Debattens mødregruppe

Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 9. sep 2016, 14:19

Danseprinsesse skrev:
Lisen82 skrev:
Tak :) Ja de mener ikke han fejler. De kan ikke finde ud af hvad der skulle være galt. Han skal til tjek her om 2 mdr så håber vi det går godt.
Så vi håber det har været fordi han var lidt umoden til at starte med. Men synes godt nok det er svært at lade være at bekymre sig stadig. Især når man har set ham være så skidt Men vi prøver at være positive og håbe på det bedste :)
Men ja 16 dage er lang tid,og det var en hård start.


Kan godt forstå, du stadig er bekymret. Håber det går hurtigt og godt fremad, så den svære start snart begynder at glide i baggrunden.


Ja det tænker jeg også, at det glider i baggrunden. Det håber jeg det gør :)

Sorenspige sikke en fin størrelse hun har! :lun:

Vi havde besøg af SP i tirsdags,og det gik godt. Han er stadig en lille én men han tager på osv så det er dejligt! :lun:
Hun kommer allerede igen mandag da hun skal se om han stadig tager på.
Hun tilbød at jeg kommer i en MG for for tidlig fødte,men jeg kan også bare vælge en alm her i området. Tror jeg vælger en her i området.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 9. sep 2016, 14:35

Sorenspige skrev:Vi har haft besøg af SP i dag, og min "lille" baby vejer nu 5,9 kg og er 60 cm lang :love:

SP fik dog ikke set så meget til hende, da hun enten sov, spiste eller græd :genert:. Hun græd, fordi hun blev sulten, da hun skulle undersøges, og så faldt hun i søvn, da hun fik mad.


Hvor fint. :)

Det lyder til, vores babyer følges lidt i størrelse. Min er 61 cm og har lige vejet ham til 5,8 kg i morges. Synes allerede han er ved at være tung, kan mærke jeg skal passe på mine håndled.

Bruger hun stadig str. 62?
Knud sprang stort set str. 56 over efter at have været i str. 50 meget længe - det gik lige pludselig hurtigt!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 10. sep 2016, 21:42

Efter et par uger med en noget utidig baby, virker det som om, der er faldet lidt mere ro over ham igen.
Han er nu begyndt at vågne af og til, uden at det er pga. sult. Der findes da ikke noget mere fantastisk end en baby, der slår øjnene op og smiler og pludrer som det første. :love:

Fødslen og de første hårde uger med smerter, amning og manglende vægtøgning begynder efterhånden at føles langt væk, og jeg nyder bare vores lille dreng så meget.
Han er så sød og skæg og begynder virkelig at opdage verden omkring sig. Om morgenen når jeg er i bad, ligger han i sengen og kigger på den uro, vi har hængt op. Han kan næsten ikke være i sin lille krop af begejstring, når uroen bevæger sig.
Lige nu kan jeg slet ikke huske, hvordan det var før han kom. :lun:

Håber I alle har en dejlig weekend. :)
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. sep 2016, 01:37

DP, det er så hyggeligt, når de begynder at vågne og ikke bare er vildt sultne med det samme :lun:.

Det lyder så dejligt, at du nyder ham så meget.

Her er M også ved at opdage uroerne, men hun er ikke helt fanget af det endnu.

Vi har nogle dage, hvor M tager nogle skrigture af og til. De er ikke lange, men de påvirker både min mand og jeg, fordi de tricket noget, fra da min store dreng var spæd :(.

Jeg forsøger at nyde M, og i hverdagene går det ok, og vi har nogle gode stunder sammen. Men som tidligere skrevet, er det svært i weekenderne, fordi der skal bruges så meget tid og energi på at få hende til at sove og undgå skrigturene og samtidig være noget for R.

Jeg er ked af, at jeg har det sådan. Jeg ville ønske, det kunne være som hos jer. Men samtidig bliver jeg også nødt til at være ærlig omkring det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. sep 2016, 01:39

Min mand er ikke hjemme denne weekend, så vi var sammen med min mor hele lørdag, og min store dreng overnatter der også til i morhen.

Jeg er så glad for hendes hjælp.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. sep 2016, 01:41

M er i str. 62, men nogle af bodyerne er ved at være for små :genert:.

Store tøs :lun:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 11. sep 2016, 02:13

Sorenspige skrev:DP, det er så hyggeligt, når de begynder at vågne og ikke bare er vildt sultne med det samme :lun:.

