Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 9. sep 2016, 07:16

Kolderudolf skrev:Shit altså. Jeg håber, da at han siger til sin chef, at det ikke er en holdbar situation og at konsekvensen er, at han har tænkt sig at søge væk


På sin egen stilfærdige måde, skal han nok få sagt det ikke er ok.
Jeg tror bare ikke det er nok, beslutningen er truffet og kan ikke umiddelbart ændres. Så må vi til at have kig på noget jobsøgning i stedet.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 9. sep 2016, 07:43

Det er heller ikke fordi min mand synes FET jer er en fest. Han føler sig virkelig røvrendt og snydt. Og han er mindst lige så frustreret som jeg.
Vi er meget forskellige og reagerer nærmest i hver sin ende af skalaen i sådanne situationer.
Normalt er det jo rigtigt fint, at han mærker efter og ikke hidser sig unødigt op (som jeg til tider kommer til :genert:), men jeg gad bare godt i lige præcis denne situation, at han bare reagerede på en eller anden måde.
Han har heldigvis en uges ferie om en uge, inden han begynder på det nye. Så må vi få lagt en slagplan der.
Jeg har allerede besluttet at den indeholder et stk rengøringsdame, der kommer hver anden uge.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 9. sep 2016, 09:13

Øv Bøtte, hvor er jeg ked af at høre I skal slås med sådan noget. Det lyder absolut ikke til at være en holdbar situation i længden. Jeg håber for jer at I finder en løsning, hurtigst muligt. Jeg tror også den bedste strategi er at han søger væk derfra, for det lyder ikke som om chefen er specielt lydhør eller sætter specielt meget pris på sine medarbejdere.

Kæmpe kram herfra. Kan godt forstå du har taget et par tudeture og at du er rigtig gal og frustreret!
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 9. sep 2016, 09:31

Øv hvor er det bare træls bøtte.

Kan skisme godt forstå du ikke gider være med i sådan et show.
Vil du ud med hvad han arbejder som, søger inden for? Evt i kort, det kunne jo være man kendte til noget.

Jeg gruer lidt for, at manden skal være væk en hel weekend i midten af november. Med termin i slut oktober bliver det en meget lille baby og en meget aktiv 2,5 årige jeg skal kæmpe med. Har dog besluttet at jeg ikke er for voksen til at ringe til min mor og klage min nød, hvis jeg slet ikke magter det. Men det kan man jo ikke når det er hver anden weekend og sikkert også lidt ekstra hist og pist.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 10:09

Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

For at vi kan komme hjem fra Grønland, er der en mulighed for at min mand skal arbejde i Jylland og vi skal bo i København. Det vil sige, at han altså er afsted søndag aften / tidlig mandag morgen - onsdag aften i hver uge og jeg står med de 3 børn selv. Højst sandsynlig i hvert fald det næste år. Det kunne være jeg skulle have tænkt det helt til ende, før jeg sagde go. Pt. har fokus-området bare været at komme hjem heroppe fra :lol:

Men altså.. Som du også skriver Bøtte, så er det noget med praktiske løsninger. Vi skal også have rengøring og så hedder det overnatning ved mine forældre ofte. Men efter vi først boet 3 år i Vestjylland og 1 år heroppe har vi ikke ligefrem rendt dem på dørene og jeg ved, at min mor vil elske, at jeg er der.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 9. sep 2016, 10:16

Kolderudolf skrev:Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

For at vi kan komme hjem fra Grønland, er der en mulighed for at min mand skal arbejde i Jylland og vi skal bo i København. Det vil sige, at han altså er afsted søndag aften / tidlig mandag morgen - onsdag aften i hver uge og jeg står med de 3 børn selv. Højst sandsynlig i hvert fald det næste år. Det kunne være jeg skulle have tænkt det helt til ende, før jeg sagde go. Pt. har fokus-området bare været at komme hjem heroppe fra :lol:

Men altså.. Som du også skriver Bøtte, så er det noget med praktiske løsninger. Vi skal også have rengøring og så hedder det overnatning ved mine forældre ofte. Men efter vi først boet 3 år i Vestjylland og 1 år heroppe har vi ikke ligefrem rendt dem på dørene og jeg ved, at min mor vil elske, at jeg er der.


