Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 9. sep 2016, 04:19

Lys skrev:
ManicNinja skrev:Lys: Det er muligt, det er mig, der er for træt til at fatte pointen her. Men jeg er nok ikke helt med på, hvorfor hans afvisning skal problematiseres/vendes og drejes sådan? Altså, manden sagde nej - og som andre også siger, så er afvisning da aldrig det fedeste. Uanset om man er enig, ér det da tit om ikke andet så bare et lillebitte gok i forfængeligheden. Klart. Det forstår jeg godt.

Men ... derudover så får jeg bare det indtryk, at du ikke rigtigt vil acceptere det: Så formulerer han det på en mærkelig måde (eller i hvert fald ikke én, du kan få til at hænge sammen). Så synes du ikke dét at sige ja tak til glas nummer 2 hænger sammen med hans udmelding bagefter osv. Så tænker du, at han har forventet for meget (gnist), fordi du ikke selv ser førstedates på samme måde.

Jeg er ked af, hvis det følgende lyder nedladende. Det er absolut ikke ment sådan. Men jeg tænker: Hvorfor ikke bare acceptere det, du selv beskrev så fint tidligere? Nemlig at alle har deres egen tilgang til dating. Og så bare forholde dig til facts? Han havde ikke lyst at ses igen - den del af budskabet gik jo i hvert fald igennem.

Er der så så meget mere at komme efter? Jeg spørger dels, fordi jeg ikke kan se din pointe i at pille mere i det. Dels fordi jeg tænker, at det slet ikke er værd at bruge al den mentale energi på at spekulere over et første møde, der ikke blev til mere

Men dét siger måske netop mere om MIN tilgang til dating ... :)

Man kan undre sig meget over folks adfærd og formuleringer, men ... Han har jo meldt ud. Og I skal ikke ses igen. Er det ikke nok?


Jeg skal ikke kunne sige, om du er for træt til at fatte pointen, men du behøver i hvert fald ikke at tage alle de der forbehold før du tilkendegiver din klare mening over for mig :)

Under alle omstændigheder er det i hvert fald lettere at se tingene mere objektivt (og forenklet;)), når man ser det udefra og ikke har noget i klemme.

Jeg forsøgte egentlig at hive en mere generel pointe frem baseret på denne oplevelse. Fordi jeg har oplevet det flere gange og det nok er noget af det, der frustrerer mig mest ved det her datingcirkus. Det er meget muligt, at det ikke er lykkes godt nok at få frem, at min pointe også var mere generel end kun i forhold til ham her :)

Derudover har jeg egentlig blot svaret på den feedback, jeg har fået. Det synes jeg ikke er at pille i det.

For som sagt; jeg græder ikke snot over ham her - jeg var jo selv lidt lunken i forhold til ham. Og nej, jeg har ikke brug for andet fra ham end at vide, at han ikke ville ses igen. Jeg ville blot ønske lidt mere konsistens imellem adfærd og udsagn - that's all. Det er nok det, du forveksler med manglende accept af udsagnet (afslaget), hvilket altså ikke er tilfældet :)


Erfaringsmæssigt er et par forbehold ret tit en god idé i denne tråd, hvis man kommer væltende med: "Jamen, ku' du ikke bare ...?" Men det er noteret. Næste gang får du den bare råt for usødet. :D

Og stadig: Jeg kan da godt følge, hvis du savner konsistens mellem ord og handling. Der er to muligheder: At du har læst den ene del forkert i forhold til modpartens intentioner. Eller at der simpelthen ikke ER konsistens - måske fordi vedkommende ombestemte sig undervejs.

Uanset så vil der bare være en del mennesker, hvis adfærd og udmeldinger, man ikke kan få sammenhæng i. I mine øjne er det blot endnu et parameter at sortere efter. Og derudover ikke værd at spilde kræfter på.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 9. sep 2016, 05:48

Wunder8 skrev:
Lys skrev:Jeg har en date i morgen. Inkl vin. Helt fra start syntes jeg, at han virkede ret lovende, og jeg er da fortsat positivt indstillet (især fordi han var med på vin frem for gåtur), men pga ferie og sygdom er der næsten gået en måned fra vi matchede - og det er for længe til mig. Jeg kan simpelthen ikke opretholde interesse og smalltalk så længe med en, jeg ikke har mødt. Men det sker så også i morgen.


