Først stribede vaser, så hvide hylder.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf HerErJeg » 10. sep 2016, 11:36

Anilara skrev:Jeg forstår heller ikke helt? Hvorfor er lige dén hvide hylde speciel?
Altså, vasen kunne man sige var et samler objekt, og kommer fra et anerkendt brand.
Det her er Søsterne Grene!? Og hylden ligner da ikke noget sådan.. Vildt design? Så hvad er det, som gør, at det ikke kan være en anden hvid hylde?

Svaret må være et rungende "FORDI"!!
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21829

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Purple Haze » 10. sep 2016, 13:24

Tror det der gør lige netop den hvide hylde speciel er at den ikke er det - speciel altså.

Én sagde at man jo kan få noget ligende andre steder, tror poeinten er at det kan man netop ikke.
I hvert fald de ting jeg har set for nylig alle har "kant" af en eller anden art, været ret store eller været upraktiske.
Og det tror jeg er grunden til at lige netop denne hylde er populær, den passer ind mange steder.
Den ville også passe fint ind her.

Jeg ser det som en positiv ting at folk går op i hvordan de bor.
Men jeg kan også godt sætte mig ind i mentaliteten omkring det at ens hjem og hvordan man har det der er vigtigt.
Jeg selv og flere af mine veninder tjener OK og rejser meget med vores arbejde, fælles for alle os er at vi går op i at der er pænt og rart for os at være der hvor vi bor. Tror de fleste af os på en god dag godt kunne være med i Bo Bedre.
Det giver ro og tryghed at have en rar base, når resten af verden går helt af helvede til og man har travlt med at lave alle mulige ting hele tiden. Og hvis man går op i det, så søger man jo også inspiration rundt omkring og bliver påvirket af tendenser.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Animi » 10. sep 2016, 15:22

TheAuthor skrev:Det var jo det samme med Ekby-hylden fra IKEA. Pludselig blev den hypet af en eller anden Instagram-blogger og alle skulle have denne hylde;

Billede

Jeg tror jeg gav omkring 350kr inkl de tre hylder og nu hvor den er udgået af IKEAs sortiment sælges den til overpriser bare for hyldeknægtene (eller hvad de hedder) uden hylder.
Jeg har set dem til 600-1000kr på dba og lignende. :tie:


Ej, hvor sjovt, den har jeg også. Anede slet ikke at den var så populær. Men jeg desværre ikke helt med på moden, siden mine hylder er træfarvet og ikke hvide :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2016, 16:24

Lismaens skrev:Den fra SG blev revet væk af alle dem der ikke har råd til String Pocket, er min teori.


Sjovt du siger det, den hylde vi overvejede er netop string pocket, men da jeg så så den fra Søstrene synes jeg den så mere luftig og lækker ud (med udskiftede hylder). Nu kan jeg så ikke få den fra SG men ved slet ikke om jeg vil have string mere fordi den både er dyrere og mere kompakt. Havde dog ikke opfattet der skulle være hype om SG-hylden, så den tilfældigt i deres katalog for et par uger siden.

Hvis de få flere hjem kan det godt være jeg tager forbi søstrene (sådan en normal dag, ville aldrig stå i kø for den), men er ikke sikker på jeg har lyst til at være "en af dem" :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. sep 2016, 17:26

Det mest nye er vist mediernes mulighed for at lave en nyhedshistorie ud af så lidt. "Historier" baseret på lidt brok fra de sociale medier er dejligt billige at producere og som regel populære, hvilket opstarten af denne tråd bl.a, bekræfter.

Jeg tror heller ikke, at forbrugerne var mindre knotne og barnlige før i tiden, men dels var det mere kompliceret at klage, dels gav det ikke opmærksomhed, fordi det sjældent kunne ske offentligt og endeligt var der færre forbrugere, fordi færre mennesker havde penge til kontinuerligt forbrug.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Hunkat » 10. sep 2016, 18:05

Ahhhh, menneskets natur

Billede
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Delfin » 10. sep 2016, 18:11

Åh herregud da. Verden er af lave, og snart går den under :kaffe:
0
14 11 14
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21829

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Purple Haze » 10. sep 2016, 21:33

vUlpeS skrev:Det er givetvis et meget lille foto, jeg har set, men det ser alligevel ud som om, at man sagtens kunne bøje sig frem til sådan nogle ophæng, hvis man bare havde materialerne, værktøjet og en hjælpsom sjæl, som havde bestået den lille bøjeeksamen.


I teorien kan man jo faktisk lave alting, hvis man har materialerne, viden om hvordan og tiden til det.

