Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf StripesAddict » 24. aug 2016, 15:18

Annione skrev:Jo mere jeg får dagen på afstand, jo bedre bliver den.
Stedet lukkede kl 04 - og dj'en slukkede for musikken samtidig. Men folk stod på dansegulvet til det sidste - det var så fantastisk. Alle var glade, ingen drama om noget som helst - alle synes bare det var det fedeste bryllup. Incl. brud og brudgom :lun:

De 5 spædbørn bemærkede man nærmest ikke, der var også en fin amme-stue til dem på 1. salen, hvor mødrene kunne sidde i ro og mag.

Talerne var overvældende. Min norske veninde rejste sig endda op og holdt tale - det var så fint, selvom halvdelen af selskabet ikke forstod det hele :-D I alt holdt mine veninder 7 taler og min bror holdt en lille tale og kom med en sang :8: Det var så dejligt, når mine forældre nu ikke var med (jeg har ikke hørt et kvæk fra min mor. Hun kunne fammer godt have sendt et kort!).

Vi blev fotograferet inden vielsen, så vi arrangerede at min (nu) mand skulle stå i haven, for enden af den røde løber - der hvor vi også skulle stå ved vielsen. Og jeg kom rundt om hjørnet, i mit skrud. Bare os 2 i hele verden (+fotografen). Det var så romantisk - og jeg havde stortudet allerede der, hvis alle havde stået der - så det var så fint, som det kunne være. Helt perfekt. :dåne:

Jeg vil gerne giftes igen. Eller måske skulle bare holde en fed fest på vores 5 års bryllupsdag.


Jeg har det på præcis samme måde :genert: vi kom hjem fra bryllupsrejsen i mandags og jeg startede på arbejde i dag, og det er altså lidt trist, at det hele er slut. Selvom det er for vildt at være min mands kone.

I øvrigt fantastisk at I havde sådan en god fest og at det hele bare spillede - trods manglende opmærksomhed fra dine forældre.

Det lyder virkelig fint med jeres første øjeblik - det er altså også bare helt specielt :lun:
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 25. aug 2016, 12:15

Et mere fra dagen - vores fotograf har bare fanget det fineste øjeblik, omend det ikke er så ofte min mand hjælper mig med skoene :-D Jeg var ved at skifte til kondier, fordi vi skulle ind i skoven og gå - men Angelina sparkede dem ud af billedet og knipsede løs.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
24
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 25. aug 2016, 12:36

Annione skrev:Et mere fra dagen - vores fotograf har bare fanget det fineste øjeblik, omend det ikke er så ofte min mand hjælper mig med skoene :-D Jeg var ved at skifte til kondier, fordi vi skulle ind i skoven og gå - men Angelina sparkede dem ud af billedet og knipsede løs.


Smukt billede
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Rapfisk » 25. aug 2016, 14:52

Annione skrev:Et mere fra dagen - vores fotograf har bare fanget det fineste øjeblik, omend det ikke er så ofte min mand hjælper mig med skoene :-D Jeg var ved at skifte til kondier, fordi vi skulle ind i skoven og gå - men Angelina sparkede dem ud af billedet og knipsede løs.

Fedt, at I havde Angie :-D
1
Livslinjen: 70 201 201
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf topmadras3 » 27. aug 2016, 15:12

MissDitte skønne billeder :lun:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 2. sep 2016, 17:58

OKay, helt ærligt, har i haft inkluderet jeres forlovede i ALT og taget alle hans meninger og f.eks. ændret noget?
Jeg har ikke selv stødt på et problem endnu med min, tværtimod, han har lige sagt at han synes ikke jeg skal gå på kompromis med en ring bare pga.jeg ville spare. Og vi havde en længere samtale om hvad han synes JEG skulle have af ring, og det gjorde mig bare så glad for at han også gjorde sig tanker. Og det er VORES bryllup, også derfor jeg inkludere ham når jeg ser en flot kjole jeg kan lide, og der kan jeg mærke vi skal finde ud af hvad vi begge kan lide. Han vil gerne jeg skal have en puffy kjole med bar ryg, jeg vil gerne have bar ryg, men evt. en kjole der ikke er så puffy.