I hear you! Jeg skal mødes med en fyr på torsdag, og på det tidspunkt har vi skrevet sammen i knap to uger (han har ikke kunne mødes før pga. en rejse). Vi skriver rigtigt godt sammen og han virker vildt sød, men jeg er ærligt talt også lidt ved at gå til af utålmodighed - er slet ikke vant til at have længere sms-korrespondancer inden man mødes, og jeg kan mærke, jeg er bange for at skuffe/blive skuffet, fordi vi har god kemi på skrift. Hvor meget kontakt har I haft, og har du en god fornemmelse?


Wunder, hvordan gik din date i går?
1
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 9. sep 2016, 15:44

Lys skrev:
Wunder8 skrev:
Lys skrev:Jeg har en date i morgen. Inkl vin. Helt fra start syntes jeg, at han virkede ret lovende, og jeg er da fortsat positivt indstillet (især fordi han var med på vin frem for gåtur), men pga ferie og sygdom er der næsten gået en måned fra vi matchede - og det er for længe til mig. Jeg kan simpelthen ikke opretholde interesse og smalltalk så længe med en, jeg ikke har mødt. Men det sker så også i morgen.


I hear you! Jeg skal mødes med en fyr på torsdag, og på det tidspunkt har vi skrevet sammen i knap to uger (han har ikke kunne mødes før pga. en rejse). Vi skriver rigtigt godt sammen og han virker vildt sød, men jeg er ærligt talt også lidt ved at gå til af utålmodighed - er slet ikke vant til at have længere sms-korrespondancer inden man mødes, og jeg kan mærke, jeg er bange for at skuffe/blive skuffet, fordi vi har god kemi på skrift. Hvor meget kontakt har I haft, og har du en god fornemmelse?


Wunder, hvordan gik din date i går?


Den gik faktisk virkeligt godt. Han var vildt sød og vi klikkede med det samme. Tiden fløj virkeligt, og jeg kom alt, alt, alt for sent i seng (vil spare jer for detaljerne, men daten involverede en del rosé). Han sov også hos mig. Han virker virkeligt som jordens mest reelle og ordentlige menneske, hvilket er uvant for sådan én som mig, der har fedtet rundt med en del emotionelt utilgængelige fuckboy-typer.Vi har skrevet sammen idag, og det virker sådan rimeligt implicit, at vi skal ses igen. Så det' jo godt nok :D
19
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Singletråden

Indlægaf Mangoness » 9. sep 2016, 20:31

Juki skrev:Ser I Dagens Mand? Jeg havde glemt hvor frygteligt det er :lol:

Er Tinder tilnærmelsesvis i nærheden af at være lige så overfladisk og åndssvagt? :wacko:


Jeg elskede Lea's - aka Burgers - svar :lol:

http://www.tv3.dk/dagens-mand/geggos-bf ... rimme-fyre
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 10. sep 2016, 01:51

Så hvis folk er i tvivl om, hvilket signal de sender ved at blive på en date i længere end 5-10 eller til man hurtigt har drukket sin kaffe, så er signalet ihvertfald klart hvis man skynder sig at gå.
Jeg ville til hver en tid foretrække den blide afvisning, og det er også den jeg selv bruger, når jeg desværre ikke føler at jeg matcher med hende jeg har været glad for at møde.
Det er ikke fedt at blive afvist, men jo heller ikke fedt at afvise en anden person.
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 10. sep 2016, 03:13

Mumifar skrev:
Lys skrev:
avdotja skrev:Hvis en fyr foreslår et glas til, kan jeg nu også selv finde på at sige jatak selv om jeg allerede da fornemmer at der er ikke er "kemi" til mere. Mit formål med en første date er først og fremmest at have en hyggelig aften* og så synes jeg også at det kan virke lidt uhøfligt at smutte efter 30 min.

(*)Jeg har været nød til at skære alt hvad der lugter af forventninger til første dates væk, blev simpelthen alt for deprimeret over hele tiden at skulle konstatere at "nej, det var så heller ikke noget..." :/


Det ville jeg så ikke. Men med til det hører, at det for mit vedkommende kun ville være i de situationer, hvor jeg var sikker på, at det aldrig ville blive til noget, at jeg ville gå - og altså ikke i de tilfælde, hvor jeg synes at min date var godt selskab, hvilket som nævnt er mit "succeskriterium" for en første date. Jeg gider ikke spilde hverken min eller min dates tid.


