Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. sep 2016, 20:11

Godtnavn jeg kender desværre ingen tisse tricks. Jeg har også været oppe flere gange fra start.

Det her er slet ikke for at lyde ond. Men heldigvis kan man ikke sætte sig ind i hvor hårdt det er at være oppe med baby om natten selvom man intet skal dagen efter.
Du skal stadig være 100% på hele dagen, og baby sover ikke bare altid med det samme når denne er vågen om natten.
Jeg ville 100 gange hellere nøjes med tisseture end baby der skulle have mad.
Og jeg var velsignet med en baby der sov med det samme efter han havde spist - dog spiste han en milliard gange om natten :s
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 20:18

xxx---xxx skrev:Godtnavn jeg kender desværre ingen tisse tricks. Jeg har også været oppe flere gange fra start.

Det her er slet ikke for at lyde ond. Men heldigvis kan man ikke sætte sig ind i hvor hårdt det er at være oppe med baby om natten selvom man intet skal dagen efter.
Du skal stadig være 100% på hele dagen, og baby sover ikke bare altid med det samme når denne er vågen om natten.
Jeg ville 100 gange hellere nøjes med tisseture end baby der skulle have mad.
Og jeg var velsignet med en baby der sov med det samme efter han havde spist - dog spiste han en milliard gange om natten :s


Jeg ved godt det bliver hårdere til den tid, men der er vi i det mindste to om at få det hele til at kører med alt i hverdagen og forhåbentlig har jeg ikke kvalme, besvimer og den slags. Men jeg tror det bliver monster hårdt, jeg har frygtet den manglende søvn siden vi blev enige oma t skulle have et barn, jeg har aldrig fungeret med for lidt søvn, får jeg 7 timers sammenhængende søvn er jeg sur og træt hele dagen, jeg skal have 8-9 timer, så jeg har virkelig frygtet det fordi jeg fungerer så dårligt uden søvn, jeg tror bare jeg er frustreret over den allerede er kommet.

Når baby kommer er planen at skiftes til natteroderiet, dvs. jeg skal jo stadig amme hver gang, men kæresten må tage sig af alt det andet (skrigeri, ble osv) om natten, i hvert fald hver anden nat.


Nogle gange har jeg taget mig selv i at tænke at jeg bliver en bedre mor hvis amningen ikke fungerer fordi jeg så kan sove igennem hver anden nat :genert: Men altså, jeg vil amme, og håber jeg kan, er bare bange for jeg bliver i alt for dårligt humør af den manglende søvn og derfor får kort lunte.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 20:25

Eller, vi kan deles de første 4-5 måneder hvor vi begge har barsel, tror ikke kæresten går med til at tage halvdelen om natten når han skal arbejde :P
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. sep 2016, 20:28

Godtnavn: jeg har også altid haft brug for meget søvn og var nervøs for, hvordan jeg ville klare det - min kæreste drillede mig godmodigt på forhånd med, hvor svært det ville blive for mig ikke at få nok søvn.
Nå, men jeg har faktisk været den af os, der har klaret manglende søvn bedst. Jeg ved ikke, hvor kræfterne er kommet fra, men de har bare været der. Altså det er (selvfølgelig) hårdt, men slet ikke som jeg havde frygtet.

Jeg skriver dette efter en nat med 6 timers uafbrudt søvn. Har muligvis en anden mening om nogle dage. ;)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. sep 2016, 20:45

Godtnavn det er fedt at din kæreste er hjemme så længe. Og man kan jo håbe at baby sover bedre om natten når han ikke skal være hjemme mere.

Jeg fungere helt klart bedst hvis jeg får 8 timers søvn og gerne mere.
Det blev der vendt op og ned på må man sige. Jeg var så også så dum at jeg hver gang N ville have mad om natten stod op med ham og gik ind i stuen for at amme.
For så at gå i seng igen.
For jeg ville ikke vænne ham for meget til at ligge og amme (min venindes datter kunne kun ligge ned og amme også om dagen. Så hun måtte ligge på toilet gulve osv når de var ude)
Og for ikke at forstyrre kæresten på trods af han aldrig vågner af noget!

Næste gang tager jeg sku ikke så meget hensyn. Og jeg skal helt klart være bedre til at lade ham tage over i weekenden fx når lillebror er fodret af og så nuppe et par timer.

