det ser ud pt.

Men ind imellem er jeg også lidt ved at skide grønne grise. Min jordemoder vil have, at jeg kommer forbi og henter journal (der er ingen vandrejournal her) mv. inden jeg tager hjem på ferie. For risikoen er der, som hun sagde :tie: Men jeg vil også sige, at jeg passer noget mere på mig selv denne gang. Sidste gang oksede jeg rundt, løb, vægttrænede og arbejdede til uge 39. Nu tør jeg knap nok rejse mig fra stolen, hvis der kommer en plukve. Meeeeen, jeg stoler nu stadig på, at min krop magter opgaven og bliver derinde. Jeg har heldigvis en tid til en scanning næste torsdag. Det bliver lidt rart, da jeg ikke er blevet scannet i hundrede år.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. sep 2016, 18:56

Kolderudolf skrev:
Bøtte skrev:
Kolderudolf skrev:Træls Bøtte. Det lyder altså som en meget lidt rar undersøgelse. Var der tale om sukkersyge sidst?

Godtnavn: dejligt med så mange timers søvn. Din krop har nok haft brug for det. Håber du får det bedre, så du bliver ordentlig klar til din prøve.

Jeg har ramt 24+0. Første flueben. Nu ville tvillingerne (i princippet) ville kunne blive reddet i Danmark, hvis de kom ud nu. Det kan de dog ikke her og desuden har jeg planer om at gå til uge 38, så 14 uger endnu.

Jeg glæder mig til at komme til DK, så jeg ikke skal obsesse helt så meget over for tidlig fødsel.

Jeg har til gengæld ingen søvn fået i nat. Skoldkopperne er begyndt at klø, så min datter var vågen fra kl. 23.30 - 03.30, hvorefter vi sov i 20 minutters intervaller frem til kl. 6, hvorefter jeg så nåede en enkelt time til kl. 7. Det er lidt en lang dag på kontoret i dag, fordi jeg er så kvæstet. Jeg endte alligevel med at tage hende i nat, selvom min mand er hjemme i dag. Han går lidt i spåner, når han ikke får sovet, så jeg magtede simpelthen ikke at høre på ham. Tror det bliver lidt spændende for ham med 2 børn. Han slap jo for alt natteroderiet sidst, da hun bare blev ammet og han kunne sove fra det.


Den er overhovedet ikke rar :( Nej sidst var nummer 2 test rigtig fin, så det var bare den ene prøve der slog ud.

Øv med de skoldkopper. S havde dem i maj, lige da min kvalme var værst. Det var ingen fest :genert:
Kan man få Aderma produkter hos jer? De har lavet en god creme på spray, der er genial til skoldkopper, vi havde ingen dårlige nætter efter vi smurte hende med den på trods af hun nok havde 300 kopper.

Forstår virkelig godt du gerne vil hjem, det er alligevel temmelig afgørende hvor I befinder jer, hvis du skulle gå i fødsel.
Hvornår er det i rejser hjem?


Den test er virkelig også min største skræk.

Jeg havde nok sagt nej tak, hvis de tilbød den. Medmindre der var tungtvejende grunde til at gøre det. Mon ikke det bare er det samme som sidst så? At der reelt ikke er noget.

Min mand har været nede og gå amok på apoteket i dag. Så jeg håber der har været noget der imellem, der er anvendeligt. Vi prøvede bare med zink-salve i nat. Det hjalp ikke det store. Kan du huske hvad den creme hedder?

Vi tager faktisk hjem på næste fredag i næsten 3 uger, så tager vi retur til Grønland og er her i 3 uger for så at flytte hjem 1. november. Hvis de skal ud før tid kan de vælge den 3. oktober. Der er jeg næsten i uge 28 og det er dagen inden vi tager tilbage. Ellers har de bare at blive derinde til uge 38, for vi har jo ikke rigtig noget sted at bo, når vi kommer hjem 1. november, som det ser ud pt.

Men ind imellem er jeg også lidt ved at skide grønne grise. Min jordemoder vil have, at jeg kommer forbi og henter journal (der er ingen vandrejournal her) mv. inden jeg tager hjem på ferie. For risikoen er der, som hun sagde :tie: Men jeg vil også sige, at jeg passer noget mere på mig selv denne gang. Sidste gang oksede jeg rundt, løb, vægttrænede og arbejdede til uge 39. Nu tør jeg knap nok rejse mig fra stolen, hvis der kommer en plukve. Meeeeen, jeg stoler nu stadig på, at min krop magter opgaven og bliver derinde. Jeg har heldigvis en tid til en scanning næste torsdag. Det bliver lidt rart, da jeg ikke er blevet scannet i hundrede år.