Jeg synes nu almindelig høflighed og lidt gammeldags plí bør exerceres når to mennesker mødes.
At skride efter 5 min virker på mig som at smide en spand koldt vand i hovedet på den anden.
Hvis jeg gik efter 5 min ville jeg klart have en følelse af at min date ville stå tilbage og føle sig "dum & grim"
Så det ville jeg aldrig gøre.


Jeg har en bekendt der en enkelt gang smuttede efter 10 minutter. Hun vejede sådan 50 kilo mere end på alle billeder, hvor hun var normalvægtig. Hendes overvægt var heller ikke noget som i øvrigt fremgik af hendes profiltekst.

Han sagde til hende at han ikke følte hun havde været ærlig over for ham, og da netop ærlighed var vigtigt for ham, var der ikke noget at bygge på.
0
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 10. sep 2016, 03:28

IrmaPigen skrev:
Mumifar skrev:
Lys skrev:
avdotja skrev:Hvis en fyr foreslår et glas til, kan jeg nu også selv finde på at sige jatak selv om jeg allerede da fornemmer at der er ikke er "kemi" til mere. Mit formål med en første date er først og fremmest at have en hyggelig aften* og så synes jeg også at det kan virke lidt uhøfligt at smutte efter 30 min.

(*)Jeg har været nød til at skære alt hvad der lugter af forventninger til første dates væk, blev simpelthen alt for deprimeret over hele tiden at skulle konstatere at "nej, det var så heller ikke noget..." :/


Det ville jeg så ikke. Men med til det hører, at det for mit vedkommende kun ville være i de situationer, hvor jeg var sikker på, at det aldrig ville blive til noget, at jeg ville gå - og altså ikke i de tilfælde, hvor jeg synes at min date var godt selskab, hvilket som nævnt er mit "succeskriterium" for en første date. Jeg gider ikke spilde hverken min eller min dates tid.


Jeg synes nu almindelig høflighed og lidt gammeldags plí bør exerceres når to mennesker mødes.
At skride efter 5 min virker på mig som at smide en spand koldt vand i hovedet på den anden.
Hvis jeg gik efter 5 min ville jeg klart have en følelse af at min date ville stå tilbage og føle sig "dum & grim"
Så det ville jeg aldrig gøre.


Jeg har en bekendt der en enkelt gang smuttede efter 10 minutter. Hun vejede sådan 50 kilo mere end på alle billeder, hvor hun var normalvægtig. Hendes overvægt var heller ikke noget som i øvrigt fremgik af hendes profiltekst.

Han sagde til hende at han ikke følte hun havde været ærlig over for ham, og da netop ærlighed var vigtigt for ham, var der ikke noget at bygge på.


Jo det er da også helt forståeligt og den slags situationer kan vi jo allesammen komme til at opleve.
Har nu selv været forskånet for sådanne ting, selvom jeg da har mødtes med kvinder hvor billederne ihvertfald ikke var blevet taget på en dårlig "hår-dag" eller hvad man nu kan sige :)
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 10. sep 2016, 05:12

Mumifar skrev:Så hvis folk er i tvivl om, hvilket signal de sender ved at blive på en date i længere end 5-10 eller til man hurtigt har drukket sin kaffe, så er signalet ihvertfald klart hvis man skynder sig at gå.
Jeg ville til hver en tid foretrække den blide afvisning, og det er også den jeg selv bruger, når jeg desværre ikke føler at jeg matcher med hende jeg har været glad for at møde.
Det er ikke fedt at blive afvist, men jo heller ikke fedt at afvise en anden person.


I den idealle verden, ja. Men indimellem ligger der jo en masser pli, dannelse og skjulte kulturregler. Jeg kender vitterligt ingen, der er gået efter 5-10 min - heldigvis. Det er i min verden ret arrogant og dannelsesløs, uanset hvad grunden er til at man gerne ville gå.
Jeg ville aldrig selv gøre det, og kan lige pudse min skinnende glorie ved at sige, at jeg har udholdt en del ufattelig sære, vilde, klamme dates i mindst 2 timer, af ren høflighed. Jeg har så været meget påpasselig med de signaler, jeg har sendt :)