Min krop kørte totalt på overarbejde indtil N begyndte at sove bare lidt igennem som 1,5 årig.
Dvs at da jeg endelig fik søvn og fik slappet af så kunne min krop slet ikke klare det og jeg fik nærmest angstanfald noget som jeg aldrig har haft før.

Nu N er blevet større er vi dog gode til at den ene sover længe lørdag og den anden søndag medmindre vi skal noget.

Så jeg synes det lyder fantastisk med din plan! Husk at holde fast i den :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 20:48

Jeg har hylet temmelig meget her til aften. Og min mand endte med at gå sur i seng. Jeg er bare SÅ frustreret, for jeg ved, at det min krop skal udsættes for, kan den ikke holde tll. Jeg kan slet ikke se mig ud af de weekender. Hvis lillesøster er som S, sover hun godt fra 22-02, hvor efter hun er vågen i to timer, sover
1,5 time og så er det morgen. Dengang klarede jeg det ved at sove lur samtidig med hende. Men det kan jeg jo ikke, når jeg har S hjemme, for hun sover jo ikke lur længere.
Jeg ved godt babyer er forskellige, men at tro på lillesøster sover i gennem fra starten vil også være temmeligt naivt.

Min mand er meget loyal og nærmest autoritetstro, så han går ikke lige op og banker i bordet. Kender jeg ham ret affinder han sig bare med situationen ud fra devisen 'man ved hvad man har, ikke hvad man får'.
Det er ikke første gang hans chef handler ufint, hvis man spørger mig (det er min mand så ikke enig i). Så jeg forventer ikke at det bliver bedre.

Jeg bliver bare så ked af at han i det mindste ikke siger fra. For min og S' skyld.
Og når det er hans indstilling til det, kan han selv få 'fornøjelsen' af at fortælle S, at han skal arbejde weekend igen. Det bliver hun SÅ ked af :(
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. sep 2016, 20:49

Hov jeg glemte lige at skrive at selvom jeg synes det var skide hårdt at amme til tider.
Så gik det virkelig op for mig hvor nemt det var trods flaske da N begyndte at få flaske hele døgnet.
Det kan godt være man er alene om opgaven men fuck det er nemt.

Jeg håber jeg kan amme længere end de 6 mdr denne gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 20:52

xxx---xxx skrev:Hov jeg glemte lige at skrive at selvom jeg synes det var skide hårdt at amme til tider.
Så gik det virkelig op for mig hvor nemt det var trods flaske da N begyndte at få flaske hele døgnet.
Det kan godt være man er alene om opgaven men fuck det er nemt.

Jeg håber jeg kan amme længere end de 6 mdr denne gang.


Herhjemme var det omvendt.

Jeg synes det var noget nemmere med flaske.
Men nu var S også temmelig dårlig til amning. Jeg brugte nemt 1,5-2,5 time pr måltid, mens jeg ammede.

Men jeg håber dog på at amme igen, og få et nemmere ammeforløb denne gang.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. sep 2016, 21:09

Undskyld bøtte men lige der lyder din mand som
Strudsen der bare gemmer hovedet og lever videre. Skriver jeg uden overhovedet at kende ham.

Det er bare så svært når den anden ikke kan sætte sig ind i hvordan man har det. Og ikke mindst hvordan man ved det bliver. :(
Hvor længe arbejdet han sådan sidst.?

Ang amningen så var jeg heldig at N spiste meget hurtigt, maks 20 min så vidt jeg husker og så ind igen. At jeg så ikke faldt så hurtigt i søvn som ham var bare irriterende men ikke hans skyld.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 8. sep 2016, 21:34

Bøtte: Hvordan foregår det med de vagter? Er han så væk hele perioden eller kommer han hjem om aftenen eller hvordan ? Kan godt forstå det er voldsomt frustrerende. Har I bedsteforældre der bor i nærheden, der kan aflaste ? Eller andre?