Men hvor meget har I lyttet, og gået på kompromis?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 2. sep 2016, 21:20

Luffegås skrev:OKay, helt ærligt, har i haft inkluderet jeres forlovede i ALT og taget alle hans meninger og f.eks. ændret noget?
Jeg har ikke selv stødt på et problem endnu med min, tværtimod, han har lige sagt at han synes ikke jeg skal gå på kompromis med en ring bare pga.jeg ville spare. Og vi havde en længere samtale om hvad han synes JEG skulle have af ring, og det gjorde mig bare så glad for at han også gjorde sig tanker. Og det er VORES bryllup, også derfor jeg inkludere ham når jeg ser en flot kjole jeg kan lide, og der kan jeg mærke vi skal finde ud af hvad vi begge kan lide. Han vil gerne jeg skal have en puffy kjole med bar ryg, jeg vil gerne have bar ryg, men evt. en kjole der ikke er så puffy.

Men hvor meget har I lyttet, og gået på kompromis?


Vi planlage sammen
Sted, gæster, formen, menu, hans tøj, farver, blomster m.m
Jeg stod for pynt, min egen kjole og de små detaljer
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 8. sep 2016, 09:33

Luffegås skrev:OKay, helt ærligt, har i haft inkluderet jeres forlovede i ALT og taget alle hans meninger og f.eks. ændret noget?
Jeg har ikke selv stødt på et problem endnu med min, tværtimod, han har lige sagt at han synes ikke jeg skal gå på kompromis med en ring bare pga.jeg ville spare. Og vi havde en længere samtale om hvad han synes JEG skulle have af ring, og det gjorde mig bare så glad for at han også gjorde sig tanker. Og det er VORES bryllup, også derfor jeg inkludere ham når jeg ser en flot kjole jeg kan lide, og der kan jeg mærke vi skal finde ud af hvad vi begge kan lide. Han vil gerne jeg skal have en puffy kjole med bar ryg, jeg vil gerne have bar ryg, men evt. en kjole der ikke er så puffy.

Men hvor meget har I lyttet, og gået på kompromis?


Vi planlægger alt sammen, jeg kommer nok med de fleste ideer, og så bliver vi enige ud fra det, vi har en veninde med (synes jeg) fantastisk smag, så hun er den 3. stemme, hvis vi ikke lige kan få valgt.

Angående med kjole, så har jeg valgt min drømmekjole, og føjer ham i at have slør på.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 8. sep 2016, 10:23

Vi skiftedes til at bringe de overordnede valg på banen; Hvordan skulle vielsen foregå? Hvor ville vi gerne holde festen? Hvordan med efternavne? Hvem skulle inviteres osv.?

De små detaljer omkring pynt, tema, invitationer m.m. tog jeg mig primært af, men spurgte undervejs om hans mening. Min kjole havde han ingen indflydelse på, men gættede ud fra min sædvanlige stil på hvilken type kjole, jeg ville gå efter og ende med at vælge til den store dag. Og der ramte han rimelig præcist. Han ville gerne have min hjælp til sit tøj på dagen, så det hjalp jeg selvfølgelig med :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 10. sep 2016, 16:22

Tip til ønskeliste:

Hvis Imerco har en masse, som I ønsker jer (sengetøj, køkkengrej, pynteting, stel, whatever) så kan jeg virkelig anbefale at få lavet en ønskeliste til jeres bryllup(-per).

Vi lavede en ønskeliste, gik selv rundt og scannede tingene ind i ro og mag. Så stod vi ved kassen og sagde hvor mange vi skulle have af hver ting (fx. 12 champagneglas). Listen kaldte vi "Annione og Mand" - det navn sendte vi til vores venner - og de kan så gå ind i butikken, bede om vores ønskeliste og finde det de havde lyst til at give.
Jeg sørgede for at der var noget til en hver pengepung, og lidt småting - så hvis folk ønskede at give for 500,- kunne de købe en vase til 350 og et piskeris eller dækkeservietter for resten.
Vi fik ikke noget der skulle byttes - og det fede kommer her: Vi har lige modtaget et gavekort fra Imerco på 10% (næsten 1000 kroner), da der blev købt for næsten 10.000 i Imerco :love: Det er virkelig klasse!! En bryllupsgave 3 uger efter brylluppet. What's not to like? :klap:

Ps. Jeg arbejder ikke for Imerco :-D
4
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 10. sep 2016, 16:33

Ang. hvad han bestemte og hvad jeg bestemte....