Det er ikke en mulighed at bosætte jer midlertidigt i Jylland?
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 9. sep 2016, 10:19

Jeg er ikke nervøs som sådan for en weekend selv med to små børn. Det er mere tanken om at den lille teknisk set kan være yngre end en uge gammel når han er væk og jeg dermed stadig skal komme mig over fødslen.

Jeg tror for øvrigt at man kan vænne sig til meget og man selvfølgelig kommer igennem det. I hvert fald hvis man har almindelig vilkår. Jeg tænker byttes problem måske også er, at hun hurtigere bliver træt/har behov for hvile grundet sygdom, end hvad ikke-sygdoms ramte har behov for.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 10:43

Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

For at vi kan komme hjem fra Grønland, er der en mulighed for at min mand skal arbejde i Jylland og vi skal bo i København. Det vil sige, at han altså er afsted søndag aften / tidlig mandag morgen - onsdag aften i hver uge og jeg står med de 3 børn selv. Højst sandsynlig i hvert fald det næste år. Det kunne være jeg skulle have tænkt det helt til ende, før jeg sagde go. Pt. har fokus-området bare været at komme hjem heroppe fra :lol:

Men altså.. Som du også skriver Bøtte, så er det noget med praktiske løsninger. Vi skal også have rengøring og så hedder det overnatning ved mine forældre ofte. Men efter vi først boet 3 år i Vestjylland og 1 år heroppe har vi ikke ligefrem rendt dem på dørene og jeg ved, at min mor vil elske, at jeg er der.


Det er ikke en mulighed at bosætte jer midlertidigt i Jylland?


Nej, vi tager hjem heroppe fra for at være tættere på bedsteforældre/ aflastning. Så det giver ikke rigtig mening at flytte 400 km væk fra dem. Jeg vil også meget gerne "hjem". Jeg flyttede fra København i 2012 og trænger efterhånden til noget jeg kender til frem for nye steder og nye mennesker hele tiden.
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 10:50

Lulu skrev:Jeg er ikke nervøs som sådan for en weekend selv med to små børn. Det er mere tanken om at den lille teknisk set kan være yngre end en uge gammel når han er væk og jeg dermed stadig skal komme mig over fødslen.

Jeg tror for øvrigt at man kan vænne sig til meget og man selvfølgelig kommer igennem det. I hvert fald hvis man har almindelig vilkår. Jeg tænker byttes problem måske også er, at hun hurtigere bliver træt/har behov for hvile grundet sygdom, end hvad ikke-sygdoms ramte har behov for.


Det skulle netop ikke forståes som en negligering af hverken Bøttes eller din situation :) Som jeg skrev gav det bare lige anledning til t reflektere over egen situation.

Men har han overvejet at I stadig kan være indlagt der?
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 9. sep 2016, 10:52

Selvom jeg er frisk og rørig, ville jeg være meget ked at at skulle være selv med to små børn hveranden weekend. Især mens den yngste er under 1 år.

Men jeg ved så også godt, at jeg ikke er sej på det område.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 9. sep 2016, 10:53

Kolderudolf skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

For at vi kan komme hjem fra Grønland, er der en mulighed for at min mand skal arbejde i Jylland og vi skal bo i København. Det vil sige, at han altså er afsted søndag aften / tidlig mandag morgen - onsdag aften i hver uge og jeg står med de 3 børn selv. Højst sandsynlig i hvert fald det næste år. Det kunne være jeg skulle have tænkt det helt til ende, før jeg sagde go. Pt. har fokus-området bare været at komme hjem heroppe fra :lol:

Men altså.. Som du også skriver Bøtte, så er det noget med praktiske løsninger. Vi skal også have rengøring og så hedder det overnatning ved mine forældre ofte. Men efter vi først boet 3 år i Vestjylland og 1 år heroppe har vi ikke ligefrem rendt dem på dørene og jeg ved, at min mor vil elske, at jeg er der.


Det er ikke en mulighed at bosætte jer midlertidigt i Jylland?


Nej, vi tager hjem heroppe fra for at være tættere på bedsteforældre/ aflastning. Så det giver ikke rigtig mening at flytte 400 km væk fra dem. Jeg vil også meget gerne "hjem". Jeg flyttede fra København i 2012 og trænger efterhånden til noget jeg kender til frem for nye steder og nye mennesker hele tiden.