Jeg er massiv disponeret for type 2 diabetes. Med 3 bedsteforældre, 1 forælder og 2 fastre der alle er (var) diagnostiseret med det, så jeg tør ikke rigtigt lade være. Og jeg er jo også for tyk :genert:

Jeg tror faktisk man får den tilbudt i DK, hvis man venter tvillinger, men er ikke sikker.

Det er denne creme http://www.pierre-fabre.dk/a-derma/prod ... tion-spray

Jeg vil gerne være behjælpelig med at få den købt og sendt til dig, hvis du tror den kan nå frem i tide?


Lyder fornuftigt med mere ro denne gang. Jeg var i terminstråd med en, der ventede tvillinger sidst. Hun gik til uge 38 og blev sat i gang. Det var også i december. Så det kan sagtens lade sig gøre :kys:

Jeg tog det egentlig også rimelig med ro sidst, men endnu mere denne gang. Jeg skal i hvert fald ikke gøre noget, der kan sætte det for tidligt i gang igen. Ikke at det var min skyld sidst, men stadig, det skal heller ikke være min skyld denne gang.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 7. sep 2016, 19:19

Hej alle sammen. Tak for jeres søde ord. Hun ligger lige nu og sover på brystet :) . Hun er desværre ikke stærk nok til at amme eller generelt sutte, så hun får sondemad. Men hver gang hun får det, ligger jeg hende til. Det går fremad, vi håber hun kan sutte selv inden hun er en uge eller to.

Det er hyggeligt at læse om alle jeres graviditeter <3
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

39+2

Indlægaf Snowdrop » 8. sep 2016, 14:22

Jeg øffede lidt over varmen i en SMS til manden tidligere idag. Skrev at jeg sveder i varmen! Han skrev kækt tilbage at det er altså det forkerte sted på min krop der kommer vand fra. Ha-ha. :stoned: :lol: Nå, men så kommer han hjem fra arbejde og så har han en chokolade frappé med til mig! Iskold! Kan man andet end at elske sådan en mand? :dåne:
4
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 14:33

Fornemmer jeg manden er lige så utålmodig som dig Snow? Men lækkert med frappe, må sende min mand i oplæring hos din :lol: Ej, han køber lækker mad med hjem i dag, så tror ikke jeg skal brokke mig :)


Jeg bestod min prøve :banan: Men kun lige akkurat :genert: Men er bestået-ikke bestået, så det gør jo ikke noget :P

Tilgengæld endte jeg med at gøre det hjemme fra sengen, hurra for online prøver :D Jeg har haft det så skidt i dag at jeg har brugt det meste af dagen under dynen, synes ikke det her graviditet er så sjovt mere. Men jeg glæder mig til babyen kommer :lun: Om et halvt år og et par dage :lol:
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

13+5

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 14:36

Er der egentlig nogle af jer der har forslag til noget man kan gøre forebyggende mod at skulle tisse en hel masse om natten?

Jeg er ved at blive sindssyg af ikke at få sammenhængende søvn. Tænker umiddelbart jeg skal drikke mindre om aftenen, men omvendt kommer der kun et par dråber når jeg er oppe og tisse, så er jo ikke fordi min blære er proppet. Jeg er begyndt at blive smådesperat, jeg fungerer virkelig ikke uden søvn, og havde troet det først ville komme når ejg var på barsel hvor dagsmålene var ting som at give babymad, give mig selv mad og måske få et bad, nu er min søvn afbrudt OG jeg skal kunne tænke om dagen, det hænger slet ikke sammen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 15:30

Godtnavn, det er hormonelt. Der er ikke så meget at gøre. Nogle siger bananer suger væske, så det er da et forsøg værd.
Og så forsøger jeg at tisse mange gange om aftenen. Når jeg rejser mig for at fjerne make up og børste tænder, starter jeg med at tisse og så slutter jeg af med det igen inden jeg går i seng.

Men alle de gange jeg som gravid har fastet til glukosebelastning (4 gange i alt), har jeg været oppe og tisse om natten, selv om jeg ikke har drukket vand.

