Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 9. sep 2016, 14:17

Tror ikke vi skal gøre os nogen forhåbninger om at den 3. kandidat i præsidentvalget løber med stemmerne :tie:

1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 9. sep 2016, 15:22

Det er forbløffende, at alt der "anti-elite" og "outsider-kandidat" som en kvalifikation har sådan en vind i sejlene for tiden.
Selvom man havde alt muligt imod piloter eller deres fagforening osv., ville man vel ikke sige: "Lad os en helt udefra til at flyve os!" :tie:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43983

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 9. sep 2016, 15:50

dgd2007 skrev:Det er forbløffende, at alt der "anti-elite" og "outsider-kandidat" som en kvalifikation har sådan en vind i sejlene for tiden.
Selvom man havde alt muligt imod piloter eller deres fagforening osv., ville man vel ikke sige: "Lad os en helt udefra til at flyve os!" :tie:


Jeg tror primært at det, for store dele af vælgerskaren, handler om kandidater, som ikke er sovset alt for meget ind i den politiske elite i Washington, og tegnedrengene i Wall Street.

Det siger en hel del om, hvad der rører sig i 'folkedybet', at man automatisk ikke har tillid til etablerede politikere. Hér tæller Fru Clinton også med.

Når selv en person som Trump, (som faktisk er ret godt sovset ind i finansverdenen i USA ) kan få så relativt stor folkelig opbakning, fra ét segment af vælgere, og Bernie Sanders, får opbakning fra et andet (segment), så siger det en hel del om den splittelse som er i den amerikanske befolkning – og med god grund, vil jeg mene.

Jeg er ret overbevist om at Clinton vinder valget. Men jeg tror ikke at det dermed er overstået. Meget store del af den amerikanske befolkning, har fået nok af at blive 'snydt', valg efter valg. Uligheden og omfordelingen i USA, har nået en grænse nu, hvor der skal laves kraftigt om på tingene, hvis ikke det hele skal bryde sammen. Og jeg tror ikke at Fru Clinton, er den der kan/vil gøre det (desværre)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2016, 18:28

åhh ohh, nu kommer der virkelig gang i debatten om hun er rask nok til embedet :8:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-09-11 ... oni-for-11

Tænk hvis Trump ender med at vinde på hendes helbred :tie:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43983

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. sep 2016, 20:29

Wizzze skrev:åhh ohh, nu kommer der virkelig gang i debatten om hun er rask nok til embedet :8:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-09-11 ... oni-for-11

Tænk hvis Trump ender med at vinde på hendes helbred :tie:


Hvad er der galt med hendes helbred? som jeg læser det, var der omkring 28 grader i skyggen ved den memorial og hun stod i solen i 1½ time: Hun er 68 år og har 18 måneders kampagne bag sig. Det sætter vel sine spor.
Eller er der andet, som er forbigået min opmærksomhed? :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2016, 20:35

paint skrev:
Wizzze skrev:åhh ohh, nu kommer der virkelig gang i debatten om hun er rask nok til embedet :8:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-09-11 ... oni-for-11

Tænk hvis Trump ender med at vinde på hendes helbred :tie:


Hvad er der galt med hendes helbred? som jeg læser det, var der omkring 28 grader i skyggen ved den memorial og hun stod i solen i 1½ time: Hun er 68 år og har 18 måneders kampagne bag sig. Det sætter vel sine spor.
Eller er der andet, som er forbigået min opmærksomhed? :gruble:


Hun har været småsyg den sidste uges tid, og er også kommet med en uovervejet kommentar om "den slags der stemmer på Trump" som også bliver tilskrevet at hun ikke har været helt feberfri. Trump har allerede været efter hende pga. helbredet, og nu med "frisk" ammunition, så vil der helt sikkert blive kørt på det igen.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43983

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. sep 2016, 21:08

Wizzze skrev:
paint skrev:
Wizzze skrev:åhh ohh, nu kommer der virkelig gang i debatten om hun er rask nok til embedet :8:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-09-11 ... oni-for-11

Tænk hvis Trump ender med at vinde på hendes helbred :tie:


Hvad er der galt med hendes helbred? som jeg læser det, var der omkring 28 grader i skyggen ved den memorial og hun stod i solen i 1½ time: Hun er 68 år og har 18 måneders kampagne bag sig. Det sætter vel sine spor.
Eller er der andet, som er forbigået min opmærksomhed? :gruble:


Hun har været småsyg den sidste uges tid, og er også kommet med en uovervejet kommentar om "den slags der stemmer på Trump" som også bliver tilskrevet at hun ikke har været helt feberfri. Trump har allerede været efter hende pga. helbredet, og nu med "frisk" ammunition, så vil der helt sikkert blive kørt på det igen.