Men giver det mening at være væk fra far 4 dage om ugen for at være tæt på bedsteforældre?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 10:58

JoyNips skrev:
Kolderudolf skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

For at vi kan komme hjem fra Grønland, er der en mulighed for at min mand skal arbejde i Jylland og vi skal bo i København. Det vil sige, at han altså er afsted søndag aften / tidlig mandag morgen - onsdag aften i hver uge og jeg står med de 3 børn selv. Højst sandsynlig i hvert fald det næste år. Det kunne være jeg skulle have tænkt det helt til ende, før jeg sagde go. Pt. har fokus-området bare været at komme hjem heroppe fra :lol:

Men altså.. Som du også skriver Bøtte, så er det noget med praktiske løsninger. Vi skal også have rengøring og så hedder det overnatning ved mine forældre ofte. Men efter vi først boet 3 år i Vestjylland og 1 år heroppe har vi ikke ligefrem rendt dem på dørene og jeg ved, at min mor vil elske, at jeg er der.


Det er ikke en mulighed at bosætte jer midlertidigt i Jylland?


Nej, vi tager hjem heroppe fra for at være tættere på bedsteforældre/ aflastning. Så det giver ikke rigtig mening at flytte 400 km væk fra dem. Jeg vil også meget gerne "hjem". Jeg flyttede fra København i 2012 og trænger efterhånden til noget jeg kender til frem for nye steder og nye mennesker hele tiden.


Men giver det mening at være væk fra far 4 dage om ugen for at være tæt på bedsteforældre?


Ja, desværre. Han er ansat i forsvaret og de bliver smidt rundt på kurser i hele landet hele tiden. Det er blandt andet derfor, at vi ikke bliver her. Fordi de ikke kunne love, at han ikke bliver sendt afsted i tide og utide. Da vores datter var 3 uger frem til hun var 6 mdr var han afsted stort set alle hverdage. Der boede vi i Esbjerg uden noget netværk. Det magter jeg simpelthen ikke igen med et sæt tvillinger og en 2-årig.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 9. sep 2016, 11:07

Sorenspige skrev:Selvom jeg er frisk og rørig, ville jeg være meget ked at at skulle være selv med to små børn hveranden weekend. Især mens den yngste er under 1 år.

Men jeg ved så også godt, at jeg ikke er sej på det område.


Jeg har det på samme måde.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. sep 2016, 11:12

Bøtte kan godt forstå han ikke slår voldsomt i bordet hvis han tror det så gør at han bliver fyret. Håber virkelig han finder noget andet eller at chefen indser det ikke var det han ahvde lovet og laver om på planen, det sidste er nok urealistisk desværre, men derfor kan man alligevel godt håbe.

Der er ikke noget familie eller venners børn på sådan 15-25 år der bor i nærheden bøtte? Som man kunne hyre som barnepasser hver anden lørdag, så kunne de tage på en tur sammen, legeplads, zoo osv. jeres store pige vil jo få en masse ud af det samvær og du vil få noget aflastning. Men var det en løsning havde I sikkert selv tænkt over det. Uanset håber jeg bare I finder en holdbar løsning :)

Altså jeg synes jer der har barsel alene er monsterseje, og det ville for mig være lidt skræmmende, så jeg forstår om nogen at det kan virke uoverskueligt med alene hver anden weekend.



Og det med at amme, det var kun ment som at flasken ville være dejlig fordi jeg kunne sove igennem en gang i mellem, ikke som at det er noget jeg vil vælge medmindre amningen ikke fungerer. Glæder mig faktisk til at amme :genert: Og håber at kunne fuldamme til 6 måneders alderen :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 9. sep 2016, 11:18

godtnavn skrev:Og det med at amme, det var kun ment som at flasken ville være dejlig fordi jeg kunne sove igennem en gang i mellem, ikke som at det er noget jeg vil vælge medmindre amningen ikke fungerer. Glæder mig faktisk til at amme :genert: Og håber at kunne fuldamme til 6 måneders alderen :)


Far skal da bare lære at lægge baby til hos dig så du kan blunde videre under måltidet :) Det er i hvert fald noget vi har tænkt os at forsøge så manden engang i mellem kan tage nattevagten :)
0

Tilbage til "Graviditet"