Og så må jeg desværre fortælle at det ikke bliver bedre før babyen sover igennem (og der skulle jeg så vænne min blære af med at skulle tisse hver nat).
Jeg er vågen 3-10 gange hver nat. 1 af gangene skyldes som regel at S vågner og kommer ind til os. Resten skyldes toiletbesøg, stoppet næse (som graviditeten også har æren for), sovende fingre, at jeg skal vende mig, osv.
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har sovet en hel nat uden at vågne. Jeg er efterhånden lykkelig, hvis jeg får 5-6 timer i streg uden at vågne.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 15:39

Bøtte skrev:Godtnavn, det er hormonelt. Der er ikke så meget at gøre. Nogle siger bananer suger væske, så det er da et forsøg værd.
Og så forsøger jeg at tisse mange gange om aftenen. Når jeg rejser mig for at fjerne make up og børste tænder, starter jeg med at tisse og så slutter jeg af med det igen inden jeg går i seng.

Men alle de gange jeg som gravid har fastet til glukosebelastning (4 gange i alt), har jeg været oppe og tisse om natten, selv om jeg ikke har drukket vand.

Og så må jeg desværre fortælle at det ikke bliver bedre før babyen sover igennem (og der skulle jeg så vænne min blære af med at skulle tisse hver nat).
Jeg er vågen 3-10 gange hver nat. 1 af gangene skyldes som regel at S vågner og kommer ind til os. Resten skyldes toiletbesøg, stoppet næse (som graviditeten også har æren for), sovende fingre, at jeg skal vende mig, osv.
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har sovet en hel nat uden at vågne. Jeg er efterhånden lykkelig, hvis jeg får 5-6 timer i streg uden at vågne.


Pis, men tak for svar :)
Jeg troede først tisseriet kom når barnet fyldte noget i maven, men hormoner giver god mening, dem har jeg i hvert fald mange af :lol: Jeg er glad når jeg får 3 timer, heldigvis falder jeg ofte i søvn hurtigt, men 1½-2 timer går der mellem tisseturerne, det er ret trættende, selv den dag jeg sov 12 timer følte jeg mig ikke frisk fordi det ikke havde været sammenhængende.
Glæder mig til det er overstået, eller til jeg i det mindste ikke skal tænke om dagen, tænk jeg allerede tæller ned til barsel :lol:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

34+4

Indlægaf achillaxedprune » 8. sep 2016, 15:41

Jeg kan desværre ikke nogen tisse-tricks. Ikke udover, af tisse med meget spredte ben, prøve at rokke lidt frem og tilbage og eventuelt gå lidt rundt og så prøve igen. Så kan må man tømt blæren lidt mere (mit problem er bl.a. jeg ikke får tømt blæren ordentligt, når jeg tisser - tak til damerne her i tråden for råd og tips!).
..jeg står minimum op og tisser 2 gange pr. nat. Pænt træls, men har besluttet bare at acceptere det som værende et vilkår, jeg bliver nød til at leve med lige nu.


Og nu er jeg gået dertil, hvor mine fysiske udfoldelser er begrænset. Jeg kan kun lave noget fysisk arbejde i ca. 1 - 1 1/2 time, så får jeg lettere ondt i maven (ved ikke om det eventuelt er plukveer? Burde det være, men det føles mere som et sidestik centraliseret lige til venstremfor navlen...det er altid det samme sted. Mærkeligt).
... Og min mave er begyndt at blive rigtig stor og fin. Dét er så fint, synes jeg. :lun:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 17:35

Jeg er så rasende at jeg kunne tude :whine:

Forhistorie: For 4 år siden da jeg var gravid med S, mistede de noget arbejde på min mands arbejdsplads. Min mand blev opsagt, men inden ansættelsen udløb, dukkede der en anden stilling op, som han kunne få. Det var med arbejde hver anden weekend. Ikke ligefrem ønske-jobbet men trods alt bedre end intet job. Allerede dengang sagde min mand at dukkede der noget op uden weekender, så var han meget interesseret. Det mente chefen ikke var noget problem.
Arbejdet ændrede sig og min mand fik ALLE forårshelligdage hver eneste år + den ringeste rulleplan af de 10 der var ansat til det job. Han har jævnligt mindet chefen om, at han ønskede en anden stilling, hvis der dukkede en op.