Se fx Bonderøven, han er ved at bygge et hus.
Det kan man også, hvis man altså har materialerne, viden om hvordan og tiden til det - og så selvfølgelig også en grund til at placere huset på.
Eller også kan man købe et færdiglavet :-p
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21829

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Purple Haze » 11. sep 2016, 07:09

vUlpeS skrev:
Purple Haze skrev:
vUlpeS skrev:Det er givetvis et meget lille foto, jeg har set, men det ser alligevel ud som om, at man sagtens kunne bøje sig frem til sådan nogle ophæng, hvis man bare havde materialerne, værktøjet og en hjælpsom sjæl, som havde bestået den lille bøjeeksamen.


I teorien kan man jo faktisk lave alting, hvis man har materialerne, viden om hvordan og tiden til det.

Se fx Bonderøven, han er ved at bygge et hus.
Det kan man også, hvis man altså har materialerne, viden om hvordan og tiden til det - og så selvfølgelig også en grund til at placere huset på.
Eller også kan man købe et færdiglavet :-p

Det er helt rigtigt. Heldigvis er det ikke lige så svært at bøje lidt ståltråd, som det er at bygge et palads.


Korrekt.
Men tvivler lidt på at man kan hænge hylder op i ståltråd, hvis det skal se nogenlunde pænt ud. ;)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Modesty Blame » 11. sep 2016, 15:52

Rapfisk skrev:Det er en storm i et glas vand. Der står måske 30 personer i den kø ud af en befolkning i Århus på 330.000. Så er der kommet nogle flere til senere. Måske har butikken haft 15 hylder, eller hvad ved jeg. Jeg har svært ved at finde nyhedsværdien.

Det er et arkivfoto. Den TDC-butik er der ikke længere.
1
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Spasserinde » 13. sep 2016, 08:52

Jeg kan måske også synes det er lidt mærkeligt, at nærmest føler sig berettigede til en bestemt vare, som om butikken SKYLDER dem at de kan købe dem, fordi ellers er det unfair. Hallo, det er en butik, ikke en offentlig institution der skal behandle alle lige, og ligesom du ikke skylder dem at købe en bestemt vare, skylder butikken jo ikke at sælge dig en bestemt vare.
3
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Spasserinde » 13. sep 2016, 09:00

Det sagt, så synes jeg også det er lidt underligt at tilskrive folks smag "lemminge-effekt". Det virker som om, at fordi man ikke selv synes hylden er noget særligt, eller hvis man ikke selv går op i boligindretning, så gør alle andre det bare fordi de er lemminger og vil have det samme som alle andre.

Det synes jeg er en totalt mærkelig tankegang. Som om at hvis kun 50 personer vil have noget, så er det "personlig smag", men hvis 500 vil, så er det "lemming". Det er noget mærkeligt snobberi efter min mening, og heller ikke specielt logisk konsistent. Der findes højst sandsynligt en effekt af at en vare er blevet promoveret af en blogger eller kendis eller hvad ved jeg, men der findes da omvendt også en effekt af at noget er unikt og at "ingen andre har det", det er da lige så plat, hvis ikke mere. Det giver ikke mening for mig at hævde, at folk mangler personlig smag eller whatever, baseret ud fra antallet, der kan lide den samme ting.

Måske synes folk bare at hylden er pæn?
6
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf Akehurst2 » 13. sep 2016, 09:05

Spasserinde skrev:Det sagt, så synes jeg også det er lidt underligt at tilskrive folks smag "lemminge-effekt". Det virker som om, at fordi man ikke selv synes hylden er noget særligt, eller hvis man ikke selv går op i boligindretning, så gør alle andre det bare fordi de er lemminger og vil have det samme som alle andre.

Det synes jeg er en totalt mærkelig tankegang. Som om at hvis kun 50 personer vil have noget, så er det "personlig smag", men hvis 500 vil, så er det "lemming". Det er noget mærkeligt snobberi efter min mening, og heller ikke specielt logisk konsistent. Der findes højst sandsynligt en effekt af at en vare er blevet promoveret af en blogger eller kendis eller hvad ved jeg, men der findes da omvendt også en effekt af at noget er unikt og at "ingen andre har det", det er da lige så plat, hvis ikke mere. Det giver ikke mening for mig at hævde, at folk mangler personlig smag eller whatever, baseret ud fra antallet, der kan lide den samme ting.

Måske synes folk bare at hylden er pæn?


Ja - og så opdager folk den måske, hvis der er flere og flere, der skriver om den.
2
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Først stribede vaser, så hvide hylder.

Indlægaf OberstNasig » 20. sep 2016, 17:58

Jeg synes bare at det er pinligt at voksne kvinder gakker sådan ud pga. en skide hylde.
0

Tilbage til "Livets forhold"