Jeg foretrækker som dig den blide afvisning, og bruger den også selv. Jeg afviser aldrig ansigt til ansigt for den vil jeg ikke selv bryde mig om, men skriver enten lige efter daten eller dagen efter. Hvis jeg slet ikke er i tvivl, så skriver jeg kort efter daten :)

jeg måtte sidst vente 5 dage på en afvisning. Det er bare afskyeligt selvvisk og arrogant :nerve: Som om man ikke lige gad besvære sig med at skrive. Eller at man er konfliktsky - men så må man på en eller anden måde gro nogle nosser, det må da være muligt :fløjt:
Så bliver afvisningen næsten sekundær :genert:
5
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 10. sep 2016, 06:55

Mand på Tinder har netop på baggrund af en meningsudveksling konkluderet at vi ikke er et match, for han skal ikke have flere børn.

Ehm okay, så fordi jeg har den alder jeg har og ikke har børn, så antager gutten jeg pr automatik er ude efter en sæddoner.

Kæft det er overfladisk.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 10. sep 2016, 07:49

Mumifar skrev:Så hvis folk er i tvivl om, hvilket signal de sender ved at blive på en date i længere end 5-10 eller til man hurtigt har drukket sin kaffe, så er signalet ihvertfald klart hvis man skynder sig at gå.
Jeg ville til hver en tid foretrække den blide afvisning, og det er også den jeg selv bruger, når jeg desværre ikke føler at jeg matcher med hende jeg har været glad for at møde.
Det er ikke fedt at blive afvist, men jo heller ikke fedt at afvise en anden person.


Ja, det er et ret klart signal, hvis man drikker sin kaffe "hurtigt" eller "skynder sig at gå". Men det er altså din stramning ;) . Og bare lige sådan for god ordens skyld, så er det altså ikke det, jeg har beskrevet. Jeg har prøvet at gå efter én cocktail en fredag aften, hvor det var oplagt, at vi kunne have drukket flere. Det er ikke tit, jeg har forladt en cocktailbar kl 22.30 en fredag aften - for at gå hjem... Men jeg skyndte mig altså ikke - hverken at drikke ud eller gå.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 10. sep 2016, 07:51

IrmaPigen skrev:Mand på Tinder har netop på baggrund af en meningsudveksling konkluderet at vi ikke er et match, for han skal ikke have flere børn.

Ehm okay, så fordi jeg har den alder jeg har og ikke har børn, så antager gutten jeg pr automatik er ude efter en sæddoner.

Kæft det er overfladisk.


Hvad skrev du da siden han kom frem til den konklusion?
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 10. sep 2016, 07:52

IrmaPigen skrev:Mand på Tinder har netop på baggrund af en meningsudveksling konkluderet at vi ikke er et match, for han skal ikke have flere børn.

Ehm okay, så fordi jeg har den alder jeg har og ikke har børn, så antager gutten jeg pr automatik er ude efter en sæddoner.

Kæft det er overfladisk.


Lidt i samme boldgade har jeg oplevet at kommunikationen blev afsluttet, da modparten opdagede, jeg ikke ønskede børn.

Og nu kommer det sære: Han ønskede skam heller ikke selv (flere) børn - han havde et par stykker i forvejen. Så skulle man tro, det ville være passende, jeg ikke har noget ønske om at blive mor, ikke? Men nej, en kvinde, der ikke ønskede børn, måtte der jo være noget galt med. Ikke det, han sagde, men helt klart det, han mente. Fx konkluderede han, at jeg nok var følelsesmæssigt umoden og uvillig til at tage ansvar. :stoned:

Hvad skal man sige til den slags? Gad ikke en gang begynde at forsvare mig. Hvis dét er hans konklusion, så fred være med det. Så er der sgu for lang vej hjem!

Jeg må tilstå, at jeg var rystet over, at han er far til nogen. Jeg fandt HAM umoden ...
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 10. sep 2016, 07:57

Lys skrev:
IrmaPigen skrev:Mand på Tinder har netop på baggrund af en meningsudveksling konkluderet at vi ikke er et match, for han skal ikke have flere børn.

Ehm okay, så fordi jeg har den alder jeg har og ikke har børn, så antager gutten jeg pr automatik er ude efter en sæddoner.

Kæft det er overfladisk.


Hvad skrev du da siden han kom frem til den konklusion?


Jeg skrev ingenting. Han antog selv.

Anyway, jeg blev dømt ude fordi han ville have en der selv havde børn.