Apropos det der med søvn, så læste jeg et sted, at når man ammer udskiller man et hormon, der gør det nemmere at mangle søvn. Så det er med i plusserne ved amning. Jeg husker det ikke som værende så slemt, men jeg lå også og ammede og kunne faktisk sove igennem det. Den går nok ikke med 2 styks - så betyder det i hvert fald at jeg har fået bekymrende lange bryster :tie: . Jeg husker det først som hårdt, da hun som 6 mdr skiftede til fast kost og havde voldsomt ondt i maven om natten. Jeg var startet på arbejde og gik nærmest rundt som en zombie. Jeg fik blandt andet sendt den samme mail 2 gange, fordi jeg 2 sekunder efter havde glemt at jeg havde sendt den :lol:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 21:55

xxx---xxx skrev:Undskyld bøtte men lige der lyder din mand som
Strudsen der bare gemmer hovedet og lever videre. Skriver jeg uden overhovedet at kende ham.

Det er bare så svært når den anden ikke kan sætte sig ind i hvordan man har det. Og ikke mindst hvordan man ved det bliver. :(
Hvor længe arbejdet han sådan sidst.?

Ang amningen så var jeg heldig at N spiste meget hurtigt, maks 20 min så vidt jeg husker og så ind igen. At jeg så ikke faldt så hurtigt i søvn som ham var bare irriterende men ikke hans skyld.


Det gjorde han et år (dog afbrudt af 12 ugers barsel) så fik de nu rulleplan. Denne gang ændres det ikke, medmindre han kommer tll noget andet. De er to der deler det job, så det vil jo altid give hver anden lørdag til ham.

Her til aften har jeg tænkt meget på hvordan det var sidst, og det skal vl have snakket om, for det er faktisk det eneste tidspunkt i vores forhold, vi har haft en alvorlig krise, det tror jeg han har glemt, det havde jeg egentlig også selv. Så tænker vi må finde en rolig stund i weekenden og få snakket og lagt en plan.

Han laver lidt strudsen. Han er ikke en type, der brokker sig. På de 10 år han har været i firmaet, har han haft to sammenstød med en mellemleder, og ellers har der aldrig været noget.
Jeg får helt lyst til tage op og banke i bordet på hans vegne, for jeg havde dælme ikke fundet mig i det. Men der er han helt anderledes end mig.

Bortset fra at han fremover har fri hver søndag og selve jobbet består i noget andet, så minder det bare alt for meget om det, han netop var så træt af ved det gamle job. Jeg synes virkelig det er forkasteligt at love en mand andre arbejdstider for så at sætte ham tilbage på noget, der næsten er ringere efter mindre end 8 uger. :(
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 22:03

Han kommer hjem hver aften, blot for at bade, spise og gå i seng. Præcis som før.
Jeg har intet ud af at han kommer hjem, andet end at S får set ham.

Mine forældre bor 40 km herfra. Og dem var vi virkelig besøgt meget, hver anden weekend de sidste 3,5 år. Så meget at jeg synes det har været pinligt. Tænk at man som 30 årig skal tage hjem til sine forældre hver anden weekend, for at ens liv kan hænge sammen. Det var sgu ikke lige det jeg drømte om :(
De har jo også deres eget liv, inkl en plejedatter på 10 år, som jo selvfølglig også tager deres krafter. Min far er trods alt over 60.
Mine søstre arbejder også begge to i weekenderne og min faster, som bor i samme by som os, og som har hjulpet os meget, er hos sin kæreste i weekenderne, min mands familie ser vi kun sammen og min mand er med. Så der er desværre ikke vildt mange at trække på.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 8. sep 2016, 22:14

Hm, da er da godt nok også uretfærdigt, at hans arbejdsgiver bare vender på en tallerken. Han har ikke mulighed for at sige nej tak uden at det får konsekvenser? Der er vel stadig nogen, der skal dække de andre vagter også, som var den oprindelige aftale?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 22:18

Kolderudolf skrev:Hm, da er da godt nok også uretfærdigt, at hans arbejdsgiver bare vender på en tallerken. Han har ikke mulighed for at sige nej tak uden at det får konsekvenser? Der er vel stadig nogen, der skal dække de andre vagter også, som var den oprindelige aftale?


Nej, de vagter, der skulle dækkes af min mand er pludselig væk. Hvordan kan min mand ikke helt få svar på. Det var en helt ny stilling, oprettet til min mand, så måske har han indset, at der alligevel ikke var nok til en hel stilling.

Takker han nej, bliver han fyret, for så er der ikke andet arbejde til ham.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 8. sep 2016, 22:23

Shit altså. Jeg håber, da at han siger til sin chef, at det ikke er en holdbar situation og at konsekvensen er, at han har tænkt sig at søge væk
0

Tilbage til "Graviditet"