Da han efter vores nf i maj meddelte chefen at han skulle have barsel igen omkring december mindede han ham endnu engang om at han ønskede en anden stilling, og at nu mente han det seriøst da mit helbred ikke er til at være alene med to børn hver anden weekend i 12-14 timer af gangen. Han begyndte også at søge udenfor firmaet.

Efter et par uger ringede chefen og sagde han havde fundet en anden stilling til ham. Som en slags intern vikar, der skulle dække de andres ferie- og kursusdage. Og at det udelukkende ville være hverdage og som udgangspunkt 4 dages uge.
Efter en måned i den nye stilling, siger en af de andre op, og i stedet for at ansætte en ny, dækker han den stilling ind med de folk han har, så i stedet for at skulle være 'intern vikar' skal min mand nu have en fast plan der hedder man-ons i lige uger og tors-lør i ulige uger. Selvfølgelig får han så en uge fri hver anden gang, men vi ved begge to at de uger hvor han skal arbejde tors-lør og man-ons vil trække tænder ud. Han havde en lignede vagt på sin gamle rulleplan (da S var baby) og det var ingen fest for nogle af os fordi han er så træt og jeg trænger til aflastning og begge børn vil jo også have behov for at være sammen med ham.

Jeg er simpelthen ved at hyle ved tanken om at vores weekender igen skal ødelægges, og at tanken om skulle være alene med to børn hver anden lørdag.

Jeg er simpelthen så gal på den chef, over at han vil være det bekendt, det var overhovedet ikke det han lovede for 3 måneder siden.
Det er desværre ikke sådan at han har fået ny kontrakt ved de forskellige ansættelser, han har den samme kontrakt som altid. Så der er jo ikke noget at gøre.

Venligst ikke quote, jeg sletter nok igen.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 17:43

Jeg forstår godt du tuder, det havde jeg fandme også gjort Bøtte!

Hvor længe tager din mand barsel til december? Jeg tænker noget af barslen måske kan bruges på at søge en masse stillinger i andre firmaer, for det er da ikke til at leve med at man ikke kan stole på hvad chefen siger, slet ikke med så vigtige ting som mødetider. Har din mand taget et møde med chefen om at han ikke er tilfreds med den ændring? Hvis det stadig kan nå at hjælpe at slå i bordet håber jeg det falder på plads og din mand ikke skal have sådan en vagtplan.

Jeg forstår virkelig din frustration, jeg ville ligge i fosterstilling og tude hvis min mand kom med den besked nu. Håber virkelig for dig det ordner sig :ae:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 19:24

Han tager de planlagte 14 dage. Og måske en uges ferie. Så længe jeg er arbejdsløs har vi ikke rigtigt råd til at han tager mere barsel. Jeg tror ikke der bliver det store overskud til jobsøgning lige der. Desværre.

Men satser på han går i gang med at søge inden. Desværre er der ikke vildt mange jobs indenfor hans fag. Så det bliver op af bakke.

Der udover er han uendelig kræsen med job OG han har det med at tilpasse sig, men det er sgu også meget nemmere for ham, når det ikke er ham, det hele hænger på.

Jeg er simpelthen så frustreret. Havde vi vist det her, havde han jo fortsat jobsøgningen i foråret. Nu har vi spildt 3 måneder ved det her :rulle:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. sep 2016, 20:08

Jeg kan virkelig godt følge dig bøtte.!

Det havde jeg slet ikke kunne overskue. Og jeg ville føle mig så røvrendt hvis mandens chef gjord det når han har givet udtryk for hvordan jeres familien liv er.

Jeg havde bedt min kæreste søge væk med det samme!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 20:09

Arh ja, hvis han ikke har mere end 3 ugers barsel skal der jo fokuseres på baby og ikke jobsøgning :) Håber han finder noget andet hurtigst muligt, og uden weekendarbejde. Man siger jo også det er nemmere at finde nyt job når man er i arbejde, så forhåbentlig lykkes det, og det er vel også nemmere når hans nuværende chef godt ved han vil undgå weekender, så er der ikke så meget hemmeligt i at han snakker emd andre firmaer :) Håber I finder en løsning inden fødslen.

Der er jeg heldig med en mand der er i et fag hvor der aldrig er weekendsarbejde og alt for mange jobs, da han var arbejdsløs ringede firmaer til ham for at få ham ansat, og han har ingen uddannelse :stoned: Jeg forstår det ikke helt, men han må jo gøre et eller andet godt :lol:
0

Tilbage til "Graviditet"