Det har du garanteret ret i. Alt kan bruges i amerikanske Præsidentkampagner (og bliver brugt). Jeg lurede bare på om, der var kommet nye oplysninger frem om hendes helbred, som var andet end det du nævner.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Petrix » 11. sep 2016, 21:25

Det er sgu også lidt sygt at USA enten skal ledes af en syg gammel kvinde eller en erklæret Tosse.
Hvad skal det hele ikke ende med
0
27102021
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2016, 21:33

paint skrev:
Wizzze skrev:
paint skrev:
Wizzze skrev:åhh ohh, nu kommer der virkelig gang i debatten om hun er rask nok til embedet :8:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-09-11 ... oni-for-11

Tænk hvis Trump ender med at vinde på hendes helbred :tie:


Hvad er der galt med hendes helbred? som jeg læser det, var der omkring 28 grader i skyggen ved den memorial og hun stod i solen i 1½ time: Hun er 68 år og har 18 måneders kampagne bag sig. Det sætter vel sine spor.
Eller er der andet, som er forbigået min opmærksomhed? :gruble:


Hun har været småsyg den sidste uges tid, og er også kommet med en uovervejet kommentar om "den slags der stemmer på Trump" som også bliver tilskrevet at hun ikke har været helt feberfri. Trump har allerede været efter hende pga. helbredet, og nu med "frisk" ammunition, så vil der helt sikkert blive kørt på det igen.


Det har du garanteret ret i. Alt kan bruges i amerikanske Præsidentkampagner (og bliver brugt). Jeg lurede bare på om, der var kommet nye oplysninger frem om hendes helbred, som var andet end det du nævner.


Du ved lige så godt som mig at i en valgkamp er forkølelse = lungebetændelse, feber er første tegn på Alzheimers og et ildebefindende er en fod i graven, død i næste uge ;)
Oplysninger og fakta er ligegyldigt!! Der er billeder af hende segne om, det vil blive kørt igen og igen, mens horder af "eksperter" vil blive hevet ind foran en mikrofon, for at fortælle hvor svag og tæt på døden hun er. Ja faktisk er hun død, det er bare Secret Service der holder hende oppe og pumper hende fuld af xyz for holde hende igang ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf ExCoastal » 11. sep 2016, 21:52

Petrix skrev:Det er sgu også lidt sygt at USA enten skal ledes af en syg gammel kvinde eller en erklæret Tosse.
Hvad skal det hele ikke ende med


For mange amerikanere er det et valg mellem "the lesser of two evils", ingen af de to kandidater er specielt populære. Jeg oplever ikke at amerikanerne generelt har ret stor interesse i dette valg, det er svært for dem at støtte 100% bag en kandidat. Sikke en forskel 8 år gør. Med Obama og McCain havde vi det mindste to værdige kandidater til posten, men denne gang føles det som om, at luften forlængst er gået ud af ballonen.

Til sammenligning husker jeg valgaftenen i 2008 som en yderst spændende aften. Jeg var et eller andet sted i Ohio i en lille by, hvor min kollega og jeg var på en mexicansk restaurant/sportsbar, hvor der tilfældigvis var et demokratisk vælgermøde i et tilstødende lokale. Da CNN annoncerede Obama som vinder var stemningen rent euforisk, folk strømmede ind i baren og der blev grinet, grædt og skålet og det er noget, som jeg aldrig vil glemme. Jeg kan ikke forestille mig noget i den stil denne gang. Overhovedet ikke.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 11. sep 2016, 22:07

paint skrev:Hvad er der galt med hendes helbred? som jeg læser det, var der omkring 28 grader i skyggen ved den memorial og hun stod i solen i 1½ time: Hun er 68 år og har 18 måneders kampagne bag sig. Det sætter vel sine spor.
Eller er der andet, som er forbigået min opmærksomhed? :gruble:

