Først stribede vaser, så hvide hylder.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf HerErJeg » 10. sep 2016, 05:57

Verden er blevet en hvid hylde fattigere. Søstrene Grene melder alt udsolgt og mange er rigtig sure og hælder galde ud på Facebook.
http://www.bt.dk/danmark/vildt-populaer ... rene-grene
Nu er det måske fordi jeg er mand, men jeg fatter ikke hvad det lige er der sker. En hylde?
Og der tages fri fra arbejde og alt muligt for at stå i kø til butiksåbning?
I øvrigt er det meget spændende, hvilken mekanisme der får fornuften slukket totalt, for det er jo langt fra første gang det sker, at hypen omkring et eller andet produkt når svimlende højder, men som jo reelt set er ganske ordinært, og let kunne købes magen til eller rimeligt tilsvarende andet steds.
Det samme med koncertbilletter som efterhånden er solgt på 14 sek., præcis som årsopgørelsen fra SKAT, der skal ses med det samme.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 10. sep 2016, 06:20

Materialismen har efterhånden nået vanvittige højder... Det er seriøst ved at tage overhånd med den der "Kan I ikke have til os alle, er det for dårligt" mentalitet...

Det var det samme med de forpulede samlekort fra Bilka ... de stakkels stakkels børn da... :sarkasme: Jeg fik hverken fyldt mit Wendy, Turtles eller Skovens Dyr samlehæfte tilbage i 80erne og jeg har sq ikke psykiske men efter det
14
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2016, 06:28

Den hylde havde jeg faktisk overvejet at kigge på næste gang jeg kom forbi en søstrene grenes, for tænkte selve "hyldeholderne" ville være fine hvis man udskiftede hylderne, så forstår godt den er solgt :P Forstår dog ikke måden og farten, og jeg bliver lidt anti og ved slet ikke om jeg gider have den nu :lol:

Jeg forstår generelt ikke det der massehysteri, føler det er en manglende forståelse af at penge ikke kan give en alt. Altså at folk ikke kan forstå at de ikke kan få en vare hvis de vil betale hvad den koster, at de ikke forstår begrebet "udsolgt og kommer ikke på lager igen".
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder

Indlægaf Anlewi » 10. sep 2016, 06:57

Jeg kan som kvinde heller ikek forstå massehysteri over vaser, hylder, tøj m.m.

det kan være fine ting, men tanken over at komme i andres hjem og se mange ens møbler falder mig lidt kedelig.

Jeg kan godt lide forskellighed uden det behøver at være dyrt unika.
7
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder

Indlægaf Thitida-No-Chey » 10. sep 2016, 07:08

Anlewi skrev:Jeg kan som kvinde heller ikek forstå massehysteri over vaser, hylder, tøj m.m.

det kan være fine ting, men tanken over at komme i andres hjem og se mange ens møbler falder mig lidt kedelig.

Jeg kan godt lide forskellighed uden det behøver at være dyrt unika.


Helt enig. Det der hjem, hvor alt er hvidt med pyntegenstande kun fra Kähler, så det ligner noget, der er kopieret fra Bo Bedre... :ticks: det er bare ikke mig!

Okay, jeg skal ikke tale for højt på det punkt. Nogle ville måske mene, at min stue ligner noget, IKEA har sponsoreret, så chancen for at jeg har noget (eller en kombination af noget), andre også har er ret stor :P Men jeg har til gengæld valgt mine møbler og mit nips, fordi jeg syntes, de var pæne og ville passe ind i mit hjem, og ikke fordi "OHMAGAWD, sådan en har Liselotte også, så MÅ jeg have den!!!"...

Jeg har i al fald en vase, som jeg kan garantere ingen andre i Danmark har, og nej, den er ikke hjemmelavet, så lidt unika har jeg da :D
3
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Rapfisk » 10. sep 2016, 07:14

Det er en storm i et glas vand. Der står måske 30 personer i den kø ud af en befolkning i Århus på 330.000. Så er der kommet nogle flere til senere. Måske har butikken haft 15 hylder, eller hvad ved jeg. Jeg har svært ved at finde nyhedsværdien.
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43965

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf paint » 10. sep 2016, 07:33

'Sjovt', som man kan se tingene forskelligt eller fokusere på noget forskelligt. Jeg oplever ikke 'materialismen', som det 'uhyggelige' eller det påfaldende, i tilfælde som dette, men snarere som 'lemming-effekten'. Ønsket om at være med på hypen – at lade sig rive med, og følge flokken – flokmentaliteten, om man vil, er bekymrende.
Det faktum, at store befolkningsgrupper, kan smide al kritisk sans overbord og ride med på en impuls eller en flygtig trend.
I mine mest pessimistiske stunder, ser jeg det som et uhyggeligt ønske om konformitet eller uniformitet, og manglende bevidsthed om egen motivation – måske især, hvis jeg breder tendensen ud til at være en generel tendens i samfundet også på andre områder.
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder

Indlægaf Anlewi » 10. sep 2016, 09:50

Thitida-No-Chey skrev:
Anlewi skrev:Jeg kan som kvinde heller ikek forstå massehysteri over vaser, hylder, tøj m.m.

det kan være fine ting, men tanken over at komme i andres hjem og se mange ens møbler falder mig lidt kedelig.

