Neotigason

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Neotigason

Indlægaf Fru Sunshine » 29. maj 2016, 19:48

I har jo ret, og det ligner heller ikke mig at gå i noget, der minder om panik, ved at læse en indlægsseddel eller en brochure.
Jeg ved ikke, hvorfor jeg reagerer så stærkt på det her.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Neotigason

Indlægaf Grissebassen » 29. maj 2016, 20:59

Fru Sunshine skrev:I har jo ret, og det ligner heller ikke mig at gå i noget, der minder om panik, ved at læse en indlægsseddel eller en brochure.
Jeg ved ikke, hvorfor jeg reagerer så stærkt på det her.

Det er aldrig sjovt, at skulle fylde medicin i sin krop. Og slet ikke noget, der har slemme bivirkninger. Selv tænkte jeg meget sådan på det, at alt har en pris. Intet kommer gratis her i livet. Du kan få pæn hud, men prisen er en længere periode med potentielt slemme bivirkninger. Om det er en pris, man ønsker at betale, er jo op til en selv. Men under alle omstændigheder synes jeg, at det er værd lige at undersøge prisen, inden man vurderer, om man mener det er det værd at betale. Som tidligere sagt, så er der ingen garantier for at det overhovedet bliver slemt eller er vedvarende. Selvfølgelig gælder det også omvendt. Men det er altså virkelig ikke noget, du bør bruge energi på at bekymre dig om, før det bliver aktuelt at tage stilling til.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Neotigason

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2016, 04:34

Jeg ved snart ikke. Mine hænder gør jo forbandet ondt, hver gang de revner, så det er ikke fordi jeg gerne vil have pæne hænder, men fordi eksemet er så smertefuldt - og så klør det konstant.
Men om det er prisen værd at forsøge at komme det til livs, ved jeg faktisk ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Neotigason

Indlægaf Novella » 30. maj 2016, 04:59

Fru Sunshine skrev:I har jo ret, og det ligner heller ikke mig at gå i noget, der minder om panik, ved at læse en indlægsseddel eller en brochure.
Jeg ved ikke, hvorfor jeg reagerer så stærkt på det her.


Nu er det her jo hidsigt - det er jo effing kemoterapi. Du må absolut ikke blive gravid fordi det VIL give fosterskader, du skal have blodprøver hver måned for at tjekke at det ikke smadrer din lever, og du får 17.000 heftige bivirkninger, herunder potentielt depression. Det er jo ikke ligefrem en kur mod børneorm. Jeg trak det også meeeget længe.

Jeg er dog så glad for resultatet, at jeg havde gjort det hele en gang til, men jeg ville da gerne have kunnet bruge kontaktlinser lidt længere, end jeg gør nu. Jeg kan have dem i en times tid til en løbetur eller på stranden, men så er det nok. Til gengæld kan jeg vise mig offentligt, og det har været prisen værd for mig. Uden et ar i øvrigt - ret forbløffende.

Jeg tror, du bliver glad for det. Hang in there. De første uger skal din krop lige vænne sig til det.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Neotigason

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2016, 13:06

Tak for jeres støtte.
Det betyder mere, end I tror :kys:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Neotigason

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2016, 15:17

Nå, men nu har jeg taget skidtet i 10-12 dage bliver det vel.
Jeg har lidt tørre ben og arme, men ikke mere end en almindelig fugtighedscreme kan klare, og mere tørre læber, men for sgu altså: jeg er begyndt at få små bumser i ansigtet, og det plejer jeg sjældent at døje med.
Om det virker på mine hænder, må tiden vise. Indtil videre har det ikke nogen voldsom stor effekt, men der står jo også, at der kan gå adskillige måneder, inden der kommer resultater.
Hovedpinen er på retur - heldigvis - og jeg er ikke så tør i munden, som jeg havde frygtet. Til gengæld danner jeg monsterstore bussemænd, der nærmest selv kan kravle ud af næsen. Ad!
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Neotigason