Igen må jeg blot konstatere at det er megaoverfladisk.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 10. sep 2016, 08:00

ManicNinja skrev:
IrmaPigen skrev:Mand på Tinder har netop på baggrund af en meningsudveksling konkluderet at vi ikke er et match, for han skal ikke have flere børn.

Ehm okay, så fordi jeg har den alder jeg har og ikke har børn, så antager gutten jeg pr automatik er ude efter en sæddoner.

Kæft det er overfladisk.


Lidt i samme boldgade har jeg oplevet at kommunikationen blev afsluttet, da modparten opdagede, jeg ikke ønskede børn.

Og nu kommer det sære: Han ønskede skam heller ikke selv (flere) børn - han havde et par stykker i forvejen. Så skulle man tro, det ville være passende, jeg ikke har noget ønske om at blive mor, ikke? Men nej, en kvinde, der ikke ønskede børn, måtte der jo være noget galt med. Ikke det, han sagde, men helt klart det, han mente. Fx konkluderede han, at jeg nok var følelsesmæssigt umoden og uvillig til at tage ansvar. :stoned:

Hvad skal man sige til den slags? Gad ikke en gang begynde at forsvare mig. Hvis dét er hans konklusion, så fred være med det. Så er der sgu for lang vej hjem!

Jeg må tilstå, at jeg var rystet over, at han er far til nogen. Jeg fandt HAM umoden ...


Ja mærkeligt. Ham her gik så efter konceptet med en kvinde med egne børn, dvs en sammenbragt familie.

Jeg finder det sært at først og fremmest gå efter koncepter. Jeg går først og fremmest efter bolden/manden, og så må jeg jo siden hen vurdere hvad der følger med og om det er noget jeg gider.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 10. sep 2016, 08:07

IrmaPigen skrev:
ManicNinja skrev:
IrmaPigen skrev:Mand på Tinder har netop på baggrund af en meningsudveksling konkluderet at vi ikke er et match, for han skal ikke have flere børn.

Ehm okay, så fordi jeg har den alder jeg har og ikke har børn, så antager gutten jeg pr automatik er ude efter en sæddoner.

Kæft det er overfladisk.


Lidt i samme boldgade har jeg oplevet at kommunikationen blev afsluttet, da modparten opdagede, jeg ikke ønskede børn.

Og nu kommer det sære: Han ønskede skam heller ikke selv (flere) børn - han havde et par stykker i forvejen. Så skulle man tro, det ville være passende, jeg ikke har noget ønske om at blive mor, ikke? Men nej, en kvinde, der ikke ønskede børn, måtte der jo være noget galt med. Ikke det, han sagde, men helt klart det, han mente. Fx konkluderede han, at jeg nok var følelsesmæssigt umoden og uvillig til at tage ansvar. :stoned:

Hvad skal man sige til den slags? Gad ikke en gang begynde at forsvare mig. Hvis dét er hans konklusion, så fred være med det. Så er der sgu for lang vej hjem!

Jeg må tilstå, at jeg var rystet over, at han er far til nogen. Jeg fandt HAM umoden ...


Ja mærkeligt. Ham her gik så efter konceptet med en kvinde med egne børn, dvs en sammenbragt familie.

Jeg finder det sært at først og fremmest gå efter koncepter. Jeg går først og fremmest efter bolden/manden, og så må jeg jo siden hen vurdere hvad der følger med og om det er noget jeg gider.


Enig. Kan da også godt være, jeg umiddelbart foretrækker en mand uden børn. Men omvendt er jeg helt overbevist om, at jeg kunne blive rigtig glad for en mand MED børn - og såmænd ikke blot for ham. Også for ungerne. Mange antager, jeg er børnehader, siden jeg ikke ønsker børn. :D Dét er jeg så langt fra!

Lidt åbenhed må der altså helt generelt til i en datingproces. Jeg har da ved gud også en masse forestillinger om, hvad en interessant mand er. (Nogle mere ... afgørende end andre). Og så render jeg jo alligevel på nogle, der adskiller sig fra disse forestillinger. Og bliver nysgerrig. Det er da skønt!

På samme måde vil det da være fedt, hvis en skøn mand kan se forbi, at jeg måske ikke lige lever op til alle hans forestillinger - og så pludselig bliver tiltrukket alligevel. :D
Senest rettet af ManicNinja 10. sep 2016, 08:14, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"