Der har været masser på konspirationshjemmesiderne (og understøttet af Trump på hans "Jeg ved jo ikke, men mange siger ..."-måde), om at Clinton har en hemmeligholdt, alvorlig sygdom :nerve:

Crazy Guiliano (staveplade) kom også for skade at sige, at man bare kunne google "Clinton health", hvis man ville forvisse sig om, at der var noget om snakken. Den tidligere New York-borgmester fra najn-elæven-tiden havde lige et øjeblik glemt, hvor mange teorier man kan finde, hvis man googler WTC-angrebet.
0
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Petrix » 11. sep 2016, 22:12

ExCoastal skrev:
Petrix skrev:Det er sgu også lidt sygt at USA enten skal ledes af en syg gammel kvinde eller en erklæret Tosse.
Hvad skal det hele ikke ende med


For mange amerikanere er det et valg mellem "the lesser of two evils", ingen af de to kandidater er specielt populære. Jeg oplever ikke at amerikanerne generelt har ret stor interesse i dette valg, det er svært for dem at støtte 100% bag en kandidat. Sikke en forskel 8 år gør. Med Obama og McCain havde vi det mindste to værdige kandidater til posten, men denne gang føles det som om, at luften forlængst er gået ud af ballonen.

Til sammenligning husker jeg valgaftenen i 2008 som en yderst spændende aften. Jeg var et eller andet sted i Ohio i en lille by, hvor min kollega og jeg var på en mexicansk restaurant/sportsbar, hvor der tilfældigvis var et demokratisk vælgermøde i et tilstødende lokale. Da CNN annoncerede Obama som vinder var stemningen rent euforisk, folk strømmede ind i baren og der blev grinet, grædt og skålet og det er noget, som jeg aldrig vil glemme. Jeg kan ikke forestille mig noget i den stil denne gang. Overhovedet ikke.


Ja det er virkelig en dårlig situation. Man kan jo håbe Hillary vinder, men at hun senere bliver nødt til at trække sig fra embedet pga. helbredet.
Lad os komme igang med det næste præsident valg allerede nu.
0
27102021
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43983

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. sep 2016, 22:31

dgd2007 skrev:
paint skrev:Hvad er der galt med hendes helbred? som jeg læser det, var der omkring 28 grader i skyggen ved den memorial og hun stod i solen i 1½ time: Hun er 68 år og har 18 måneders kampagne bag sig. Det sætter vel sine spor.
Eller er der andet, som er forbigået min opmærksomhed? :gruble:

Der har været masser på konspirationshjemmesiderne (og understøttet af Trump på hans "Jeg ved jo ikke, men mange siger ..."-måde), om at Clinton har en hemmeligholdt, alvorlig sygdom :nerve:

Crazy Guiliano (staveplade) kom også for skade at sige, at man bare kunne google "Clinton health", hvis man ville forvisse sig om, at der var noget om snakken. Den tidligere New York-borgmester fra najn-elæven-tiden havde lige et øjeblik glemt, hvor mange teorier man kan finde, hvis man googler WTC-angrebet.


Jeg er ikke i tvivl om, at Trump vil sige hvad som helst. Jeg ved også godt, at der eksisterer vilde teorier på nettet om at både Hr og Fru Clinton, er HIV-positive og har AIDS i de sidste stadier
De er vel også aliens, når det kommer til stykket?

Den amerikanske valgkamp, giver demokrati et dårligere ry end det har i forvejen. Et smagløst cirkus, sponsoreret af henholdsvis Wall Street og en bindegal reality-stjerne. Hvis ikke det var så tragisk, ville det næsten (men også kun næsten) være morsomt.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf ExCoastal » 11. sep 2016, 22:38

Petrix skrev:
Ja det er virkelig en dårlig situation. Man kan jo håbe Hillary vinder, men at hun senere bliver nødt til at trække sig fra embedet pga. helbredet.
Lad os komme igang med det næste præsident valg allerede nu.


Ifølge CNN har hun lungebetændelse. Så lad nu se, hvordan hendes helbred er. Jeg håber absolut at Hillary vinder, men mest fordi, at jeg virkelig ikke kan forestille mig The Donald som præsident.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 12. sep 2016, 08:28

1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"