Det lyder så dejligt, at du nyder ham så meget.

Her er M også ved at opdage uroerne, men hun er ikke helt fanget af det endnu.

Vi har nogle dage, hvor M tager nogle skrigture af og til. De er ikke lange, men de påvirker både min mand og jeg, fordi de tricket noget, fra da min store dreng var spæd :(.

Jeg forsøger at nyde M, og i hverdagene går det ok, og vi har nogle gode stunder sammen. Men som tidligere skrevet, er det svært i weekenderne, fordi der skal bruges så meget tid og energi på at få hende til at sove og undgå skrigturene og samtidig være noget for R.

Jeg er ked af, at jeg har det sådan. Jeg ville ønske, det kunne være som hos jer. Men samtidig bliver jeg også nødt til at være ærlig omkring det.


Vi har haft nogle uger, hvor min kæreste havde brug for, at jeg klarede en masse ting - og det faldt sammen med, at Knud i løbet af dagen overhovedet ikke ville sove selv. Jeg har haft konstant dårlig samvittighed og følt, at jeg lidt var ved at drukne i det.
Men i fredags havde vi en god snak og fik aftalt nogle andre spilleregler - det hjalp rigtig meget bare at tale om det.

Ja, du skal helt klart være ærlig omkring det. :kys:
Du skal nok komme til at nyde det rigtig meget - det går jo virkelig op og ned, når de er så små.
Når han er umulig at få til at sove, og det ramler sammen med, at jeg bare skal have ordnet et eller andet, så synes jeg også det er kampfrustrerende. Hvis der så er et andet barn, man føler, det går ud over, kan jeg sagtens forestille mig, at det må være lige til at tude over.

Dejligt at du har en god hjælp i din mor. :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 11. sep 2016, 02:25

Sorenspige skrev:M er i str. 62, men nogle af bodyerne er ved at være for små :genert:.

Store tøs :lun:.


Der er også bare så stor forskel på størrelserne og pasformen.
Bodyer fra H&M + deres bukser med fødder og heldragter fra Next er generelt det, der fungerer bedst her.
Jeg har nok 15 par bukser liggende, som vi har arvet, og de er ikke blevet brugt én eneste gang. :genert:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. sep 2016, 07:31

Pyt med, at man ikke får brugt det arvede tøj. Det er rart at have, men det er ikke noget, man skal have dårlig samvittighed over ikke at bruge.

Vi har også en del, som ikke er blevet brugt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. sep 2016, 07:34

Det er helt klart det med at være mor til to, som lige nu fylder hos mig.

Ligesom jeg skulle lære at være mor første gang, så skal jeg åbenbart også lære at være mor til to og den dårlige samvittighed og utilstrækkelighedsfølelse, der kan følge med.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 12. sep 2016, 04:58

Så vælger babyen at sove et lang stræk i nat, men moren vågner så alligevel 5-6 gange :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 12. sep 2016, 07:11

Håber, stilheden herinde skyldes, at I har travlt med at nyde de små og ikke fordi, jeg har skræmt jer væk :genert:.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 12. sep 2016, 09:13

Vi har haft en weekend med mange planer. Bertil har klaret det fint. Moderen er træt. Det var en helt lettelse at sende resten af familien afsted i morges og kaste mig i sofaen :blush:

Jeg er desværre stadig meget øm efter min operation. Skal ned til lægen med en urinprøve i morgen for i det mindste at være sikker på at blærebetændelsen er væk.

I morgen skal vi også på sygehuset og have scannet Bertils hofter. Det er jeg spændt på og nervøs over. Jeg kan slet ikke overskue hvis der skulle være noget. Så det er der bare ikke.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 12. sep 2016, 11:00

Sorens: Typisk!

Primle: Krydser for at Bertils hofter er tip-top-maraton-klar. Og håber det snart bliver bedre med dine smerter. :ae:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 12. sep 2016, 11:12

Nåmenøh, vi har købt et forsamlingshus. :gruble:
Min kæreste er allerede begyndt at snakke om, at så skal ham og Knud have marsvin derude. "Vi skal bare have 2, en han og en hun". Ja, det er godt med ham. :lol:

Knud er begyndt at gumle på sin venstre knytnæve, håber ikke det er begyndelsen på en dårlig vane. :wacko:
I morgen får han besøg af en lille legekammerat for første gang, der er kun 3 dage imellem dem. :lun:
0

Tilbage til "Forældre"