Indlægaf Novella » 8. jun 2016, 20:59

Godt at høre :kys: Jeg fik det jo mod bumser, så mon ikke de forsvinder ret hurtigt.
Mht bussemænd - måske skal du skaffe noget saltvandsspray (apoteket), så du ikke får næseblod. Det er så upraktisk, når man står ved tavlen.
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Neotigason

Indlægaf Karkluden » 8. jun 2016, 22:31

Novella skrev:Godt at høre :kys: Jeg fik det jo mod bumser, så mon ikke de forsvinder ret hurtigt.
Mht bussemænd - måske skal du skaffe noget saltvandsspray (apoteket), så du ikke får næseblod. Det er så upraktisk, når man står ved tavlen.

Apotekets saltvandsnæsespray er virkelig god. Jeg har ekstremt tørre slimhinder i næsen om foråret pga. pollenallergi kombineret med ritalin og binyrebarkhormon-spray mod allergien, og den redder mig altså fra de der kæmpe bussemand OG næseblod.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Neotigason

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jun 2016, 07:03

Det kan godt være, det var en idé med en næsespray.

Jeg kan forresten også stadig bruge linser uden problemer - endnu. Jeg krydser fingre for, at det fortsætter sådan.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Neotigason

Indlægaf Fru Sunshine » 20. aug 2016, 08:35

Hm. Måske er jeg for utålmodig, men mine hænder er overhovedet ikke blevet bedre. Tværtimod er de storslemme lige nu.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Neotigason

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2016, 11:21

Jeg har været på isotretinoin to gange. Hold ud. Det er, uanset hvor giftigt noget stads det er, det hele værd når man er færdig og det har virket!
Jeg slap vist ret nemt: tør hud, meget tørre læber (jeg kan seriøst stadig gå lidt i panik hvis jeg ikke har en læbepomade i nærheden at all times), næseblod, lidt muskel- og ledsmerter... Men jeg fortryder det slet ikke!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Neotigason

Indlægaf Fru Sunshine » 20. aug 2016, 11:40

Jeg er også sluppet for slemme bivirkninger endnu.
Det værste er hovedpinen og bussemændene.

Det ville bare være så skønt at kunne se bare en lille forbedring, men lige nu breder det sig bare og gør djævelsk ondt, når huden revner.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Neotigason

Indlægaf Fru Sunshine » 8. sep 2016, 09:11

Kan det passe, at man kan komme til at samle væske af det her?
Jeg ser ud som om, jeg har taget 20 kg. på og mine fingre er vildt hævede.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tomaten
Indlæg: 14
Tilmeldt: 6. dec 2015, 19:01
Kort karma: 1
Likede indlæg: 10

Re: Neotigason

Indlægaf Tomaten » 21. sep 2016, 15:20

Jég har fået rigtigt meget vand i kroppen.
Vanddrivende pille eller the hjælper til tider.

Har taget Neotigason i 5 uger og føler, jeg bliver ædt op indvendigt. Men måske er det en kombination af tanken om at fylde mig med dum medicin og de reelle bivirkninger...

Jeg oplever periodisk: hovedpine, ekstrem hudkløe, ekstrem tørst
Og generelt: tørre mærkelige læber, tendens til blodnæse, knastørre sviende øjne (har købt øjendråber, der letter i kort tid af gangen), mærkelig smuldrende hud især i ansigtet, kan ikke bruge creme i ansigtet selv de mildeste, øget hårtab, vægtøgning, koaguleret blod/sår/hud i næsen,
0
Alle er blot krummer i livets store kiksedåse... Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs

Garfield :fløjt:
Brugeravatar
Tomaten
Indlæg: 14
Tilmeldt: 6. dec 2015, 19:01
Kort karma: 1
Likede indlæg: 10

Re: Neotigason

Indlægaf Tomaten » 21. sep 2016, 15:20

Hvad betyder 'effing kemoterapi'?
0
Alle er blot krummer i livets store kiksedåse... Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs

Garfield :fløjt:

Tilbage til "Helbred"