Jeg bestemte helt selv, hvilken brudekjole jeg skulle have på. Incl. alt tilbehør som smykker og slør samt hår.
Han valgte, sammen med hans fætter, selv sit jakkesæt - som jeg så og godkendte inden brylluppet.

Vi valgte sammen stedet, hvor vi skulle holde det. Vi var enige om at vi gerne ville have buffet.
Jeg ønskede mig en stor bryllupskage - han ønskede sig en pølsevogn som natmad. Ingen af delene var den anden imod.
Jeg har for mange år siden sagt til ham, at var stenen i min ring stor nok, så behøvede han ikke at have en ring. Jeg fik en smuk ring, med en stor sten - som han havde valgt. Og jeg elskede den! Det var både forlovelses- og nu vielsesring.
Han var fløjtende ligeglad med bordpynt, brystbuket og brudebuket - så det valgte jeg.
Jeg ville gerne føres op af min bror - min mand synes det var en god idé.
Vi var enige om at vi skulle have en borgerlig vielse - han havde intet imod at det foregik i haven, foran stedet, hvor vi skulle holde middag og fest.
Jeg faldt tilfældigt over en indbydelse, som jeg synes var vildt fed. Han var enig. (det var et pas - det var lige i vores ånd.)
Vi var enige om at vi gerne ville have en dj - og ham vi havde var fantastisk. Kostede 5000 og spillede fra 18-04. (Giver gerne navn, hvis nogen ønsker en dj, der kan holde gæsterne på dansegulvet til kl 04.)

Min mand havde ingen ønsker mht. min kjole eller udstyr. Nada. Han ønskede sig bare at det skulle være noget jeg var vild med.

Faktisk var det alt sammen meget nemt. Alt har været hurtige beslutninger - vi bookede stedet, da vi var på jordomrejse, og vi havde kun 3 måneder fra vi landede i Dk til vi skulle giftes - så hurtige beslutninger var vejen frem :-D
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 14. sep 2016, 11:30

Luffegås skrev:OKay, helt ærligt, har i haft inkluderet jeres forlovede i ALT og taget alle hans meninger og f.eks. ændret noget?
Jeg har ikke selv stødt på et problem endnu med min, tværtimod, han har lige sagt at han synes ikke jeg skal gå på kompromis med en ring bare pga.jeg ville spare. Og vi havde en længere samtale om hvad han synes JEG skulle have af ring, og det gjorde mig bare så glad for at han også gjorde sig tanker. Og det er VORES bryllup, også derfor jeg inkludere ham når jeg ser en flot kjole jeg kan lide, og der kan jeg mærke vi skal finde ud af hvad vi begge kan lide. Han vil gerne jeg skal have en puffy kjole med bar ryg, jeg vil gerne have bar ryg, men evt. en kjole der ikke er så puffy.

Men hvor meget har I lyttet, og gået på kompromis?

Det eneste min mand ingen indflydelse havde på, var min påklædning, make-up og sådan noget.
Havde han haft noget at skulle have sagt, ville jeg være iført noget, jeg selv betragter som decideret grimt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf avdotja » 18. sep 2016, 19:20

flicka skrev:De her lange kjoler er i den stil, jeg umiddelbart godt kan lide. Hvis kjolen skal være lang - men jeg aner ikke om den slags vil klæde mig.
...
Billede
...]

Nu ved jeg ikke om du allerede har fundet en, men jeg er vild med den her :lun: Faktisk så meget at jeg vil høre om du kan huske hvilke mærke det er (og om den evt fås i andre farver :genert: )
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Karkluden » 21. sep 2016, 08:53

Nå, men jeg sniger mig ligeså stille ind her :genert:
Jeg kan ikke udstå almindelige brudekjoler, jeg får åndenød ved tanken om en traditionel fest, jeg har ingen far til at føre mig op, og jeg havde faktisk ikke helt troet, jeg skulle giftes. Haha.
Men kæresten friede for et par uger siden, og det føles bare helt rigtigt. Men det bliver noget temmelig casual med noget havefest eller på et casual spisested, en ikke-klassisk-lillymodel, nogle glimmersko og vores sindssyge palet af familie og venner :lol:
Og det bliver sommeren 2018. Så der er god tid til det hele..
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 21. sep 2016, 09:36

^ Jamen, tillykke da! :blomst: :banan: :panik: :lun:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Fest og bryllup"