Jeg kan godt lide forskellighed uden det behøver at være dyrt unika.


Helt enig. Det der hjem, hvor alt er hvidt med pyntegenstande kun fra Kähler, så det ligner noget, der er kopieret fra Bo Bedre... :ticks: det er bare ikke mig!

Okay, jeg skal ikke tale for højt på det punkt. Nogle ville måske mene, at min stue ligner noget, IKEA har sponsoreret, så chancen for at jeg har noget (eller en kombination af noget), andre også har er ret stor :P Men jeg har til gengæld valgt mine møbler og mit nips, fordi jeg syntes, de var pæne og ville passe ind i mit hjem, og ikke fordi "OHMAGAWD, sådan en har Liselotte også, så MÅ jeg have den!!!"...

Jeg har i al fald en vase, som jeg kan garantere ingen andre i Danmark har, og nej, den er ikke hjemmelavet, så lidt unika har jeg da :D


Det er svært at komme uden om IKEA :-) men hvis det er pyntet med eget påfund så bliver det noget andet
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Oveditlevsen » 10. sep 2016, 10:10

Spis lige brød til, det er da ikke et nyt fænomen, men som med så meget andet så har de sociale medier givet det en stemme så det kan gå viralt.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Anlewi » 10. sep 2016, 10:19

Oveditlevsen skrev:Spis lige brød til, det er da ikke et nyt fænomen, men som med så meget andet så har de sociale medier givet det en stemme så det kan gå viralt.


Men det er da et lidt interessant fænomen også
selvom de sociale medier blæser det op.

Det er lidt tankevækkende at "jeg skal have hvad de andre har bare fordi"
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Oveditlevsen » 10. sep 2016, 10:25

Anlewi skrev:
Oveditlevsen skrev:Spis lige brød til, det er da ikke et nyt fænomen, men som med så meget andet så har de sociale medier givet det en stemme så det kan gå viralt.


Men det er da et lidt interessant fænomen også
selvom de sociale medier blæser det op.

Det er lidt tankevækkende at "jeg skal have hvad de andre har bare fordi"

Enig, men mit indlæg gik egentlig mest på at folk var ligeså "lemminge-agtige" som før tiden med sociale medier, som de er i dag.
Er bare lidt træt af sådanne nyheder :gisp:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf JoyNips » 10. sep 2016, 10:50

Jeg synes det er en fin hylde og jeg ville også gerne have haft en, hvis jeg havde været klar over dens eksistens før jeg læste artiklen.
Men jeg havde ikke gidet at stå i kø for den og jeg ville ikke have lavet drama ud af det hvis den var udsolgt.
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf HerErJeg » 10. sep 2016, 11:23

Jeg tror virkelig at nogle føler de har et mislykket liv, for de får aldrig det fede grej som alle andre. Bare det faktum at hylderne bydes 100 kr over salgsprisen, plus at skulle betale for evt fragt. JEG VIL HA'!!
Tag nu IPhone 7. Mængden af artikler og news der beskriver præcis denne model, overstiger hvad der skrives om andre telefoner tilsammen. Prisen er ligegyldig.

Man kan jo faktisk spørge sig selv hvad mennesker definerer som lykke i livet.
En telefon?
En vase?
En hylde?
At få sin vilje?
At have et perfekt liv på overfladen?
Venner?
Sex?
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Anilara » 10. sep 2016, 11:26

Jeg forstår heller ikke helt? Hvorfor er lige dén hvide hylde speciel?
Altså, vasen kunne man sige var et samlerobjekt, og kommer fra et anerkendt brand.
Det her er Søstrene Grene!? Og hylden ligner da ikke noget sådan.. Vildt design? Så hvad er det, som gør, at det ikke kan være en anden hvid hylde?
Senest rettet af Anilara 10. sep 2016, 11:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14589

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Pjeps » 10. sep 2016, 11:35

Det er jo bare det samme som den gang de havde et vældig populært bord, det blev også revet væk i flere omgange.

Men jeg forstår ikke folks trang til at blive så hysteriske over manglen, men synes egentlig også det er lidt dårlig købmandskab fra SG , de kunne jo tilsyneladende tjene meget mere, hvis de sørgede for a have et godt og solidt lager af den slags varer. Det er jo et tidløst design til en okay pris, så de skulle jo nok kunne få dem solgt på et tidspunkt, også hvis nu det ikke lige blev en "dille".
1
:ninja:

Tilbage til "Livets forhold"