Hjælp til indretning

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Garbitch
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:24
Kort karma: 2
Likede indlæg: 9

Hjælp til indretning

Indlægaf Garbitch » 8. sep 2016, 11:03

Hej alle :wave:

Mig og manden og vores to børn bor i en lille andel på 75 m og det ville vi faktisk gerne blive ved med, men det kræver lidt ommøblering...

Vi har 3 små værelser og det der ligger op af stuen skal være vores soveværelse og her bliver kun plads til seng/ skabe og en smal gang.

Det ene ud til gangen skal indrettes til ungernes soveværelse med køjeseng og lav/bred kommode til al deres tøj og evt min gamle servante til spil og lidt pynt.
Det sidste værelse bliver så lægeværelse men vores lille fryser skal puttes derind.

I stuen ville jeg meget gerne i stedet for en knap så køn skænk, have oldemors gamle hjørneskab ind og så har jeg brug for jeres hjælp, for vi kommer til at mangle opbevaringsplads til bøger og mapper. Jeg ville gerne have et moderne udtryk til skænken men hvordan!
Jeg tænker en let stigereol eller vægkasser hvor nogle evt er med låge for. Skal der hylder op over hjørneskabet?
Det er teak og 146 højt og 2 gange 62 ud fra midten.
Jeg kan ikke få lov til at uploade et billede af det.

Nogle ideer?
Jeg overvejer faktisk at få en indretningsarkitekt til at hjælpe med hele ligningen. Har i erfaringer/anbefalinger?

Hilsen mig :deer:
0
Garbitch
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:24
Kort karma: 2
Likede indlæg: 9

Re: Hjælp til indretning

Indlægaf Garbitch » 8. sep 2016, 11:05

Lidt a la dette
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2347

Re: Hjælp til indretning

Indlægaf didaa » 10. sep 2016, 06:55

Størrelsen og 3 værelser er helt fint til at få skabt nogle gode løsninger. Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil have bestemte møbler på plads allerede nu, men jeg vil faktisk anbefale dig at lade være lidt endnu, for du risikerer at lade dig begrænse eller at andre bedre løsninger ikke kan lade sig gøre. For det første skal I tænke i opbevaring først, og så kan alt det andet komme. Så meget som muligt skal op, gerne over dørhøjde f.eks. med en robust hylde sat op tæt ved loftet i jeres gang. Ikea er genialt til billige opbevaringsløsninger. Derudover vil jeg anbefale jer at gøre et værelse færdigt af gangen. Det ender ofte med at blive uoverskueligt hvis man tager lidt hist og pist, og det kan også være en god ide at tage et par fridage hvor ungerne ikke er der, og I har god tid. Tjek gerne de mange blogs og artikler med indretning i små lejligheder som ligger på nettet, der er som regel gode ideer at hente. Jeg vil også anbefale at bruge en indretningshjælper; det har vi selv gjort (regn med mellem 5-10.000 kr. for opgaven) og det fik vi ret meget ud af.
0

Tilbage til "Bolig"